Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.7.2001, Jakub Lohniský, článek
Intel konečně zjistil, že mu ujíždí vlak, a proto se snaží o masivní rozšíření svého koně – procesoru Pentium 4.
SYKY | 26.7.200114:02

Tak pred tremi lety jsem byl zastancem Intelu , chipset procesor , kdo nemel intel tak nemel pc :-) , nicmene mel jsem ABITa s BX chipem / nebe na zemi v te dobe :-) / a na nem Celery od 433 do 800 na 100MHz taktovanou na 1GHz , pak jsem to vymenil za ABIT KT7A-Raid s Duronem na 750 a z vlastnich zkusenosti a hromady / opravdu hromady :-) / testu rikam ze Intelovy system s 800 celerem na 1GHz byl o 6% slabsi nez nynejsi s NEPRETAKTOVANYM Duronem 750 , co se tyce stability ok tam bylo BX bezchyby ale od te doby nema Intel pouzitelny chipset , zastanci Intelu / myslim fanatiky / co takhle koupit I820 s vadnym prevodnikem na SDR pamet a hodit do kytek , pak shit typu I810 , I815 jakz takz a ted par mesicu po uvedeni P4 s velkym treskem zase kupovat novou desku protoze si Intel opet vymyslel novou patici :-( , AMD jsem si nastavil diky VIA za jejich KT133A / problem south bridge vyresila jiz VIA ovladaci i muj ABIT biosem - pozdravuji lidi s OEM deskami co setri :-)))))) / ktery se da nastavit jak clovek chce , poradne vyladit a udelat. Patici mam stale stejnou kupuji jen cpu , vse chodi , spise beha dost svizne , po vyzkouseni KT266 na MSI s DDR pametmi ,MSI Geforce 3 a 1,33 GHZ Thunderbirdem vim o dalsim vylepseni sveho milacka , protoze Intel , tzn. nove patice a desky , nevyvazenost sytemu a ceny kvuli kterych bych mel pri me rychlosti upgradu / kazde dva mesice/ aspon dve zamestnani . Cili pokud Intel neprijde s POUZITELNYM chipsetem a poradnym cpu za EKVIVALENTNI penize tak nemam zadny duvod ZATIM prechazet , pokud se to nekomu nelibi udelejte velmi jednoduchy vypocet ktery jiste znate a to VYKON/CENA , neni co resit . Myslim ze kdyby AMD mela aspon 1/3 financnich moznosti Intelu dneska bycom byly s cpu uplne jinde .

Odpovědět0  0
aaa | 24.7.200123:07

Na to jak je Intel velka a bohata firma dela pekne smejdy (pardon, procesory ktere me nepresvedcily). Snad se to zlepsi u noveho 64bit procesoru. Co se tyka AMD, ted je mozna na koni ale do budoucna toho moc nema (prechod na 64bit vychazejici z x86 je opravdu vizionarske:-). Zaver? Kdybych se mel ted rozhodovat co si koupit pro platformu Win/Linux rozhodne bych vahal. Ani jedno reseni se mi nezda solidni (P4, Athlony na vysokych frekvencich). Shit a hruza! Radeji jeste chvilku pockat a uvidime...

Odpovědět0  0
tervitch | 25.7.20019:17

No jo, ale na něčem se děalat musí,o-)

Odpovědět0  0
R@ndom | 26.7.200111:57

Y/i ... nemal som to nikdi rad ... Kamko mas pravdu ... naco su nam y-ni ... iba to zavadza ... clovek by potom pisal richlejsie bo nemusi pisat tie blbe kvacki .... :o)

Odpovědět0  0
SYKY | 26.7.200113:38

Nevim co ti vadi na HighPointu ja mel jen ten na Abitech a vzdy slapal vyborne pod jakymkoli systemem naprosto bezproblemu , jinak kdyz se podivas na poradne testy /treba Tomshardware/ tak HighPoint vzdy vysel jako vykonejsi , nehlede na to ze Highpoint podporoval vsechny dostupne Raid funkce uz pred 1,5 rokem zatimco Promise az u posledniho chipu uvedeneho v prosinci :-) , tak nazdar

Odpovědět0  0
Michal Kubeček | 26.7.200115:52

Tak mně kupříkladu vadí to, že už téměř rok marně čekám na linuxový driver, který by podporoval RAID. A vadí mi to docela dost.

