Má pravdu ten "chlapec", VR je otravný. Nevím proč víc nepracují na rozšířené realitě (augmentová realita), kde já vidím neuvěřitelný potenciál. Navíc svět už máte postavený, takže stačí jen přidávat interaktivní prvky aj.
Odpovědět0 0
".....Nepůjde tu ale primárně či jen o hry, ale i o práci (virtuální meetingy), sociální funkce, nakupování, atp. ...."
Jj sociální služby, bude mi stačit p0rn0 a kur** ve VR,
A k tomu nějaké to bizarní japonské udělátko co vás "vycucne"
A už nebudete muset poslouchat manželku jak ji dnes bolí hlava a že nemá náladu
xD xD
https://youtu.be/QJo4ZRwov40
Odpovědět3 0
Zdravím, osobně s tímto tvrzením nesouihlasím. Resp nemyslím si, že pro užívání Metaverse je nutné mít VR. Nebo si nepamatuji že by to Epix nebo facebook tvrdili. Epic myslím nastínil jako první metaverse na kterém dělá a to je o tom, že ho pustíte na PC v prohlížeči, že ho pustíte na mobilu na tabletu a že místo myší budeme chodit s avatarem v 3D prostotu. Ani si nemyslím, že se bude jednat o náhražku internetu - podobně jako noviny dodnes existují a radio taky nebylo zabito televizí. Jen v tom metaverse třeba přijdete do své místnosti a pustíte si tam deset monitorů, na jednou z nich film, na dalších X ddalšího obsahu abudete sedět v židli s VR helmou a klidně se v 3D prostoru dívat na 2D obrazovku. Proč? Protože si uděláte obrazovku která má 10 metrů třeba. A můžete jich mít neomezený počet a kolem vás budou plavat rybičky a žraloci.
VR bude jako ten nejvyšší level jak si metaverse užít naplno, nebude povinný. Jde o to že v jednom systému bude možnost hrát jak na VR tak s Xbox ovlůadačem tak s mobilem. Půjdete na koncert ve Fortnite tak si nasadíte VR. Budete na záchodě a budete se chtít mrknout na nějaký obchod s deskovkama - tak si to otevřete na mobilu a produkt si prohlédnete doprodrobna třeba rozbalený na stole.
Nebo tak jsem alespoň četl metaverse vize já. Jde hlavně o to aby to fungovalo na co nejvíce zařízeních a cílem taky je dostat 10 000 lidí na jedno místo vedle sebe aby se z toho zařízení nespálilo - o tom btw mluvil Carmack na té tiskovce Meta když oznámili změnu jména. Že v 80 tkách se dělali hry které z dnešníého hlediska je neuvěřitelné na jakém HW běželi a že dnes je průměrný výkon mobilu 1000x výkonější než co měli tehdy oni za možnosti. CHtějí to řešit nějakým cloudovým výpočtem a streamováním.
Přištěte si k tomu Neurallink od Muska, který by mohl zprostředkovávat další vjemy z virtuální reality a ulehčit ovládání a opravdu se tu rýsuje vize virtuálního světa v kterém budou možnosti srovnatelné s realitou. + Augmentovaná realita kdy se tento virtuální svět začne prolínat do toho reálného.
Osobně se přiznám, že se na to těším :D
Odpovědět1 0
Obrázek s tím otrhancem je dokonalý. Naštěstí nás čeká dalších minimálně 5 let kdy to za mainstreamové ceny nepůjde udělat komfortně, natožpak dlouhodobě komfortně, takže lidstvo (jeho převážná část) nezanikne. Křemík a displeje musí ještě hodně poskočit vpřed.
Odpovědět1 0
Dobrý den, co je pro vás mainstreamová cena? tuším nejnovější quest 2 stojí 350 dolarů, dají se koupit headsety za 250. Displeje jsou v těch nových na velmi dobré úrovni sám mám již dnes stará Quest Rift S, který má slabší displej a kabel a používám to skoro denně. Řekl bych že VR už je velmi použitelná věc, které spíš chybí obsah, i když i to je dnes už na úrovni, že to nestíhám hrát, resp měl bych hry co bych si mohl koupit.
Odpovědět0 6
Vydržím koukat na monitor třeba 12 hodin denně a nemám podstatný problém to takhle provozovat dlouhodobě (samozřejmě s nějakými víkend pauzami atd.).
Doporuč mi VR se kterou vydržím 6 hodin a nebudu ke konci chtít někoho zabít. Nebude mně blbě (malé lagy+vysoké fps), nebude toxicky smrdět, žádné pocení pod větším kusem konstrukce, žádné nepříjemné pocity atd. To dnes neexistuje. Mainstreamová cena pro VR headset je klidně těch 350 doláčů, ale jak jsem uvedl, tak za tu cenu je dnes akorát parodie na VR.
