Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od peteb (4)
Pokud nezvýší průchodnost sdílené RAM tak by si velké naděje na dvojnásobek výkonu ­(zejména grafického, či kombinovaného­) nedělal. Již teď M1 snad spoléhá na LPDDR4X 128bit­/4266MHz.
Odpovědět1  0
Jednodušší vysvětlení než zlepšení dostupnosti může být také pokles počtu těch co jsou ochotni platit přemrštěné ceny ­(nasycení zájmu těch co nemají hluboko do kapsy­).
Odpovědět3  0
Neprohlášení tohoto zástupcem společnosti, která dekády byla­(je­) lídrem v těchto kategoriích by bylo překvapujcí.

Člověk věřící v nadpřirozeno a zázraky je pro daný úkol patrně tou nejvhodnější osobou.
Odpovědět0  0
Tři milióny let v budoucnosti vetšinu peněz na světě vlastnily díky svému zústatku na účtu Dave Lister a společnost Elco, jelikož Dave před odletem Červeného trpaslíka zapoměl zhasnout v koupelně.
Odpovědět7  1
Tušíte někdo technický důvod proč například u MB Asrock X570 je pro upgrade BIOSu pro Pinnecle Ridge­/Picasso možné využít funkce Asrock Flashback a pro Ryzen 5000 je nutné použít Matisse CPU?
https:­/­/www.asrock.com­/mb­/AMD­/X570 Creator­/index.asp#BIOS
Odpovědět1  0
Myslím, že cena bude zabijákem této platformy. Řada z těch co potřebují výkon se uchýlí k non­-Pro Threadripperu a ti co potřebují především IO­/RAM k vhodným Epyc MB­/CPU. Tipnul bych si, že uvolnění platformy Tr­-Pro mimo OEM je nejspíš důsledkem skeptických očekávání u tohoto modelu prodeje. Z předpokládaných prodejů MB­/CPU to vypadá, že mezigenerační zdražení mělo dopad i na trend prodejů platforem TRX4 versus TR4.
Odpovědět0  0
Zajímalo by mne kdo jako první použil 24x7x365. Dříve se běžně k vyjádření trvalého běhu používalo 24x7. Pokud tedy někomu nejde o to vyjádřit trvalý běh po dobu 7 let, pak to působí jako ­"hemenex se šunkou a vejci­". ;­-)
Odpovědět0  0
Jestli by nebylo lepší zaměřit úsilí na kvantové počítače. U nich by mohl být projekt zároveň rozpracovaný­/dokončený­/úspěšný­/neúspěšný. A i kdyby se snad všechny prostředky bezvýsledně vynaložily, tunelového jevu bude i tak dosaženo.
Odpovědět8  1
Výrobce, který se rozhodl být na trhu dva roky může u svých tři roky vydržících zdrojů poskytovat klidně dvacetiletou záruku.

Cetrtifikace 80 Plus se snad zabývá pouze efektivitou zdroje při určitých zátěžích, což je pouze jedna z mnoha vlastností PSU.
Odpovědět4  0
Naštěstí je tu možnost vybrat si ­(ne koupit­) z nabídky konkurence. ;­-)
Odpovědět3  0
V článku je asi chyba. Vypada to, že základní model má 512GB SSD a příplatek 6000Kč je za 1TB SSD. Ale stejně. :­-­(
https:­/­/www.apple.com­/cz­/shop­/buy­-mac­/mac­-mini­/%C4%8Dip­-apple­-m1­-s­-8j%C3%A1drov%C3%BDm­-cpu­-a­-8j%C3%A1drov%C3%BDm­-gpu­-512gb
Odpovědět0  0
při příplatcích 6000Kč za 8GB RAM a 6000Kč za 256GB kapacity SSD se asi není co divit, že Apple je nejbohatší společností na světě.
Odpovědět2  0
V době UVD­/UVD+ zabíral tento na 65nm procesu údajně 4,6 mm2 die GPU. I když od té doby pár decoderů­/encodérů a asi i funkcí přibylo, výrobní proces se zahustil více než řádově. Takže by mne nepřekvapilo kdyby UVD ­(dnes již VCN3.0 či jeho podmnožina­) zabírala řadově <2 mm2+, proti celkové velikosti CPU+GPU by šlo odhadem ~1% die. Takže navýšení nákladů ­(i s ohledem na nutnou bezchybnost v této oblasti­) bude velmi malé ­(1US$+­/konzoli ... licence vůči MPEG LA musí mít asi pokryty i při SW dekódování­). Přínosem může být nižší spotřeba­/hluk a nároky na chlazení při přehrávání multimedií­(streamů­) kde je to přínosem. Konkureční výhoda, kdy má konzole funkcionalitou disponuje a konkurenční ne. Takže bych si tipl, že to budou mít buď oba, nebo žádný. ;­-­)
Tu druhou možnost bych přikládal spíše na vrub dřívějšímu vývoji konzolí, než záměru uspořit.
Odpovědět0  0
Prakticky nám z trhu zmizely MLC­(2­-bit­) SSD, které nikdy nepřekonaly kapacity 1TB­(NVMe­),2TB­(2,5­").

