Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od pidalin (9)
A to mam ještě hubený prsty, někdo kdo váží 100 kilo asi bude mít s psanim na dotykáči ještě větší problém.
Odpovědět0  0
Tak ty sloučený klávesnice z hloupejch mobilů se používaly tak dlouho že to každej znal nazpaměť jak na tom něco napsat, to byla ta výhoda. Dneska má klávesnici pomalu každej jinou, jakou si tam nainstaloval a chybí hmatová odezva. A jak řikam, vyťukat něco na klávesnici na kterou nemusim koukat ­(i přes to že abych třeba napsal Z tak musim 4x zmáčknout jedno tlačítko­) tak je to pro mě furt mnohem rychlejší než psát na klávesnici na ketrou musim neustále koukat a kontrolovat co jsem zmáčknul. ;­-­) Navíc je problém s nejednotností toho jak napsat speciální symboly jako otazníky, vykřičník, tečku a tak. Dřív to bylo u všech mobilů stejný, stačilo podržet 1 nebo si vybrat ze seznamu kterej po podržení naskočil, dneska než napíši třeba svoje heslo k mailu na dotykáči tak u toho zešílim, na tlačítkovym mobilu jsem s tim neměl problém. :­-)
Odpovědět0  0
To je zajímavý že zrovna tohle jejich nejůspěšnější období mě donutilo přejít na Radeon. :­-D
Odpovědět0  1
Až na to že to je přesně naopak. Na klasický tlačítkový klávesnici se fakt dala po slebu napsat SMS bez jedinýho překlepu. Dneska na dotykáči než něco napíšu tak to musim ještě před odeslánim 5x upravit aby tam nebyly hovadiny a překlepy. Prostě dotykáče a psaní to se navzájem vylučuje. Jo, u velkejch tabletů už to jde když jsou písmana velký a daleko od sebe, ale na 5­" mobilu je to furt peklo něco napsat. Já si chci právě do mobilu nainstalovat klasickou sloučenou klávesnici jako to bylo kdysi a jako jsem to měl i na svy starym dotykáči, tam se dalo psát celkem rychle i při hodně malym displeji. Tý plnohodnotný QWERTZ klávesnice na mobilu jsem se vždycky bál a moje obavy se potvrdili, prostě na tom nic nenapíšu bez chyb.
Odpovědět0  0
Proč bych měl číst články na gauči když stejně celej den sedim u PC? Si budu kvůli tomu odsedat někam na gauč? :­-D
Odpovědět0  0
Tablet je doplňkový zařízení na konzumaci obsahu když je někdo línej vylézt z postele. Ani u největšího BFU na světě nemůže tablet kompletně nahradit PC. Když sedim na hajzlu nebo něco tak se třeba kouknu na FB, vidim že mi někdo píše, tak se přesunu k PC abych mohl plnohodnotně komunikovat a o tom to je ty tablety a mobily.
Odpovědět0  0
Intel má pravdu a já to předpovídam taky už minimálně 2 roky že se klasický PCčka vrátěj. Vidim to ve svym okolí. Lidi přestaly bavit nespolehlivý notebooky bez možnosti upgradu a tablet ani mobil neni náhrada PC, takže lidi začali opět zajímat stavby klasickejch stolních sestav. Sám jsem si smartphone konečně po letech taky pořídil, ale abych byl upřímnej, mimo chvíle kdy jsem mimo domov na něj prakticky nesáhnu. Proč bych to taky dělal když mam doma PC?
Dokážu si představit že někdo kdo má PC jenom na konzumaci obsahu a nehraje ani hry ho může nahradit třeba ňákym tim 2 v 1 s klávesnicí a plnohodnotnym OS ­(ne Android­). Ale u normálních PC uživatelů je to prostě nemyslitelěný že by se PCček zbavili.
Odpovědět0  0
Proč nemůžou prostě udělat položku nastavení 3D jako to má nvidia? Proč tam musej mít nastavení her, výkon a tak? Kdo tam má něco najít...
Odpovědět1  0
Já si necham poradit až potom co na to sám nepřijdu. ;­-­) ;­-)
Odpovědět0  0
Tak když někdo leze na svethardware tak se snad dá předpokládat že si umí nainstalovat doplněk do Firefoxu. :­-D
Odpovědět0  1
To schválně vyzkoušim. Poradit snad nepotřebuju, nejsem retard a znam google. :­-)
Odpovědět0  2
A řekneš mi prosimtě jak odstranim australis a vrátim tam původní minimalistickej vzhled? Přešel jsem na Pale Moon kterej furt vypadá jako starej FF s tim klasickym tlačítkem ­"start­" vlevo nahoře.
Odpovědět0  0
asi tak
Odpovědět0  0
Kdyby radši zavedli znova minimalistický GUI jako měli dřív, tak bych možná Firefox zase začal používat. :­-)
Odpovědět2  1
Na to jsem zvědavej, horší a nepřehlednější než současný 10 let starý catalysty to asi nebude. :­-D
Odpovědět0  0
No, až konečně přijde ta virtuální realita tak konečně snad někdo ty inputlagy řešit začne. Protože u virtuální reality fakt nejde ani tak o to maximální FPS ale o tu odezvu. Pokud bude prodleva několik set milisekund jako při zapnutym Vsyncu tak to celou virtuální realitu zabije.
Odpovědět0  0
To jejich virtuální 4K nevypadá tak dobře jako 4x pořádnej antialiasing a FPS jde uplně do kopru. Navíc naprostá většina her nepodporuje škálování ikon a textu, takže virtuální 4K na monitoru kterej má reálně full HD je prakticky nepoužitelný, je to pak malinký. Vim že to škálování velikosti podporuje Zaklínač 3, ale jinak mě nenapadá jediná hra kde by to fungovalo.
