Nema neco takoveho uz ADM?
Odpovědět1 0
tak už NAVI měla být teoreticky vícečipová GPU, ale nevím jestli je vyřešen problém s "deadlocks"
https://www.eecg.utoronto.ca/~enright/modular-isca.pdf
Nvidia taky dělala před lety studii, kdy i bez "úprav" došlo k navýšení výkonu u vícečipových GPU
Prostě makají na tom všichni, ale problém není "profi" segment, ale hlavně ten herní, kdy se to musí na venek tvářit jako jeden čip a nemusel se kvůli tomu optimalizovat soft :D
Odpovědět0 0
Tak od toho jsou křemíkové můstky , technologie EMIB a CoWoS, které z křemíkových dlaždic "udělají" křemíkový monolit z pohledu monitorujících SW a herních/pracovních aplikací
Nvidie taky pracuje na něčem podobném, byl zde článek s ukázkou, byla to myslím nějaká hra se závodním autem, kde grafika určovala části obrazu které se budou renderovat v různých kvalitach obrazu . Myslím že oba myslíme na tu stejnou technologií
Ale docela mě mrzí že si AMD netroufne na CoWoS pouzdření u Ryzenu, to by z těch procesoru udělalo trhače asfaltu i bez zvýšeného IPC, tedy aby se čiplety chovaly jako monolit, v některých aplikacích je čipletove řešení docela omezující
Například na mých počítačích s i9-9900k a Ryz.3900X jsem toto teď řešil
Optimální nastavení aplikace na co nejvyšší rychlostí na Intelu, bylo počítat úkol na všech jádrech
Na Ryzenu to vyšlo tak že se máji počítat 2 úkoly na 6 jádrech .... Pochopitelně, protože při zapojení více jader do 1 úkolů to práci naopak brzdilo, když jádra mezi sebou musejí komunikovat přes pomalé datové cesty
Pak se divte, že i takový starší procesor je rychlejší než Ryzeny poslední generace
... taková achilovka Ryzenu
Odpovědět0 1