Odpovědět0  0
Marduk | 24.7.20011:48

Niekto to tu asi nechape, nejde o to kto bude lepsi,{nemam rad zarytych zastancov},ale o to ze sa budeme stale zlepsovat. Keby bola len jedna firma platili by sme vela za nic.Takto pojdu ceny dole a vykon hore. Nech zije rivalita{ v zaciatkoch u mna viedol intel s celeronom 333, teraz vyhrava amd duron 700}
Good luck guys.

Odpovědět0  0
miro | 24.7.20018:46

blbeček, zobuď sa, je tu 21. storočie, nie stredovek. P 4 stojí za kravský prd a žerú ho len takí hňupi ako ty. 3Dfx skončilo a aký to bol kráľ. To isté sa stane aj Intelu. Ani jeho kasa nie je bezodná a dotovanie Rambusu a P4 raz skončí a takí ako ty sa konečne spamätajú. Zbohom.

Odpovědět0  0
miro | 24.7.20018:58

Precitaj si vyssie "prispevok" isteho Svimona z 20.7., ty inteligent, potom nieco hovor o intelakoch, aki su slusni. AMD dava Intelu na frak a niektori to nemozu zniest. Sice pri tom samo krvaca, ale vydrziiii. A k tomu cakaniu, za dva mesiace tu bude Athlon 4 a urcite vykonnejsie a lacnejsie ako P4. Intel ma totizto len gigahertze na papieri, ale vykon len tam, kde ma optimalizovane programy.

Odpovědět0  0
miro | 24.7.20019:09

zase jedna vysluzila ucitelka, co hlada len pravopisne chyby a necita...pre stromy nevidi les

Odpovědět0  0
tervitch | 24.7.200110:40

možná si trochu nerozumíme, pokud sháníš na určitý okruh aplikací špičkovou technologii, musíš si zjistit, co je pro danou oblast nejlepší - o to jde, ne o nějaké trapné hašteření ortodoxních zastánců jedné či druhé strany, skutečnost, že je dnes obtížné rozhodnout, je samozřejmě z hlediska vývoje pozitivní...

Odpovědět0  0
Jeronimo | 24.7.200113:33

Stručně: vole prober se!!!!

Odpovědět0  0
Jeronimo | 24.7.200113:37

Nejsem takovej fanda Intelu, ale proč si teda nekoupit CPU+paměť dohromady. Vyjde to levněji a maš hned co chceš :((

Odpovědět0  0
Jeronimo | 24.7.200113:39

Máš pravdu chtělo by to změnu, vdyť je to stejné od 386.

Odpovědět0  0
Pepan | 24.7.200115:19

Nechci se do Tebe navážet ale vyzkoušej si počítač na který si naistaluješ ME a poté to přeinstaluj NT. Porovnej si rychlosti obou instalací a budeš dost překvapen o co jsou NT rychlejší. NT jsou výkonnější protože jsou plně optimalizované na 32 bitovou techlogii. Papírově je rychlejší P4 než Athlon ale pod neptainalizovaným systémem je to přesně obráceně. V okamžiku když si uděláš test XP bude výhoda optimalizace na straně Intelu a AMD bude dostávat trestné body. Uvidíme jak se začnou prosazovat XP. Je třeba si uvědomit, že je Intel i Microsoft spojen v tomto případě pupeční šňůrou.

Odpovědět0  0
kamko | 25.7.20010:13

tak, tak, hladajte pravopisne chyby, a kupujte INTEL... kamko

Odpovědět0  0
tervitch | 23.7.200121:33

Prošel jsem u PC od osmibitové Motoroly prakticky všechny možné procesory, od stařičkého I-8088 na PC-XT od Commodore až po mou dnešní 2xP-III933... stará technologie x86 mě štve skoro pořád (zejména jako člověka setkávajícího se i jinými platformami,-), nicméně při důkladnější pohledu to není až tak zlé... jako závaží si neseme zpětnou kompatibilitu (což zase má aplikační výhody), ale vnitřek se vyvíjí poměrně progresivně... <br>
Popravdě poslední dobou nějak nedokážu rozhodnout, který z výrobců je lepší, je to zřejmě dost závislé na okolnostech a není to jednoznačné, u své práce s multimédii momentálně používám Intel kvůli lepší (=existující:-) podpoře SMP, do budoucna uvidím... Podobné je to i s pamětmi, když jsem viděl poprvé někdy v 97 první specifikace RDRAM (tehdy ještě na tuším 166MHz,-), vyděsily mě děsné latence a nadchla úžasná propustnost. Latence se daří snižovat, Rambus snad konečně zlepší cenovou politiku, takže uvidíme... DDR je sice skoro zadarmo, ale na druhou stranu dost zklamalo moje očekávání v porovnní s SDR klasikou, nicméně cena/výkon je velmi slušná.<br>
Co se týče non-Intel chipsetů, je s nimi práce a výkon není zcela srovnatelný, nicméně zejména VIA se dá při troše práce vyladit na velmi solidní hodnoty (reálnou propustnost paměti se mi na několika sestavách s VIA chipsetem po několika úpravách podařilo zvednout o 30%, což je pro desky na Celer/PII ve finále srovnatelné s Intelem při stabilníím chodu), u AMD je to zatím jediné slušné východisko, u Intelu třeba možnost levného duálního řešení třeba pro 3D nadšence...

