Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.4.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA splnila svůj slib a umožnila i na Pascalech využít technologie DXR, ovšem s tím upozorněním, že na těchto kartách bude ray tracing výrazně pomalejší než na GeForce RTX. Nicméně vyzkoušet si ho nyní může každý s GTX 1060 a lepší kartou.
honza1616 (3733) | 13.4.201920:05
no tak jsem se odhodlal k několika testům, vzhledem k tomu že nemám koupené hry podporující RT tak jsem si stáhnul všechny 3 dema https:­/­/www.techpowerup.com­/254541­/nvidia­-also­-releases­-tech­-demos­-for­-rtx­-star­-wars­-atomic­-heart­-justice­-available­-for­-download
testováno na GTX1080 přetaktované na a RTX2080ti v rozlišení 1920x1080, obě grafiky přetaktované na 2050 a 2090MHz
paradoxem je že moje RTX grafika má už nejnovější konektory HDMI a DisplayPort a monitor pouze starší HDMI který zvládne pouze 60FPS a DVI které zvládne 120FPS ale ten chybí na grafice ovšem monitor mám lehce přetaktovaný na 67Hz, takže RTX grafiku bude limitovat frekvence monitoru
.
nejprve RTX2080ti
Justice stabilně 67+ bez jediného propadu se zapnutým RT, bez RT teoreticky i 150+
Atomic Hearth naprosto stejný výsledek bez jediného propadu 67+ FPS
StarWars výtahové demo, stabilně 48­-49FPS bez jediného propadu
.
a ted pozor GTX1080,
zde jsem mohl využít konektor DVI s podporou až 120FPS a grafika se pořádně zapotila aby mi dala ten slideshow :­)­)
Justice RT ­(on­)15­-60 FPS s průměrem okolo 27 FPS, RT OFF 90­-120 FPS s průměrem okolo 115
Atomic Heart 8­-30 FPS s průměrem okolo 21FPS
a to nejlepší na konec, opravdová třešnička
StarWars výtahové demo, 11­-18 s průměrem 13FPS a vzhledem k absenci Tensor jáder byl obraz strašně rozmazaný a na postavě vojáka ve stříbrné naleštěné zbroji bylo vidět špatné vyhlazování
.
dodatečně jsem ještě spustil 3DMark Port Royal na RTX 2080ti
tady jsou výsledky, ale GTX Pascal se mi už testovat nechce, to si už vyzkoušejte sami na svých grafikách, takže jen výsledek z této grafiky
https:­/­/www.3dmark.com­/3dm­/35369440?
.
těším se až si nadšenci vlastnící Pascaly koupí nějakou tu hru a budou chtít zapnout RayTraycing a FPS jim spadnou do již dříve zmiňovaných nehratelných FPS
ehmm a co nám ukáže Crytek :­)­).... no nic nového maximálně další hru nebo demo jako dosud... :­)­)
RT na Pascalech nebude nikdy použitelnej, už si to uvědomte ;­-­)
to je jen kvůli prezentaci aby jste viděli jak pěkná je grafika na modernějším HW ale se zapnutým RT na Pascalech je to nehratelný !!!
Odpovědět0  0
honza1616 (3733) | 12.4.201910:26
Slideshow....
Přesně jak jsem psal v dřívějších komentářích :D :D to měla nvidia radši nechat vypnuté
Odpovědět2  2
Jan Vítek (3359) | 12.4.201910:58
Proč? Však přesně to se tím snaží ukázat: podívejte se, jak vypadá ray tracing, na RTX ho budete mít plynulý.
Odpovědět2  0
honza1616 (3733) | 12.4.201911:25
Ja narážím na tu vlnu hejtů okolo RayTray. po tom co to nvidie povolila,
Lidi nadávají že si zbytečně musejí kupovat předražené RTX grafiky a nakonec z toho vyleze ze RayT. bude fungovat i na GTX1060.... tak tady to mají,
jak jste sam napsal v MetroExodus se nedoporučuje toto zapínat a v BF na pouhé střední detaily v 1080p je 30fps.... tak tady to mají chytráci,
Ja ani nic jineho nečekal už tenkrát minulý rok pri prezentaci Turingu když nvidia ukazala to video ze starwars kde to musí renderovat DGX a k tomu ten obrazek o delce doby renderu na Pascalu­/Turingu bez Rt ­/ Turingu s RT mi bylo hned jasné že ve většině her bude na takovém HW budou snimky padat do jednotek FPS.
Jen okrajově, ja mam koupenou RTX2080ti a je mi to ukradený tyto hry nehraji....:­))
Odpovědět0  0
hl.hl (297) | 12.4.201912:12
Jen ukázka toho, jak šíleně je to neoptimalizované. Počkejme na Crytek, ten nám ukáže jak se to má dělat, RT ve FHD nebude pro RX470 žádný problém. :­-D :­-D :­-D
Odpovědět1  2
honza1616 (3733) | 12.4.201912:59
Crytek dokáže nějakým záhadným způsobem optimalizovat HW grafické karty ?
jedině že by ty hry měli tak jednoduché textury jako Quake 2.... viz zdejší článek o tom jak moder předělal textury pro podporu RTX :D :D ale i tam jsou FPS.... vím kde ....
Odpovědět2  2
tombominos (1375) | 13.4.201910:07
At uz je delany RTX na NV kartach jak chce, tak za ty propady vykonu to v teto generaci Turingu nestoji. Crytek ukazal neco, co stoji za zamysleni, at uz tomu nekdo rika makovy RT nebo ne. Kdyz to bude pouzitelne i ve hrach s rozumnym vykonem, tak to splnilo svou funkci a NV tak rikajic trochu vypalilo jeji marketingovy rybnicek.
Ona je sranda, ze kdyz mate treba dobry 10b panel s poladenyma barvama, tak i hra s dobrou grafikou bez RT, muze vypadat podstatne realneji, nez to stejny s RT na sunkovym zobrazovadle...a ze vetsina monitoru, na kterych lidi hraji budou spis sunky..
Odpovědět2  2
Hnizdo (450) | 13.4.201911:33
Vyborny argument. RT za to nestoji, kdyz si ho pustite na sunkovym zobrazovadle. Lol :­)

RT za to nestoji, ale co ukazal crytek ­(zatim neukazal nic, nema ani API, natoz demo­) stoji za zamysleni, lol.v2 :­)

No to je asi smula, na mym zobrazovadle vypada metro, BFV ­(v battle roayale s tim ohnem je to neuveritelne­) a Tomb Raider lepe nez cokoliv co tu dosud bylo.

Cim to bude? No ze to zatim asi neni masovka, ale feature pro fajnsmekry, zeano :)
Odpovědět1  1
tombominos (1375) | 13.4.201918:34
Hnizdo, jeste chapat, o cem ten prispevek vubec je.. Ja vim, to by od ptaka clovek cekal moc..tak hlavne ze se ti to blisti a je na tom napis NV :­))
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.