Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA na SigGraph ukázala nové grafické techniky: nic menšího než průlom

11.8.2021, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA na SigGraph ukázala nové grafické techniky: nic menšího než průlom
Společnost NVIDIA se rozhodla na SigGraph 2021 prezentovat řadu svých novinek, mezi nimiž vynikají dvě nové techniky týkající se počítačové grafiky. Jde jednak o Real-Time Path Tracing a pak o Neural Radiance Caching.
NVIDIA tak prezentovala své novinky z oblasti grafiky, kde jde o AI, ray tracing, osvícení scén a zvláště v případě jmenované Neural Radiance Caching se máme připravit na "průlom". 
 
 
Technice Path Tracing jsme se věnovali už v případě testu RTX verze Quake II, takže zkráceně lze říci, že jde o náročnější techniku, kde se na každý pixel využívá více sledovaných paprsků, díky čemuž ale mohou být výsledky mnohem kvalitnější. Proto se dosud path tracing využíval v realtime jen v graficky jednoduchých hrách, jako je zmíněný Quake II anebo také Minecraft a i v jejich případě jde o velice náročnou techniku, kde se musí využívat výkon karty pro dodatečné odstranění šumu, anebo je možné šum redukovat neustálým renderováním té samé scény a zprůměrováním výsledků, ale to už samozřejmě nelze mluvit o vykreslování grafiky v reálném čase. 
 
 
Real-Time Path Tracing ve scéně, jako je třeba výše ukázaný prostor divadla, byl tak dosud takové malé sci-fi, co se týče možností dnešního hardwaru. Takže co se změnilo? Prezentuje nám tu snad NVIDIA novou generaci hardwaru, která bude v ray tracingu mnohem výkonnější než Ampere? Na ni ještě nepřišel čas a ve skutečnosti má jít o nový path tracingový algoritmus, který má nějakým způsobem prioritizovat takové paprsky a jejich odrazy, které mají co nejvíce přispět při vykreslení výsledného obrazu.
 
Zkrátka a dobře, je tu nový algoritmus pro path tracing, který je dle NVIDIE asi 100x rychlejší než ten starý. 
 
A pak tu máme onen průlomový Neural Radiance Caching, který má sloužit coby technika pro globální osvícení scén. Využívají se tu jádra RT i Tensor, přičemž grafická karta si dynamicky vytvoří malinkou neuronovou síť přímo při vykreslování obrazu. Tato síť se pak naučí, jak se má světlo ve scéně šířit a to můžeme ve videu vidět na příkladu procházejícího se tygra, v jehož srsti se odehrává velice jemná hra světla a stínů. NVIDIA zde použila konkrétně kartu RTX 3090, čili dnešní generaci. 


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.