Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Odstartuje rok 2019 dobu streamovací? Testuje se Google Project Stream

18.1.2019, Jan Vítek, aktualita
Odstartuje rok 2019 dobu streamovací? Testuje se Google Project Stream
Redaktor serveru techPowerUp si vyzkoušel Project Stream firmy Google, který představuje službu pro streamování počítačových her. Připraveny budou i AAA tituly pro rozlišení 1080p a 60 FPS. Jak to funguje? 
Project Stream není dítkem pouze firmy Google, ale také AMD a Ubisoftu. Ostatně Lisa Su se už stačila pochlubit, že tato služba bude založena na hardwaru její firmy (Radeon Pro)a Ubisoft zase poskytne své hry i pro vývoj, takže už je jasné, proč si mohl redaktor z techPowerUp zahrát Assassin's Creed: Odyssey.  
 
 
Na straně uživatele je zapotřebí především jedna věc, a sice dostatečně dimenzované internetové připojení. Google aktuálně žádá jediné, a sice download s propustností alespoň 25 Mb/s a o uploadu se nezmiňuje, takže ten (i logicky) není důležitý. Kriticky důležitá ale bude odezva, a to prostě čím kratší, tím lepší a také si těžko hru užijeme v případě, kdy nám připojení neustále vypadává, nebo má tendenci z hlediska propustnosti či odezvy kolísat. 
 
Dá se ostatně říci, že technologie pro streamování her je připravena už dlouho a jde právě především o internetové připojení samotných uživatelů a o schopnost firem uspokojit celé masy tak, aby to pro ně mělo smysl. I přes jejich ujištění o tom, jak jsou jejich technologie vyspělé a dokáží poskytovat plynulý obraz a rychlou odezvu, však stále platí a platit bude to, že pokud bude problém na straně našeho poskytovatele internetového připojení, sebelepší technologie streamování s tím nic neudělá. 
 
 
Ale zpět k samotnému testování. Ještě před ním proběhl v prohlížeči Chrome asi 20sekundový test kvality internetového připojení a pak už v prostředí prohlížeče odstartovala i samotná hra v režimu celé obrazovky, kterou lze opustit pouze podržením klávesy Esc. Nastavení hry odpovídá portu PC verze, ovšem bez možností týkajících se grafiky. 
 
 
To proto, že systém si kvalitu sám kontroluje a většinou ji má mít nastavenou na vysokou, ale někdy ji v případě potřeby sníží, což má být v aktuální době nezbytné k tomu, aby se mohla udržet vysoká snímkovací frekvence. Osobně by mě ale zklamalo spíše to, že pak ani nelze grafiku osekat o různé otravné postprocessingové efekty, tedy otravné pro mě, jako je motion blur nebo DoF. 
 
Redaktor nejdříve vyzkoušel hrát připojen na svou Wi-Fi, což nepřekvapivě přineslo pouze problémy, a tak raději zapnul Ethernetový kabel. Po 50 hodinách hraní uvádí, že zcela bezproblémových bylo 90 až 95 % této doby, ale to samozřejmě nutně nevypovídá nic o kvalitě samotné služby. Může jít o problém konektivity nebo prostě něco na cestě mezi naším zařízením a serverem a z pohledu uživatele je to v podstatě jedno, když s tím stejně nemůže nic dělat. Sledoval ale také, kolik dat po dobu tohoto hraní stáhnul a skončil zhruba na 70 GB, přičemž celá hra jen tak pro zajímavost představuje 46 GB dat pro stáhnutí z Uplay. 
 
V průběhu oněch 50 hodin také zažil dva případy, kdy hra spadla a z jeho vyjádření není jasné, co mělo být příčinou a několikrát se objevily problémy s připojením. Pak zkusil také svou konektivitu uměle omezit na 20 Mb/s, aby vyzkoušel, zda má onen stanovený limit smysl a může říci, že rozhodně má. Hra začala značně lagovat, a to až o sekundu, takže byla v podstatě nehratelná. To právě může být velký problém pro ty, jejichž připojení sotva splňuje základní požadavek, protože pak už tu nejsou žádné mantinely. Více snímků najdete na techPowerUp.