Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA se podělila o technologické demo s ray tracingem v enginu Luminous

4.9.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA se podělila o technologické demo s ray tracingem v enginu Luminous
NVIDIA společně s Luminous Productions prezentuje technologické demo zvané Back Stage, které ukazuje možnosti nové verze Luminous Engine, který byl využit ve Final Fantasy XV. Pochopitelně jde o ray tracing. 
Jde tak především o práci lidí z Luminous Productions, kteří využili svůj Luminous Engine nové generace a vytvořili scénu z prostředí, kde se dá dobře pracovat s odrazy i osvícením. Máme tu tak přítmí se zrcadlem a řadu detailů, které jistě využívají i jiné známé technologie, jako třeba štětce s Hairworks a jiné. Zde ale jde především o ray tracing využitý pro osvícení scény i pro odrazy, přičemž správně bychom dle NVIDIE měli mluvit o ještě kvalitnějším (ale i náročnějším) path tracingu. Ten se ostatně uplatní ve verzích Quake II RTX a Minecraft RTX
 
 
Studio Luminous Productions známe jako dceřinou firmu patřící pod Square Enix, takže spojení s Final Fantasy XV je už pak jasné. Nový Luminous Engine je pak přitom postaven na využití techniky path tracing a využívá jej pro vykreslení stínů, odrazů, rozptýlené globální osvětlení a ambient occlusion - zastínění okolím. Engine počítá cestu, odrazy či lomy tisíců pomyslných světelných paprsků. 
 
 
Takeshi Aramaki, šéf studia Luminous Productions, k tomu udává, že technologické demo Back Stage je jeho odpovědí na otázku, jak se dá využít technologie ray tracingu v nové generaci her. My se také dozvídáme, že daná scéna byla vykreslena pomocí jedné karty GeForce RTX 2080 Ti a obsahuje detaily, které jdou daleko za úroveň nabízenou ve hře Final Fantasy XV. To je ostatně dobře vidět a je to pravda, ovšem Back Stage také není hra, ale ukázka možností hardwaru a softwaru. 
 
NVIDIA k tomuto demu zase říká, že to dokládá, jak ray tracing a jeho ekosystém v rámci her nabírá obrátky. Dalo by se jistě namítnout, že jde jen o demo běžící na nejvýkonnější čistě herní grafice současnosti, takže opravdu to není nic dostupného a reálně využitelného, ale o tom to není. Jde o náhled do budoucna ukazující to, jak by mohly vypadat hry za několik let.