Pokud cena 610US$ platí pro 4TB­(QLC 4­-bit­/cell­), mohl by takový disk být se stejnou pamětí 2TB ­(pMLC 2­-bit­) či 1TB­(pSLC­). Se zcela jinou životností a trvalou rychlostí zápisu, bohužel to nikdo nenabízí. :­-­(

pSLC .. pseudo Single Level Cell ­(v MLC buňce se zapisují­/rozlišují pouze dvě hodnoty­).
Odpovědět1  1
To, že našli covid ve vzorcích z roku 2018 nemusí nutně znamenat, že dnešní viry jsou ­"potomky­" toho původního. Může jít o dvě zcela nezávislé mutace, které skončily se stejným­(podobným­) výsledkem každá s vlastní historií ­(ne­)šíření v populaci. Příčemž mutace ­(2018­) nezaznamenala takový ­"úspěch­" u lidí jako ta 2019.
Odpovědět0  0
Intel Kaby Lake­-G byl x86_64 proceaor s HBM v pouzdře ­(byť ji ted využívalo AMD GPU­). ;­-)
Odpovědět2  0
Vždyť takto velké GDDR6X chipy ­(16Gbit­) již využívá RTX 3090?
Odpovědět0  0
U hry, která by se z mého pohledu obešla bez renderingu, doplňovat raytracing. ;­-)
Odpovědět1  0
V základu s 3960X necelých 8000US$.
https:­/­/www.mediaworkstations.net­/systems­/portable­-amd­-workstations­/a­-xp­/

Mne by spíš zajímalo jak chtějí do TR4 MB ­(Asrock X399M Taichi­) dostat třetí generaci ThreadRipperu, která vyžaduje TRX40 MB.
Odpovědět0  0
Je velký rozdíl jestli buňka má uložit a rozlišit pouze dvě prahová napětí ­(SLC: 0,1­), nebo šestnáct úrovní ­(QLC 0 .. F­). Také zápis může probíhat přímo na cílové místo bez meziberliček typu SLC­-cache atpd. Nemluvě o možnostech nasazení v NVMe modelech. Tak jako se dá výrobcům HDD vytýkat nasazování SMR, tak výrobcům SSD ignorování SLC­/MLC v comsumer segmentu.
Odpovědět1  0
8TB QLC? Vždyť z toho místo toho ­(ze stejných pamětí­) mohl být krásný 2TB SLC. S životností, spolehlivostí a rychlostí o jaké se nám ani nezdá.
Odpovědět2  2
Nemalý podíl tržby pratrně půjde na přípravu samotných masek a ověřovací výrobu waferů ostatních odběratelů. Jich bude pravděpodobně mnohonásobně více druhů ­(s menšími počty odebraných waferů, pravděpodobně většími počty die­/wafer­) než die AMD, Apple, Huawei atd.
Odpovědět1  0
Zkoušel jsem podobné nasimulovat na svém 1950X a jsou úlohy, které z ­"vyhrazené­/větší­" L3 cache­/core profitují a takové co nikoli. Jedna z těch co ne je například N­-body benchmark. Pravděpodobně masivně paralelní úloha nad relativně malým­(živým­) blokem dat, která trpí na nutnost synchronizace obsahu mezi L3 cachemi CCX. Náskok Intelu v tomto bencharku jde patrně hodně mj. na vrub společné cache.
https:­/­/www.abclinuxu.cz­/poradna­/hardware­/show­/453592