Odpovědět0  0
kamasko | 24.7.20010:01

Aaaah ... konecne normalni clanok, (dikes R@ndom,) od normalneho cloveka ktori nema v hlave AMD A INTEL ale svoje zaujmi a starosti. Intel je kolos ktori si zije svojim zivotom a pomali ale iste odhniva.
Preto sa tak AMD mohlo uchitit. A to je zakon, kazdu firmu skorej ci neskorej caka podobni osud.(Aj AMD .. nenadrzam)..
Rast trvanie a upadok. Cim vetsia a drziaca sa rovnakych mislienok dlhu dobu tim vetsi krach.
Iba ak bi sa nieco zmenilo vo vnutri tej organizacie...Ale co a kedy? ..zatial nepresvedcila velmi...
P:S: R@ndom naco su nam vlastne Y-psiloni??
Nespiseme nieco ako peticiu na vihodenie tej stupiditi z nasej gramatiki? tvoj Kamko

Odpovědět0  0
jean | 24.7.20015:12

Ak hovoris normalny clanok tej slatanine,kde autor urobil 64 pravopisnych chyb,tak takemu tu jeho f(y)rmu prajem. Len pre neho je sekretarka nutna.
Boze moj.

Odpovědět0  0
R@ndom | 23.7.200116:23

Ty, ktory poznate dejiny ludstva viete, ze sa v casoch praveku pouzivali kamenne nastroje, t.j. mastroje s SiO2... dneska pouzivame vlasne to iste len sme zlepsili spracovanie kamenov tak aby sme ich dokazali opracovat co s najmensimi detajlami... preco potom nemozeme urobit nieco take aj s architekturov ... viem, ze od archytekturi pravekych kamennych nastrojov k dnesnym kremikovym mikrocipom je poriadny kus ale co sa tyka podpori 16 alebo 32 pripadne 64 bitov je to smiesny krocik ... zoberte si ze v 60tych rokoch existovali pocitace so 40bit. registrami ... niekto by namietal, ze boli velke ... ano ale aj vykonne (486) ... no a pracovali paralelne s viacerimi tokmi dat ... v zaciatkoch mikroprocesoroch to take ruzove nebolo ... chcel by som vidiet ako by na takej 8080 bezal multitasking... kedze paralelne spracovanie dat u 8080 neexistovalo ... v konecnom dosledku preco sa zahadzovat pre High-end trh z takymi starymi technologiami ako x86 a nekupit si radsej nejaku tu Alphu 21264 alebo 21364 (ktoru ide rozsirovat bez toho aby ste ju museli vypnut ... to je to spravne PnP teda PnW(ork)) alebo nejaku tu Motorolku G4 (pre grafiku ako stvorena) ... komu bi toto nestacilo je tu este Sun, SGI pripadne HP a dalsi ... pomer cena/vykon je tu na lepsej urovni ako u AMD ... na druhej strane nekupite u nich stroj za menej ako 5000$ aj to len vo vypredaji ...ale aj to bude rychlejsie a efektyvnejsie ako 2procesorovy P4 1.8GHz s 256MB RIMM ... neverite tak sa len pozrite na benchmarky ... G4 na 500MHz bez chladenia! je 2.5-4x vykonnejsia ako PIII na 1GHz a to je uz co povedat ... v com je problem v tom, ze G4 je RISC s vektorovou architekturov a PIII,P4, K7 a K75 su len CISC... kto nevie co to znamena nech sa pozrie do slovnika ... no ono tak celkom nieje, pretoze od pentia sa pouzivaju RISC x86 jadra ... myslim, ze nieco podobne malo aj AMD 386 ... ale niesom si isty ... AMD ukazalo mnoho krat ze nato ma... Intel zasa ze na to nema ... Na zaciatku svojej eri som robyl na Motorolke (6802 alebo take nieco proste Atari)... a bol som s tym spokojny ... bol to RISK a vykreslenie kruhu (v BASICu) mu trvalo asi 40sec. a na ZX Spektrum alebo