Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od pidalin (12)
Steam je vězení, totalita a nesvoboda. Všechny dnešní hry ­(skoro 100%­) se aktivujou přes Steam, to znamená že to jestli se člověk dostane do svejch nakoupenejch her ­(i krabicovek­) je závislý na JEDNOM softwaru jménem STEAM a na funkčnosti jeho serverů. Bez toho se člověk ani nedostane k souborům svojí koupený hry, to znamená že STEAM představuje presumpci viny. Dělaj z nás zloděje automaticky dopředu místo toho aby odměnili platící hráče tak je nutěj hry aktivovat a spouštět přes ňákej program třetí strany ­(Valve­) kterej s tou konkrétní hrou nijak nesouvisí.

Řikam že stačí jeden hackarskej útok a 90% všech hráčů na světě je bez her a vydavatelé v čele se Steamem to řešit nebudou, protože jsou to kapitalisti, lidi prostě budou muset kupovat znova aby mohli hrát.

Jediná forma digitální distribude krerá má smysluplnou budoucnost je GOG.com. Stáhnu si hru, nainstaluju a hraju. Instalačku si zazálohuju kam chci a kolikrát chci a i na Marsu za 100 let to nainstaluju pokud to bude kompatibilní s OS a HW v tý době. U steamu vim že o ty hry jednou přijdu a já nevim jestli to bude za 10 let nebo třeba už příští rok. Stačí hackerskej útok, nebo zase ňáká špatná nálada v kapitalismu a všechno jde do háje.
Steam je ten důvod proč jsem prakticky uplně přestal kupovat nový hry, zato na GOGu tam utrácim i za hry který stejně hrát ani nechci, prostě jenom je chci mít ve sbírce. U Steamu tohle nutkání sbírat nemam protože vim že ty prachy vyhazuju, nic tam nevlastnim, nemam normální instalačky těch her a nemá smysl tam něco sbírat když o ty hry jednou přijdu.


Ale furt věřim ve světlou budoucnost, steam je hnusný nenažraný prase který se dřív nebo pozdějc přežere, vydavatele to přestane bavit řešit a DRM v podobě Steamu zrušej ­(nebo ještě líp se na DRM vykašlou uplně­). Ten trend už je vidět teď na GOGu, je tam plno ne až tak starejch a úspěšnejch her ­(Zaklínač, Risen...­) a světe div se, vývojáři kvůli tomu nezkrachovali že jsou tam jejich hry bez DRM a za cenu která odpovídá stáří hry. Čim dřív si to vymaštěný kravaťáci ve vydavatelskejch studiích uvědoměj, tim líp. DRM snižuje prodeje a nesnižuje pirátství, z toho vyplývá že DRM snižuje prodej. Nechápu jak uvažujou kravaťáci. Ale jak je známo druh kravaťácus kapitalisticus logicky neuvažuje, protože je to vyučenej tělocvikář.
Odpovědět0  0
"hru zakoupenou v Mexiku můžeme hrát pouze v Mexiku, ale také v podstatě v celé Střední a Jižní Americe­"

No to je bomba!! To jsme to v tom brutálnim kapitalismu dopracovali tak daleko že nám vydavatelé a monopolní valve můžou dokonce nařizovat kde můžeme co hrát. :­-­)

Tyhlety celosvětový online obchody jako steam jsou dlouhodobě nestabilní a neudržitelný, já to řikam už několik let. To prostě nejde aby jeden online obchod prodával po celym světě s různejma měnama, to je fakt hovadina.
Steam nemá žádnou rozumnou budoucnost, už teď ho většina lidí považuje jenom za DRM a ne za něco co nám něco přináší.
Odpovědět0  1
No už by něco mohlo konečně vytlačit ten ohavnej Unreal Engine. Jako ale zase je fajn že je nenáročnej, ty hry co na něm jedou běžej na všem.
Odpovědět2  0
Pane bože, já četl Zeman. :­-)
Odpovědět0  0
Jo, o těch tlačítkách už jsem psal mrkvosoftu, co mě tam ale nejvíc ničí je že když si nastavim vzhled na uplně černou tak nejde přečíst text. Tenhle problém je tu už od Win8 a ve Win10 furt nevyřešenej, to mě fakt štve, opravdu nehodlam pracovat se systémem kde mě rušej ňáký pastelový křiklavý barvy. Na černej skin jsem zvyklej už nejmíň 4 roky a nic jinýho nechci.
Odpovědět0  0
Okamžitě popravit!
Odpovědět0  2
Dneska je ten kapitalismus fakt uplně postavenej naruby. Když je o něco zájem tak to zdražej aby o to takovej zájem nebyl, to dává fakt smysl. :­-D
Odpovědět2  0
Kdyby někdo udělal do FarCry 1 detailnější modely a textury tak takovou grafiku bych měl radši než všechny ty dnešní hrůzy. Nebo Half Life 2, to je grafickej skvost i v dnešní době. Neni to jenom o efektech ale o celkový stylizaci grafiky, o leveldesignu a tak dále. To všechno dohromady celkově vytváří ten dojem toho jak ta hra vypadá a tyhle starý hry prostě vypadaj líp.
Odpovědět0  0
pod to se klidně podepíšu
Odpovědět0  0
DoF zakazuju vždy a všude, nikdy nevypadá dobře. Výjimky neexistujou. Tenhle efekt slouží jenom k zamaskování grafickejch chyb ­(nekvalitní textury v dálce a podobně, aliasing....­) a jenom otravujou. Já si chci sám svejma očima rozhodnout kam se budu koukat a ne abych pokaždý někam musel najet myší aby se to zaostřilo, to mě fakt nebaví.
Jediná hra z posledních let kde jsem neměl potřebu DoF řešit byl novej Wolfenstein. Sice bych to radši vypnul, ale jinak mě to moc neobtěžovalo. Pak snad jedině starej Crysis, ale tam byl DoF jenom při míření, takže to celkem neni problém i když taky to radši vypnu. Neni to reálný. I při tom míření člověk potřebuje pokukovat po okolí co se kde hejbe. Prostě jako ve skutečnosti, třeba při airsoftu. Člověk má oči a zbraň v poloze míření ale přitom kouká po okolí připravenej kdykoliv znova vrátit oči do pohledu skrz mířidla. DoF neni reálnej efekt, NIKDY!!!
