Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.11.2006, Jan Vítek, aktualita
Server DailyTech si odchytil ředitele marketingu flash zařízení firmy Samsung, Dona Barnetsona, aby si s ním popovídal o budoucích pamětech NAND. Výstup z tohoto rozhovoru je veskrze potěšující, protože dle všeho se již brzy dočkáme konkurenceschopných...
korps | 16.11.200616:35
a co ochrana dat?ak sa budu data zapisovat za sebou pokial sa neminie miesto, tak niekto moze tie pred tym vpoho precitat...
Odpovědět0  0
Mark2525 | 16.11.200622:33
Tak si ta data šifrujte.
Odpovědět0  0
vodic32156498 | 17.11.200611:04
Nemuze, to je reseny na hardwareove urovni v radici te flasky. Pokud na ni nepridelas jiny radic, tak to z tech bunek nedostanes.
Odpovědět0  0
gro | 16.11.200616:07
Ale windowsi swapovani ? to zapise nepocitane dat ­(proste porat stracha s diskem­) neni tohle problem ?
Odpovědět0  0
Ladik 12000 | 16.11.200617:20
Tak, se hold, budou , muset, koupit, 4 GigaBajty Operační paměti, a vypne, se Odkládací soubor, snad, ty 4 GigaBajty tomu Operačnímu systému Microsoft WINDOWS Vista CZ, budou stačit, no!
Odpovědět0  0
Podhy (37) | 16.11.200618:25
no říká se že pokud vypneš swap tak je většinou systém pomalejší než s ním i kdyby si měl 8GB paměti :­)

jsou na to tuším i nějaký testy
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 16.11.200619:12
a co RAMdrive ... nebo iRAM, ten je na swap jako dělaný .....
Odpovědět0  0
Mark2525 | 16.11.200622:32
Možná, ale to už se spíš vyplatí koupit rovnou ty větší ramky :­-)
Odpovědět0  0
Roob (179) | 17.11.20062:20
hlupost, system je podstatne rychlejsi. Ved si to sam odskusaj.
Odpovědět0  0
Mark2525 | 17.11.200610:30
souhlasim, vypnutim SWAPu se samozrejme system muze pouze zrychlit ... pokud tedy mate dost RAM a swap tedy neni prakticky potreba
Odpovědět0  0
vodic32156498 | 17.11.200621:38
No podstatne to rozhodne neni, ale zrychli, kdyz je dost pameti. Kdyz neni, tak pri nedostatku se drsne zpomali, obcas i zhavaruji.
Odpovědět0  0
Roob (179) | 18.11.200611:36
ja som obycajny uzivatel, nic velke na pocitaci nerobim. Na booku mam 1gb ram a iba raz sa mi stalo ze sa zaplnila cela, ked som robil v coreli 3 600dpi skeny. Spadol corel, nie windows. Normalne robim len 200dpi, takze to staci. Na desktope sa ale hraju hry, takze tam swap vypnuty nemam. Porovnanim tychto 2 pocitacov ­(notebook 4200ot disk 1gb ram, desktop 7200ot disk 1gb ram­) som zistil, ze obcas ten notebook s vypnutym swapom je rychlejsi. Na hrovy pocitac by bolo treba min 2gb a viac ram aby sa dal swap vypnut.
Odpovědět0  0
gro | 17.11.200619:01
Hovno, hovno carkovaci Lado s 4GB RAM vyresis, nektere softy pro win jsou tak vymakane ze se bez zapnute virtualni RAM ani nespusti a to pri behu zezerou treba jenom 20MB ale proste s virtualkou pocitaji natvrdo. A delat v RAM virtualni HDD ­(ramdisk­) kvuli windows, tak tomu rikam uchylarna jaksepatri.
Odpovědět0  0
vodic32156498 | 17.11.200621:35
Aaaale, programator ani nema bezne pristup k tomu, aby si prikazoval co pujde do ram a co do virtualni pameti. To uz je dost drsnej system hacking a s tim se nikdo nebude zdrzovat. I vyvoj je o prachach. TOhle si vsechno dela system a je i dost o usta, se mu do toho vrtat.