take nieco to trvalo asi okolo minuti... a bol som stastny... ...no netvrdil bi som, ze XP nieco pomozu vo vikone ... podla mna je to blbost ... pretoce tazko zdvihnete procesoru Mips a MFlops kedze su to parametre zavisiace od zasovania a formi spracovania instrukcii ... Intel vsadil na cierneho petra s prichodom P4 ... kedze vsadil na jednoduchsie ALU ktore mozu byt vyssie taktovane (2xCLKCPU) a su zdvojene ... pritom zabudol ze mu pri klasickom pristupe do cache L1 zostanu takmer vsetky neviuzite ... sice priepustnost do L1 je az 48GB/s ale velkost 12000riadkov + 8kB Data je tak mala, ze vecsinu casu vsetky ALU cakaju na to kym dostanu data z L2 alebo z RAM ... CHYBA ... AMD racej urobila 64kB Ins. + 64KB DATA pritom ma vylepseny dekoder instrukcii z K6 ktory na svoje casi mal neuveritelny vykon v oblasti x86 (3 instrukcie v jednom takte ... Intel mal len 2ins./T aj to az v PII Katmai ...) ... dneska dokaze dekodovat take mnozstvo instrukcii, ze celi procesor bezi neustale na plno ... pokial ma co robyt ... to je aj dovod preco su AMD tak horuce ... prose vzdy idu na plno ... a nemoze ich prekvapit ziaden narast datoveho toku ... poviete si ha ale Intel nejde na plno takze ma este nejaku rezervu ... ano ale tuto rezervu nikdy neviuzie ... nepomoze tomu ani novy Win XP ... iba ak by zmenil archytekturu pristupu do L1Cache a sapozrejme dalsich 200000 malich zmien ... ale to by uz nebol P4 ale P45 ;)... a tych chudakov co naleteli akupili si P4 len lutujem ... zbytocne vyhodili peniaze za nieco co je tak nedokonale... Na adresu M$ Win dodam len tolko ... 80% serverov bezi na Linuxe ... >10% userov ma linuxa a cez 60% fyriem bezi cisto len na Linuxe ... a to chcete povedat ze je malo??? ... a kazdym dnom sa teto trend zvysuje ... cim viacej nas bude tym skor M$-><> ... ospravedlnujem sa za vulgarizmus ... ale tak ma tie cisla nadchli ;o) ... Osobne si myslim ze Intel ktory az do poslednej verzie proces
oru (ta ktora ide na trh) testuje cisto na Linuxe ... ale o tom nikdo nehovory ... sak myslite preco PIII skompiluje Linux Kernel skor ako AMD asi o 20% ...??? ... Poviem vam ... Niesom rad ked mi niekto nieco diktuje ... tak ako kazdy normalny clovek (s vynimkou vojakov :o)) ... a preto si chcem vybrat a vyberem si to najlepsie ... a aj si to zistim co je naozaj najlepsie a nepozeram na to ze ta alebo ona firma sa mi to paci ... ked pride Intel s niecim novym a dobrim tak si to kupim ... ale musi to aj mat spravnu cenu ... inak ... ... zatial ma nepresvecil ... Inu ... ja bezim ja AMD K6-2 266@350 mam 128MB Ram, 20GB WDC BB 66ATA, Geforce 2 MX 400 32MB (nieje to neviem co ... asi ju vymenim za Kyro II co je presne ten pokrok o ktorom hovorym pretoze z AGP 2x ma vyssi vykon ako Geforce na AGP 4x)... asi do toho kupim HTP alebo promise RAID a este jeden disk a K6-2+ 500@??? a hodim si ho do fyrmi ako server ... lebo takyto vykon neviuzijem ... a kupim si Morgana >1GB s GK7 a zacnem z vylepsovanim ... ;o) ... kto bol na overclocking.cz alebo na pretaktovanie.sk alebo na random.host.sk tak vie o akom vylepsovani hovorim ... ;o)...
Eof