Teselace v žádný současný hře ještě nefunguje tak aby to ospravedlnilo ty HW nároky, takže nemá smysl to zapínat, nároky brutálně stoupnou a rozdíl v grafice vidět neni ­(Metro, Stalker CoP....­). Taky DX11 přinesl novej problém a to je lehký rozmazání celý hry včetně textů v menu a podobně. Většina lidí to nevidí ­(hlavně lidi co jsou zvyklý hrát v nenativnim rozlišení­) ale je to tam a neskutečně mě to vytáčí. Ale věřim že tohle už nejsou problémy samotný technologie ale právě toho jak to vývojáři zpracujou ­(nebo spíš zprasej­). :­-­)
Taky se mi líbí ten pokročilej bump mapping, je to hodně vidět třeba v Stalker Lost Alpha, ale opět stejnej problém, ten jeden efekt kterej něco pozitivního přinese mi nikdy nemůže vyvážit ty HW nároky. Vždycky dam přednost stabilnímu FPS tak těch 40 ­- 60 před tim abych měl všechno na max.

Ale ono je to opravdu všechno o vývojářích a hlavně o vydavatelích. Když dneska ty hry chrlej takovym tempem a tlačej na ně tak prostě tu optimalizaci odfláknou a pak to dopadá jak to dopadá, jako třeba Metro LL který bylo opravdu grafickej paskvil. Přitom původní Metro je snad nejhezčí hra všech dob spolu s Crysis.

V DX12 ale slibovali strašný převratný novinky tak to jsem teda na to zvědavej, každopádně nevěřim že se něco změní k lepšímu, cool efekty a mazadla prostě dneska frčej, děckám se to líbí a lidi to kupujou takže to budou asi dělat dál.
Uvidíme co ukáže Zaklínač 3, na to se fakt těšim.
Odpovědět0  0
Windows byl vždycky OS typu sedni k PC a používej ho. Když mi lidi volaj jak maj něco v metru udělat a podobně tak je asi něco špatně ne? Tohle už neni Windows. Tady už si člověk musí kvůli banalitám pamatovat tunu zbytečnejch informací jak se kam dostane a přes co se tam prokliká a kde se co objeví po najetí myší a tak dále.... OS má bejt jednoduchej že o něm člověk ani neví a ne abych hledal přes vyhledávač vypnutí PC. :­-D
Odpovědět1  0
Hele neni to jedno jestli je to emulace nebo to jde prostě rovnou spustit v tom OS. Protože s emulátorama bejvaj problémy, ne všechno v tom korektně pracuje. Někdy je problém že to na novym HW jede zrychleně a nebo to má naopak nesmyslný HW nároky. U SW to takovej problém neni ale u her jo. A soft z doby 16­-bit snad ani nemá smysl používat, nevim kdo by v tom chtěl dělat, chápal bych to někde na CNC stroji kterej ovládali přes 486ku s ňákym starym SW ale pro běžnýho domácího uživatele je fakt blbost se snažit rozchodit ňáký 16bit programy. Snad jedině z nostalgie. Něco jinýho je to u těch her, tam bych byl rád kdyby byla větší kompatibilita a microsoft v novejch OS umožňoval bezproblémový spuštění her pro DOS.
Odpovědět0  0
DirectX 12 fakt neřešim. Todeď hraju naprostou většinu her v DX9, nemam rád moderní rozmazávací efekty, post efekty a podobně. Takže ty hry po přepnutí do DX9 pro mě vypadaj často i líp. Jinak ale to jádro systému je stejný už od Visty, určitě nebude problém DX12 do Win 7 nějak dobastlit. Určitě to pujde, ne jak tenkrát s Win XP kdy to už byl dost problém.
Odpovědět0  0
To je ale jenom názor, samozřejmě je chyba u MS protože lidem nedá na výběr. Kdyby MS dal lidem na výběr tak by měl podle mě několikanásobně vyšší prodej Win 8. Já bych třeba kupoval hned. Nechápu proč se takhle úmyslně připravujou o zisky.
Podle mě už na prodej samostatnejch OS asi kašlou a veškerejch jejich zisk je z novejch PC s Win. Samostatně by si Win8 nikdo nekoupil. Teda já nikoho takovýho neznam. Lidi co si koupěj novej NTB tak si tam radši daj nelegální Win7 jenom aby se toho paskvilu ­(i když legálního­) zbavili. ;­-)
Odpovědět1  0
PS: Většina 16bit programů a her nešla sputit už ve Win 2000­/XP
Odpovědět0  0
A kdo by dneska používal DOSácký programy?
Odpovědět0  0
Tohle ale neni vývoj, to je právě vyhození 20 let vývoje. A auta bych byl radši kdyby vyráběly furt stejný. Od ňákejch 80. let se tam taky nic nezměnilo. Jenom je teď design ošklivější a přeplácanej + ňáký ty elektro hračky uvnitř. Ani úspornost neni lepší, to je reklamní lež automobilek. Starý auta nežerou víc protože jsou technologicky zastaralý ale protože už jsou třeba 20 let starý a rozladěný.
Odpovědět0  0
No aspoň můžu zakázat aktualizace. Uvažoval jsem o Windows 9 ale potom co psali o tý aktivaci a podobně už o tom fakt neuvažuju. Zustávam u Win7 dokud to pujde. Nemam absolutně žádnej důvod měnit. Ovládání mi na stolnim PC maximálně vyhovuje, je to rychlý ­- s SSDčkem ani nevidim obrazovku vítejte, prostě tam rovnou skočí plocha. Když dam restart tak se sotva zvednu ze židle a už je to znova zapnutý. Podporuje to všechny Directy a nejnovější HW tak proč bych měl sakra přecházet na ňákou otravnou osmičku? Neexistuje jedinej důvod. XPčko jsem používal bez aktualizací, jenom se SP 10 let, tak prostě udělam to samý s Win 7. On si MS nabije hubu a snad u Windows 10 dostane zas rozum.
Nejlepší by bylo kdyby všechny super převratný novinky za poslední 3 roky uplně zrušili a místo toho jenom pokračovali dál v ladění a inovování toho co už maj a je to dobrý ­(Win7­). A instalaci samozřejmě přes klasický instalační DVD se serial keyem. Opravdu nehodlam originální koupenej OS stahovat a ještě kvůli tomu zakládat účty na všech těch storech a live a kdoví kde ještě navíc když vim že ten počítač ani pak neprodam. Navíc reaktivace při změně HW. To myslej fakt vážně? Zase chtěj odradit platící zákazníky a donutit je používat cracky?