Odpovědět0  0
Ale v Apotheonu a podobnejch plošinovkách je potřeba ten Vsync zapnout, tam je ten tearing fakt šílenej, ve střílečkách většinou neotravuje tolik abych ho musel řešit. Při těch rychlejch pohybech to člověk stejně až tak nevnímá co v tom rychlym pohybu je. Podstatný je že když škubnu myší a udělam obrat o 180° a pak znova tak abych mířil tam co původně, a ne abych díky opožděný myši mířil někam do háje. Protože když je myš opožděná tak mam tendenci jakoby korigovat kurzor protože nedělá co chci a výsledek je že se s tou myší mnohem víc nadřu, když se netrefim tak pak musim ještě pomalu domířit. Takže s Vsyncem je lepší se radši rovnou hejbat pomalu, při rychlejch pohybech se mi nikdy nepodaří trefit to co chci.
Odpovědět0  0
Přesně tak. Kdo nechce tearing a zároveň chce co nejrychlejší reakce ovládání tak to chce 144 Hz monitor a Vsync vypnout. Pro mě osobně jako hráče co vyrostl na rychlejch FPS hrách je ale Vsync fakt strašný zlo, prostě to nedokážu rozdejchat když myš reaguje opožděně. Vady obrazu jako tearing a podobně jsou jenom vady obrazu ale opožděná myš, to neni vada obrazu, to je jako ovládat v reálnym čase sondu která jezdí po měsíci. Takovej souborj robotů na měsíci, ovládanej ze Země by byl pro mě stejný utrpení jako hrát FPS hru s Vsyncem. ;­-)
Odpovědět0  0
Musel jsem ti dát mínus za to spojení 30 FPS a Vsync. Víš k čemu Vsync slouží?
Odpovědět0  0
Každá hra trpí na input lag při zapnutym Vsyncu, přečti si ten článěk znova a přečti si jak Vsync funguje a co dělá. Ten inpu lag to prostě způsobovat musí. Pravda, v některejch hrách je to horší, v některejch lepší ale tu prodlevu to způsobuje vždycky. Ale kdy jsem to poprvé začal silně pociťovat je s příchodem DirectX 10, od tý doby jsem u stříleček vždycky Vsync zakazoval, protože to se prostě nedalo hrát. Uplně poprvé jsem to myslim řešil u Turoka z roku 2007, nebo 2008 nebo kdy to vyšlo. Furt jsem nadával proč je ta hra opožděná a v protože jsem v tý době o ňákym Vsyncu nic nevěděl tak mi chvíli trvalo než jsem na to přišel že to způsobuje Vsync. Potom Fallout 3 a Fallout New Vegas. Tam bylo potřeba Vsync zakázat v ovladačích a zapnout ještě několik dalších funkcí ­(už nevim co to bylo­) aby ve hře přestala bejt opoždění myš a klávesnice. Zrovna engine na kterym jedou RPGčka od Bethsedy trpí na input lag brutálně. Třeba u Skyrimu ta opoždění myš uplně odstranit nejde, Skyrim je hra s asi nejbrutálnější prodlevou ovládání co jsem kdy zažil. Jestli chceš zjistit co to je ten input lag o kterym tady žvanim tak si zahraj Skyrim a zkus mi říct že tam myš neni opožděná, pak ti řeknu že máš input lag v mozku. ;­-)
Odpovědět0  0
Nevim jak to vypadá na 120 Hz monitoru. Ale proč vubec na 120 Hz monitoru zapínat Vsync když těch 120 FPS přelezu málo kdy? Leda u starejch her. Ale nechce se mi věřit že tam input lag nebude, ten tam přece musí bejt už z principu toho co Vsync dělá.
Znam hodně lidí co tvrděj že Vsync input lag nezpůsobuje, podle mě musej bejt buď sami opožděný a nebo prostě všichni lžete a dál propagujete ten váš zázračnej LagSync. ;­-­) Hele pokud mi tvrdíš že s Vsyncem nemáš opožděný reakce ovládání tak prostě lžeš, nebo hraješ na gamepadu casual hry a nebo má input lag už přímo v mozku takže další zvýšení prodlevy už tak necejtíš. A tečka. :­-)
Odpovědět1  0
Nebudem si pořizovat přece něco na co nemáme výkon. 4K monitor si pořídim až ve chvíli kdy budu vědět že v tom rozjedu nový hry se stabilníma 60 FPS. Pod 60 FPS už dneska nejsem ochotnej jít kvůli input lagu v dnešních hrách kterej stoupá s klesajícim FPS.
Odpovědět1  0
takhle to mam třeba já [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět1  0
OSD display v Afterburneru je mnohem lepší, ale počáteční nastavení aby to fungovalo jak má je složitý. Umí to pak ve hře ukazovat i teploty, takty grafiky, otáčky ventilátoru a všechno co si tam člověk nastaví.
Odpovědět1  0
Tearing samozřejmě ve hrách vidět je, ale pokud se na něj člověk nesoustředí a nehledá ho tak si toho ani nevšimne. Lidi co řešej tearing jsou stejný cvoci jako lidi co potřebujou mít ve hře 150 FPS. Ale pro lidi co chtěj mít 150 FPS mam větší pochopení než pro lidi co hrajou s vsyncem a nevadí jim mít myš o čtvrt vteřiny opožděnou.
Jako ještě to dokážu pochopit v ňákym RPGčku, ale já zase neznam nikoho kdo by ve střílečce zapínal Vsync, to je prostě totální magorárna a nikdo kdo hraje střílečky ­(a zvlášť multiplayer­) by to neudělal. Jak jsem psal vejš, vsync je otázka života a smrti. Kdo má zaplej vsync si v mulťáku s opožděnou myší neškrtne, je to větší problém než mít nízký FPS. S nízkym FPS si člověk zahraje, ale s input lagem ne, protože nic netrefí.
Odpovědět1  1
Boha jeho, já rady neřešim jestli je 60 FPS dostačený nebo ne, já tady řešim že zapnutí VSYNCU způsobí hodně citelný opoždění reakcí!!!!! To je naprosto nepřijatelný!!!!
