Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách

20.8.2008, Petr Štefek, článek
PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách
V poslední době se živě diskutuje o fyzikálních výpočtech ve hrách. Nvidia koupila Ageiu, Intel má Havok a AMD/ATI nic. Je zřejmé, že fyzikální hrátky ve hrách budou stále častější a dočkáme se propracovaných efektů. Pojďme si shrnout vývoj a současný stav.

Nurien






Toto technologické demo představuje simulaci chování látek na lidském těle, v tomto případě simulaci šatů na šikovných referovaných asiatkách. Toto zdánlivě nezajímavé technologické demo je tím nejlepším, co Nvidia do svého PhysX „First Packu“ přidala. Pro nás hráče to znamená, že se můžeme dočkat jednak reálného chování oblečení na modelech a jednak například konečně reálného chování různých zbrojí, kdy nebudou vojáci nebo rytíři vypadat jako divně pohybující se obrnění igráčci. Samotné demo je založeno na Unreal Engine 3.


The Great Kulu




Demonstrace organického monstra uvězněného v silovém poli, které se prapodivně zmítá při zasažení vaším paprskometem. Grafika mimo Velkého Kulu je obludná stejně jako on, takže jediné, co vás na tomto demu může zaujmout, je Kulu. Toto demo vyvíjela původně Ageia již před několika lety a podle toho také vypadá.


Fluids Tech Demo






Velmi povedené demo s notnou dávkou interaktivity. Simulace reálného chování je na pořadu dne, protože všichni jistě ve hrách uvidíme reálně se chovající řeky, důsledky průtrží mračen či obyčejné kaluže vody. Fluids Tech Demo ovšem dovolí uživateli nastavit typ kapaliny a také vhazovat předměty do vodní masy, kde pak může sledovat jejich chování. S tímto demem si můžete opravdu vyhrát.