Odpovědět3  0
já bych si zas nekoupil auto který vypadá jak 90% dnešních ohavností
Odpovědět1  0
Vypadá to jako nabídka z Windows 98 s přilepenym metrem napravo takže nic moc, ale lepší než nic. Snad to pujde nastavit do původní podoby inovovaný nabídky start jakou známe od Visty a XP ­(bez vyhledávače­).
Odpovědět0  0
A nebo řekneme že to je ohřejvač. Že do toho někdo pouští studenou vodu už je jeho blbost. To je podobný jako s těma topnejma koulema co jako bonus svítěj a pasujou do závitu E27. :­-D :­-D
Odpovědět1  0
jo to je docela zajímavej článek
Odpovědět0  0
Ještě jsem nepotkal program pro Win XP ketej by nešel spustit ve Win7 32bit. Na 64bit se občas něco najde, i když taky vyjímečně, ale na 32bitový verzi Win Vista­/7­/8 jede všechno. Ale v Číně asi chtěj taky produktivitu práce a ta je prostě ne ultra jednoduchym XPčku nejvyšší. Win8 s metrem bych vyřadil okamžitě tak zbejvá jedině Win7 a to je na použití na kancl a úřady podle mě zbytečně nabobtnalej OS.
Odpovědět0  0
No aspoň se vyhnou dlaždicím. :­-)
Odpovědět0  0
*input ne inout ;­-­)

Dneska ale tearing takovej problém neni, nový hry maj většinou do těch 60 FPS takže zapínat Vsync je blbos. To spíš u těch starejch her kde je třeba 300 FPS je to hodně vidět. Ale radši tearing než opožděnou myš. Tearing se dá přežít ale to oddálení od tý hry a zničení celý atmosféry input lagem ne.
Jediná novější hra u který jsem tearing hodně viděl byl MassEffect 3, tam je to dost děsný, taky to má ale nároky jak hra z roku 2007 takže to FPS letí někam do nebe.
Odpovědět0  0
A inout lag čtvrt vteřiny při zapnutí Vsyncu ti jako velkýmu hyper mega hráči nevadí? Radši budu do smrti koukat na tearing než si dělat hry nehratelný vsyncem. O těch 60 FPS tady vubec nejde, to by stačilo ale ten input lag co způsobuje vsync...... to se fakt nedá hrát. Když škubnu myší přes celej monitor tak si stihnu udělat kafe než se ta šipka na monitoru pohne.
Odpovědět0  0
jo takhle, tak to jo ;­-)
Odpovědět0  0
8Gb nebo GB? Ne že by ten 1GB nestačil pokud ta paměť bude fakt rychlá, ale v dnešní době už je to trochu podprůměr. :­-­)
Odpovědět0  0
Od týhle firmy už ani hajzlpapír.
Odpovědět0  0
Jenom aby DX12 nepřinesl zase jenom další porci rozmazávacích a osekávacích efektů. Nejlíp opravdu vypdal první Crysis. Byl to sice HW masakr ve svojí době ale ta grafika byla neosekaná.
Odpovědět0  0
Já už na FPS dávno nekoukam, u dnešních her je to naprosto nic neříkající údaj. Dřív v dobách herního pravěku se podle toho dalo přesně poznat jak ta hra komu jede, například pod 25 je to sekání, kolem 30 FPS se to celkem už dá hrát a nad 50 je to pohoda. Dneska v některejch hrát je potřeba stabilně třeba 60 i víc aby ta hra pocitově byla plynulá. A ty efekty jako třeba DoF mě fakt strašně obtěžujou, nesnášim když hra za mě rozhoduje o tom kam se zrovna koukam, mam vlastní oči a když ­(očima­) mrknu někam na kraj monitoru do dálky tak bych očekával že tam uvidim a ne abych tam musel najíždět myší a čekat až se to zaostří. :­-­) Jediná hra kde mi DoF nevadil je Crysis ­(první díl­).
Odpovědět0  0
jo to je přesně to o co mi jde, teď jste to shrnul dokonale, ty post efekty asi nejvíc ničej požitek z dnešních her a buhužel to často ani nejde vypnout a nebo je podoba tý hry na těch post efektech tak závislá že vypnutí způsobí grafiku vzor 2003 :­-D
Odpovědět0  0
Aha, takže se bavim s někim kdo vubec neví a ujíždí na těch dnešních cool blbostech. Ptáta se na input lag v SP her to opravdu zabilo. Input lag je ve všech dnešních hrách a je opravdu dost těžký se ho zbavit, bohužel většina lidí i když jim stojim za zádama a ptam se jaktože mu ten input lag nevadí tak mi tvrdí že tam žádnej neni. Třeba v tom Syrimu mi to zabralo několik hodin googlení než se mi podařilo ten input lag snížit aspoň trochu ­(i když ne uplně­). Ve hrách od Bethsedy většinou stačilo zakázat Vsync a vynutit v ovladačích všechny ty optimalizace podprocesů a podobně a input lag byl pryč, ale u Skyrimu a většiny dnešních her tohle už nefunguje.
Výkon je mi dneska ve hrách k prdu, dnešní hry jedou na všem stejně a na všem stejně mizerně. Ať mam super hyper mašinu nebo 3 roky starej počítač, dešní hry jednou furt stejně. Je to lenost vývojářů, ale to že všechny DX11 hry jsou rozmazaný to je prostě přinejmenšim podezřelý a asi to má spojitost přímo s tim grafickym rozhranim.
Poprvé jsem to pozoroval ve Stalkerovi kde jsem furt přemejšlel proč je hra máznutá, pak jsem přepnul na DX10­/9 a zmizelo to. Nejvíc to ale bylo do očí právě v Metru Last Light, to bylo fakt hrozný. V exteriérech vubec nebylo vidět do dálky přes všechny ty rozmazávací efekty a když člověk nezapnul ňáký to vyhlazování tak byl rozplizlej i text v menu. Ale je to lenost vývojářů asi nejspíš, protože ve starym Metru 2033 jsem nic takovýho nepozoroval.
A pak ten nízkej FOV.... hry kde to nejde změnit nehraju, nemam na to žaludek ani nervy. Hraju s FOVem 90 ­- 100 a míň prostě nezvládnu, připadá mi to jako hrát s dalekohledem na očích.