Odpovědět0  0
gro | 17.11.200622:53
Co tim chtel basnik rict ? Proste vypnuti swapovani ve windows nic neresi.
Odpovědět0  0
Roob (179) | 18.11.200611:44
samozrejme ze riesi. System sa nemusi zatazovat s prepisovanim dat z ram na disk, a disk sa nemusi zatazovat s pisanim toho co kludne moze zostat v ram. Dolezite je len, aby bolo dostatok ram. Zial je to casto jedine riesenie pri pomalych diskoch, lebo win swapuje aj to co nemusi. Naco mi je volna ramka, ked disk pise o 106?
Odpovědět0  0
vodic32156498 | 18.11.200614:15
Tady porad nekdo nepochopil funkci swapu. Kdyz je volna ram, tak se do swapu nic neuklada. Neni duvod, aby neco z ram prepisoval na disk, jak ty rikas. Pokud je volna ram a pri tom disk pise o 106, neni to do swapu.
Odpovědět0  0
gro | 18.11.200616:51
Tak to chlapci neznate co soft fakt dokaze, jak kokotsky byva napsany. To si pak muzete o vypinani swapovani vykrikovat co chcete, realita je proste jina.
Odpovědět0  0
olsen (191) | 19.11.200619:11
Naprosto správně. Například zkuste nainstalovat dungeon siege ­/a něco se mi zdá, že je to podobné s Morrowindem­/ ­- a bez swapu se vám to při spuštění ­"záhadně­" vyseká.
­(Konec konců je to napsáno v požadavcích :)
Odpovědět0  0
vodic32156498 | 17.11.200614:56
Panove, co mate porad s tim swapem ? Tahle vseobecna paranioa je jak mor. To, ze pc porad saha na disk neni v 99% pripadu pristup do swapu, ale normalni nacitani dat. Zkuste si chvili logovat necim pristupy na disk a uvidite. Pokud mate dost pameti, tak do swapu win nesahne jak je rok dlouhej, ma ho tam jen pro jistotu, kdyby zacla dochazet pamet, aby mel kam odkladat stranky. A i vypnuti nedava smysl, protoze kdyz mate 2GB ramky, tak ho proste nepouziva. A zrychleni v rady zlomku procenta, kdyz ho vypnete, je dano tim, ze pak odpadne jeho administrace, takze ma procesor cas na neco jineho. Ale jakmile dojde pamet, jste bez swapu namydleni. Z tohodle take vyplyva, ze je nejvetsi kravina sveta si koupit iRAM a dat na nej swap. Sice je hezky, ze se zrychli pristup do swapu, ale k cemu je to dobre, kdyz tam pc sahne jednou za uhersky rok.
Odpovědět0  0
gro | 17.11.200619:02
Co mame se swapem ? viz vyse
Odpovědět0  0
olsen (191) | 19.11.200619:16
jo, tak to vypadalo na w98, ale mám xpéčka, která ten gigabajt RAm fakt nevyužijou ­/cad, co se tam provozuje, nejde přes 200M­/. A stejně si něco do swapu dávaj. Holt si myslí, že ­"tohle už nebude třeba­". Podle mě mají takový trochu návyk z typických pc­-sestav, kde výrobci zásadně šetřčí RAMkou.
Odpovědět0  0
Barell (18) | 16.11.200613:27
do pc to bude super ako systemovy disk, uplne bohate staci napr. 40gb varianta, take 4gb zozerie system, 2gb swap a zvysok na casto spustane aplikacie ­(najma hry ;­) ­) a druhy disk mat klasicky 320gb na data. lebo dnes je podla mna disk najvacsia brzda pc.
ked takyto 40gb disk bude stat 5tis sk tak beriem okamzite :)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 16.11.200615:53
.... je to brzda jak ...