Odpovědět0  0
NWO | 23.7.200113:47

Pentium 4 do kazdeho pocitace je dost naivni. Ja si ho skoro urcite koupim, ale az NORTHWOODa. Ted prezivam na Cyrixu 333 v socket 7 s 83MHz FSB a vubec si nestezuju. Na to ze je to nahrazka zaprasenyho pentia, tak to jede uplne uzasne. Via chipsety bych taky urcite nezavrhoval. Napr. 694x chipset je (po nastaveni pameti)naprosto perfektni jak mono tak multiprocesorovy. Bud Northwood nebo 2xPalomino + AMD760MP --> to je jediny, co se mi od AMD fakt libi. I845 + SDRAM nikomu nedoporucuji, je to mrhani vykonem. To je holt "pokrokovej" tah Intelu, ze si zakaznik vybere frekvenci procesoru a Hi-end nebo low-end chipset, podle prachu. A jeste neco, Hi-end myslim I850 i kdyz se mnou nesouhlasite. RAMBUS jsou uzasne pameti, ale na ZACATCICH. Na tech se da jeste hodne moc udelat (paralerne, 32,64bit ...). NEvim co budou chlapci vymejslet jesne na S(D)DRAM.

Odpovědět0  0
Martin | 23.7.200116:08

chcel by som Ti oponovat v jednej veci. vacsinou su to zastanci AMD, kto su vulgarni a neslusni. inteligenciu posudzovat nechcem a ani nemozem, ale ich prispevky o vselicom hovoria. a zaroven pripustam, ze tento clanok je skor vynimkou z toho, co tu tvrdim. hovorim to preto, ze ja som skor zastanca Intelu, ako AMD, ale tiez sa viacej riadim zdravym rozumom. kazdopadne by som bol berad zaskatulkovany medzi ludi s pochybnou inteligenciou. a ohladne tvojich nakupnych planov mam pre teba jednu radu - pockaj este dva mesiace, a potom sa rozhodni na zaklade svojich preferencii. mam taky pocit, ze tentokrat bude mat Intel u teba celkom sancu...

Odpovědět0  0
BlackBox | 23.7.200111:36

Vzhledem k tomu, ze pouzivam Windowz a ne Linux, tak si myslim, ze Intel zustane na vrcholku. Kdo zkousel AMD & VIA pod Win2k urcite pochopi, ze AMD nema moc velkou sanci. U Linuxu je to mozna vsechno jinak, ale Linuxaku je myslim pomerne mene :(

Odpovědět0  0
Cluzo | 23.7.200110:57

P4 s rambusema a win XP sem sice nevidel, ale s argumentem o VC820(intel board) s rambusema si me vubec nepresvecil. Zrychleni bylo jen v toku penez penezenkou ven. Windows byly uplne stejne pomaly a to jak 98,nt4,2000. Nic navic. Jinak co se kompatibility tyce tak bych rad upozornil ze 100% kompatibilita je blbost i mezi pentiem a pentiemII (to samy i pro 486 a 386 a pentium).Koknete se nekam na dobu provadeni operace (kolik taktu mezi jednotlivejma architekturama). Takze hadat se o tohle je zbytecny kdyz neni kompatibilni prakticky nic s nicim jde jen o dodrzeni zakladnich podminek a ty dodrzujou vsichni.

Odpovědět0  0
ivs | 23.7.200110:10

No nevim jake mate moznosti, ale ja testoval sestavu bench. SpecView Perf (test vykonnosti grafiky) a tam se vykon pouze pri zmene procesoru z PIII 1GHz na P4 1.7GHz (+Rambus) zvysel na dvojnasobek !!! A to tam byla grafika s cipem Quadro2 Pro ! Takze je jasny, ze v Office to nepoznate (nevim ani jestli nekdo pozna rozdil mezi 600MHz a 1GHz ;-), ale proste naky aplikace jsou rychlejsi naky ne. AMD ma dobry procesory i chipsety, ale problem je pak taky v cene, totalne bych zavrh chipset VIA, to je fakt shit ! Nevim jak si to nekdo muze koupit, to s kompatibilitou opravdu nehrozi !

Odpovědět0  0
peko | 23.7.20019:13

Tak ci tak, ci vyhra AMD alebo Intel (alebo padnu obidvaja), je smutne ze 21. storoci pouzivame v podstate uz 20. rokov staru technologiu 0x86 - chcelo by to konecne nejaky moderny CPU z poriadnou istrukncnou sadou a nie novu kapotaz na starom podvozku...