Odpovědět1  1
Skyrim i se všema HD modama považuju za dost ošklivou hru. ;­-­) Vy možná nechápete o co mi jde. Pro mě je ­"ošklivější­" grafika vlastně hezčí. V dnešních hrách je všechno rozmazaný, všude se používaj trapný blicí a rozmazávací efekty a přitom třeba textury bejvaj často dost nekvalitní. Dobře si pamatuju jak jsem obdivoval textury u Crysis a opravdu toho většina dnešních her nedosahuje. Dokonce i FarCry 1 má pro mě příjemnější grafika než většina dnešních her. Tady je potřeba to rozlišovat i podle pocitů a ne podle toho jak moc moderní ta grafika je. FarCry si zahraju radši než dnešní hry a grafika mi fakt nevadí, naopak uplně zbožňuju grafiku z těch let kolem roku 2004 protože člověka neobtěžuje nesmyslnejma efektama ale zároveň už to nějaká grafika je, ne jak o pár let dřív kdy místo hlavy bylo hranatý cosi. Opravdu bych byl radši kdyby grafika zamrzla na úrovni Crysis 1. Zajímavý je že Crysis 2 i 3 už vypadaj tak ňák dnešně otravně a špatně se mi to hrálo. Trojku jsem ani nedohrál, to byla taková sračka...... input lag, nízkej FOV... všechno rozmazaný ­(a to i po přepnutí do DX9 pomocí texťáku ve složce s hrou­) a ovládání dělaný na gamepad. Starší hry jsou lepší i hezčí.
Ty HD mody do Skyrimu, Fallouta a podobně jsem zkoušel, hodně jsem si s tim hrál a většinou jsou to zabugovaný paskvily který místo opravdu pěkný grafiky dělaj takovej ten grafickej brutalismus o kterym tady mluvim. Někdo kdo dělá mody do her prostě nikdy nemůže udělat opravdu reálně vypadající grafiku, to prostě nejde. Třeba do Falloutu New Vegas jsem si dával HD textury který měly snad 7GB a ten rozdíl byl sotva viditelnej. Hry od Bethsedy maj prostě omezenej engine a člověk s tim žádnejma modama moc nenadělá.
Odpovědět0  1
A komu to prospěje? Ani po tolika letech zdaleka ne všechny hry uměj využít potenciál DX10 natož 11. Většina těch rádoby DX11 her jsou tak super že je lepší to hned přepnout do DX9, na kvalitě to jenom přidá. Lepší žádný ­"moderní­" efekty než ty ohavný paskvily co dneska cpou do her a řikaj tomu nextgen grafika. Dobře je to vidět na Metru LL, to byla jedna z nejpříšernějších her posledních pár let co se grafickýho zpracování týče. Přitom původní Metro jelo pěkně v DX11 a ani ty nároky nebyly tak brutální. Já bych si přál aby grafika se grafika her vrátila někam na úroveň Crysis 1, dokud se neudělá ňákej opravdu velkej pokrok ve fotorealismu. Ty dneší efekty a kraviny mě ve hrách opravdu obtěžujou. Crysis 1 je podle mě vrchol grafiky. Dneska se grafika posuzuje podle počtu efektů a různej rozmazávadel ale co si budem povídat, ten Crysis 1 má lepší grafiku než 99% dnešních her a je to zároveň grafika příjemná, bez přehnanejch efektů jako dneska. Nechci DX12, jedině že by to řešilo všechny mnou jmenovaný problémy. Ale to je o vývojářích a ne o verzi DX na který dělaj hru. Crysis i v DX9 vypadá líp než všechny dnešní hry a navíc už je to po těch letech celkem nenáročný.
Odpovědět1  3
No když chce někdo třeba skříň od CM tak stačí sehnat normální bednu a vystřílet do ní 2000 nábojů a je z toho Cooler Master. Jestli chtěj dělat průzkum ohledně chlazení tak doufam že lidi řeknou ať konečně přestanou dělat ty cedníky s 20ti větrákama. :­-)
Odpovědět0  1
EU přinesla snížení životní úrovně asi všem, o tom netřeba diskutovat. ;­-­) Jak jsme se měli na konci 90. let..... uplnej luxusm, s dneškem se to nedá srovnat. Komanče nepamatuju, takže tuhle dobu nebudu hodnotit.
Odpovědět0  0
I když je to z velký části asi taky vina zprostředkovávajících obchodníků ­(Tesco a pod.....­) na stránkách Lynxe ty ceny tak brutální nejsou.
Odpovědět0  0
Abych to upřesnil, Lynxy maj VŽDYCKY pasivní grafiku, žádný odsávání ve skříni, často bejvá ještě starej zdroj s 80mm ventilátorem a VŽDYCKY je tam základná chladič na procesoru co dodává výrobce. To je jasný kurvítko, takovej počítač nepřežije při běžnym domácim zatížení ani ty 3 roky, když na tom někdo hraje hry tak většinou tak ty 2 roky a i po dobu těch 2 roků s tim maj problém ­- artefakty v obraze a pod... lidi nereklamujou, furt si řikaj to ňák časem přestane. NEPŘESTANE, vždycky jim řikam ať to okamžitě vrátěj ale oni se nikdy nepoučej, furt čekaj a pak je pozdě po záruce.
Odpovědět0  0
To co popisujete je typickej kapitalismus na úkor zákazníka. Zákazník tu neni od toho aby se vyznal ve všem co existuje a viděl do těch zařízení, stát nebo jiný instituce k tomu určený by měli zajistit aby zákazník nemohl koupit šmejd a to v případě nutnosti klidně i zakázánim činnosti toho výrobce ­(sestavovatele­) sestav. V případě firmy Lynx bych neváhal a zakázal bych jim podnikání. To co oni si dovolej tam dát je fakt síla a lidi opravdu nevěděj co kupujou a ani to neni jejich povinnost to vědět, výrobce se má chovat poctivě a tak aby každej nemusel zkoumat tuny článků jestli zrovna tenhle výrobce dělá brak nebo ne. Tolik Lynxů co mi tady neustále přistanou na opravdu to svět fakt neviděl, všechny ty sestavy trpěj stejnejma problémama, po 2 ­- 3 letech umíraj grafiky na usmažení a když se grafika dožije 3. roku tak stejně je potřeba komplet překopat a vyčistit chlazení protože absence odsávacího ventilátoru udělá ve skříni takový prachový peklo že takhle ten počítat neni možný provozovat. Dál ty skříně, to neni ani snad Eurocase za 400 Kč, to je něco ještě horšího.