Odpovědět0  1
Kristova noho!!! Já tady řikam že Vsync způsobuje opožděný reakce myší a klávesnice. To to fakt nikomu nevadí? Tearing bude vždycky menší zlo než input lag => Vsync hlavně ve střílečkách nikdy nezapínat. Jediná hra u který jsem kdy měl zaplej Vsync je plošinovka Apotheon kde byl ten tearing hodně rušivej, ale u stříleček ­(a zvlášť u multiplayerovejch­) nezapínat, NIKDY!! Zaptnutí Vsyncu je otázka života a smrti v mulťáku.
Odpovědět1  0
V každym případě se Vsync projeví zvýšenou latencí hry, prostě ucejtíš že myš a klávesnice reaguje opožděně. Pokud máš nvidii tak máš možnost adaptivního Vsyncu kterej je už trochu vyspělejší, ale pro mě teda je input lag mnohem větší zlo než tearing, nikdy bych si Vsync nezapnul.
Odpovědět0  3
Doteď nechápu jak může někdo hrát FPS hry se zapnutym Vsyncem a považuju takový lidi za magory. ;­-­) Ta hra je pak totálně opožděná, nechápu že to někdo necejtí. K tomu se ještě nasčítá input lag který maj dnešní hry samy o sobě a výsledek je naprosto nehratelnej!!! U některejch dnešních her je potřeby mít FPS vysoce nad 100 aby se input lag snížil na přijatelnou hodnotu. Třeba Dying Light. Když tam mam FPS třeba 50 tak je to ještě citelně opožděný, když vlezu do scény kde to vyskočí na 130 tak je najednou input lag pryč. Jaktože ale starý hry nebyly opožděný ani při nízkym FPS? Sám jsem se něco nahrál sekajících se her, ale opravdu se jenom sekaly, nebyly opožděný jak dnešní hry.
Odpovědět0  4
A měl jsem předtim nvidie 10 let, takže je to pro mě opravdu teď šok ty ovladače od AMD. ;­-)
Odpovědět0  0
Tak určitě. :­-D Až na to že musíš ovladače přepnout do angličtiny aby fungovalo nastavení antialiasingu a podobně. Podobnejch bugů je tam víc a nikdy s tim nic nedělá. Celkový rozhraní je nepřehledný a nelogický. Ovladače od nvidie byly, jsou a budou lepší. A to ve všem. Hlavně u AMD člověk ani nic nenastaví, tam nic neni, u nvidie jsou tuny nastavení že si s tim člověk může pohrát pro každou hru.
Odpovědět0  0
To je fakt, stačí mi že mam nainstalovaný příšerný catalisty, ještě si tam dávat k tomu intelácký ovladače. :­-D
Odpovědět0  0
Já mam R9 380. Chtěl jsem něco kolem 6 tisíc jako kupuju vždycky, a GTX960 mi za ty prachy připadala dost směšná.
Odpovědět3  0
Na tohle se hodně těšim. Pokud zapojení integrovaný grafiky zvedne FPS ze 36 na 40 tak to neni zas tak málo jak by se zdálo, v podstatě jsou to 4 FPS zadarmo a u tak nízkejch hodnot to člověk ocení i ty 4 FPS. Je to 10% výkonu navíc zdarma, takže když budu mít hru na hranici hratelnosti tak připojení integrovaný grafiky poznam.
Odpovědět1  0
Ale hlavní je že to experience prostě neustále otravuje, nestačí že si lidi instalujou balast co se spouští po startu, teď bude BFUčkům ještě startovat balast přímo v ovladačích ke grafice. :­-D
Odpovědět0  0
GeForce Experience je balast kterej v PC nemá co dělat, nejenomže nefunguje, ale hlavně nedělá nic užitečnýho. Nastavuje hovadiny a nejde to nijak změnit. Já si chci detajlně nastavit hry sám, nechci žádný efekty jako DoF, Motion Blur a podobně a nenecham za sebe něco rozhodovat jak se mi která hra nastaví, každej má jiný priority, někdo dá přednost horším stínům když dostane vyšší FPS, někdo zase radši obětuje trochu FPS aby měl všechno na plno, no a někdo jako já zdlouhavě porovnává jakej efekt má jakej dopad na FPS a jestli se mi vyplatí si ho zapnout nebo ne. Nedávam jako tupá ovce všechno na plno, protože táhla posunutý doprava neznamenaj nejlepší grafiku ale většinou spíš naopak humus přeplácanej post efektama, chromatickou aberací a jinejma sračkama.
Odpovědět0  0
Už ta Alfa běží? Zkoušel jsem svuj beta key co jsem dostal k wolfovi psát na steamu, registroval jsem se i přímo na stránkách Dooma k tomu určenejch a furt nic.
Odpovědět0  0
Hlavně aby fungoval ad block, nic jinýho mě nezajímá. :­-)
Odpovědět0  0
Rainbow Six jsem hrál naposled snad před 10 lety. To bych se mohl podívat co se v tý sérii vlastně stalo za tu dobu. ;­-)
Odpovědět0  0
Hlavně když konečně pujde v novejch hrách odkopávat barely a podobně jako to šlo před 10 lety, to bych si přál. Někdy se mi chce brečet když hraju hru z roku 2015 a střelim brokovnicí do sudu a ono nic. Třeba na posled v Dying Light kde fyzika snad vubec neni, přitom by to hře kde se běhá po střechách hodně slušelo kdyby tam fungovala fyzika.
Odpovědět0  0
Mně to jeden čas blblo tak šíleně že jsem radši kopíroval přes Tocal Commander abych měl jistotu že se to fakt všechno dokopírovalo. Je pravda že v XP se tohle prostě nestávalo, je to fakt fail ze strany MS.
