Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA vypouští první interaktivní engine pro Ray Tracing

5.8.2009, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA vypouští první interaktivní engine pro Ray Tracing
Společnost NVIDIA právě včera na SIGGRAPH 2009 ohlásila světu svůj engine pro Ray Tracing, jenž dostal názem NVIDIA OptiX. Je jedním ze čtyřech produktů, které byly uvedeny společně s ním: SceniX jako engine pro správu 3D dat a scén, CompleX...
Společnost NVIDIA právě včera na SIGGRAPH 2009 ohlásila světu svůj engine pro Ray Tracing, jenž dostal názem NVIDIA OptiX. Je jedním ze čtyřech produktů, které byly uvedeny společně s ním: SceniX jako engine pro správu 3D dat a scén, CompleX pro škálování výkonu s využitím více GPU a PhysX 64bit pro fyzické efekty.



NVIDIA OptiX je tedy engine využívající síly GPU a jejich pipeline pro Ray Tracing. Firma však mluví pouze o grafických kartách Quadro, jež jsou určeny pro profesionální aplikace, takže herní průmysl do tohoto zatím netahejme. Spíše jde o fotorealistický rendering, automobilový průmysl, akustický design, simulaci optiky, výzkumy radiace, atp.

V profesionálních aplikacích se tedy inženýři a designéři dočkají realistické grafiky doplněné i o fyzické simulace, které se již dobře ukázaly v herních titulech. NVIDIA si přitom za nové engine SceniX a CompleX nic neřekne, takže si je můžete jednoduše stáhnout. OptiX a PhysX 64bit budou ale k dispozici až na podzim. Nedočkavci si ale už mohou stáhnout příklady interaktivního Ray Tracingu zde.

Zdroj: TZ NVIDIA
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.