Omlouvalo by je kdyby to bylo levný, ale zrovna konkrétně tenhle sestavovatel PC má naprosto lživý informace o těch sestavách ­(počítač s kancelářskou grafikou nazve herní dělo­) a ceny jsou tak 2x až 3x přemrštěný a lidi to kupujou protože je k tomu tiskárna a podobný blbosti. Samozřejmě že to tam firma dělá když jim to funguje, ale měl by to někdo zatrhnout, seriózní obchodník nemůže vydělávat na blbosti lidí. To by pak byli v pořádku i ­"šmejdi­" z předváděcích akcí.
Odpovědět0  0
No ale když si vybavim takový firmy jako Lynx a podobně ­(podvodný firmy­) tak by ňáký nařízení co se týče chlazení a kvality použitejch komponentů mělo existovat. Dát tam aspoň větrák na odstávání tu firmu přece nebude nic stát když to budou kupovat ve velkym. Taky by nařízení mělo zakázat to zalejvání slotů a přilepování grafickejch karet, to je fakt barbarství.
Odpovědět0  0
No tak někdo asi nechce bejt omezenej normálnim routerem za pár stovek kterej vzduchem protáhne maximálně tak 30 ­- 60 Mbps takže když to někdo používá i pro sdílení dat mezi PC tak je to zatraceně málo. Tenhle bude mít taky realitu tak 3x nižší než uváděj takže to tak horký s tim nebude.
Odpovědět0  0
A co že je na ní teda přelomovýho kromě toho že nemá 5.25­" pozice? Oproti třeba mohí Obsidian Series 550D. :­-)
Odpovědět0  0
Jako dálkovej ovladač k televiznímu PC asi dobrý. :­-D
Odpovědět0  0
Jo soulasim, Metro LL byl grafickej paskvil a ohavná ohavnost nejohavnější ze všech ohavností a navíc ještě náročná jak prase. Ty rozmazaný exteriéry ­(nebylo vidě moc daleko před sebe, byl tam ­"konzolovej­" efekt jak když je nastavený nenativní rozlišení­) a FOV jako když člověk kouká přes dalekohled tomu nasadily korunu. Navíc hra byla celkově rozmazaná včetně textů v menu a pod.. dalo se to zlepšit zapnutim MSAA ale pak to zase bylo strašně náročný. Prostě vývojáři si z nás dělaj prdel poslední dobou. Původní Metro byla tak pěkná a technologicky vyspělá hra, LL byla konzolová sračka.
Odpovědět0  0
Jak se ti podařilo spustit víc než 100 tabů? Jako ne že by to nešlo ale mam lepší věci na práci než hodiny bušit do firefoxu a zkoušet otevírat další a další a další.... pak to stejně padne a máš po panelech. ;­-)
Odpovědět0  0
Já jsem teď přešel z verze 17 na verzi 23 a dál zatim nejdu. Vrátit klasickej download manager tam ještě jde a na to aby mi to nezobrazovalo panely když je tam jenom jeden je plugin ­(nechápu proč tohle nastavení zrušili, kdo se má na ten panel furt koukat, to je jak v hnus chromu­) takže jsem celkem spokojenej.
Odpovědět0  0
ne to jenom ten nejvyšší belzebub už u MS nepracuje ;­-)
Odpovědět2  0
Je to logický, po odchodu toho nácka Ballmera snad začnou zase dělat to co lidi chtěj.
Odpovědět3  1
To je dobře, nepopíram co v minulosti dokázal ale jeho názory poslední dobou se mi fakt nelíbily.
Odpovědět0  0
Přesně, post efekty sloužej k zamaskování grafickejch chyb a nedodělků. :­-)
Odpovědět0  0
Ale mně osobně ten taring moc nevadí, znam lidi co to všude viděj a hrozně to řešej a to já zase řešim opožděnou myš, na to jsem zase háklivej já. V dnešních hrách totiž bejvá často opožděný ovládání ­(hlavně ve hrách od Bethsedy teda­) a furt na to nadávam a přitom to drtivá většina lidí vubec nepociťuje ­(asi konzolisti­). Většinou pomůže v ovladačích vynutit trojitý vyrovnávání a optimalizaci podprocesů a přestane to, ale například v novym Bioshocku jsem to nevyřešil, tam to bylo ještě na hranici toho že si na to člověk ňák zvykne ale i tak. Když někam škubnu myší tak potřebuju okamžitou odezvu abych mohl udělat případný korekce pohybu ještě než dojedu tam kam jsem chtěl, nebo pak ještě rychle domířit a pod... a to nejde pokud má myš několik desítek ms odezvu. :­-­) :­-­) Asi jsem divnej že to cejtim, přitom u monitoru je to uplně jedno jestli má 2, 5, nebo 8ms, je to furt stejný. Jenom u starších notebookovejch displejů jsem cejtil pomalou odezvu.
Odpovědět0  0
Teď jsem si kupoval novýho DELLa takže na to jim prdim. ;­-­) Ale jak řikam, tearing v novejch hrách vubec nepociťuju, možná je to ale tim že tam nejsou stovky FPS jako ve hrách typu FarCry. Co si pamatuju tak uplně nejvíc byl tearing vidět v Doom 3, Return To Castle Wolfenstein ­(stejnej engine, náhoda?­) a v podobnejch hrách kolem toho roku 2003.
Odpovědět0  0
No 200ms to asi přehánim ale každopádně jsou pro mě hry s vsyncem nehratelný, to opoždění ovládání je strašný. Ať jsou tam radši artefakty, mimochodem v novějších hrách už tearing a podobný věci vubec nepozoruju takže nemam důvod něco jako vsync používat. Na online FPS hry je vsync sebevražda ale i ve strategiích mi to vadí, prostě nesnesu opožděnou myš, nechápu jak to někdo může mít zapnutý. Možná že je to problém čistě na nvidiích, nikdy jsem něměl ATI ­(kromě starejch pixel­). Hodně lidí mi tvrdí že jim vsync nezpůsobuje opoždění ovládání ale já se zajímam o počítače asi 12 let a zapnutí vsyncu zpomalovalo reakce na všech počítačích kde jsem to kdy zkoušel a je to pro mě naprosto nepoužitelná funkce. Radši budu koukat na ten tearing.
