NVIDIA uvádí novou GeForce Experience: především RTX a Ansel
23.8.2018, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA prezentovala nyní také nové funkce, které se dostaly do GeForce Experience a jak se dalo čekat, točí se kolem technologií představených novými GeForce RTX. Zvláštní místo tu pak zaujímá technologie Ansel.
Hned na začátku prezentace se dozvíme, že počet herních titulů podporujících technologii Ansel se zvyšuje a navíc tu jsou také hry, které podporují technologii Highlights, případně pouze pak obojí. Jde o následující tituly.
O čem ale vůbec je Ansel? Dá se říci, že ten, koho zajímá pouze hraní her, něco takového ani nemusí zajímat. Jde o možnost pořizovat "fotografie" z prostředí hry, kterou si můžeme kdykoliv pozastavit a s kamerou si létat dle libosti a tvořit třeba stereoskopické 3D snímky. Pokud tedy nerozumíte éře pořizování selfie nebo vám moc neříká ani prosté fotografování, pak vám bude i Ansel asi zcela cizí. Co se týče Highlights, to je v podstatě to samé co Ansel, ovšem nejde o statické snímky, ale videa.
NVIDIA se tak nyní chlubí, že Ansel podporuje již v různých podobách přes 200 her, přičemž alespoň 50 z nich má tuto podporu s využitím SDK, což znamená možnost volně pohybovat kamerou a pořizovat panoramatické a stereoskopické snímky. Nyní to však znamená i podporu Ansel RT.
Ansel RT znamená, že si budeme moci u her s ray tracingem značně vylepšit kvalitu grafiky, a to až 30násobkem sledovaných paprsků či navýšením celkové kvality jejich reflexe a refrakce. To by při hraní hry způsobilo odpovídající pokles snímkovací frekvence, ale to je právě v případě pořizování snímků ze hry bezpředmětné.
Nejde ale pouze o ray tracing, ale také o nové filtry a zvýšení rozlišení pomocí umělé inteligence, což ale vše slouží v tomto případě jedinému cíli - vytvořit kvalitnější snímky z her, abychom se mohli na síti chlubit. Budeme si tak moci navýšit výsledné rozlišení až na 8K, o což se postarají již předem vytrénované neuronové sítě na superpočítačích NVIDIE.
Mezi dané filtry patří i možnost zasadit výjevy ze hry do zcela jiného prostředí, takže můžeme třeba svého Hitmana posadit na tropický ostrov a vytvořit "žertovnou kompozici".
Zůstává tu ale otázka, máte někdo o takové funkce opravdový zájem?
Zdroj: techPowerUp