Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.2.2017, Jan Vítek, aktualita
S příchodem mnohojádrových procesorů Ryzen, které do spotřebitelského sektoru jako první uvedou konfiguraci 8C/16T, se objevila i jedna otázka: je dnes lepší pro hráče moderních her mít vícejádrový procesor, nebo méně jader na vyšším taktu?
Bůh Entony (2) | 6.3.20170:30
Takovejdle zcestnej test mě po dlouhý době donutil se přihlásit a okomentovat.
Srovnávat 4kanálové i7ky s2011­-3 s jinými cpu s 2kanály, DDR3ky 1333Mhz vs DDR4 2100Mhz, srovnávat různé frekvence vs počet jader, apod.. nesmyslné... se podívejte např. na testy vlivu rychlosti pamětí na výkon ve hrát..

Většina Vás v diskuzi má pravdu.
Správné by byly testy 4­-20ti jádra na stejné frekvenci, omezit vliv GK, atd.. Ať u těch i7­-6*** udělaj testy v dualchannelu, i sandybridge apod zapnou memory profily a dle testu propustnosti srovnaj s ostatnima cpu +­/­-. pak to bude mít nějakej výsledek a vyjde z toho že vysocetaktované 4c­/8t dle optimalizace ve hře vychází nejlépe :­)


btw:
Si to zkuste sami doma pokud mate i5 a lepší: vypněte v biosu 1 jádro a nastavte fr. na 3Ghz ­(dostanete 3x3Ghz­) a udělejte test... pak zapněte i 4té jádro a fr. nastavte na 2.25Ghz ­(4x2.25­) a udělejte test... Tak co vyhrálo? :­) z vl. zkušenosti např. Dota je na 4j nehratelná na 3j nádhera a to je cpu­-výkon zhruba stejnej...a opravdu záleží jak je hra optimalizovaná. Dneska většina her chce aspoň 1jádro aby běželo na 3Ghz ­(což asi jediné bylo v testu splněno: ­)

Spíš se ten test měl jmenovat: jaké CPU vybrat pro co nejvyšší FPS...
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 1.3.201711:00
zatial je stale lepsie 4 jadro v vyssim taktom ako 8 s nizkym...­(dajte tam aj tabulku z cinebench ale na jedno jadro, tam to bude skakat poriadne.:D.....sry to som skakal medzi clankami lol)
Odpovědět1  1
Predator_tempx1 (5) | 24.2.201713:46
Pekny.. ale rozliseni 1280 x 720 nikdo neprovozuje a ve full HD uz je rozdil mezi 4 jadrem a 8 az 10 jadrem jen 6 snimku... coz je fakt irelevantni.. Nemluve o tom, ze spousta hracu uz ma 2k nebo dokonce 4k monitory, kde se pocet jader CPU neprojevi v podstate vubec..
Odpovědět4  6
congi (352) | 27.2.20178:16
omg, pokud chces pomerovat vykon procesoru, musis testovat na ULTRA LOW detaily­(maximalne omezit vliv graficke karty­)....kdyz tomu nerozumis...
Odpovědět4  1
Cemada (1225) | 24.2.201712:06
Test zajímavý, tahle otázka se opravdu hodně řeší.
Problém ale vidím v tom, že je to sporadické. Výkon je závislý i na jednotlivých hrách i na tom, že ta CPU běžela na různých frekvencích.
Chtělo by to test 4c­/4t až 10c­/20t na stejné frekvenci...tam se ukáže výkonový rozdíl architektury, IPC a počtu jader­/vláken pro danou hru.
Protože při fullhd např. v Zaklínačovi dostalo 10c­/20t na zadnici, vítězí 4c­/8t na vysoké frekvenci. V Tomb Raider ­(DX12­) to samé.

Třeba něco jako tady v GTA V: http:­/­/media.bestofmicro.com­/ext­/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9KL0YvNTk5NDUxL29yaWdpbmFsL2d0YXYtMTl­4MTAtZnJvdC5wbmc=­/r_600x450.png

Mezi 2 a 4 jádrem je rozdíl veliký, ale pak už téměř jedno jestli máte 4 nebo 10jádro.

Vývoj jde směrem více jader, což je logické a správné protože frekvenčně je ta výroba de facto na limitu.
Teď to chce jen dosáhnout toho, aby se hra dala naprogramovat pro 10+ vlákno.
Odpovědět8  0
hl.hl (297) | 24.2.201722:15
Jj, bohuzel dokud nebude nejake ciste HW pracujici automaticke zpracovani uloh ve vice vlaknech, tak nejaka masivni paralelizace je mozna jen u urcitych typu uloh. A tim je to dane. Naprogramovat rozumne treba hru ktera by vyuzivala plne treba tech 16 vlaken je velmi, velmi narocne a tim i velmi drahe.
Neni problem hodin na samostatna jadra samostatne ulohy, napriklad fyzika, GUI, AI, ...., ale rozhodit treba AI na 4 jadra uz neni nic trivialniho.
Odpovědět1  0
elho_cid (169) | 27.2.201713:12
Aktuální generace konzolí jsou AMD64 osmijádra, jak PS4 tak XB1. XB1 je navíc postavený na API DirectX, aktuálně DX12. Jelikož moderní AAA hra si nemůže dovolit ignorovat konzolový trh a jádra použitá na konzolích jsou relativně slabá, jsou programátoři herních enginů nuceni optimalizovat hry jako vícevláknové.
Myslím, že 4j­/8t je dneska optimální konfigurace, ale níž už bych s herním HW dneska nešel.
Odpovědět3  0
congi (352) | 28.2.20178:27
v dnesni dobe je zazrak kdyz je nejaka hra dobre optimalizovana, o vikendu jsem zkousel Ghost Recon Wildlands open beta ­- otresne udelana hra, nehlede na obrovske mnozstvi bugu ­(10dni pred vydanim­), AAA titul 2017 DX11 only, nejhorsi je sprava pameti. Mam k dispozici 20GB RAM, hra si vezme maximalne 4GB, pak je zasekana protoze neustale neco taha z hdd ­(alokuje 4GB ram a pak jen vymenuje data z HDD?!?­). Pri jizde autem se hdd nezastavi, pritom by stacilo dynamicky pridelovat pamet, ktera je k dispozici.
Odpovědět1  0
elho_cid (169) | 28.2.201710:56
Ubisoft, no. Když říkám AAA hra, tak tím myslím něco od MSFT, Square Enix, nebo Valve.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.