Každopádně ceny, které si AMD za tyto výkonější modely EPYC řeklo potvrzují značný nárust jejího ­(AMD­) sebevědomi. :­-(
Odpovědět1  1
Nejsou v tabulce s výsledky benchmarků prohozeny procesory ­(4900U má menší score­).
Odpovědět0  0
Jestli se tam nepočítá s nějakým LowProfile SO­-DIMMem?
https:­/­/industrial.apacer.com­/en­-ww­/DRAM­/DDR4­-VLP­-SODIMM
Odpovědět1  0
Otázkou je, zda si ve svém křemíku nebudou moci dovolit x86_64 akcelerační blok. Architektura AMD64 byla představena v roce 1999 ­( dá se předpokládat i tomu přecházející patentové podání­). S ohledem na 20ti­-letou ochranu v U.S.A. by tomu nemuselo nic bránit. Samozřejmě později přidané­(patentované­) instrukce­/technologie by tomu asi z důvodu přetrvávající patentové ochrany chyběly.
Odpovědět0  0
Vyráběno je snad pouze jedno dia cca 150mm2 7nm. Binningem ­(chováním­/chybnosti­) a určením U série ­(12­-25W­) a H série ­(35­/45W­). Doufejme, že pro daný účel ­(virtualizace­) to půjde vycpat slušně rychlými 2x32GB SO­-DIMMy.
Odpovědět1  0
Patrně vydavatele CD Projekt Epic Game Store nezaujal natolik, aby tam hru Witcher 3 Wild Hunt nabízeli ­(nebo já ji aspoň nenašel­). A pochybuji, že by Steam měl exluzivitu 4,5 roku po vydání.
Odpovědět0  0
Absence pracovníků v čínském paměťovém ­(RAM­) odvětví bude mít omezený dopad na celosvětovou paměťovou produkci ­(ohledně RAM jde snad v Číně o velmi malý podíl na celkovém trhu­). Využití pamětí RAM ­(celosvětově­), ale bude významněji svázáno s jejich využitím pro OEM výrobu ­(Foxcon?, ....­). Pokud tyto výroby ­(PC, NTB, SF, ..­) pojedou na omezený výkon ­(díky absenci čínských pracovníků­), spotřeba pamětí celosvětově v daném období asi krátkodobě poklesne. Krátkodobý přebytek na trhu tak asi těžko povede ke zvýšení cen ­(chipů, modulů­), zásoby vydrží déle.
Odpovědět0  0
1km+ a 4000 os­/hod? Tu slíbenou přepravní kapacitu by mohli splnit i pouhým servisním chodníkem pro pěší.
Odpovědět0  1
Většina dual­-SP3 ­(E­-ATX­) MB má pouze po 8­-mi DIMM­/CPU, těch 16­-DIMM­/CPU je běžnějších u single­-SP3. Asrock nám s TRX40 předvedl, že dnes stačí i 8x90A VRM tady bez přetaktování a 240W max to asi může být ještě méně.