Odpovědět0  0
Já měl posledně ­(než jsem upgradoval na Win 10­) tu sedmičku nainstalovanou několik let, ale byly s tim teda strašný problémy, to by se v XPčku nestalo. Takový ty problémy jakože se něco nechce zkopírovat, že se kopírování sekne v 90% a podobně, že blbnou USBčka a podobně, to se mi v XP fakt nestávalo. Bohužel tyhle problémy jsou ve Win 10 furt, to jenom dokazuje že to jádro toho OS je furt stejný už od Visty.
Odpovědět0  0
Souhlas že XPčko bylo co do ovládání nejjednodušší a nejpohodlnějšíl. Taky bych řekl že ten systém byl stabilnější. Tolik modrejch obrazovek jako teď jsem rozhodně kdysi na XPčku nevídal.
Vrchol je že už se nedá ani dostat do nouzovýho režimu mačkánim F8 při spuštění počítače. To je fakt dobrej vtip.
Odpovědět0  0
Co to je?
Odpovědět1  0
3. nejoblíbenější možná, ale 1. nejpoužívanější určitě :­-D
Odpovědět2  0
U Androidu je to uplně normální že je část textů v Angličtině. :­-D Ale myslim že kdo chce používat moderní technologie se prostě musí naučit aspoň základy Angličtiny, bez toho to prostě nejde.
Odpovědět0  0
Tak zas nebudeme přehánět že jo, kdyby to posílalo fotky a jánevim co tak si každej kdo neni uplnej BFU všimne podezželýho využití sítě a bude pátrat co se to děje.
Odpovědět0  0
To by mě zajímalo jak mi MS vyřeší restarty ovladače od výrobce grafiky. :­-D Nebo donutí AMD nebo nvidii aby okamžitě udělali novej ovladač? :­-D
Odpovědět1  0
XP skin naplácnutej na Linux přece neni žádná konkurence pro Windows. Windows přece lidi nepoužívaj proto jak to vypadá ale proto co v tom jde dělat a co v tom jde spuštět za soft
Odpovědět2  0
Ne, počet problikávání obrazu a hlášek ovladač přestal reagovat a byl obnoven je podle mě u nVidie i AMD naprosto vyrovnanej. Já měl na mysli hlavně samotnej vzhled, přehlednost a možnosti nastavení v tom control panelu. U AMD je dokonce i překlad jak přes překladač a všechno je tam rozsekaný. Ty položky jsou nesmyslně pojmenovaný a když člověk něco hledá tak si to prostě musí všechno proklikat aby našel co hledá.
Odpovědět0  0
Taky má nVidia samozřejmě mnohem lepší ovladače. AMDčko má ovladače jak z roku 2005.
Odpovědět0  3
No, nVidia by měla hlavně vydat celou novou řadu, protože řada 900 stojí totálně za hovno. AMD má v současnosti za stejný prachy vyšší hrubej výkon a to je to o co většině lidem jde. Jediný co mě mrzí s AMDčkem je že skoro žádnej soft nepodporuje výpočty přes OpenCL což vubec nedává smysl když je to open source.
Odpovědět0  2
Připadam si jako kdybych se bavil s mentálem, ale to nevadí, jsem tolerantní člověk. Tak po lopatě. EA dělá hry který nestojej za to se o tu firmu vubec zajímat.
Odpovědět0  1
No jo, od Ubi jsem naposled kupoval FarCry 1 a EA mě vubec nezajímá ty jejich splácaniny. :­-)
Odpovědět0  1
"některé áčkové tituly na Steamu prostě nejsou­" například? V poslední době co si vybavuju tak jedinej Zaklínač 3 vyšel ještě na GOGu. Většinou když je to i jinde než na steamu tak to je na steamu taky, ale naopak ne. Navíc povinný DRM klienti jsou u mě na stejný kategorii, jediný co teda je ňáká změna je GOG, ale tam vycházej spíš Bčkový hry nebo uplně neznámý hry. Teď jsem tam třeba kupoval Apotheon ­(nová hra­) a bavim se u toho víc než u těch AAA her. Pak je tu několik klientů od Ubi, EA a podobně, a každej z nich je podobnej balast jako steam před tak 8 lety kdy jsme si mysleli že to je ňákej vir když se to někde začlo instalovat s ňákou hrou. :­-D
Odpovědět0  1
Tak to jsi ale nepochopil jak jsem to myslel. Ty hry ať si je koupíš kde chceš se aktivujou stejně přes steam, tak jsem to myslel. Samozřejmě na steamu je nikdo nekupuje, jenom ve slevách. Já kupuju většinou u novejch her krabicovky, starší hry když jsou na GOGu tak je kupuju tam, když jde vyhnout se steamu tak se mu vyhnu. Ale u her který mě až tak moc nezajímaj a jenom je chci dohrát a zapomenout tak to si klidně na tom steamu v ňáký akci koupim. Kvůli takovejm hrám nejsem ochotnej někam chodit pro krabicovku která už se třeba ani neprodává.
Odpovědět0  1
Tak hlavně aby vyšla ňáká DX12 hra dřív než ten ten PC rozloží věkem na molekuly. :­-D
Odpovědět0  0
O jaký konkurenci mluvíš? Na steamu se musí aktivovat asi tak 98% všech novejch her. :­-D Situace jet aková že jeden steam opravdu vládne všem. A pro hráče je to tak lepší, nemusíme mít pro hraní her 10 klientů od každýho vydavatele. Akorát ty ceny na ofiko steam shopu jsou nepřijatelný pokud to neni ňáká akce.
Odpovědět1  0
Dokud nebude na Linuxu fungovat 100% tří Ačkovejch her tak vubec nemá smysl se Linuxem na hry zabejvat. Jsem zvědavej na valve, já jim moc šancí nedávam se stvojí parní mašinou nedávam. Pochybuju že si to někdo koupí.
Odpovědět2  0
Tady prostě výrobci objektivů 150 let bádaj nad tim jak se těch vad zbavit aby nám pak v 21. století ty vady úmyslně vývojáři vkládali do obrazu post efektama. No neni to na zabití?
