NVIDIA zapne podporu ray tracingu i na GeForce GTX
19.3.2019, Jan Vítek, aktualita
Grafické karty GeForce GTX generací Turing i Pascal se dočkají díky dubnovým ovladačům podpory ray tracingu pomocí DXR v DirectX. NVIDIA to ohlásila na GTC 2019 vedle dalších novinek.
NVIDIA se na GTC 2019 věnovala především robotice a strojovému učení. Představila třeba Jetson Nano pro automobily a cílila především na vývojáře a výzkumníky. Ovšem měla i novinky pro hráče, a sice překvapivou možnost využít ray tracing pomocí DXR na kartách GeForce GTX 1000 "Pascal" a GTX 1600 "Turing". Ty přitom nejsou vybaveny specializovaným hardwarem, čili jádry RT, a tak to dle NVIDIE nebude tak jednoduché.
Jak ukazuje hned první obrázek, ray tracing na CUDA jádrech bude pomalý, ale jak to ve skutečnosti bude fungovat, na to si raději počkáme po zveřejnění ovladačů. Je přitom logické, že NVIDIA se rozhoupala k takové věci, zvláště když víme, že DXR na klasických GPU je možné rozchodit, ale dosud se nás Jensen Huang snažil přesvědčit, že to s uspokojivým výkonem a kvalitou karty nepatřící mezi GeForce RTX nezvládnou. Crytek ale tvrdí něco zcela jiného.
Pro zprovoznění DXR na starších či slabších kartách budeme potřebovat výbavu v podobě alespoň GeForce GTX 1060 6GB nebo lépe nové GTX 1660 či GTX 1660 Ti s turingovskou architekturou. Háček je také v tom, že podpora DXR bude na těchto kartách aktivována zatím jen v rámci enginů Unity a Unreal, ale další mají následovat.
A vedle toho bude kvalita ray tracingu nízká s jen základními efekty, takže je otázka, zda vůbec bude stát za to si jej ve hrách zapnout, a to zvláště na starších Pascalech. Ty totiž budou moci k tomuto účelu využít pouze výpočty v FP32, zatímco Turingy mohou FP32 kombinovat s výpočty v INT32, díky čemuž mají být výrazně rychlejší, jak ukazuje právě první obrázek.
Možná že první titul, který nabídne ray tracing na kartách GTX, bude MMO hra Dragon Hound a k ní se pak nebo současně přidají hry, které už ray tracing podporují, ale pouze na kartách GeForce RTX. Jde o Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider a benchmark Port Royal. Podpora dalších enginů vedle Unity a Unreal by tak měla následovat brzy vzhledem k tomu, že Battlefield V využívá Frostbite, a Shadow of the Tomb Raider zase Foundation.
Pro NVIDII jde o důležitý krok i ve snaze celkově rozšířit podporu ray tracingu ve hrách, protože vývojářům se bude zcela jinak pracovat na podpoře technologie, kterou podporují téměř dvě generace karet NVIDIE namísto necelé jedné.
Zdroj: techPowerUp