Odpovědět0  0
A nebylo by lepší obyčejný DVI? ;­-)
Odpovědět0  0
Input lag je snad jenom při zapnutym Vsyncu ne? Bez něj ani na levnejch monitorech žádný zpomalený reakce nepozoruju, ale jak zapnu Vsync tak je to pro mě nehratelný, jak když je v online hře 200ms. Bohužel většina lidí to nevidí a tvrdí mi že jim Vsync nezpomaluje reakce, přitom to zákonitě z logiky věci dělat musí. ;­-­) S 240 Hz už snad ale nikoho nenapadne zapínat Vsync.
Odpovědět0  0
Ten kulatej podstavec a ta tenká noha na mě působí jak z tržnice. Ale co čekat od Samsungu, ale vypadá to že je to aspoň ze slušnejch materálů ale hnusný to teda je to jako jo. DELL to prostě neni.
Odpovědět0  0
Taky bych uvítal desktopovej monitor normální velikosti s vyššim rozlišenim než Full HD. Na Full HD a 24­" je ještě jasně vidět rozpixelování textu. Kdyby bylo na 24­" něco co má aspoň o půlku vyšší počet bohů než full HD tak by to bylo ideální. Mrňavost písmenek do toho nikdo netahejte, to je věc OS, za to monitor nemůže. Teď jsem si koupil 24­" IPS 1920x1200 a ta jemnost textu a celkově obrazu je pocitově o něco lepší i když podle specifikací by měl bejt pixel jenom nepatrně menší než u 16:9, asi je to na IPSku lepší.
Odpovědět0  0
Může mi někdo informovanější říct proč LCDčka neuměj korektně zobrazit jiný než nativní roozlišení? Brblalové typu ­"budou malý písmenka­" by si tam prostě nastavili Full HD. Jako na CRTčku, tam šlo nastavit cokoliv bez rozmazání obrazu.
Odpovědět0  1
A co aliasing? Byl tak viditelnej jako na rozpixelovanym full hd?
Odpovědět0  0
Ono ale ne každej má rád když má hlavní panel zaplněnej ikonama, proto právě byla ta nabídka start tak kouzelá, protože už od doby WinXP nebylo potřeba zasekávat panel ikonama.
Odpovědět1  0
Samozřejmě že si s tim člověk poradí a zvykne si o to tady nejde. Tady jde o to že to nepřínáší žádný výhody a jediný co to přináší je opravdu to zvykání na uplně jinej styl ovládání PC.
Odpovědět0  0
Odstranění nabídky start nevadí, jenomže by tam muselo bejt něco co jí plně nahradí a bude mít i lepší efektivitu práce a komfort. A to metro rozhodně neni. ;­-­) Teď musí mít člověk všechno připnutý na hlavnim panelu jak trotl místo toho aby si to spustil z nabídky start. Hledat to v metru je fakt opruz, nehledě na to že si tam člověk musí připnout i ty nejbanálnější věci pro ovládání PC a u každýho počítače je to jinak a každej tam má něco uplně jinýho. S nabídkou start šlo právě o to že jsi mohl sednout k jakýmukoliv PC a začít pracovat a ne něco řešit. Samozřejmě nabídka start taky potřebuje dost nastavení než vyhovuje ale ten základ ­(ovládací panely, počítač, vpynutí, spustit, vyhledávání, dokumenty, síť..................­) je prostě všude tak ňák stejnej a na stejnym místě hlavně.
Odpovědět0  0
Mně připadá že církev už dávno maj metro fanoušci. Stačí se podívat na ty diskuze, aneb když neumíš používat metro tak jsi debil to jsou jejich argumenty. Můžeš argumentovat třeba celou slohovkou a on ti stejně odpoví je to prostě jenom tim že jsi nepřizpůsobivej a línej se něco učit, nebo že jsem idiot když neumim používat metro a vubec neberou v potaz nesmyslnost už jenom samotný existence metra na stolních PC. ­(proč měnit něco co funguje a všem to vyhovuje?)
Odpovědět0  0
Naprosto souhlasim. Zajímavý je jak se názory na Win8 lišej na různejch webech. Na tady lidi většinou nemaj rádni metro a například třeba na živě.cz je to samej milovník metra. ;­-)
Odpovědět1  1
Mně stačí pro zavrhnutí Win8 už jenom to že to rozpixelovává tapetu na ploše. Musí se převést do formátu .png aby jí to nezničilo. Je to blbost ale když nejsou schopný zajistit tohle tak kdoví jaký další chyby ten systém může mít............ ;­-­) ;­-­) ;­-­)
Odpovědět0  1
No dobře, když ten Phenom pojede na 4 GHz tak ho asi neporazim s C2D E8200 ale z těch lidí co znam to neměl přetaktovaný nikdo, takže porovnávam o několik generací starší dvoujádrák ­(přetaktovanej­) s nepřetaktovanym čtyřjádrákem kterej je o několik generací novější a už vubec to že se o tom někdo baví je důkaz toho že výkon první generace Phenomů byl tragickej.
Teď si kámoš kupoval FX­-4100 a jako za ty prachy dobrý, ale opět ­- výkon jak Core i3. ;­-­) ;­-­) Takže ten výkon vždycky odpovídá ceně, na počtu jader nezáleží. A hlavně mě u AMD hodně dráždí to uchycení chladiče, jako že to nejde otočit jak chci to mě fakt rozesmálo. :­-D
Odpovědět0  0
Má to jednoduchý vysvětlení: první generace Phenomu byla prostě sračka. ;­-)
Odpovědět0  0
Měl jsem skoro 6 let Core2Duo E8200 za tu dobu mí kámoši co maj AMDčka furt něco kupovali, nejdřiv totálně low endový Athlony X2, pak ňáký ty Pehnomy se 4 jádrama a furt měli v testech horší výsledky než já se starym dvoujádrem, navíc jim to neskutečně topilo. Takže asi tak k AMD. ;­-­) Na novej procesor jsem přešel ani ne tak z potřeby většího výkonu, na běžnou práci a dokonce i většinu novejch her ten dvoujádrák furt stačil ale prostě už to začínalo bejt nestabilní, 6 let přetaktování se začínalo projevovat. ;­-)
Odpovědět0  0
Protože 4 jádra už hodně věcí využije, od her až po programy na úpravy videa a fotek. U 8 jader neni zádnej skokovej nárůst, prostě nic co by takovej počet jader, žravost a topivost ospravedlnilo. ;­-­) Navíc mam demčenej násobič takže těch 125W spotřeby si můžu klidně udělat taky. ;­-­) ;­-­) ;­-­) ;­-)
Odpovědět0  0
Stačí mi vidět těch 125W a nechci to. Pat ani Mat nejsem ale stát se to může, nikdo neni dokonalej. Intel už procesory s pinala nepoužívá skoro 10 let. ;­-­) A výkon na jedno jádro je dneska furt ještě nejdůležitější parametr, programy ty 4 jádra prostě nevyužijou.