EPYC MB nemají ­"chipset­" ­(samozřejmě pokud nepočítáme typický Aspeed AST2500, integrované NIC, ..­). Takže zjednodušeně řečeno kromě obsluhy DIMM, propojení socketů CPU je to asi o rozvodu napájení, PCIe linek, SATA a pár USB. Co mi moc není jasné je zajištění napájení PCIe 16x slotů ­(EPS12V bývají vyhrazeny CPU­/RAM, v ATX24 toho moc není­) na serverových MB. Aspoň, že Asrock si u nového přírustku vzpoměl na pomocný PCIe 6pin.
https:­/­/www.asrockrack.com­/general­/productdetail.asp?Model=ROMED8­-2T#Specifications
Odpovědět0  0
Doufejme, že 3F52 bude mít i slušné boost takty >4GHz ­(při jednom aktivním jádru­/CCX by asi nemuselo být problémem chlazení­). Byla by to taková cena útěchy za nevydaný WRX80. Jelikož nejsou CPU označeny jako nnnnP je tu i teoretická šance na osazení do dual­-SP3 MB. Pokud tedy někdo vydá dual­-SP3 MB s VRM 2x 240W ­(v použitelném formátu­). Tak by bylo možné se dostat na 32c bez limitu 256GB s ECC a slušnými base­/boost takty. Cena patrně s ohledem na okolní modely a předpokládané vlastnosti nejspíš nepůjde pod 1300US$
Odpovědět0  0
Já myslel, že jde pouze o opce? Shorter slíbí prodat v čase T akci společnost X za cenu Y. Pokud je cena akcií v době platnosti opce nižší než Y shorter vydělá, pokud ne musí uhradit rozdíl ze své kapsy ­(musí ji zakoupit dráž než ji prodá­).
Odpovědět0  0
2x 32c Epyc ­(88GB­/s­), 64c Threadripper ­(33GB­/s­). Frekvence EP­/Tr budou blizke, L3 cache a architektura stejna. Kdyby to bylo o AVX512, tak by ty dva 32c EPYCy ty dva Xeony nemely sanci prekonat.
Odpovědět0  0
Tipnul bych si, že to bude test s velkou závislostí na paměťové průchodnosti. 3990X je quad­-channel RAM, kdežto 2x XEON nejspíš osazen 2x six­-channel ­(dvanácti­-channel RAM­). Sestava s 2x 32c EPYC 7452 ­(2x octa­-channel?­) má výsledek 88,7GB­/s. Bez WRX80 holt bude v určitých benchmarcích 3990X více zaostávat ­(16c­/ch versus 4,66c­/ch­).
https:­/­/ranker.sisoftware.co.uk­/top_device.php?q=c2ffc8ee83eed3e3c5b78aba9cf5c8fddbb38ebb9de5d8e9cfaacff2c2­e497aa9a&l=en
Odpovědět2  0
Na ASRock je zajímavé, že se neomezuje na obvyklou nabídku a nečiní mu problém překračovat hranice.
Takže nabídne ­"NAS­/serverovou­" mini­-ITX s X570.
https:­/­/www.anandtech.com­/show­/15454­/asrocks­-x570d4i2t­-a­-miniitx­-amd­-x570­-motherboard­-with­-intels­-10­-gbe­-controller
či serverovou SP3 pro milovníky IO ­(6x PCIe 16x 4.0 + 1x PCIe 16x­/8x 4.0­), dokonce s pomocným PCIe 6pin napájením, jež se na serverových MB moc nevidí.
https:­/­/www.asrockrack.com­/general­/productdetail.asp?Model=ROMED8­-2T#Specifications
Odpovědět0  0
Naštěstí si nedávným narovnáním vztahu s Andrejem Sapkowskim usnadnili možnost návratu do Wïtcher universa. Snad je případný ­(ne­)úspěch CP2077 nevyčerpá natolik, že by jim na to nezbyly síly. Se seriálem Netflixu produkujícím další potenciální zákazníky by byla škoda toho nevyužít.
Odpovědět2  0
To byla pouze řečnická otázka ­(jako intro k druhému odstavci­), ale díky za odpověď. :­-)
Odpovědět0  0
V půlce loňského roku proběhla zpráva, že Alphabet sedí na 117 mld US$, zajímalo by mne k jakému účelu.

Druhý příchod Krista již asi finančně pokryla svou peněžní zásobou církev LTS ­(mormoné­). ;­-­)
https:­/­/www.insider.com­/mormon­-church­-ensign­-100­-billion­-in­-tax­-exempt­-accounts­-whistleblower­-2019­-12
Odpovědět1  0
Neplatí ta chyba pouze pro 32bitové Linuxové­/Unixové systémy, kteréžto již dnes mizí ­(řadě distribucí již 32­-bitové edice chybí­) ? Ty 64­-bitové těžko v int v milisekundách přetečou.
Odpovědět0  0
Majitelé OEM ­(HP,DELL,Lenovo, ....­), většinou podnikových PC benchmarky nepoužívájí. Takže vzorek bude asi značně vychýlen ve prospěch kusů v rámci retail trhu. Kde AMD v současnosti možná vede, ale celkové objemy a podíly na trhu budou asi úplně jinde.