Odpovědět0  0
Racek | 23.7.20018:06

Jak to vidím já, tak největší předností procesorů od Intelu je právě zpětná kompatibilita, zbytek jasně ukazují benchmarky a řekl bych, že je téměř jisté, že se oba rivalové ve výkonu budou střídat tak dlouho, dokud jednomu nedojde dech. Nikdo nám u žádných klonů x86 nezaručí, že jsou 100% kompatibilní a to je podle mně ten problém pomalého, prosazování v profi sféře, kde se točí velký peníze...

Odpovědět0  0
Radio | 23.7.20018:50

Když jsi u toho tak Intel utíká od kompatibility se svým 64-bit procesorem, ale AMD zůstává zpětně kompatibilní i u 64-bit architektury s 32-bit. Dle mého soudu se tam rozhodne kdo zvítězí. Myslím si že to bude Intel, což mě mrzí. Mám AMD raději. Ale 64-bit architektura Intelu má podporu M$ a spousty dalších firem, AMD má jen Linux. Zatím ... jak to dopadne se uvidí. Intel má ovšem kapitál.

Odpovědět0  0
Kdosi | 23.7.20017:58

Nedělal bych účet bez hostinskýho. S AMD mám asi takovou zkušenost : Každej to chválí a nikdo ho nechce.

Odpovědět0  0
W.I.F.T. FT W97 | 23.7.20018:22

To pak kupuju zbytečně drahou desku, když bych si měl zakazovat řadič na desce a vrážet tam jiný :-)<BR>Mimochodem HPT má trošku problémy se sdílením IRQ s jinými PCI zařízeními - navíc z nějakého interního (a možná nepochopitelného) přesvědčení se mi prostě Promise líbí víc :-)

Odpovědět0  0
Dandy | 23.7.20016:38

Je sice velice pěkné jakou jste rozvinuli konverzaci, ale já osobně si myslím, že skutečně málo z Vás si své názory mohli ověřit. Takže pánové já jsem zkoušel P 4 na beta verzi Win XP a musim říct že zrychlení procesoru je zjevné. Spolu s rambusema to jede jako drak. mimochodem tak jesli si někdo dostal k tomu, že si kupoval od intelu desku s 820 a k ní se přidával 128 Mb rambus ví o čem mluvím. Sa mozřejmě nutno říct, že ceny intelů jsou drahé. Ovšem jelikož jsou nabídky ještě pořád na nákup P4 s 256 Mb rambusem který je opět přiložen zadarmo tak to není tak to je lepší varianta než kdybych si měl kupovat AMD procesor + paměť. Toto se ovšem týká těch kdo by chtěly kupuvat špičkový nový počítač. Tak abych to schrnul v současnosti pro většinu lidí je lepší AMD (skalní příznivce ignoruju, protože si koupí to své aniž by porovnávali) Pro špičkové servery a výkonné počítače stejně vede Intel a co bude po nástupu XP ví jen pár vyvolených, ale už jste snad slyšeli o něčem co by chodilo z AMD procesorů rychle pod XP. Já tedy ne.