Odpovědět3  0
Myslim že poslední slušně vypadající a dobře hratelná tří Ačková hra s opravdovou renderovanou grafikou ­(ne postFX grafikou­) a bez input lagu u myši byl Crysis 1. Možná ještě první Metro. Ale Metro LL už byla ta typická dnešní mazanice s input lagem a nízkym FoVem.
Když nainstaluju novou hru tak první co řeknu při spuštění: Do prdele, jak zvýšim FOV? Do prdele to je opožděný ta myš. ***** jak vypnu ten posranej efekt čočky? A podobně.
U novejch her většinou víc času než hranim trávim tim že googlim jak se zbavit těch ­"moderních­" efektů který čimdál častějc nejdou vypnout v nastavení grafiky. Nejvíc času jsem takhle strávil asi u Dying Light kde se mi tu chromatickou aberaci vypnout prostě nepodařilo tak aby ve hře nebyly artefakty, až tak moc je to do těch her zažraný ty hnusný efekty.
Odpovědět1  0
Přesně. DX10 a 11 přineslo akorát odporný rozmazaný hry s input lagem a s příšernejma efektama jako chromatická aberace, DoF, motion blur a podobně, k tomu jako bonus input lag jako prase a FPS uplně v prdeli. Moderní DX9 hry ­(ano furt se dělaj hry v DX9!!!­) vypadaj prakticky stejně dobře jako DX10­/11 a jako bonus maj FPS tak vysoký že si můžu ještě zapnout AA, myslim opravdovej AA ne patlaninu zvanou FXAA. A vubec všechny ty post efekty, to je jako to jediný co novější verze DX přinášej? Určitě ne, tak proč sakra vývojáři možnosti moderních API nevyužívaj? Bojej se že by se to lidem sekalo? Tak ať se jim to seká, koho to zajímá? Jediná hra co znam kde je reálná pěkná grafika ­(ne žádný PostFX mazanice­) a využívá to plně potenciál DX10 je Stalker Lost Alpha. O DX11 nemá smysl se bavit, DX11 přinesl akorát rozmazaný texty v menu hry, to je veškerej pokrok. Ještě by byla super ta tesselace ale v praxi? Prví co vypnu abych měl vyšší FPS, jestli je výko od popelnice v tý hře vytvořený jako 32 úhelník nebo 64 úhelník při reálnym hraní fakt neřešim. :­-D
Odpovědět1  1
Teď jsem upgradoval grafiku a čekal jsem že ten input lag u novejch her zmizí a u některjch se zmírnil na přijatelnou hodnotu, ale třeba u Skyrimu se nestalo nic, furt je ovládání opožděný i když je tam FPS třeba 100, takže s FPS to vubec nesouvisí. V posledních letech byl těžkej input lag třeba u Dying Lights, Metro Last Light, Crysis 3 a další rádoby tří Áčkový hry. Zajímavý je že hry na tom proklínanym iD Tech enginu ­(Wolf, Rage­) input lag nemaj, nebo jenom mírnej, i když zase tam doskakujou textury, nevim co je horší.
Odpovědět0  0
Já se hlavně modilm aby DX12 vyřešil ten brutální input lag co maj skoro všechny dnešní hry. To je fakt nehoráznost co si některý studia dovolej vypustit. Třeba Skyrim je bez módů a hrabání se v .cfg souborech prakticky nehratelnej, tam je ovládání opožděný tak o čtvrt vteřiny. Ještě že je to RPG, bejt to střílečka tak to s takovym input lagem v životě nehraju.
Taky by měli udělat aby byl ve hrách povinnej HW kurzor a ne ty jejich opožděný sračky se kterejma je problém se vubec proklikat k nastavení grafiky. V dřívějších dobách kdy jsme často měli na vysoký detajly třeba 5 FPS to byl problém opravdu velkej, protože s takovym FPS byl fakt problém se dostat k tomu nastavení grafiky.
Oceňuju že HW kurzor jde zapnout v Zaklínači 3, protože ta hra má jinak taky dost silnej input lag, HW kurzor řeší aspoň to trefování věcí v inventáři a podobně, což s opožděnou šipkou je problém.
Odpovědět1  0
Nejsem si jistej jestli Vulcan opravdu dodělaj. AMD samo přiznalo že jim šlo hlavně o to aby ostatní ­(hlavně MS­) začal něco dělat se svym nenažranym neefektivnim API. Takže vznik DX12 bylo možná to o co AMDčku šlo když začali dělat na Vulcanu. Jenomže to nikdo netušil že MS od DX12 odřízne všechny systémy kromě Win 10. I když čekat se to dalo.
Nicméně přál bych si aby monopolní DX od MS bylo nahrazeno něčim Open source.
Odpovědět2  0
V tomhle má steam pravdu. Když se MS rozhodl že donutí lidi k upgradu skrz nepodporu DX12 ve Win 7 tak si podle mě dost zadělal na problémy. Ne všichni chtěj bejt otroci všeljakejch upgradů OS, grafiky a já nevim čeho. Kdyby se začaly hry dělat ve Vulcanu tak by to bylo jedině dobře. Ale to by vývojáři nesměli bejt ovce a museli by něco změnit a ne tupě jet přes DirectX prostě ze zvyku. Podle mě DX12 moc budoucnost nemá. Jak se rozroste hraní na Linuxu a na Macu tak se čimdál víc vývojářů o Vulcan začne zajímat, navít když to řiká Valve....
Zajímalo by mě kdy konečně pojede Open GL plnohodnotně na grafikách od Intelu. Tam některý starší hry vubec nejdou spustit. Třeba Return to Castle Wolfenstein a podobně.
