Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA G-Sync má problém s vysokou spotřebou na rychlých LCD

11.11.2015, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA G-Sync má problém s vysokou spotřebou na rychlých LCD
Nástup rychlých monitorů, tedy modelů s vysokou obnovovací frekvencí, odhalil jeden velký problém technologie NVIDIA G-Sync. Ta totiž může způsobit, že GPU bude vysoce vytížené i v době, kdy by hardware měl být v klidu.
Pokud tedy využijeme grafickou kartu NVIDIA podporující G-Sync a moderní rychlý monitor jako Acer Predator XB271HU, jenž dosahuje obnovovací frekvence 144 Hz a více, můžeme se setkat s tím, že GPU bude vysoce vytížené i v klidovém režimu. Čili GPU nebude zatíženo žádnou hrou ani jinou náročnou úlohou, ale vlivem chyby v G-Sync bude i tak mít vysokou spotřebu, a to naprosto zbytečně. Někde se tedy uvádí, že problém se objeví již po překročení 120Hz obnovovací frekvence.





Dočasným řešením tedy je provozovat monitor na obnovovací frekvenci nižší než 144 Hz (či 120 Hz), neboť po jejím překročení se GPU zblázní. NVIDIA samotná již uznala, že tato chyba v G-Sync skutečně existuje a že její vlastní testy ji potvrdily. Slíbila také, že opravný patch už je na cestě a pravděpodobně se jej dočkáme v rámci příští verze ovladačů pro karty GeForce.

Chybu původně odhalil server PC Perspective, který zkoušel kartu GeForce GTX 980 Ti na monitoru Asus PG279Q. Testovací systém měl typickou spotřebu v klidu kolem 75 W, ovšem po připojení zmíněného monitoru, jenž má obnovovací frekvenci až 165 Hz, se spotřeba vyhoupla na 200 W. Právě v tomto případě k tomu stačilo zvýšit obnovovací frekvenci nad 120 Hz.

NVIDIA ve svém vyjádření neuvedla, kde a jak přesně tento problém vznikl, ale to je nakonec jedno, když tato chyba bude již brzy opravena.

Zdroj: PC Perspective, The Tech Report