Odpovědět6 0
no možná by k té VR měli prodávat jako set rovnou větrák. Má hned několik účelů, ten první je že omezí pocení, ten druhý je že zabraňuje kinetoze. Nevím proč, ale je to známý fakt, že když máš proti sobě větrák tak se ti nedělá blbě. Co se týče nevolnosti, měl jsem z toho velké obavy, protože jsem jeden z těch lidí kterým se dělá na lodi nebo v autě blbě. Kupodivu jsem Half Life na poprvé odehrál pomocí teleportu, takže kam ukážu tamse portnu a vlastně nechodím - tudíž se mi nedělá blbě. A na to abych dneska běhal v Pavlov a dával headshoty při seskoku a nedělalo se mi z toho blbě se musí člověk propracovat. Nemůžeš nasadit hned VR headset a chtít lítat v Xwingu. Trvalo to asi tak měsíc kdy jsem postupně dělal první krůčky ve VR - můj mozek si vždycky myslel že se hýbu a cítil jsem jak vyrovnávám pohyby které ve skutečnosti nedělám, takže jsem vždy při kroku v před nechtějíc přenesl váhu na paty jako ybch padal. to asi tak po měsíci kompletně zmizelo a dnes můžu lítat v nulové gravitaci ve VR, točit se kolem všech os, pohybovat se v Z ose a nedělá se mi blbě. Ani z toho Star Wars Squadron se mi nedělalo blbě.
Na tohle žádný VR headset nepomůže, tohle se prostí musí mozek naučit.
Když mám větrák tak se nepotím ani v létě pod headsetem - jemně to podfukuje - Half Life jsem hrál stylem že jsem to měl na hlavě 8 hodin o víkendu.
Lagy jsou způsobené nedostatečným výkonem PC - Quest 2 je stand alone headset takže s horší grafikou můžeš hrát hry přímo z něj měli by běžet bez lagů, případně snížit nároky na minimum když to PC nedává - Quest 2 má 90 hz, to bych řekl že je luxus který nemusí počítač ani stíhat.
Za sebe říkám, že VR už tu je, samozřejmně ano časem se budou zmenšovat, zlehčovat -rozlišení roste, frame raty rostou ale u těch standalone se to někdy na ěch 90-120hz zastaví kvůli baterii. Snímání pohybů funguje perfektně. Za sebe říkám kdo chce VR nemá už na co čekat. Samozřejmně chápu pocity lidí jako vy, kteří si to možná "MOŽNÁ" jednou koupí, až to bude vážit 100gramů, bude to kombinovat augmentovanou realitu a bůh ví co ještě, to je vaše věc a je to taky validní názor. Jen prostě říkám, že dnešní VR už jsou úplně někde jinde než byl první Rift a HTC a že ta technologie už tu je. Teď během pandemie počet uživatelů dokonce o pár milionů vzrostl dle statistik na steamu.
Odpovědět0 0
„Lagy jsou způsobené nedostatečným výkonem PC - Quest 2 je stand alone headset takže s horší grafikou můžeš hrát hry přímo z něj měli by běžet bez lagů, případně snížit nároky na minimum když to PC nedává - Quest 2 má 90 hz, to bych řekl že je luxus který nemusí počítač ani stíhat."
Nároky na lagy, fps a rozlišení jsou pro VR bohužel vyšší než u čumění na monitor a zároveň je HW v headsetech jen ubohou alternativou toho co mají PC - to je smrtelná kombinace. Externí zdroj výkonu řeší vše až na lagy.
Quest 2 má sdílených 6GB paměti, grafiku co má sotva 600 MHz a CPU jen 2 velká jádra + 6 malých. Ale jó, když si nastavím grafiku ála Minecraft, tak to možná poběží bez lagů na těch úžasných 2x2K a 90fps:). Uvidím co Sony s PS5, ale facebookovskou VR rád vynechám. Jinak díky za zkušenosti.
Odpovědět0 0
Ten Quest 2 se da napojit na pc pomocí Airlink. Coz dava asi nejvyšší možnost konfortu vs grafiky.
Mit to propojene kabelem je hrozny. A jinak pro VR mi opravdu ta mobilni grafika stačí. Vždyť i gameboy byla zábava. Jde o to vtáhnutí do prostředí. Ten výkon aby baterka utáhla lepsi grafiku tam bude za par let. Mozna by to i nejake usporne APU od AMD davalo nyní (pc hry na baterku). Ale hold to bude stát celken jako notebook. Min 25 tis.
Co me tedy nejvic vadi na questu2 - nepohodli. S tou baterkou je to těžké. Styčné plochy s tváří nepohodlné. Polstrování by si zasloužilo zlepšení. A takenucene propojení s FB muze nekomu vadit.
Odpovědět0 0
Raději kabel než těžký, potencionálně nebezpečný a asi blbě vyměnitelný akumulátor a prakticky zbytečné mobilní SOC. Playstation 5 už má výkon pro VR dostatečný (tzn. za 4).
Odpovědět0 1
Ten kabel ale hrozne tahá. Tim zhoršuje dále komfort. Aby byl kabel pri min 2m kvalitni musi byt tlusty = těžký. Nesouhlasím tedy. Reseni bude az budou brýle lehké neco jako v tom sci-fi obrázku ve clanku. Zatim jsou to bedny na hlave.
Odpovědět0 0