Moc bych se k úspěchu AMD v OEM trhu neupínal, mohlo by to s sebou přinést zhoršení dodávek v retailu ­(prioritizace velkých OEM odběratelů­), zvýšení cen na retail trhu ­(kompenzace typicky nižsích odběratelských cen v OEM­) atd. Omezené kapacity 7nm patrně neumožňují snadné navýšení objemu výroby.
Odpovědět3  3
Nevím jaký podíl z prodaných zařízení činí jejich ­"embeded­" řešení, které předpokládám staví na NVIDIA Jetson TX2 ­(architektura Pascal­). Možná je jejich prioritou i z hlediska délky podpory­(dodávek­). Podpora GK­(Pascal­) je tak možná vedlejším produktem. Nakonec v průmyslových řešeních není přeskakování generací HW ničím zas tak neobvyklým.
Odpovědět0  0
Myslím, že označit ji jako ­"špatně napsanou­" pokud její autor explicitně zmiňuje požadovanou architekturu zde není úplně na místě. To, že funguje silně neoptimálně ­(jak jsem již zmiňoval v úvodním příspěvku­) na novější architektuře jde holt na vrub změnám, které sebou tato přinesla. Jestli časem dojde ze strany autorů k podpoře novější generace GPU, pak bude vhodné zhodnotit nakolik je ­"špatně napsaná­", či novější architektura více či méně vhodná. Každopádně cca 15x kratší trvání zpracování na GTX 1070 proti 2950X je ve workflow znát.
Odpovědět0  0
Aplikace je primárně určena pro CPU, časem přibyl výpočet skrze CUDA. Threadrippery 1950X­/2950X byly při výpočtech opřeny všemi jádry na 100%, GTX 1080Ti také ­(její TDP oscilovalo mezi 225­-240W­), GTX1660Ti ­(hlásila vytížení na 99% ale jen při TDP cca 55W ze 130W s cca 1­/10 výkonem proti GTX1080Ti­). Výpočty probíhaly pod Linuxem, TDP odečteno z nvidia­-smi.

Zmíněná aplikace je dostupná pouze zákazníkům ­(majitelům příslušného sekvenátoru­), takže v otevřeném Internetu se toho k ní moc nevyskytuje, většina debat probíhá na firemním portále. Oficiálně je mezi podporovaným CUDA­-HW NVIDIA Volta GV100, NVIDIA Tesla, V100, NVIDIA GTX1080Ti, NVIDIA Jetson TX2. Provozujeme ji i na GTX 1070, kde je dosahováno cca o 40­-50% delších časů výpočtů než na 1080Ti.
Odpovědět0  0
AMD se pravděpodobně v minulosti snažilo jediným návrhem pokrýt jak herní tak výpočetní potřeby ­(GPGPU­), na rozdíl od Nvidia jež si mohla díky větším objemům­(rozpočtu­) dovolit samostatné optimálnější návrhy ­(die­).

Doufejme, že Navi je první vlaštovkou návratu k herním kořenům a potřeby segmentu GPGPU ­(jakkoli obchodně lákavé­) budou řešeny bez dopadů na návrh herních GK. Doufejme, že dostupnost a cena 7­(+­)nm procesu dovolí v dostatečném objemu vyrábět AMD konkurenční produkt, který rozvíří zatuchlé vody HighEndu GK. V CPU segmentu se jim to podařilo, zde to bohužel asi bude vyžadovat podstatně více waferů.

Mezigenerační změny samozřejmě mají dopad i u konkurence. Setkal jsem se s use casem kdy CUDA aplikace ­(optimalizovaná pro Pascal­) mi zpracovala cca 180GB sekvencí DNA na GTX1080Ti za zhruba 11 hodin, odhad běhu na GTX 1660Ti byl zhruba 130h ­(přičemž ůloha s daty se pohodlně vždy vešla do cca 4GB+ VRAM­). Odhad doby CPU výpočtu na Tr 1950X byl cca dva týdny. Další nalezené výsledky silnějších Turingů u této úlohy povrzují horší efektivitu nové architektury.
Odpovědět0  0
Nevím koho v dnešní době mají ohromit hodnoty teoretických TFLOPS, ta doba je snad již pár let za námi.

