Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA ukázala 1700Hz displej s "nulovou latencí"

8.4.2016, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA ukázala 1700Hz displej s "nulovou latencí"
Společnost NVIDIA tento týden na GPU Technology Conference (GTC) 2016 prezentovala krom nové Tesly také jiné novinky. Mezi ty hardwarové patří jistý 'Zero Latency Display' s obnovovací frekvencí 1700 Hz, který směřuje do světa VR.
Nový displej představil na GTC 2016 publiku David Luebke, viceprezident výzkumu, který si s sebou na pódium vzal prototyp svého Zero Latency Display. O něm hned prozradil, že dokáže dosáhnout obnovovací frekvence 1700 Hz, což je řádově více v porovnání s tím, co dnes dokážou nabídnout moderní PC monitory. První generace headsetů má jako standard 90 Hz, což vychází nejen z toho, co by mohly displeje samy o sobě zvládnout (za rozumnou cenu), ale i z toho, co zvládne dnešní počítačový hardware.





Hlavní zbraní nového displeje je tak superrychlá obnovovací frekvence, díky níž by měl být zážitek ještě lepší a především prostý zdravotních potíží, i když ty v případě VR headsetů nejsou způsobeny pouze nízkou obnovovací frekvencí. Jde také o akomodaci oka, celkové zpoždění od vstupu po výstup a celkově i to, že náš mozek je zmaten z toho, že oči vnímají něco jiného než jiné smyslové orgány.


Aby Luebke demonstroval schopnosti nového displeje, měl jej namontovaný na kolejničkový systém, na němž se divoce pohyboval, aby byl simulován pohyb rychle se rozhlížejícího uživatele s VR headsetem. Vždy uprostřed se zobrazovalo logo firmy NVIDIA, které tak bylo nehledě na pozici samotného displeje uzamčeno na jednom místě. Právě díky vysoké obnovovací frekvenci displeje logo vypadalo v podstatě nehybně. Označení Zero Latency Display si nové LCD vysloužilo proto, že kdyby bylo využito ve VR headsetu, nijak by nepřispělo k celkovému nárustu latence. Dokáže tedy obnovit obraz jednou za 0,59 milisekund, zatímco HTC Vive nebo Oculus Rift mají displeje, které to zvládnou jednou za 11 ms.

Jak ukazuje obrázek z prezentace NVIDIE, jsou tu ještě další části řetězce, které svou měrou navyšují celkovou latenci, jako samotná hra, operační systém či GPU. Zero Latency Display tak není všelék, ale aspoň dokáže eliminovat jeden z problémů.

Zdroj: Hexus.net