NVIDIA přináší Quake II RTX v1.2 s ještě lepším ray tracingem
27.11.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA si vybrala Quake II jako takovou demonstraci možností, které může poskytnout ray tracing. Může tím ukázat, že díky odlišnému způsobu vykreslování může i letitá hra opět vypadat k světu.
Quake II je jako titul z roku 1997 v podstatě ideální hra, na níž se mohou demonstrovat výhody ray tracingu. Sama o sobě je pochopitelně pro dnešní sestavy nenáročná, respektive to už je i pro kdejaký mobilní telefon. Výkonné karty řady GeForce RTX tak mají o to méně práce a o to více se může výkon investovat do ray tracingu. Vedle toho budou i rozdíly mezi původní verzí Quake II a novou Quake II RTX (nově ve verzi 1.2) mnohem více patrné, než když budeme srovnávat klasickou a RTX verzi moderní hry.
NVIDIA si tak z Quake II RTX dělá takovou malou výkladní skříň ray tracingu na svých kartách a nyní se pochlubila, že v1.2 poskytne i vylepšené textury a vylepšené vykreslování vody, kovů a skla. Pro uživatele jsou k dispozici i nové možnosti konfigurace, abychom si mohli způsob vykreslování přizpůsobit.
Už tedy nejde pouze o ray tracing a NVIDIA LightSpeed Studios začala hru upravovat už s větším elánem a postupují salámovitou metodou. Dříve to byl jen ray tracing, nyní nastupují vylepšené textury (přes 400 textur) a další úpravy, takže by se dalo pokračovat i modely, animacemi a herními mechanismy a rázem tu máme úplně jinou hru. Ale k tomu asi nedojde.
Quake II RTX v1.2 ukáže i volumetrické světlo pod vodou, rekurzivní odrazy, čili odrazy v odrazech (zrcadlová místnost by mohla být velice zajímavá), máme tu lepší vykreslování skleněných ploch včetně odrazů a odlesků, lepší redukci šumu nebo i volumetrické světlo procházející sklem.
NVIDIA slibuje také plynulejší grafiku, k čemuž poslouží o možnost škálování rozlišení mezi 50 a 100 procenty nativního rozlišení monitoru, aby se snímkovací frekvence pokud možno udržela na 60 FPS.
Quake II RTX je k dispozici na Steamu a tam bude na novou verzi 1.2 aktualizován automaticky (zde je verze pro Linux). NVIDIA k ní ovšem vřele doporučuje novou verzi ovladačů 441.41 WHQL, které se budou díky optimalizacím hodit také pro Halo: Reach a nabídnou nám funkci Image Sharpening pro hry s API OpenGL a Vulkan. Screenshoty nové verze Quake II RTX jsou k dispozici zde.
Zdroj: TZ NVIDIA