Odpovědět0  0
W.I.F.T. FT W97 | 22.7.200117:55

&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Jako obvykle na sebe opět narážejí dva tábory (až na pár výjimek) - <B>Intel</B>áci a <B>AMD</B>čkaři. Každý si bude stále prosazovat to svoje (až na pár výjimek, které myslí - a tím skutečně nechci označit konkrétně ani jednu ze skupin). Co ovšem sleduju stále častěji a nejen zde, ale i ve spoustě jiných podobných diskusních skupin, tak větší část zastánců Intelu jsou lidé neslušní až vulgární a vůbec jaksi ... pochybné inteligence (toto přisuzuji většinou jejich písemným projevům na internetu), zatímco zastánci AMD mají ve svých řadách takových lidí viditelně méně.<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Co se mě týče, jsem zastáncem AMD. A to především kvůli výhodnému poměru CENA/VÝKON. V současné době jedu paradoxně na procesoru AMD K6-2 450 MHz s deskou FIC VA-503A (což mohou někteří právem považovat za nešťastnou kombinaci a já jim tento názor rozhodně neberu - taky netvrdím, že s tím nejsou problémy). Do blízkého budoucna chystám upgrade základovky, procesoru a paměti - zatím se mi jako přijatelná varianta jeví něco jako Thunderbird 1,2 GHz, 1× 256MB DDR-266 a základovka s pokud možno Promise RAIDem (ne s HighPointem), minimálně 5ti PCI sloty a s neintegr. VGA kartou - a s chipsetem minimálně VIA KT266, nejlépe AMD761+VIA686B (jako má <A HREF="http://www.abit.nl/eng/pro­duct/mb/kg7.htm">Abit</A> <A HREF="h­ttp://svethardware.cz/sh/sh1.nsf/0/7E3893A8A95B98DFC1256A5D002C961E&qu­ot;>KG7-RAID</A> - ale tam mi vadí ten HighPoint řadič - chtěl bych Promise nebo nic).<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Ale to už to tu moc rozebírám a asi bych měl skončit :-). Na závěr snad jen jedno: Byl bych rád, kdyby tu pořád zůstali oba dva rivalové - Intel a AMD - a aby se pořád předháněli. Protože ten, kdo z toho bude nakonec těžit, jsme my - zákaznící (tedy drtivá většina z vás).

Odpovědět0  0
Jakub Moc | 22.7.200122:28

Tak si ten HPT v BIOSu vypni a strč si tam PCI kartu od Promise. :)) Nechápu, co proti HighPointu más, ale tvoje věc. ;) Ad P4 - cenou těžko Intel zakryje, že je to pomalej šmejd, který nenabízí proti PIII nic tak převratného, aby donutil lidi koupit si novou desku, novej zdroj, narvat si tam předraženej RIMM no a i845 - to bude zase solidní krach! :))) Poslední kvalitní Intel čipset byl BX, poté už jen samé zmetky. :-OOO

Odpovědět0  0
Honza | 22.7.20015:12

Kazdemu by se libil cenovy pad obou hlavnich protagonistu.
Nicmene Intel v dobe,kdy AMD podle vlastnich udaju prisel o 30% kapitalizaci,to je o 90 % mensi zisk nez vloni,tak tentyz Intel otevira v Ohiu investici za 4.1 mld.dolaru,vsechno do vyvoje.

Dokud bude Intel takovyto kolos,ktery si dovoli uz dnes testovat 0.03 procesory s architekturou,kterou AMD ma jen na papire,tak to se muzeme jen podivit.
Velmi me to zere,ale Intel sveho konkurenta utluce svymi penezi,at se to komu libi nebo ne.

Apropo,jste si tak jisti,ze Vam procesor a pameti brzdi Vas rozlet,nebo je to architektura desky a dnesni prakticky datovy strop sbernice,na ktere mate periferie,vcetne graficke karty?

Odpovědět0  0
Karel Vydra | 21.7.200111:50

Dokud nebude možné vyndat P3 a vsunout do desky P4, nebude mít P4-ka v čekých luzích a hájích velkou oporu. Já mám CelerA 300 MHz ve slotu 1 a nemám zbytečné korunky na to, abych kupoval novou základní desku, novou RAM-ku jenom kvůli procesoru. To byla (doposud) ta krása socketu 7 a AMD udělalo pokrok právě na na této myšlence - není nutné měnit základní desku je kvůli CPU.

Odpovědět0  0
Smejki | 21.7.200112:55

No ja myslim ze Nvidia koupila 3Dfx, takze nevim, co to tu placas.

Odpovědět0  0
Pedros | 21.7.20011:59

Sice je pravda, že 133 paměť bude brzdit P4 s FSB@400, ale OTOH každý rozumný člověk si v poslední době jistě upgradoval domácí desktop o pár levných SDRAMek a má aspoň 256mb... pokud bude chtít levný upgrade procesoru (s motherboardem), tak kombinace Brookdale a P4 se mi jeví po předpokládaném zlevnění P4 (e.g. 1,4 a 1,5GHz na $133) jako ideální řešení.
Jestli si bude chtít koupit i Rambusy, to je jeho problém :((
Navíc si uvědomte, že pro živost Windows a winaplikací, včetně her, je důležitější většinou velikost paměti než její typ.

Jiná věc je nový comp, tam bych na 845 zapomněl a uvažoval o Athlonu s DDR anebo si počkal, až se objeví pro P4 Rambusy s větší než současnou tristní 16bitovou šířkou.