Odpovědět1  2
A když se stane nehoda tak přijedou agenti Applu a celý to tam uzavřou aby někdo nemohl okopírovat co je uvnitř toho auta. :­-D
Odpovědět0  0
Asi všechny. Myslim že ani elektromobil ani baterie ani nic fakt asi nevynalezli vědátoři z Applu. Ale třeba překvapěj a zavedou do ostrýho provozu některej z nejnovějších typů baterií který ještě nejsou zavedený. Těch technologií je spousta ale žádná velká automobilka s tim zatim nepřišla. Buďto to má problémy a nebo prosrtě nechtěj aby se to dostalo na trh. Ale li­-ionky se používaj už tak dlouho že prostě neni možný že neexistuje rozumná modernější náhrada.
Odpovědět0  0
ovce budou mít konečně v čem jezdit :­-D
Odpovědět0  0
iCar :­-D
Odpovědět0  0
Ona by ta Avira byla dobrá, ale lidi co neměli AJ ve škole když tam na ně vyskočí něco anglicky tak uskočej od PC a volaj co s tim maj dělat. A to je problém, často to třeba jenom oznamuje že se aktualizovala databáze virů a stejně mě třeba máma furt otravovala že to tam něco žbleptá anglicky.
Odpovědět0  0
Navíc jsem si všimnul že Avira výrazně brzdí start počítače s jednojádrovym procesorem a lidí co furt jedou na Pentium 4 s XPčkem znam ještě furt hodně a taky je potřeba jim ty počítače zabezpečit. MSE je jedinej antivir kterej to dokáže, pokud jim tam teda nechci crackovat NODa, což fakt nechci.
Odpovědět0  0
Přesně jsem to tak chtěl napsat, byl jsi rychlejší. Ještě bych přidal do seznamu MacAffee nebo jak se ta potvora píše. :­-D V posledních verzích už je otravná i dřív dobrá Avira. V současnosti jsou jenom 2 antiviry který uznávam a to NOD ­(nebo ESET Smart Security­) a ten od Microsoftu, kterej sice neoplývá perfektní detekcí, ale nebrzdí počítač a neotravuje, což je to nejcůležitější když to instaluju někomu kdo je BFU. Dřív jsem lidem dával Aviru ale furt mě pak otravovali že to tam něco otravuje anglicky a že nevěděj na co maj kliknout, tak už několik let všem dávam na PC MSE a neni problém. Pokud jim tam ňákej blb nedá Avast. ;­-)
Odpovědět0  0
Do takovejch sraček ty studia dostávaj kravaťácký manažéři co je říděj totálně špatně. Kdyby třeba místo investic do protipirátskejch opatření radši udělali něco co by hráče motivovalo si to koupit...jako to udělali vývojáři Zaklínače. Za ty 2 roky udělali tolik práce že jim po vydání lidi málem utrhali ruce jak to kupovali. Konami by mělo zaměstnat pořádnýho manažera a nebo to nechat vést samotný vývojáře, to by bylo možná nejlepší, pak by se nemusel paltit ten hlavní příživník. Prostě neni možný aby někdo krachoval když udělá dobrou hru, to je prostě totální chyba vedení a měli by za to nést zodpovědnost a cena 80 mega za vývoh AAA hry neni nic zvláštního.
Odpovědět1  0
Můžou to dát třeba do tanků, bitvu vyhraje ten s menšim počtem BSOD. :­-D
Odpovědět1  0
Máme v práci CNCčko který je řízený PC s Win XP, je to nepřetřžitá výroba 24 hodin denně, 7 dní v tejdnu. To XP je tam nainstalovaný 5 let a počet BSOD 0. Teď máme nový CNCčko s Win 7 tak jsem zvědavej jak to bude spolehlivý. V tom starym CNC je PC co jsme si sami stavěli, v novym je ňáký mrňavý HPčko, moc tomu nevěřim.
Odpovědět0  0
Ať si řiká kdo chce co chce, XPčko bylo to nejlepší co kdy MS udělal. Nejstabilnější, nejintuitivnější ovládání, nejrychlejší. To se nedá srovnat s tim co přišlo pozdějc. I ta opěvovaná sedmička se někdy chová podivně. A takovýto že v XPčku strčim do USB flešku a okamžitě naskočí co na ní je, tak to jsem u pozdějších windowsů nezažil. Za to hromadu modrejch obrazovek a problémů s ovladačema to jo. :­-)
Odpovědět0  0
Jak to pozná jestli je to připojení přes optiku nebo přes wifinu když drtivá většina domácností má mezi poskytovatelem připojení a počítačem modem a router a dál to jede přes LANku nebo domácí wifinu?
Odpovědět0  0
Ty 3 mega upload je pořád několikanásobně víc než maj lidi s ADSLkem, ale netrápí mě to. Já uploaduju tak leda fotky na facebook. Horší by to bylo kdybych byl fakt nucenej využívat ňákej cloud, jakože k tomu by mě jentak něco nedonutilo. Nemam 5 TB úložnýho prostoru proto abych něco cpal někam na net. :­-D
Odpovědět0  0
No já už po netu naštěstí několik let nehraju, ňák mě to přestalo bavit. Moje oblíbený hry už jsou mrtvý a současnej trend MMO her mě minul. ;­-)
Odpovědět0  0
No jo Praha a internet....kdo nebydlí na panelákovym sídlišti kde je kabelovka je uplně v řiti a nic lepšího než ADSL tam nesežene.
Ten ping 60ms je samozřejmě ještě celkem v klidu ale když jsem měl ADSLko a lítal mi ping od ňákejch 40 do asi těch 60 tak ten rozdíl mezi 40 a 60 byl dost velkej u stříleček. By to rozdíl kterej znamenal že umřu já když vystřelíme oba ve stejnou chvíli a taky se to často stávalo. Takový ty mizejcí zásahy kdy místo zásahu najednou umřu, to přesně dělá špatnej ping. Ale současný hry jsou na tom řekl bych líp než dřívější. U starejch CoDček bylo opravdu 60ms hodně, dneska kdžy si pustim ňákou novější hru tak je to v pohodě hratelný i s vyššim pingem.
