NVIDIA si uřízla ostudu při prezentaci HDR
8.6.2017, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA letos na Computexu prezentovala také to, co můžeme očekávat od monitorů s podporou HDR. Ty mají nabídnout díky většímu rozsahu barev i jasu daleko lepší zobrazení nejen her, ovšem styl prezentace NVIDIE byl poněkud nešťastný.
Monitory s podporou HDR by měly být další velký hit, což zahrnuje také podporu ze strany výrobců grafických karet a herních vývojářů. Nejde samozřejmě pouze o hry, ale v našem případě se budeme věnovat právě jim. NVIDIA chtěla na Computexu jasně ukázat rozdíl mezi SDR, čili standardním monitorem, a HDR (High Dynamic Range). A jak jinak by to měla udělat, než přímým vystavením dvou monitorů, aby se mohli návštěvníci sami přesvědčit o tomto rozdílu.
Na tuto výstavku se zaměřili lidé ze serveru Hardware Canucks, kteří o ní vytvořili celou videoreportáž, dle níž si někdo se srovnávaným SDR monitorem zcela očividně pohrál tak, aby jeho obrazová kvalita nevyznívala příznivě. Evidentně to přehnal a NVIDIA navíc dala serveru Hardware Canucks možnost si testovací sestavu osahat, a tak redaktoři přirozeně otevřeli nastavení monitoru, kde našli velice podivné hodnoty jasu, kontrastu a gammy.
Toto nastavení tak mohli snadno upravit tak, aby obraz SDR monitoru nebyl tak vybledlý a bez života, přičemž stačilo pouze vyvolat tovární nastavení. A pak si výsledek ověřili sledování hry Mass Effect: Andromeda a z ryze subjektivního pocitu redaktora Dmitryho Novoselova vyplynulo, že obraz na SDR monitoru působí lepším dojmem, neboť je lépe prokreslený a nejsou v něm tak moc tmavá či naopak přesvětlená místa, ale to se netýká HDR jako takového a pouze jeho využití v dané hře.
Každopádně toto hodnocení je zcela vedlejší a jde spíše o fakt, že NVIDIA se pokusila tímto podivným a nešťastným způsobem ukazovat výhody HDR, za který si pochvalu nezaslouží.