Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Plány AMD na letošní rok
6.5.2004, Eagle , článek
AMD momentálně zažívá jedno ze svých dobrých období. Podobně dobře na tom firma byla v roce 2000 při uvedení prvních Athlonů pro socket A. S nástupem Athlonů 64 se však objevilo příliš mnoho socketů, příliš mnoho frekvencí, různé velikosti cache, no prostě vše začíná být nepřehledné dokonce i pro zaměstnance AMD.
komisar_durex (53) | 6.5.200410:17
No nevim me je to nak tak jedno......ale jak tak vidim..tak intel se s tim skutecne moc ­"nesere­" tech 115W ztratoveho tepla uz je skutecne hodne.......a to este nevim a ani snad radsi nechci vedet kolik bude mit P4 na 4GHz.....jak to tak vypada takl klido 130W ztratoveho tepla.....no a jestly AMD bude mit 105W ci snad dokonce jeste min...tak to bude si mylsim jeste dost v pohode..a sme rad..prtoze mam rad AMD a intel nak nemusim...uz jejich politika semi nelibi..tak jako nemam rad microsoft:­-­)..takze ADM:o­)­)­)..proste se ukazuje to co porad rikam AMD je lepsi:­-)
Odpovědět0  0
Tykvík | 6.5.200418:44
Ne že bych Intelu nadžoval, ale s tvým názorem nesouhlasím. Zapomínáš na dvě zásadní věci:

1­) Prescott má o cca 25 mil více tranzistorů a
2­) pracuje na vyšších frekvencích ­(mikrojádro pracuje na dvojnásobku­)

to všechno vede k tak nechutně velké spotřebě. Uznávám, že se mi Athlon 64 moc líbí, spotřeba modelu 3400+ je ­'jen­' 89 W. Ale jak vidíme, verze 4000+ a výš budou olizovat 100W hranici, což není povzbudivá zpráva, uvážime­-li, že 4000+ pojede jen na 2,6 GHz. Intel pojede na 4 GHz a spotřeba bude cca 135 W.

Co to znamená? Přetaktuj 4000+ ­(2,6 GHz­) na 4 GHz a uvidíš, kdo bude mít větší spotřebu.
Odpovědět0  0
Rafan (348) | 6.5.200419:40
To je ale dost nefér argument.Já dám lepší jde o příměru k motorům a pak mi vychází že Prescot je neefektivní CPU protože pokud převedu výkon na spotřebu tak je to bída.Kdo si koupí motor kterej žere jak blázen a výkon spotřebě neodpovídá ? Pokud zvedneš jak píšeš frekvenci CPU A64 na 3500Mz tak máš výkon 5000+ Prescota.A pak musíš spekulovat kolik bude na té frekvenci baštit Prescot.Já si to ani netrofám odhadnout.
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 6.5.200420:08
Souhlasim s tebou!.....:­-)
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 6.5.200420:10
BTW uz bys davno merl vedet kdyz ses tak chytrej a vis toho tolik ze dnes vykona nezalezi na frekvenci:­-­)..btw.,..by sis sis radsi koupil CPU ktery ma 4GHz,..jen poroto ze ma vic jak AMD...ykdyz vykonem sou srovnatelny?:­-­)....vis....me nejde o frekvenci ale o vykon:­-­)...a to se mi na AMD libi a proto rikam ze maůl epsi technologie nez intel..bzt ze amd je napred..prtoze na nizsi skutecne frekvenci dokaze udelat sterjne dovbry CPU jak intel...ktrery ale pouziva znacne vestsi frekvence:­-)
Odpovědět0  0
Tykvík | 6.5.200421:10
Já jsem se vyjadřoval jen ke spotřebě. Nikoliv o výkonu ku spotřebě. Je sice pravda, že Athlon 64 je efektivnější, ale proč?

Jsou dva způsoby, jak dosáhnout co nejvyššího výkonu ­- vysokou frekvencí, tj. menší počet operací nahrazuje rychlost ­(Intel­), nebo maximalizací výpočetního výkonu, tj. více operací za cyklus ­(AMD­). Každý způsob má své pro a proti. Dnes už i Intel ví, že druhá cesta znamená budoucnost ­(tímto krokem půjde Merom­).

