Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA dává vývojářům tři nové nástroje pro debugging a optimalizaci her

21.7.2008, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA dává vývojářům tři nové nástroje pro debugging a optimalizaci her
Již dlouhou dobu jsou herní vývojáři podporováni také výrobci hardwaru, což je pochopitelně důležité pro obě strany a konkurenční boj. Nyní společnost NVIDIA dává do rukou herních vývojářů tři nové, či vylepšené nástroje, s nimiž by měl...
Již dlouhou dobu jsou herní vývojáři podporováni také výrobci hardwaru, což je pochopitelně důležité pro obě strany a konkurenční boj. Nyní společnost NVIDIA dává do rukou herních vývojářů tři nové, či vylepšené nástroje, s nimiž by měl být snazší debugging a optimalizace her pro dosažení vyššího výkonu. Jedná se o PerfHUD 6, FX Composer 2.5 a Shader Debugger.



PerfHUD 6 je vylepšený nástroj pro grafický debugging a analýzu výkonu, který se hodí pro aplikace pracující s API DirectX 9 a 10. Vylepšení se týká především podpory více GPU, a tedy technologie NVIDIA SLI a dalších záležitostí. Dle ohlasů se měl průměrný výkon oproti PerfHUD 5 zvednout o 37 procent, ale v čem přesně a za jakých podmínek, to řečeno nebylo.


FX Composer 2.5 - klikněte pro zvětšení

FX Composer 2.5 značí integrované prostředí pro vývoj vizuálních efektů pro použití v reálném čase. Využitelné je pro tvorbu shaderů pro HLSL, CgFX a COLLADA FX Cg v DirectX a OpenGL. Vylepšení se zde týkají uživatelského rozhraní, podpory DirectX 10, ShaderPerf s podporou GeForce 8 a 9 či částicových systémů.


Shader Debugger - klikněte pro zvětšení

A nakonec je tu Shader Debugger, což v podstatě hovoří samo za sebe. Jde o plugin pro FX Composer 2.5, který dovolí programátorům zkoumat svůj kód a zároveň v reálném čase i příslušné proměnné aplikované na geometrii. Shader Debugger je také využitelný pro HLSL, CgFX a COLLADA FX Cg shadery pod OpenGL a DirectX. Dále je to také první produkt řady NVIDIA Professional Developer Tools a má pracovat na všech moderních GPU i od jiných výrobců.

Zdroj: TZ NVIDIA
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.