Odpovědět0  0
PS2: Zajímalo by mě jak to T­-mobile myslí s tou lží o 225 Mbps. To myslej jako jakej download má 10 lidí dohromady ne? :­-D
Odpovědět0  0
PS: 3 ­- 60ms je docela bída. Ale pokud člověk nehraje furt online střílečky tak to asi problém neni. Ten náš místní wifinář to bere z optiky a ping na naše servery ­(třeba seznam­) je 5 ­- 10ms takže zase na ping si nestěžuju.
Odpovědět0  0
Já o tom právě taky uvažoval, v mojí lokalitě je jenom ADSL nebo místní wifinář, kterej je schopnej poskytnout reálně download tak 16 Mbps a upload 3, což neni na wifinu špatný, ale přecejenom je doba kdy má patch do hry 10GB..... takže jsem uvažoval o LTE, ale nestačilo by mi ani 50 GB měsíčně, těch 100 by bylo asi tak akorát. Vzhledem k tomu že si každej měsíc kupuju na uloz.to 70 GB kredit tak si každej může udělat představu jak stahuju. :­-­) LTE tady u nás je, ale musim s mobilem vylézt na střechu a ta rychlost je horší než u tý wifiny.
Odpovědět0  0
A co to je za konektor? Takovej krerej neexistuje a číňan si ho vymyslel sám? :­-­) Já myslel třeba klasickej koax konektor nebo konektor co maj wifi antény a podobně. Ty jejich konektory jak v notebooku co vedou od antény do wifiny jsou na nic když k tomu neni co připojit.
Odpovědět0  0
Taky si myslim že je to v sedmičce pitomost. Ten OS nijak nezjišťuje co je to za typ připojení. Navíc pokud to má připojení přes LANku nebo přes WIFI ­(což asi má­) tak to těžko pozná že je to mobilní připojení s FUPem. Leda že by měl v PC nebo notebooku přímo USB přijímač, pak by to mohlo poznat že se jedná o mobilní připojení.
Odpovědět1  0
Ono to asi jde, ale ne v oficiálních nabídkách, to by pak chtěl každej. Myslim si že když si člověk dupne tak se dá dohodnout na čemkoliv, jde o to za kolik. A hlavně to jejich LTE a 3G je ve skutečnosti strašná bída. Zkoušel jsem to v Praze na mobilu, tam to jelo u T­-mobilu max 40 Mbps což je super hodnota, ale jakmile vyjedu mimo civilizovanou oblast tak jsem rád když tam občas skočí 3G, většinou jenom 2G. A co jsem se bavil s lidma co maj O2 tak na tom jsou jenom o maličko líp. U nás v práci třeba nemá signál ani jeden. O2 má ale nepatrně lepší, ale i tak to občas padne k uplný absenci signálu. Takže řešit LTE když na některejch místech nejde ani zavolat......no chce to pár let počkat no. Hodně by vyřešilo kdyby výrobci do těch přijímačů pro notebooky a do modemů pro příjem 3G­/LTE dali možnost připojení externí venkovní antény. Dokud tohle nebude fungovat tak mobilní připojení pro domácnost nemá smysl. Máma měla tohle od T­-mobilu a bydlela v Praze na Bohdalci, což je nejvyšší kopec široko daleko a signál byl tragickej. Reálná rychlost stahování byla kolem 50 kB­/s ­(myslim opravdu bajty, ne bity­) takže rychlost připojení max půl mega. To už je sice ňákej rok zpět, ale ukazuje to jasně že v interiérech na interní anténu to fakt nemá smysl.
Odpovědět0  0
100GB FUP?? Za kolik a od koho?
Odpovědět0  0
Mně se zase nechtělo stáhnout nic, musel jsem ten upgrade provést ručně. Čekal jsem a čekal a čekal až mě to přestalo bavit.
Odpovědět0  0
Tady je problém hlavně ten že DX12 má konečně přinést lepší využití HW takže už by mohlo stát za to upgradovat kvůli novejm hrám. U DX10 a 11 byl přínos spornej, řekl bych že prakticky nulovej. Ty hry v DX9 vypadaly často dokonce líp, bylo to ostrý a tak, což se třeba o DX11 říct nedá, ty hry jsou celý rozplizlý, maj input lag, nízkej FOV ­(i když za to můžou dementní vývojáři a na DX­)....
Odpovědět0  0
Přesně tak, bejet DX 12 tak na Win 10 nepřejde dobrovolně asi nikdo kromě skalních fanoušků. Tohle MS dělá chytře už od Visty. MS ví dobře že trh s desktopovejma PC držej nad vodou hlavně hráči a když jim u starší verze Win zatrhnou novou verzi DirectX tak je tim donutěj upgradovat. I když třeba v době DX10 nebyl žádnej důvod na to přecházet, DX10 nepřinesl oproti 9 nic co by stálo za řeč, akorát byly DX10 hry víc rozmazaný s hnusnejma post efektama, jinak to nic pozitivního nepřineslo. Půlka her jede v DX9 dodnes a taky maj solidní grafiku.
Odpovědět0  0
Já tablety a smartphony používam taky ­(i když teprve krátce­) a i tak se mi ty dlaždice nelíběj, je to strašný i na tabletu a na mobilu.
Odpovědět0  0
No, kromě lidí co maj notebooky neznam snad nikoho kdo by měl legální Win. Když někomu stavim PC tak silně doporučuju nákup OS, warez už dávno od školy nikomu neinstaluju, ale oni prostě ne a ne a nedaj za to těch 2 a půl litru nebo kolik to stojí. Zrovna u Win 7 fakt nebylo co řešit za ty prachy. Ale lidi když si stavěj PC tak narvou veškerej rozpočet do maximálního výkonu a na OS už se vykašlou. Tak to u nás funguje. A neznam moc lidí co by měli koupenou hotovou sestavu, skoro každej to má od někoho sestavený s upirátěnym OS. :­-)
Odpovědět0  0
to je přesně to co nechci :­-D
Odpovědět0  0
A co takhle zvednout řiť a sednout si k PC a otestovat si to? Ve Win 7 jsem s SSDčkem vubec neviděl obrazovku vítejte, občas tam problikla ale jinak to hned šlo na plochu. Teď ve Win 10 se zase po letech musim znova koukat na to otáčející se kolečko jak se to načítá. Mam SSD 3 roky, za ty 3 roky jsem byl zvyklej zmáčknout tlačítko na PC a okamžitě během několika sekund začít cokoliv dělat. Procesor mam i5 4670K a deska s čipovkou Z87. U ségry na novějšim pc už se Z97 čipovkou uplně to samý, sedmička byla rychlejší. A to podotýkam že mluvim o čistý instalaci.