'...prtoze na nizsi skutecne frekvenci dokaze u­delat sterjne dovbry CPU jak intel...ktrery ale pouziva znacne vestsi­ frekvence:­-­'
Takže už chápeš, že vyrobit CPU s nižší frekvencí, ale výkonnějším potrubím, není žádná věda?

A rozhodně si nemyslím, že by AMD mělo LEPŠÍ technologie. Myslím si, že jak Intel tak AMD mají dobré technologie.
Odpovědět0  0
Guzii_ | 7.5.20047:05
Intel asi moc dobrou technologii nemá, když od ní chce upustit a vrátit se k technologii P3. To, že srováváš spotřebu aniž by jsi vzal v potaz výkon je pěkná tupost a to, že frekvence není vše by jsi už taky mohl vědět!
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 7.5.200411:02
Souhlasim......tezko muze byt dobra technologie ktera speje k vetsim nakladun pro zakaznika ­(chlazeni lepsi zdroj atd­) a hlavne kdyz frekvence nejde zvysovat do nekonecna..btw.,..technologie kterou pouziva AMD je tim padem efektivnejsi....btw..jejich technolohie dokaze lip nakladat s vykonem:­-)
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 7.5.200411:05
btw.,,...pokud nesouhlasis..tk PO PRECTENI DNESNICH AKTUALIT SNAD UZ BUDES:pp
Odpovědět0  0
Butan | 7.5.20047:05
Příspěvek byl odstraněn redakcí pro použití vulgárních výrazů.
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 7.5.200411:03
Asi tak nak:­-)
Odpovědět0  0
Bukanyr | 7.5.200417:22
Je mi u analniho otvoru jakou technologi vyrobce pouziva hlavne ze to rychle pocita nespolyka nergie jak stara ruska TV a moc nestoji = AMD

TAK A TED TAM NENI JEDINEJ VULGARNI VYRAZ VY SLUSNACI SVATI
Odpovědět0  0
Rafan (348) | 6.5.20045:50
No 100w až 105w u A64 4000+ je na hranici mého pohledu na to kolik by mělo CPU baštit.Ale zase ma druhou stranu Intel na téhle frekvenci na tom bude určitě ještě hůř.Tak že modré z nebe asi chtít nemohu.Ale stejně musím říci že ten spotřební trend CPU se mi ani trochu nelíbí a začíná mě dost znervózňovat.Doufám že mohu věřit AMD že na tuhle spotřebu se CPU dostane jen s max.OC a že řízená spotřeba jí bude držet mnohem níž.
Odpovědět0  0
Bukanyr | 6.5.20046:08
Obavam se ze Intel i AMD maji problem udrzet technologicky predstih vyvoje pred aplikacemi a to vede prave k cipum s obrovskou spotrebou, ze se to lepsit asi nebude naznacuje fakt ze se zacina hodne investovat do ruznych vylepsovaku chlazeni, treba bude za par let ­"normalni­" procesor se spotrebou 500W... at zije technologicky pokrok, zpatky ni krok !!!
Odpovědět0  0
ložisko | 6.5.20049:33
To záleží na tom,co si budeš ochoten koupit;­).
A to pro změnu závisí na cenách energie. Jen málo lidí si kupuje auta hnaná osmiválcem, ačkoli nepochybuji že se jim líbí.Spokojí se s nižším výkonem za příznivé náklady.
Spokojíš se s tím, že Tvůj comp nebude schopen utáhnout nejčerstvější game?
Odpovědět0  0
Bukanyr | 6.5.20049:41
Spokojim, novim cim to je ale hry mi pripaj cimdal nudnejsi jakoby to sazeli podle formicek jak bobovicky.
S procakama to ale neni jenom o cene spalene elektriny, bude potreba silne drahe zdroje, vykone chlazeni ktere bude delat jeste vetsi hraval, spolehlivost a zivotnost bude nizka atd. cestu vidim uplne jinde.
Pouzitelna cesta zvysovani vykonu je v zavadeni specializovanych samostatnych cipu tak jako je cip na grafiku cip na zvuk mohl by byt programovatelny cip na trideni haldy dat, kopresi, simulaci AI atd. , specializovane cipy­-specialni funce jsou zadratovany a pouziva se jejich spec jazyk ­(jako u GPU­) jsou navic znacne efektivnejsi, pri stejnem objemu prace bezi na zlomkovych frekvencich nezerou atd. , no uvidime co se bude dit.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.