na ZxIxVxEx.xCxZ jsem včera četl skvělý článek kde porovnávali výkon RAID 0 ze dvou klas disku 7200ot a jednoho WD Raptora s 10 000ot .... vysledky jsou vzkutku zajímavé

Takže to čím asi podle mě bude hlavní přinos pro desktopy je rychlost vyhledávaní dat na disku! .... dal bych i link ale to by se pak asi přispěvek nezobrazil. Alespoň mi to tak dělá když zde vložím link PxCxTxUxNxIxNxGxU ...
Odpovědět0  0
Ladik 11800 | 16.11.200617:17
No, v toce 2008, už to bude, možná trochu jiné, až 7 GigaBajtů, možná zabere, Operační systém Microsoft WINDOWS Vista RC2 EN, tedy přesně verze Operačního systému Microsoft WINDOWS Vista RC2 EN, tedy přesně verze 6.00.5744.16384 EN, no možná když si jí trochu ořežete, tak že by se do těch 4 GigaBajtů, mohla, vejít, taky, ale kdo si bude, chtít, zahrát, nové hry, tak prostě, asi na Operační systém Microsoft WINDOWS Vista RC2 CZ, bude muset, přejít, protože Rozhraní DirectX10, třeba nějaká verze CZ, už pro Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2 CZ, asi nebude, no!
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 16.11.200619:10
.. kamo nehul tolik ... :­)



|peace|
Odpovědět0  0
Mark2525 | 16.11.200622:35
Ládíku, tak a dost, tohle už není vtipný. PIŠ KU*VA ČESKY ! Kdo tohle má číst ?
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 17.11.20063:34
Je to jasný. Ladík je ICQ Chat ROBOT :P
Odpovědět0  0
maysider (6) | 16.11.200611:59
fakt desítky let za všech okolností? Bych bral, aby ta výdrž byla trochu rozebraná...
Odpovědět0  0
vodic (56) | 16.11.200612:56
Ja bych se toho opravdu nebal. Bezny argument odpurcu je ­"co se stane, kdyz budu stale prepisovat stale ten samy soubor?­". Jenze to resi uz dnesni flash dudliky, protoze vse se stale uklada za sebe a az kdyz neni misto, tak se zase uklada od zacatku. Takze stale prepisovany soubor je pokazde ulozen na jinem miste. Jediny problem by byl, kdybys na disk zapisoval denne napr. 1TB. To by ten disk opravdu moc nevydrzel.
Odpovědět0  0
the_pest (26) | 16.11.200610:40
do notebooků by to mohla bejt paráda, klesne hmotnost i spotřeba a o to u noťasů jde. ­(Nejsem zastánce 3 kilovejch ­"notebooků)
Odpovědět0  0
Ladik 11000 | 16.11.200617:12
Jo, slušný, do těch Nooteboků, 128 GigaBajtů, v roce 2008, do Notebooků, to zase nebude asi tak špatná hodnota, když i teď se dělaj, Harddisky, do Notebooků, i o kapacitě, třeba jen 60 GigaBajtů, a ta rychlost, jestli ten Harddisk, bude mít Fakticky rychlost, asi 120 MegaBajtů za vteřinu, což je možná skoro dvojnásobek, co mají, dnešní Harddisky, snad i do stolních počítačů, tak to bude, fakt docela, polet, a myslím to docela, vážně, no!
Odpovědět0  0
Ladik 12001 | 16.11.200617:29
S tou rychlostí jsem se spletl, tak se omlouvám, no!
Odpovědět0  0
Yeah Yeah Yeah (80) | 19.11.200616:24
To má být vtipné?
Odpovědět0  0
Mark2525 | 16.11.200621:48
Už ti někdo někdy řekl, že jsi otrokem čárek ? Dělej s tím něco, NO ! :­-)
Odpovědět0  0
vodic32156498 | 17.11.200614:46
Nejde o rychlost prenosu, ta uz je dnes davno dostatecna. Jde o rychlost pristupu a ten je u disku uz tak 5 let porad stejny.
Odpovědět0  0
vodic32156498 | 17.11.200614:47
Koukam, ze se mi nejak popletly rody :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.