NVIDIA přináší speciální ovladače GeForce 436.02 Gamescom
20.8.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA zařadila do nabídky GeForce 436.02 Gamescom Special Graphics Drivers, ostatně sama má na Gamescomu v Kolíně silné zastoupení. Těšit se můžeme na optimalizace, nevyhlazované škálování obrazu a další novinky.
Ovladače GeForce 436.02 Gamescom Special Graphics Drivers tak přináší jednak optimalizace pro hry, a to konkrétně tituly Apex Legends, Battlefield V, Forza Horizon 4, Strange Brigade a World War Z, což znamená navýšení snímkovací frekvence až o 23 procent, což ovšem platí zvláště pro GeForce RTX SUPER. A dále NVIDIA přidala několik věcí, které si po ní žádali zákazníci.
Jednak to máme režim Ultra-Low Latency, který má ještě více snižovat zpoždění až na úroveň kolem 20 ms a i zde nám byly nabídnuty výsledky testů. Jde o dopad toho, že karta si bude renderovat méně snímků "do zásoby", čili do fronty uložené v bufferu, která je v tomto režimu prakticky eliminována.
Fanoušci si žádali také Integer Scaling, čili nevyhlazované škálování obrazu, které připravuje také Intel. Jde o to, aby se karta nesnažila zvětšovat kostičkovanou grafiku starých her pomocí lineární interpolace, což prostě nevypadá dobře. V takovém případě pak jednoduše může škálovat tak, že z jednoho pixelu udělá čtyři či případně devět, pokud se to vejde na rastr monitoru. Pokud je tak hra vykreslována dejme tomu v rozlišení 640 x 480, karta ji může zobrazit v 1280 x 960.
Nicméně jak zpráva popisuje, to je výsledek jistého hardwarově akcelerovaného programovatelného škálovacího filtru, který se nachází v GPU Turing, takže na Pascalech či starších tak něco takového asi nemůžeme očekávat.
A pak tu máme tzv. NVIDIA Freestyle, čili prostě filtry, s jejichž pomocí si budeme moci upravit grafiku her. Jde v podstatě o to samé, co nabízí třeba telefony či fotoaparáty pro vytvořené snímky a spadá do toho také filtr Sharpen Freestyle, který umožní doostřit si obraz a uložit si dané nastavení pro každou hru zvlášť. To platí pro více než 600 titulů pod DX9, DX11, DX12 a Vulkan. Musíme k tomu mít nainstalovanou aplikace GeForce Experience a pak stačí ve hře stisknout Alt+F3.
Jak se také dalo očekávat, po ovladačích Studio přichází i do Game Ready ovladačů podpora 30bitových barev napříč všemi produktovými řadami včetně TITAN a GeForce. To pak půjde využít v aplikacích jako Adobe Photoshop, Adobe Premiere Pro, Autodesk RV, Colorfront Transkoder, Assimilate Scratch či Foundry Nuke.
Zdroj: TZ NVIDIA