PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách
20.8.2008, Petr Štefek, článek
V poslední době se živě diskutuje o fyzikálních výpočtech ve hrách. Nvidia koupila Ageiu, Intel má Havok a AMD/ATI nic. Je zřejmé, že fyzikální hrátky ve hrách budou stále častější a dočkáme se propracovaných efektů. Pojďme si shrnout vývoj a současný stav.
Kapitoly článku:
Nurien
Toto technologické demo představuje simulaci chování látek na lidském těle, v tomto případě simulaci šatů na šikovných referovaných asiatkách. Toto zdánlivě nezajímavé technologické demo je tím nejlepším, co Nvidia do svého PhysX „First Packu“ přidala. Pro nás hráče to znamená, že se můžeme dočkat jednak reálného chování oblečení na modelech a jednak například konečně reálného chování různých zbrojí, kdy nebudou vojáci nebo rytíři vypadat jako divně pohybující se obrnění igráčci. Samotné demo je založeno na Unreal Engine 3.
The Great Kulu
Demonstrace organického monstra uvězněného v silovém poli, které se prapodivně zmítá při zasažení vaším paprskometem. Grafika mimo Velkého Kulu je obludná stejně jako on, takže jediné, co vás na tomto demu může zaujmout, je Kulu. Toto demo vyvíjela původně Ageia již před několika lety a podle toho také vypadá.
Fluids Tech Demo
Velmi povedené demo s notnou dávkou interaktivity. Simulace reálného chování je na pořadu dne, protože všichni jistě ve hrách uvidíme reálně se chovající řeky, důsledky průtrží mračen či obyčejné kaluže vody. Fluids Tech Demo ovšem dovolí uživateli nastavit typ kapaliny a také vhazovat předměty do vodní masy, kde pak může sledovat jejich chování. S tímto demem si můžete opravdu vyhrát.