Odpovědět0  1
Mi řekni kdo by si kupoval ňáký FX8350 když za tu samou cenu je i5­-4670? A co že to má 8 jader? Každej test potvrzuje že je to k ničemu.
Odpovědět0  1
Já bych teda do AMD nešel, ta nižší cena za ty problémy nestojí. Například montáž chladiče. U Intelu si ho člověk nasměruje jak potřebuj, třeba aby foukal do leva do odsávání nebo do zdroje, podle potřeby. U AMD je jenom jedna možnost, až u těch hoděn drahejch chladičů kde se to montuje zezadu ­(je potřeba vyndat desku­) si to člověk může nasměrovat. AMD dále používá v tomhle století ještě procesory s pinama ­(to je uplně směšný­) když si koupim procesor za 5 000Kč a pak si tam náhodou ulomim jeden pin tak to nasere. Je toho prostě hodně proč dělá AMD směšný procesory. Hlavně teda ten výkon na jedno jádro je uplně trapnej. Když si člověk přetaktuje starou Core 2 Duo tak to dává lepší výsledky než některý čtyřjádráky od AMD. Vubec nechápu smysl tý firmy.
Odpovědět0  1
Jo jasně budu si kupovat bazarovej procesor a ještě si k tomu seženu desku se starym socketem. To je bomba. :­-D Za K verzi jsem platil v Alze navíc asi 300 Kč. ;­-)
Odpovědět0  0
FX ko má kámoš a moje nová i5 4670k je mnohem lepší. Hlavně teda výkon na jedno jádro, v programech který využijou 4 jádra to ještě neni takovej rozdíl ale ve starších programech je výkon toho i5 oproti AMD uplně brutální.
Odpovědět0  1
Když může mít kámoš s čtyrjádrákem 400W tak tohle asi taky bude fungovat. :­-D
Odpovědět0  0
Tu myš CM Sentinel Advance těžce nedoporučuju, asi po půl roce mi zrezavěla ta mřížka ­(je kovová­) a kolečko blbo už když byla nová. A te bedna je běkně hnusná. Dneska je nejlepší Corsair Obsidian 550D, je to obstojná konkurence k Fractalkám za rozumnou cenu.
Odpovědět0  0
Tak hlavně aby to na sobě mělo nálepku metro compatible :­-)
Odpovědět0  0
I když tahle bedna NA TO KOLIK STOJÍ vypadá celkem slušně.
Odpovědět0  0
Já jsem si teď pořídil Corsair Obsidian 550D a už nikdy nechci vidět nic jinýho!!! Takže prosimvás vyhoďte ty vaše kolotočářský svítící nesmysly a obvzvlášť ty od CM a Thermaltake a podobnejch kolotočářskejch značek. Kdo se na to má furt koukat jak to máte děravý a celý to svítí? :­-D :­-D
Odpovědět0  0
Tak já dokonce Stalkera považuju za jednu z nejlepších ­(ne li nejlepší­) stříleček. Hrál jsem to tolikárt a pokaždý mě to uplně pohltilo. Hlavně je skvělý že je to opravdu dělaný pro PC a všechno tomu odpovídá, jak ovládání tak naprosto luxusně detajlní textury a podobně. Sice to bylo celkem zabugovaný ale ta atmosféra a grafika byla naprosto děsivá a atmosférická. ;­-­) U Metra jsem takovej pocit tolik neměl, to už byl tunel. I když je to furt asi jedna z nejlepších klasickejch tunelovejch her. :­-­) Ale co jinýho než tunel čekat od hry která se odehrává v Metru. :­-D Ale to už vlastně s grafikou nesouvisí, to už je mimo téma. ;­-)
Odpovědět1  0
Nejhorší případ je asi nový Metro. Tam tu grafiku fakt podělali. Když neni aktivovanej 4x SSAA tak je celá hra včetně textu rozmazaná. Co to má jako znamenat? Dělaj si z nás srandu? A samozřejmě s 4x SSAA jde FPS uplně do kopru. Takže já jako PCčkář abych měl hru stejně ostrou jako hry před pár lety tak musim jít s FPS někam mezi 20 a 30? Co to jako ­(hromada sprostejch slov­) má znamenat? Dělaj si z hráčů pr.. srandu?
Odpovědět0  0
Grafiku dnešních her srážej hlavně nesmyslný a odporný post efekty ­(pokud to jde, ve všech hrách je vypínam­) a nízkej FOV ­(to jako vážně máme hrát jako přes dalekohled????!!­). Nebejt toho tak nemam problém. Ale zatim maj pro mě hry z let tak 2002 ­- 2005 přitažlivější grafiku než dnešní ­"omálovánkový­" hry. Možná jsem jedinej komu se nelíběj ty efekty kdy je všechno rozmazaný, do dálky neni vidět, všechno se leskne a svítí ale stejně mam pravdu já. K čemu ty efekty? Abysme si kupovali nový grafiky? Když vypnu nesmyslný a hnusný post efekty tak to kolikrát i zdvojnásobí FPS. Neni to dělaný schválně? Podle mě jsou ty ­"moderní­" efekty jenom výmysl společností výrábějící grafiky. ;­-­) ;­-­) Neřikam že by neměli dělat kvalitní textury, objekty, prostředí, stíny a podobně ale efekty jako motion blur? WTF? K čemu je to dobrý kromě toho že je mi z toho na blití a bere to FPS? Fakt před 5 lety byly ve hrách detajlnější textury, respektive nebyly zmršený a rozmazaný post efektama. A klasickej antialiasing to je v době rozmazanýho FXAA asi sprostý slovo. Grafickej vývoj her jde směrem ke kvalitě videa na youtubu. Bohužel pro skalní hráče co vyrostli na Mafii, RTCW, FarCry a podobně.
Odpovědět2  0
Teď je ale zajímavá otázka jestli by se třeba tahle tiskárna nevyplatila i domů. Ty běžný tiskárny za 2 ­- 3 tisíce člověk brzo přeplatí za náplně.
