...na starých deskách. Ale myslím, že to nikomu vadit nebude. A jestli jo, tak ať se trochu zamyslí :-D
Odpovědět0 0
Ono i kdyby to fungovalo. Grafice zatím pcie 3.0x16 bohatě stačí. ("Omezení" ve smyslu, že na "staré a pomalé" sběrnici má o 2 fps méně je k smíchu) Počítám, že než budou grafárny, které by 3,0 výrazně omezila, bude čipset x770 a socket am5. (a vzhledem k tomu, že je akorát schválena norma an pcie5.0, tak bych čekal, že tam už bude tohle, spíš než 4.0! (mluvím o době by voko za 4-5 let)
Odpovědět0 0
Přesně tak. GPU na PCIe 3.0 ještě nějakou dobu vydrží. No a M.2, resp. SSD pro PCIe 4.0 už žádné extra velké zrychlení načítání nepřinesou. Jako podle čísla jo, ale reálně jestli se zrychlí načtení systému o 1s a načtení nějakého sw o 2s, tak to bude moc.
Odpovědět0 0
PCIe 4.0 by som nezatracoval už len koli SSD... prvé produkty na tomto rozhraní sa už objavujú na trhu...
Odpovědět0 0
i tak je to pro běžné uživatele extremní overkill (to už i NVMe :) ) a bohatě stačí i prehistorické SATA rozhraní :)
Odpovědět0 0
Ano, ale zrychluje to jen sekvenční čtení a zápis, a to jen do doby, než se zaplní cache, nebo než to začne throttlovat. To je ten méně důležitý parametr. To nejdůležitější - náhodné přístupy a čtení malých souborů - zůstává stejné, protože je to omezené těmi NAND čipy. Navíc k TLC čipům je pomalejší přístup než k MLC. A možná bude hůř: QLC.
Odpovědět1 0
osobně se spíš přikláním k verzi, že PCIe 4.0 pro klasický desktop(dvojnásobek toho co nedokáže dnes využít ani GPU za 60k+ asi fakt vydrží na hodně dlouho a moc nevěřím ve variantu, že by běžný uživatel stavěl ultra rychlé SSD RAID pole) a PCIe 5.0 a vyšší pro WS/HEDT a servery >>nebo jako náhrada v desktopu za PCIe 3.0/4.0 s redukcí linek o 1/3 až o 1/2 :)
Odpovědět0 0