Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Oculus představil ovladače i hry pro Rift

12.6.2015, Jan Vítek, aktualita
Oculus představil ovladače i hry pro Rift
V prvních měsících nového roku by měl vstoupit na trh VR headset Oculus Rift, takže už je na čase, aby byly představeny také potřebné hardwarové doplňky, čili ovladače, a také příslušný software a hry. Na co se tedy můžeme těšit?
Společnost Oculus v živém streamu před veletrhem E3 uvedla další podrobnosti o VR headsetu Oculus Rift a příslušné platformě. Potvrzen byl také již dříve zveřejněný termín, v němž má headset dorazit na trh a v prvním kvartálu příštího roku bychom mohli očekávat také doprovodné příslušenství a nezbytný software a hry. Nyní již také známe přesné specifikace samotného headsetu.





Finální verze určená pro prodej má být velmi podobná vývojové verzi Crescent Bay, přičemž hlavní vylepšení budou uvnitř, takže se budou týkat elektroniky. Oculus také slíbil, že konečná verze bude i lehčí, aby byla pohodlnější.





Důležitou součástí headsetu je také audio systém, takže budeme očekávat kvalitní sluchátka, která jsou v něm již integrována. Určitě je půjde ale také odpojit a využít vlastní sluchátka či rovnou headset, což bylo nyní potvrzeno. Uvidíme (či spíše uslyšíme) také, jak se Oculus popral s prostorovým audiem. Stejně tak bude možné mít pod headsetem brýle, pokud snad nebude stačit systém pro nastavení čoček.





Nejdůležitější součástí je ale displej, tedy přesněji řečeno displeje. Zde již nebude jeden displej rozdělený napůl, ale dva samostatné panely typu OLED. S kombinovaným rozlišením 2160 x 1200, čili každý má 1080 x 1200. Snímání pohybu je realizováno pomocí systému infračervených LED skrytých pod povrchem headsetu, takže je zřejmé, že tu bude nějaký externí snímač napojený na počítač.

Do této doby také nebylo jasné, jaké hlavní ovladače si Oculus vybere pro svou platformu. Nyní už bylo prozrazeno, že každý headset bude prodáván společně s jedním gamepadem, což je logická volba, a to z konzole Xbox One. Výrobce také ohlásil, že má ve vývoji vlastní ovladač speciálně pro novou třídu VR her.




Oculus Touch


Onen speciální ovladač je Oculus Touch vybavený analogovou páčkou pro palec, dvěma tlačítky a "analogovou spouští". Z LED osázených na celém ovladači můžeme také vytušit, že i jeho poloha a orientace bude snímána a využita. K dispozici bude Oculus Touch pro pravou i levou ruku, takže bude teoreticky možné vzít tímto způsobem do rukou třeba virtuální pušku a mířit s ní. Nezapomnělo se také na hmatovou odezvu. Hardware je to tedy zajímavý, ale bude záležet především na tom, jak jeho možností využijí vývojáři her a aplikací.





Software jsme si tedy nechali na konec. Oculus si pochopitelně uvědomuje, že bez něj by jeho sebelepší headset byl k ničemu, takže už dříve navázal spolupráci s herními studii, které pro něj vyvíjejí speciální verze her EVE: Valkyrie, Chronos a Edge of Nowhere. Speciální menu upravené pro Rift také nabídne přístup do sociálních sítí (logicky to bude především Facebook). Microsoft zase nabídne svou službu Xbox Game Streaming, ovšem nepůjde o hry upravené pro virtuální realitu, jak bychom očekávali. Namísto toho se nám v headsetu zobrazí velká virtuální 2D obrazovka, takže to bude v podstatě to samé jako při hraní na monitoru, ovšem s tím rozdílem, že kolem obrazovky nebude reálný svět, ale temnota.

Nezbývá tedy než se těšit.

Zdroj: Anandtech