Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA se chlubí 50 % výkonu navíc v Monster Hunter: World díky DLSS

15.7.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA se chlubí 50 % výkonu navíc v Monster Hunter: World díky DLSS
NVIDIA se s námi podělila o benchmark, který ukazuje na výkon jejích GeForce RTX ve hře Monster Hunter: World. Ten má být díky Deep Learning Super Sampling (DLSS) o polovinu vyšší, což se v takové náročné hře bude hodit.
Monster Hunter: World umí být velice náročná hra, zvláště když si do ní někdo ještě nainstaluje High Resolution Texture Pack a provozuje ji v rozlišení 4K na maximální detaily. Pak ani GeForce RTX 2080 Ti nedokáže nabídnout 60 FPS, jako spíše kolem 47 FPS, takže padesát procent výkonu navíc se může velice hodit a NVIDIA tvrdí, že to nyní její Deep Learning Super Sampling (DLSS) nabídne. Tuto technologii daná hra nově podporuje, takže v moderních GeForce RTX už umí využít výkon jader Tensor. 
 
 
Jak ukazuje snímek z nastavení, DLSS si stačí prostě zapnout, přičemž přímo pod ní je ještě něco navíc, a sice tolik požadovaná funkce, která upraví výslednou ostrost obrazu. Tu si tak zvolíme pomocí jezdce v celé škále. 
 
 
Nejdůležitější je ale graf, který ukazuje nato, že snímkovací frekvence jde po zapnutí DLSS prudce nahoru na všech verzích karet GeForce RTX. Ve skutečnosti jde ve všech případěch, alespoň dle těchto testů přímo od NVIDIE, ještě o trošku více než plus 50 procent. Testováno to bylo právě v rozlišení Ultra HD/4K, a to na procesoru Core i9-9900K se 32 GB RAM pod Windows 10. 
 
 
Díky DLSS bychom si tak mohli ve 4K zahrát i na kartě GeForce RTX 2060, i když zde už se budeme muset spokojit s 37 FPS, nicméně to už je hratelné, zatímco dřívějších 24 FPS zrovna ne. RTX 2070 se zase díky DLSS dostává na úroveň RTX 2080 Ti bez DLSS a tato nejlepší herní karta NVIDIE díky tomu zvyšuje své FPS vysoko nad 60. 
 
Co se týče zmíněného High Resolution Texture Pack, čili textur s vysokým rozlišením pro titul Monster Hunter: World, pro jejich využití společně s DLSS budeme potřebovat nejnovější ovladače Nvidia GeForce Game Ready Driver, pak si pochopitelně musíme stáhnout i samotné textury, do počítače nainstalvoat GPU RTX 2000 s alespoň 8 GB paměti a dle Hexus.net je třeba také monitor s nativním rozlišením 2560 x 1440 či 3840 x 2160.


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.