NVIDIA nabízí Battlefield V zdarma k vybraným kartám
21.11.2018, Jan Vítek, aktualita
A není vůbec těžké uhodnout, které karty to budou vzhledem k tomu, že Battlefield V je první hra na trhu s podporou ray tracingu. Vedle toho byla spuštěna i soutěž a připraveny nové Game Ready ovladače.
Battlefield V je rozdáván zdarma ke všem kartám NVIDIA GeForce RTX, čili 2080 Ti, 2080 a 2070, což samozřejmě platí jak pro samostatně prodávané karty, tak pro hotové sestavy. S touto hrou se pak budeme moci zúčastnit soutěže Shot With GeForce.
Tato soutěž se týká režimu War Stories v kampani pro jednoho hráče a technologie NVIDIA Ansel pro pořizování screenshotů z libovolných úhlů, apod. Výsledný screenshot pak máme pro zařazení do soutěže sdílet na uvedených stránkách i na sociálních sítích s hashtagem #SHOTWITHGEFORCE a označením @NVIDIAGeForce. Soutěž probíhá do 16. listopadu a mezi ceny patří samotné karty GeForce RTX.
Battlefield V bude k dispozici zdarma k GeForce RTX do vyprodání zásob, nebo do 7. ledna 2019, nicméně bude to chtít si vyhlédnout také spolupracující obchod, což může být ALFA COMPUTER, ALZA.cz/.sk, CZC.cz, T.S.BOHEMIA, 100Mega, AT Computers nebo eD´ system.
Majitelé karet GeForce RTX se také mohou opět podívat na titul Wolfenstein II: The New Colossus, pokud jej mají v knihovně, neboť ten v rámci aktualizace z 19. listopadu získal podporu technologie NVIDIA Adaptive Shading (NAS). A co nám tisková zpráva prozradí o této technologii? Jde prý o "kombinaci mnoha technik architektury Turing pro proměnlivé stínování, která zvyšuje výkon a kvalitu renderovaných scén tak, že vyčlení různé množství výkonu pro zpracování v různých oblastech dané scény". Nerozumíte? Nic se neděje, já taky ne.
Dříve jsme NAS znali jako CAS (Content Adaptive Shading) a jde o techniku, která má za úkol snížit náročnost renderované scény na výkon, čili zvýšit snímkovací frekvenci, a to bez pozorovatelného dopadu na kvalitu obrazu. Scéna se prostě rozdělí na čtverce 16 x 16 pixelů a u každého se vyhodnocuje barevná složitost a především pak změny oproti předchozím snímkům. Na základě toho se pak stanoví, zda bude shading probíhat pro každý pixel v daném čtverci (nejvyšší kvalita) nebo pro celý čtverec (nejnižší kvalita). Lze říci, že jde o další pokus NVIDIE jak navýšit výkon, neboť ten nám připomene koncepčně mnohem jednodušší Multi-res Shading, kde však není o co stát. V případě NAS to ale vypadá, že dopad na kvalitu je skutečně mizivý až nulový.
Jak velký výkonnostní přínos ale můžeme čekat? NVIDIA tvrdí, že při použití Vulkanu a v porovnání s architekturou Pascal je to plus 70 procent. Jenže to nám opět nic neřekne. Naštěstí tu máme server TechReport a jeho testy, které ukazují jen několikaprocentní navýšení výkonu, takže je jasné, že NVIDIA netestovala samotnou technologii NAS, ale Turing vs. Pascal, což je v tomto případě zcela mimo mísu.
Nicméně pokud NAS dokáže zvýšit výkon o pár procent bez pozorovatelného snížení kvality obrazu, není důvod, proč toho nevyužít, i když v případě titulu Wolfenstein II je celkem jedno, jestli sledujeme v průměru třeba 87, nebo 93 FPS.
Co se týče nových Game Ready ovladačů, ty jsou určeny především pro tituly Battlefield V, Hitman 2 a Fallout 76.
Zdroj: NVIDIA