Odpovědět0  0
PCH | 20.7.200121:52

Tak jak to tady sleduji, opet musim prohlasit, ze se svym hardwarem
je jasne nejlepsi Commodore 64 a basta !

Co nejaky Intel, AMD, Via..(via?) ... 6502 ... to je procesor ..

Howgh

Odpovědět0  0
heck | 20.7.200119:57

je to krok zpět, dějiny se u Intelu opakují.

Odpovědět0  0
Svimon | 20.7.200116:33

Intel je Intel a Intel je nejlepší . AMD je sračka a na intzel nemá a nikdo mi to nerozmluví . Nějakej Athlon? Co to jako má bejt ? Procesor ? Ha HA . PENTIUM II , III , 4 . To sou procesory ne nějakej Duron a Athlon . Intel , Intel .
Možná že je to trochu přemrštěnej názor , ale já sem prostě fanda Intelu . A taky 3dfx takže AMD a Nvidia at si políběj prdele.

Odpovědět0  0
Jurmanův kluk | 20.7.200116:39

Máš pravdu ..

Odpovědět0  0
Ju. | 20.7.200118:31

HAJZLE!!!!!. To máš za toho kluka!!

Odpovědět0  0
Jurman | 20.7.200116:30

Co jsem zatím osobně slyšel a vím o XP tak si také myslím, že Intel nevytrhne. Microsoft nemá na to přijít s novým jádrem pro svůj operační systém. Jádro Windows 9x je odepsané předem tím, že u původních 95 je využita i podpora pro 16bitové aplikace a to je také zásluha nestability systému a to se táhne až do Win ME. Druhé jádro na technologii NT je již slibnější, ale žádný zázrak. Na tom budou postaveny i XP a ve W2k nevydím žádný rapidní nárust výkonu u procesorů Intel. Ale je to jen doměnka třeba nás Microsoft překvapí :))

Odpovědět0  0
hambas | 20.7.200116:12

intel nema konkurenci nikdy bych si jinej procesor nekoupil amd je velka tlusta zenská ktera sere procesory

Odpovědět0  0
Mira | 20.7.200116:30

V minulosti a soucasnosti s tebou souhlasim, ale nejsem si tak jisty na dlouho.

Odpovědět0  0
pepan | 20.7.200114:17

Podle mého názoru záleží na tom jak se povede microsoftu prosadit Windows XP. Byl jsem vždy zastáncem Intelu (i když to byl největší zpomalovač vývoje hardware) ale poslední vývoj měl vliv na doporučení které dávám svým kolegům. Intel je sice výkonnější ale všechen software ho brzdí a proto ho hravě poráží slabší AMD. Ovšem situace se změní s nástupem XPček. Tam podle mého názoru jasně vyhraje Intel. Pokud dojde k rychlému nástupu windows XP a optimalizaci programů pro tuto platformu bude ADM proklatě těžko jestliže nepříjde s něčím novým. Musí přijít s něčím opravdu novým protože rozvojový potenciál AMD technologie je vyčerpán ale Intel začal s novou technologií s hodně možnostmi rozvoje. Bylo by velice troufalé prohlásit krále za mrtvého. Na celé politice Intelu mne velice rmoutí jeho přístup protože svým chováním ze sebe dělá hrobaře vlastí velmi dobré technologie. Neuvědomil si, že doba kdy sám mohl určovat standardy je dávno pryč. Teť se musí domluvit s ostatnímí aby něco prosadil!

Odpovědět0  0
duski | 20.7.200114:52

No nemyslim si ze Win XP vytrhne Intel, podla mna to bude este vacsi brzdic. Tak ako uz kazdy Win.

Odpovědět0  0
Kluzo | 20.7.200110:11

Samá drbna a chytrák...

Odpovědět0  0
sawelyn | 20.7.20019:57

Přesně tak. Já mám ten pocit, že Intelu už ujel vlak a to hlavně díky nesmyslné ceně jejich produktů. Jak procesorů tak čipsetů. Intel si doslova nasral do bot (s odpuštěním) diky RIMM, ale dobře mu tak aspoň se zase vrátí nohama na zem a začne produkovat něco pro lidi.
Myslim si, že Intelu bude chvilku trvat než zase převálcuje AMD nebo VIA jestli se mu to vůbec povede.

Odpovědět0  0
W.I.F.T. FT W97 | 20.7.20019:20

Na jednoduchou otázku jednoduchá odpověď: <B>To nehrozí</B> :-) (aspoň podle mého mínění).

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.