GPU­(GK­) ve smyslu využítí pro 3D aplikace ­(rozuměj dosahovaná fps u her­) přece není jen o hrubém výpočetním výkonu GPU. Ten například měly GK architektury Vega vyšší než jejich konkurence a přesto ve hrách na fps prohrávaly. U Vega 64 versus GTX 1080 to činilo dokonce přes 40%­(12,6 ku 9 TFLOPS ve FP32 ve prospěch Vega­).

Navi 10 ­(5700XT­) má teoretických jen 9,76TFLOPS a přeci by ji asi většina upřednostnila ­(z pohledu fps her­) před Vega 64, kterou poráží o cca 15%.
Odpovědět0  0
On se článek někde zmiňuje o výpočetním výkon ­(TFLOPS­)? Já tam vidím pouze spekulace o dvojnásobném výkonu obecně. Zde možná dojde i k nárustu vlivem zlěpšené architektury, na druhou stranu netušíme jakou daň na ploše­/výkonu si vybere případná podpora pro raytracing na celkovém výkonu.

Např. RTX2060 je o trochu více než 1­/2 RTX2080Ti ­(cache­/ROP­/MBW­) a ve 4K má také cca 1­/2+ výkonu.
https:­/­/www.techpowerup.com­/review­/nvidia­-geforce­-rtx­-2060­-founders­-edition­/33.html
https:­/­/www.anandtech.com­/show­/13282­/nvidia­-turing­-architecture­-deep­-dive­/7
Odpovědět0  0
Dvojnásobek výkonu 5700XT by patrně mířil hodně nad RTX 2080Ti, není současný odstup karet ve 4K okolo 50%?
Odpovědět1  1
Ano zvlášť pokud by tyto procesory 3980X­/3990X podpořila AMD vydáním MB s údajnými TRX80­(unbuffered DDR4­) či WRX80 ­(registered DDR4­). Takový počet jader by si octa­-channel RAM již zasloužil. Nehledě na omezení 256GB RAM u TRX4, notabene provázené značnou frekvenční penalizací ­(RAM­/IF­) při snaze osadit 8x 32GB DIMM ­(o ECC nemluvě­). Snad CES napoví více.
Odpovědět0  1
O podobnosti zde asi nelze hovořit.
https:­/­/www.bequiet.com­/en­/case­/1472
Odpovědět1  1
Někdo holt nerozlišuje mezi hodnotou a cenou. Vsadil bych se, že v 1mld+ lidí bude několik dalších co utratili za avatara ještě více, akorát se to stydí přiznat. Je to pouze otázkou pravděpodobnosti.
Odpovědět4  4
Myslím, že již v červenci z dosavadní výroby měli vcelku jasnou představu o výtěžnosti a schopností chipletů z typického waferu a situace se asi z hlediska kvality výroby v mezidobí moc nezměnila. Například v řadě EPYC ROME je 8­-core model, který disponuje 128MB L3 cache, tzn. že musí využít minimálně 8 CCX ­(8x16=128­) v každém po jediném aktivním jádře. Binů pro výběr vhodných chipletů tak bude celá řada a i kdyby došlo ke ­"kolizi zájmů­" ­(zda uplatnit v Ryzen, Tr či EPYCu­) mohou se rozhodnout podle aktuálního zájmu trhu. 3950X není procesorem pro každého, většina zájemců bude buď z řady entuziastů či těch, kteří díky němu zvýší svou produktivitu ­(vyšší cena je nemusí tolik bolet­). Nakonec i 9900KS má snad již ohlášenou dostupnost na trhu ­(do konce roku 2019­), takže jeho dostupnost se může odvíjet od velikosti dlohodobějšího binningu.
Odpovědět0  0
Asi vychází z toho, že AMD architektura Ryzen profituje v rychlejších RAM více než ta od Intelu. Rychlost 3600MHz je snad poslední před uplatněním děličky, takže si nejsem jist těmi 4000MHz u nich by se frekvence mohla vyměnit za ještě nižší latence ­(při 3600MHz­).
Odpovědět1  0
Paměťová průchodnost Threadripperu není asi hlavní příčinou, ta spočívá především v to že si Windows scheduler není vědom vlastností dané architektury a přiděluje vlákna k obsluze jádrům jak ho napadne ­(vychází z toho, že všechna jádra jsou pro obsluhu stejně vhodná­). Wendell z Level1tech s dalším kolegou toto chování odhalili a dokonce vytvořili nástroj, který pro určité úlohy problém řeší. Microsoft by měl vlastnosti platformy v scheduleru zohlednit v příštích updatech ­(oprava chování je snad již údajně ve fast­-ringu­).
https:­/­/m.youtube.com­/watch?v=M2LOMTpCtLA
Odpovědět3  0
Procesory Sandy Bridge maji socket 1155.
Odpovědět0  0
Jakekoli video H.264 High@L5.1 nejspis Geforce nezvladne ­(16RF za urcitych okolnosti ano­).
Limitni bitrate pro High@L5.1 by dle Wikipedie mel byt az 300Mbps, framerate pri 1080 120fps, rozliseni 4096x2048.
http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/H.264­/MPEG­-4_AVC#Levels

