Pay For Level: budeme platit za každý nový level v počítačových hrách ?
17.10.2002, Zdeněk Michálek, článek
Další zdroj stálých příjmů ze software nalezen: u bezdrátových zařízení (smartfouny, komunikátory atd.) se může platit za každou novou úroveň, kterou si stáhnete do své oblíbené hry. Je to nechutný útok na lidskou psychiku: právě jste po dlouhém boji udolali všechny příšery - nezaplaťte v té euforii pár kaček (dolarů) za nový, určitě ještě stokrát lepší level !
Bango.net a Masabi tak posunují hranice současné komerce zase o kousek dál. Zkombinovali systém mikroplateb s nově vyvíjenými javovskými hrami a výsledkem je javovská verze klasické hry Repton známé ještě z BBC Micro. Počátkem listopadu si tak zájemci budou moci stáhnout z WAPových stránek firmy zdarma herní engine a první úroveň hry (provozovatelné např. na Nokii 7650), za každou další úroveň nebo za skin pro hru už ale zaplatí 49 pencí (cca 25 Kč).
Platba může být provedena různými způsoby - buď formou placené SMS (o výtěžek se pak podělí mobilní operátor a autor nebo prodejce hry), formou prodeje PIN kódů, které aktivují jednotlivé úrovně (platba je pak prováděna za "balík" PIN kódů v hodnotě 3 nebo 5 liber) příp. i formou předplatného.
V případě Reptonu by se mělo jednat o první vlaštovku - pokud vše vyjde podle představ autorů systému, měl by následovat expanzívní růst prodeje her a software obecně tímto způsobem.
Platba může být provedena různými způsoby - buď formou placené SMS (o výtěžek se pak podělí mobilní operátor a autor nebo prodejce hry), formou prodeje PIN kódů, které aktivují jednotlivé úrovně (platba je pak prováděna za "balík" PIN kódů v hodnotě 3 nebo 5 liber) příp. i formou předplatného.
V případě Reptonu by se mělo jednat o první vlaštovku - pokud vše vyjde podle představ autorů systému, měl by následovat expanzívní růst prodeje her a software obecně tímto způsobem.
Zdroj: WirelessSoftware