Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

PDA Banking - Banka v kapesním počítači

19.3.2003, Petr Hájek, článek
PDA Banking - Banka v kapesním počítači
V pondělí 3. března eBanka spustila na bankovním trhu zcela novou službu. Díky ní lze ovládat účet z kapesního počítače. Služba spojuje výhody komfortní obsluhy účtu z klasického PC s možností ovládat účet mobilním telefonem odkudkoli.
Kapitoly článku:
  1. PDA Banking - Banka v kapesním počítači
  2. Obrázková sekce
  3. Rozhovor s manažerem p. Romanem Knausem o PDA Bankingu
V těchto dnech spustila eBanka na bankovním trhu zcela novou službu – PDA Banking. Jde o možnost ovládání účtu z kapesního počítače. Služba spojuje výhody komfortní obsluhy účtu z klasického PC s možnostmi ovládat účet mobilním telefonem odkudkoli. Možnosti správy a přístupu k bankovním účtům tak dostávají nový rozměr a kvalitu. Na bližší informace o této službě jsme se zeptali Romana Knause, manažera Oddělení Distribuční kanály eBanky.

Pro koho je tato služba určena?
Počet uživatelů kapesních počítačů celosvětově stále dynamicky roste. V současně době se již jedná o miliony uživatelů, kteří denně používají některý z kapesních počítačů. V České republice se tato čísla nedají úplně přesně stanovit, ale odhadem se jedná o desetisicíce uživatelů, které chceme touto službou oslovit s tím, že toto číslo stále dynamicky roste. Velký podíl na tom má neustálé snižování cen těchto zařízení, které je důsledkem konkurenčního boje jejich výrobců a dále mobilní operátoři, kteří začali v loňském roce nabízet jako podporu svých datových služeb vlastní kapesní počítače (viz. např. T-Mobila MDA). Ostatně mobilní operátoři budou i v budoucnu tento trh velmi výrazně ovlivňovat, neboť se očekává uvedení chytrých mobilních telefonů, které kombinují funkci mobilního telefonu a PDA zařízení.

Ne všichni majitelé kapesních počítačů jsou ale klienty eBanky.
Pravděpodobně nejsou, ale mohou být. Také touto službou se je snažíme oslovit a věříme, že jim nabízíme další důvod, aby se jimi stali. Vždyť jsme jedinou bankou v ČR, která umožňuje svým klientům pracovat s účtem přes kapesní počítače. To je dalším důkazem, že jsme schopni pružně reagovat nejenom na přání a požadavky našich klientů, ale také na rozvoj nových technologií, které umožňují nabídku banky dále rozšiřovat. Ostatně, PDA Banking zavádíme především díky požadavkům, které jsme od našich stávajích klientů dostávali.

Je služba přístupná ze všech typů kapesních počítačů?
Ano, služba je přístupná z drtivé většiny kapesních počítačů. Záměrně jsme volili takové řešení, které umožní používat tuto službu na co nejširším spektru zařízení a bez nějakých extrémních požadavků na instalaci nějakého dodatečného softwaru. Klientský systém pro PDA zařízení byl testován na zařízeních s operačním systémem Pocket PC, Palm OS, Nokia 9x10 a také ve spolupráci s T-Mobilem na jejich T-Mobile MDA.

Jak mohou lidé tuto službu využívat?
Je to jednoduché. Stačí být klientem eBanky a vlastnit kapesní počítač s internetovým prohlížečem, který podporuje SSL protokol a s připojením k Internetu (nejlépe přes GPRS nebo HSCD protokol). Není vyžadováno žádné nastavování – přes adresu pda.ebanka.cz, která obsahuje veřejné stránky eBanky optimalizované pro kapesní počítače, lze vstoupit do Klientského systému eBanky a ihned je možné začít s účtem pracovat. Pro vstup na účet a potvrzování jednotlivých požadavků lze používat Osobní nebo Mobilní Elektronický klíč stejně jako při vstupu do Klientského systému na běžném osobním počítači.

Lze z kapesního počítače spravovat všechny služby bankovního účtu jako z klasického PC?
Vzhledem k tomu, že kapesní počítače mají stále ještě určitá omezení, tak je výčet operací, které lze přes PDA Banking provádět v současné době omezený. Největším problémem, se kterým jsme se potýkali, bylo především malé rozlišení obrazovek, které je navíc u jednotlivých zařízení rozdílné. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli, že připravíme pouze takové operace, které jsou podle našich sledování klienty používány na účtech nejčastěji a které pokrývají jejich základní potřeby:
  • jednorázové platební příkazy, včetně jejich přehledů
  • trvalé platební příkazy, včetně jejich přehledů
  • zůstatek a pohyby na účtech
  • založení termínovaných vkladů (jednorázových, revolvingových, inteligentních, spořících), včetně jejich přehledů
  • informace o karetních blokacích
Do budoucna samozřejmě počítáme s doplněním dalších operací, v závislosti na vyhodnocování ohlasů klientů.