Stačí trochu zagooglit a zjistíš že jesem jedinej. Tohle jsem ale řikal už i Win 8 že je to pomalejší, tenkrát mě metro fanatici chtěli ukamenovat ale moje měření a testy to potvrdili na každý sestavě která se mi dostala do ruky. Sedmička je prostě nejrychlejší. Tady je problém v tom že lidi nehodnotěj podle čistýho startu ale používaj ty různý hybridní režimy a režimy spánku a podobný kraviny. Já mluvim o čistym startu, ten má sedmička rychlejší. A na co budu s SSDčkem používat ňákej režim spánku když se to z něj probouzí uplně stejně rychle jako je čistej start? Když teda pominu bios, ten to samozřejmě zpomalí o těch pár vteřin.
Když si k tomu sednul táta tak první co řekl je že je to děsně pomalý tak na tom asi něco bude. Navíc nabídka start se celá seká a je zabugovaná. Někdy se jí vubec nechce se zobrazit, což je problém kterej je starej už snad rok od ňákýho buildu nevim číslo ale je to tam už věky a občas se to stane i teď. Další bug co se týče nabídky start je že nejde nic přidávat do metro sloupce a tak dále.... ten systém je prostě beta verze akorát MS nechtěl platit testerům tak to dal zadarmo všem aby to otestovali ten první rok než to začne normálně prodávat. :­-D :­-D
Kéž by MS udělal zase čistě desktopovej OS, bez dlaždic, metro aplikací, bez cloudů a podobnejch píčovin, bez otravování se synchroniuzaceme s kdoví čim co ani nepoužívam a tak dále.......
Do prdele proč bych měl vlastně synchronizovat PC s mobilem? Co jako mam mezi nima synchronizovat? Doteď to nechápu. To jako že mi to do mobilu sesynchronizuje moje 2TB filmů a půl tera hudby nebo co? :­-D :­-D Proč vymejšlej píčoviny? Moderní smartphone používam taky a přesto ani o jednu z těhle kravin nemam absolutní zájem. Ani kdybych měl mobil s Win tak by mě to nezajímalo. Ale to se nestane, protože mobily s win maj metro. :­-D
Odpovědět5  0
Tak je ale potřeba udělat upgrade kvůli získání licence na Win 10 a pak si tam zas prdnout sedmičku. Pokud teda licence na sedmičku nezaniká tim upgradem, snad ne. Případně kdo má warez windows tohle nemusí řešit vubec, což je asi tak 98% našeho národa. :­-­) Jinak souhlas že ten systém je zastim totální tragédie a microsoft ňákej feedback vubec neřeší, je jim to u prdele. Nejenomže je Win 10 pomalejší než Win 7, ještě to furt s něčim otravuje a GUI je jak kdyby to vymyslel ňákej nedostudovanej grafik co ho ze školy vykopli. Třeba tlačítka zpět a vpřed... táta má asi 1,5D na blízko a ty tlačítka vubec nevidí bez brejlí jak jsou nekontrastní a malinký. Uplně totální pasystém kterej neni vhodnej pro nikoho, ani pro mladý, ani pro starý a už vubec ne pro všechny. Jako vrchol je že při vypnutym UAC ­(což vypíná asi každej kdo instaluje widle ňákou dobu­) nejde spustit ani kalkulačka protože desktopovou zrušili a metro aplikace vyžadujou zaplý UAC. Totální pasystém kde člověk nemá možnost cokoliv změnit a přizpůsobit si to. A nabídka start je polofunkční, pomalá, celý se to seká jak se tam ty dlaždice animujou, půlka věcí do ní nejde připnout a levej sloupec nejde přizpůsobit nijak, akorát tak že si tam můžu přidat složky obrázky a hudba, to je fakt bomba, to jsem používal už v XPčku. :­-D Nechápu proč MS do Win 10 neimplementoval perfektní classic shell kterej je mnohem lepší než původní nabídka z Win 7.
Lidi co se snažej za každou cenu do Win 8­/10 vrátit nabídku ve stejný podobě jako byla ve Win 7 jsou magoři, classic shell umožňuje mnohem inovovanější a elegantnější podání nabídky start než je ta původní z XP ­- 7. :­-­) Ale že ta defaultní windowsácká s dlaždicema je nepoužitelná to je jasnej fakt, o tom nemá smysl se bavit.
Odpovědět2  0
Všechny body ve kterejch se mluví o dlaždicích bych sjednotil na: zrišit veškerý dlaždice a přiznat že metro bylo totální fail
Odpovědět3  3
Vydavatelé si z nás prostě dělaj srandu. To si můžu rovnou ten serial key koupit někde na netu mimo steam za krabucovou cenu a nemusim kvůli tomu pro ten kus papíru chodit do obchodu. Ale v době steamu kdy se stejně všechno online aktivuje podle mě původní účel krabicovek zmizel, nenainstaluju to kdykoliv a kdekoliv takže nemá smysl to kupovat v krabici. Hlavně když to pak stejně stahuje dalších 20 giga hned po vydání. Já si kupuje krabice u novinek který mě fakt zajímaj a chci je na výstavu a hlavně jsou na steamu předražený, ale starší věci co nejdou sehnat bez aktivace na steamu si radši koupim digitálně. Ale vždycky dam radši přednost GOGu když tam ta hra je.
Odpovědět0  0