Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.8.2021, Jan Vítek, aktualita
Společnost NVIDIA se rozhodla na SigGraph 2021 prezentovat řadu svých novinek, mezi nimiž vynikají dvě nové techniky týkající se počítačové grafiky. Jde jednak o Real-Time Path Tracing a pak o Neural Radiance Caching.
administratorek (48) | 16.8.202111:45
Mi se zdá že tady všem tak trochu něco uniklo... Před vydáním ampere se spekulovalo o klasickém nárůstu výkonu tak jako vždy. Tedy nějakých 15­-20% nad předchozí generaci.
Pak ale NV vydala reálné karty a svět se nestačil divit. Najednou se zjistilo, že je všude 2x více jader a teoretické nárůsty výkonu budou 30­-40%... koho by to napadlo?

A tipnete si co se stalo že to najednou jde, když to předtím roky nešlo? Já bych jednu teorii měl.

A dle této mé teorie vím jednoznačně komu za takto brutální nárůst poděkovat.
Odpovědět0  0
maraou (510) | 12.8.20219:38
Zajimave je, ze z celeho videa zaujala pouze funkcionalita noveho RayTracingu.
Ve skutecnosti ty funkce jako UniCon, GanVerse3d, Nerf­-tex apod. Mají daleko větší potenciál v akceleraci vývoje a teda i dopadu na vizuální stránku her.
Nehledě na ostatní prezentované nástroje zajímavé pro různé kreativce.
Odpovědět2  0
maraou (510) | 12.8.20219:51
BTW zdá se že v Nerf­-Tex má prsty čech Jan Novák a ten příběh bych si přečetl raději, než nějaký RT po stotisící jinak.

https:­/­/developer.nvidia.com­/blog­/nvidia­-research­-nerf­-tex­-neural­-reflectance­-field­-textures/
Odpovědět3  0
Pavel Matějka (1680) | 12.8.20217:20
a výhradně na nejnovějších a nejdražších kartách s čipy Nvidia. Za rok to vymyslí AMD a dá to do placu jako open source pro všechny grafiky...
Odpovědět2  2
mareknr (270) | 12.8.20217:42
Inak povedane, AMD po roku az dvoch vymysli alternativu s mensou kvalitou ale hlavne ze bude open source a pre vsetkych. :­-­)
Odpovědět3  2
JUWARE (493) | 12.8.202113:49
Když druhý udělá to samé jinak, dá se o tom stále mluvit, jako že něco vymyslel, když původce inovace byl ten první?
Odpovědět2  0
Mirek55 (602) | 11.8.202118:48
Drahý křemík bude z půlky zaplácnut všemi těmi „ray­" akcelerátory, a tak budete neustále nuceni upgradovat, protože to nebude využitelné na 100% pro raytracing ani klasiku. Myslím, že se tomu říká prasopes.
Odpovědět2  5
wrah666 (6205) | 12.8.20214:48
Klid, RT se využije. Ale ne hned a už vůbec ne díky Nvidiii.
Odpovědět0  0
mareknr (270) | 12.8.20215:14
Vy tej NVIDII neuznate nikdy absolutne nic, ze? :­-)
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 12.8.20215:25
Ale pendrek. Uznávám, že třeba 1080 ti je vynikající grafárna. ­(šlape mi v kompu­) Ale prostě RT sice původně ­"zavedla­" NV, ale rozšíří se díky AMD a jejím čipům pro konzole.
Odpovědět6  1
mareknr (270) | 12.8.20216:27
Ocividne NVIDIA pracuje a snazi sa posuvat RT dalej a nevidim dovod preco za to dakovat AMD. Vid tento clanok. Som zvedavy ako sa im to podari zapracovat do praxe.
Odpovědět0  0
GogoX (515) | 12.8.20216:42
Marku, že s ním vůbec ztrácíš čas ... stachanovic odrůda se nezapře ...
Odpovědět0  2
mareknr (270) | 12.8.20216:55
Ocividne budeme teraz dakovat AMD za vsetko len preto, ze ma cipy v konzolach. Aj tak sa da. :­-)
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 12.8.20217:07
Budete. Pač každá AAA hra pro konzoli ­(což je dneska skoro každá hra, primárně se to vyvíjí na pc, ale pro konzole­) bude obsahovat RT díky tomu, že je má AMD pro konzole.
Odpovědět1  2
mareknr (270) | 12.8.20217:38
Je samozrejme super, ze konzole podporuju RT ­(sam ich mam­), len dufam, ze nebude RT hlavne pouzivany iba tak ako v Dirt 5 alebo RE 8. Skoda, ze AMD nie je v RT na urovni Ampere. NV stale posuva RT dopredu a vzhladom na vyssi vykon si aj moze dovolit ist dalej nez AMD.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.