Na ATI ­(HD4550­) se mi podarilo docilit uspesne akcelerace H.264 i s 14RF, ale zatim bez racionalniho vysvetleni ­(ani od autoru MPC HC­).

CoreAVC 2.0 vyuziva CUDA pro pristup ke schopnostem VPx. Neuspeje tak s akceleraci na Geforce bez VP2 a vyssiho ­(8800GTX, GTS320­/640­). Vzhledem k roli HW VPx nemusi byt schopnosti dekodovani az tak obecne.

HD5xx0 by mela na rozdil od Geforce diky implementaci PAP nabizet podporu HD zvuku pro BD­(TrueHD, DTS­-HD­).

V Linuxu se podpora akcelerace HD cestou VA API­->XvBA na vybranych AYI ozivit da, ale proti Geforce­/VDPAU jde o reseni omezene­/nezrale.

V soucasnosti jednoznacna odpoved na volbu nejvhodnejsich diskretni GK pro HTPC neexistuje. V pripade uvedeni nove generace uspornych karet nVidie ­(dohanejici ztratu v PAP­) by byl vitez jasnejsi. Takto je to o individualnich prioritach ­(OS,BD,16RF,...­).
Odpovědět0  0
S CF HD4870­/512 jsem zaznamenal citelny narust ve FC2 1920x 4xAA proti Cat 9.7. Mozna doslo u Cat 9.8 ke snizeni zavislosti na velikosti framebufferu ­(byt FPS nedosahuji vysledku HD4870X2 s vetsim FB­).
Odpovědět0  0
Mea culpa, mea maxima culpa. :­-­( Vychazel jsem z udaju na specifikacnim listu a dostupne nabidky e­-shopu DELL Mini 10. O mozmosti volit LCD 720p jsem dosud nevedel.
Odpovědět0  0
".. je tak nízkonákladovou alternativou k Mini 10, což je netbook s magneziovým rámem a využívá procesory Intel Atom řady Z společně s displeji s vysokým rozlišením.­"

Zaslouzi si 1024x576 oznaceni vysoke rozliseni?
http:­/­/www1.euro.dell.com­/content­/products­/productdetails.aspx­/laptop­-inspiron­-10?c=cz&l=cs&s=pad&cs=RC1077928
Odpovědět0  0
V clanku je zminovan 1000HA, ale nejspis melo jit o 1008HA ­(napr. odkaz­). Zminovany 1000HA je na nasem trhu jiz dele.
Odpovědět0  0
Otazkou je zda bude takovy vykon vytezitelny i na slabsi platforme ­(ne jen X58­). Nevyhoda maleho framebufferu GK nadale poroste ­(sam ji pocituji u CF HD4870­/512­).
Odpovědět0  0
EULA u W7 RC je ohledne zverejnovani testu vstricnejsi, nebo jde o vyjimku ze strany MS?

U W7 Beta byl nedavno test srovnavani vykonu brzy stazen.
Odpovědět0  0