Odpovědět0  0
Pro běžný domácí použití je ta cena nepřijatelná. Opravdu nehodlam půl roku šetřit abych si mohl koupit tiskárnu. Něco jinýho jsou kancly a lidi co to potřebujou k práci. Těm je asi taky tahle tiskárna určená.
Odpovědět0  0
A jak je možný že teď se tiskne takhle ultra levně a přitom ještě před pár lety se tisklo ultra draze? Pokud je to pravda znamená to jenom to že Epson podlehl tlaku konkurence a tu svojí politiku musel změnit. Já Vám to věřim že tahle tiskárna tiskne levně, jenom řikam svojí zkušenost s Epsonem ňáký 3 ­- 4 roky zpět.
Odpovědět0  0
Teď jsem se koukal kolik tahle Epsonka stojí, hmmmm 8500. Jste uplně mimo. Jak můžete vyzdvihovat Epson na základě jejich vyšší třídy? Kdo má doma tiskárnu za 8 klacků? Nikdo. Tyhle tiskárny maj leda lidi co to potřebujou k práci a nebo v kanclech. Já tady mluvim o běžnejch domácích tiskárnách. Bože muj. :­-/
Odpovědět0  0
Dobře, pokud Epson změnil svojí politiku ohledně náplaní tak to beru, možná i někdy otestuju, ale zatim bych do Epsonu nešel po mejch zkušenostech. Tu Epsonku jsem musel furt čistit, furt čistit trysky, furt čistit všechno ­(přes ten jejich soft samozřejmě­) a stejně to furt tisklo mizerně ­(bílý pruhy a podobně­) dával jsem do toho originální předraženej inkoust Epson. Jedna černá náplň jestli si dobře pamatuju stála asi 350 Kč a bylo tam 2x míň ml než u konkurence na kterou jsem pozdějc přešel a kvůli problémům s čipem a nerozpoznáváním barev jsem tu tiskárnu nakonec vyhodil. 350 Kč za 5,5 ml Vám připadá normální? Možná že tahle žere málo, to je klidně možný ale rozhodně to neni standardní chování tiskáren Epson.
Odpovědět0  0
S Canonem je to pravda teda aspoň u foťáků co mam zkušenost.
Odpovědět0  0
To je moje věc a moje odpovědnost co do toho budu lejt.
Odpovědět0  0
Je to přesně tak. Pokud ňáká firma dost dlouho vyznávala strategii ­"prostě tam nedáš cizí inkoust a třeba se po...ser­" tak si asi těžko od nich ještě něco koupim někdy. ;­-)
Odpovědět0  0
20 let přehánim, takovejch 10 má.
Odpovědět0  0
Ne, jenom v minulym pětiletí. :­-­) Možná že už svojí náckovskou strategii změnili, co já vim. Ale moje Epsonka a další co jsem viděl u lidí ­(kolem 4 let většinou stáří­) byly strašný krámi s ochranou proti doplnění inkoustu že by to snad ani Razor1911 nekreknul. ;­-­) Třeba táta má starou Canonku a může to dolejt čimkoliv chce a prostě a jednoduše zmáčkne kouzelný tlačítko ignorovat stav inkoustu a tiskne se dál. Jo co ta Epsonka dělala často je že ukazovala uplně špatně stav, někdy když jsem tam dal uplně novou náplň a třeba jsem tu tiskárnu vypnul a zapnul tak byla najednou prázdná a pak došla uplně, ale přitom to tam ještě hodně čvachtalo. Jako řikam že od týhle firmy bych si nekoupil ani hajzl papír. Tohle nedělá asi 20 let stará Canonka ani HPčko ani nic jinýho co jsem kdy viděl. Prostě Epson jsou kšunty.
Odpovědět0  0
*krámy
Odpovědět0  0
Epson nikdy!!!!!!!!! Jsou to nespolehlivý přetechnizovaný krámy. Jejich politika ohldně náplní je naprosto příšerná. Náplně předražený jak prase a maj takový ochrany že je fakt problém sehnat alternativu. Nevim jak jsou na tom dneska ale já už bych si Epson nekoupil. Jedině Canon.
Odpovědět0  0
Na běžnou kancelářskou práci je podle mě 4:3 furt nejlepší. Kolikrát člověk nechápe jak jsou některý weby dělaný že je půlka monitoru prázdná a uprostřed malá nudle. Já bych teda volil 16:10 ale důležitý je že by měla bejt možnost volby a ne že nám všem vnutěj 16:9 nebo 21:9. :­-)
Odpovědět0  0
Co 2048, i víc to umělo. Táta měl myslim od DELLu teď nevim kolik přes, myslim že 21­" to mělo a bylo tam 2560 ­(nebo tak nějak­). Mně by bohatě stačilo k PC něco co má 22­", poměr stran 16:10 ­(ale s možností si vybrat, každej upřednostňuje jinej poměr stran­) a s rozlišením tak těch 4k. Jde mi hlavně o jemnos, na mym 1680x1050 je vidět jak je to rozpixelovaný a ničí mě to. Já upřednosťnuju spíš menší monitory tak těch 22 ­- 24 max ­(co bych za to před 10 lety dal :­-­) ale to rozlišení bych fakt uvítal. Bohužel dnešní operační systémy a většina softwaru neni připravená na příchod vysokýho rozlišení, vývojáři v čele s Microsoftem na to prostě házej bobek. :­-­/ Ve Win sice jdou zvětšit ovládací prvky ale ne všechno se pak zobrazuje korektně a hlavně programy třetích stran jsou často rozpixelovaný a vysoký rozlišení pak ztrácí význam.
Odpovědět0  0
vlastně ty velký CRTčka uměly ještě daleko víc ale už byla nízká frekvence takže to blikalo ­(na 60 Hz na CRT se opravdu nedá koukat)
Odpovědět0  0
Souhlas, za ty dnešní nudle co se všude prosazujou by měl někdo nést trestní odpovědnost. Ideální poměr stran pro univerzální monitor na všechno je 16:10. Pokud 16:9 tak to musí mít větší rozlišení než Full HD a tak těch 24­" palců. Já jsem z toho 16:9 a hlavně z toho nízkýho vertikálního rozlišení uplně na prášky. Na dnešní monitory se vejde na vejšku míň než na 10 let starý 21­" CRT. ­(1600x1200­).
Odpovědět0  0
Jo, v době tak před 10 lety měli všichni myši genius. Si nepamatuješ tohle? [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0