Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.4.2024, Karel Polívka, článek
NVIDIA v lednu zpřístupnila v otevřené betě svou platformu RTX Remix, jež umožňuje snadnější vylepšování grafiky starých her, včetně přidání technologií ray tracingu nebo DLSS. Provedeme si tak shrnutí, o co se vlastně jedná a podíváme se i na několik ukázek.
Choakinek (1637) | 28.4.20246:11
Co se týče toho Tomb Raideru, rozhodně bych aplikoval RTX Remix na remaster verzi, neboť prostředí s moderními světelnými efekty, avšak ­"čtverečkovanými­" texturami je poněkud úsměvné ;­-­).

Pak také některé světelné efekty mi přijdou přehnané a nepatřičné, ale jinak rozhodně nemá smysl držet se zbytečně příliš ­"při zemi­" jako u originální remasterované verze.
Odpovědět0  0
Choakinek (1637) | 28.4.20245:08
Je to rozhodně zajímavý projekt.

Určitě mě to nedonutí hrát staré hry, které jsem hrál, ale je to fajn věc pro mladší generaci hráčů, která by díky tomu mohla okusit i starší tituly, což rozhodně není na škodu.
Odpovědět0  0
rizecek (266) | 25.4.202416:15
Já bych radši, aby se vytvořila automatická generace DLSS... Jak do nových, tak i starých her...
K čemu mi bude RTX Remix... co jsem na to zase koukal, tak žádný zázrak to není. 15­-20 let starší hry mi s tím příjdou kolikrát i hnusnější, kde to automaticky skočí z 1000FPS na 40­-60 na RTX 4090. Dobrej pokrok 🤮
Odpovědět3  2
Choakinek (1637) | 28.4.20245:02
No a Vy jste z jiné planety, že potřebujete pro optimální herní zážitek stovky FPS?
Odpovědět0  4
rizecek (266) | 29.4.202416:37
Ne stačí mi 120, ale ani na t hranici se nelze dnes dostat.
A DLSS není jen o FPS, ale i tom, že to dost často dokáže i vylepšit obraz.
Odpovědět5  0
Choakinek (1637) | 1.5.202410:26
No, že se Vám může subjektivně zdát, že se hra zpomalí, když to skočí z 1000 fps na 40 ­- 60 fps, to je možné.

Sice nechápu, za jakých podmínek se to může stát, ale budiž.

Tak si jednoduše omezte horní mez např. na 60 fps a nebude Vám subjektivně připadat, že se hra zpomaluje.

Není to Vašich 120 fps, ale podle mě je tato hodnota také pro ­"marťana­", 40 ­- 60 fps je úplně v pohodě.

Proti DLSS vůbec nic nemám.
Odpovědět0  5
rizecek (266) | 1.5.202414:26
40FPS při 144Hz panelu i s modulem G­-Sync je pocitově podobné jako, když na 60Hz hrajete na 30FPS.
I těch 60FPS mi příjde pomalý. 80­-90 je minimum pocitově pro mě.
Odpovědět4  0
komplikator (826) | 4.5.202412:14
JJ třeba všechny letecké simulátory mám locklé na 30 FPS, když jsem na GTX1080 chvíli zkoušel hrát Witcher 3 s 4k monitorem, tak jsem si taky nastavil lock na 30 FPS, Detroit Become Human jsem hrál v 4k při 30 FPS limitu na 3GB GTX 1060.. Parádní zážitek.
Odpovědět0  2
komplikator (826) | 4.5.202412:12
Ale na vylepšení obrazu od NV není potřeba DLSS, už před nějakými deseti lety jsem používal DSR. To máme pořád a je daleko použitelnější díky tomu že výkon grafik výrazně pokročil a starší hry co ve své době sotva běžely na plno ve FHD dnes člověk může nechat běžet interně v 4k nebo s 4k monitorem i 8k a dostane hratelné FPS.
Odpovědět0  1
radon (66) | 25.4.202411:14
už se těším, jak si v důchodu nainstaluju Wolfensteina, zmáčknu tlačítko ­"AI upgrade­" a počítač projede všechny bitmapy ve hře, nahradí je něčím staženým z databanky ve 4K nebo rovnou vygeneruje nové, projde si osvětlení, nahodí místo něho RTX, v 3D programu přemodeluje postavy a zbraně a za 5 minut napíše ­"OK, hra je připravena­" a na mém 50­" 3D OLED monitoru se spustí grafické orgie :­-D
Odpovědět3  0
komplikator (826) | 4.5.202412:15
"databanky ve 4K­"

takže dostaneš dnes již 10 let starou výslednou kvalitu? Dnes se běžně používají 4­-8x větší textury ­- 8k a 16k.
Odpovědět0  1
pidalin (1510) | 24.4.202420:36
Chtělo by to spíš vymyslet jak vynitut DLSS ve hrách z let cca 2016­-2019 kdy to ještě hry neuměly, ale zároveň ve 4K už potřebujou docela dost výkonu, tohle pro DX8 a DX9 mě až tak neláká, ale uvidíme jestli to k něčemu bude.
Odpovědět3  0
zzw30 (228) | 25.4.20249:23
Tohle by se dalo přes Lossless Scaling, aplikace za pár drobných na Steamu.
Stačí hodit hru do okna, a ona ji pak zvětší na fullscreen, a ten scaling se dá vybrat ­- od integer scalingu přes bilinear atd. a umí i FSR nebo ­"nVidia Image Scaling­" ­- nevím jestli je to jako první verze DLSS nebo něco jiného, ale třeba to FSR funguje hezky. Za mě supr.

Jinak k článku ­- zajímavé a chytré řešení. Dlouho jsem přemýšlel jak to vlastně funguje, a takhle to dává smysl.
Odpovědět1  1
komplikator (826) | 4.5.202412:17
A které hry si na dnešním mainstreamu nezahraješ na 4k s dobrým výkonem v nativu?

Mám fousatou 3060Ti, hraju v UWQHD rozlišení, typicky na maximální detaily a tituly 2018­-2020 to pořád zvládá, ano na ty s RT už je potřeba upscaling, ale v té době všechny RT tituly opscaling měly. Dnešní mainstream má v podstatě dvojnásobný výkon té 3060Ti
Odpovědět0  1
honza1616 (3722) | 5.5.202418:44
Záleží co je pro tebe dobrý výkon. 30 FPS? S lowendovou grafikou ve 4K nic jiného nečekám, snad ještě nižší FPS .

Já sice nemám 4K ale jen QHD, ale zase naopak vyžaduji vysoké FPS, když monitor zvládá 240, tak těch 120­-150 chci mít minimálně.
Bohužel to moje grafika už nezvládá v hrách které v posledních letech vycházejí,
mnohdy ani v průměru, propady 1% snímku na 90FPS jsou tou lepší variantou, cokoliv pod 60FPS je pro mě jako obrázková prezentace,
typicky CP2077😵, kdy RTX2080ti mi dá v závislosti na nastavení v průměru 40FPS.

Když jsem stáhl nějaké demo z UE5.3 ­(je jich několik­) tak FPS padají na jednociferné hodnoty a až při koukání do země mi to hodí 20FPS, to je prostě grafická tragédie.
Nákup grafické karty jsem odkládal, nejdřív z nedostatku čipu díky COVIDU a skalpingu, pak šíleně předražené RTX4000.
Ale jak tak na to koukám tak RTX5080 budu muset koupit i kdyby měla stát 1000++$
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.