Takovejdle zcestnej test mě po dlouhý době donutil se přihlásit a okomentovat.
Srovnávat 4kanálové i7ky s2011-3 s jinými cpu s 2kanály, DDR3ky 1333Mhz vs DDR4 2100Mhz, srovnávat různé frekvence vs počet jader, apod.. nesmyslné... se podívejte např. na testy vlivu rychlosti pamětí na výkon ve hrát..
Většina Vás v diskuzi má pravdu.
Správné by byly testy 4-20ti jádra na stejné frekvenci, omezit vliv GK, atd.. Ať u těch i7-6*** udělaj testy v dualchannelu, i sandybridge apod zapnou memory profily a dle testu propustnosti srovnaj s ostatnima cpu +/-. pak to bude mít nějakej výsledek a vyjde z toho že vysocetaktované 4c/8t dle optimalizace ve hře vychází nejlépe :)
btw:
Si to zkuste sami doma pokud mate i5 a lepší: vypněte v biosu 1 jádro a nastavte fr. na 3Ghz (dostanete 3x3Ghz) a udělejte test... pak zapněte i 4té jádro a fr. nastavte na 2.25Ghz (4x2.25) a udělejte test... Tak co vyhrálo? :) z vl. zkušenosti např. Dota je na 4j nehratelná na 3j nádhera a to je cpu-výkon zhruba stejnej...a opravdu záleží jak je hra optimalizovaná. Dneska většina her chce aspoň 1jádro aby běželo na 3Ghz (což asi jediné bylo v testu splněno: )
Spíš se ten test měl jmenovat: jaké CPU vybrat pro co nejvyšší FPS...
Odpovědět0 0
zatial je stale lepsie 4 jadro v vyssim taktom ako 8 s nizkym...(dajte tam aj tabulku z cinebench ale na jedno jadro, tam to bude skakat poriadne.:D.....sry to som skakal medzi clankami lol)
Odpovědět1 1
Pekny.. ale rozliseni 1280 x 720 nikdo neprovozuje a ve full HD uz je rozdil mezi 4 jadrem a 8 az 10 jadrem jen 6 snimku... coz je fakt irelevantni.. Nemluve o tom, ze spousta hracu uz ma 2k nebo dokonce 4k monitory, kde se pocet jader CPU neprojevi v podstate vubec..
Odpovědět4 6
omg, pokud chces pomerovat vykon procesoru, musis testovat na ULTRA LOW detaily(maximalne omezit vliv graficke karty)....kdyz tomu nerozumis...
Odpovědět4 1
Test zajímavý, tahle otázka se opravdu hodně řeší.
Problém ale vidím v tom, že je to sporadické. Výkon je závislý i na jednotlivých hrách i na tom, že ta CPU běžela na různých frekvencích.
Chtělo by to test 4c/4t až 10c/20t na stejné frekvenci...tam se ukáže výkonový rozdíl architektury, IPC a počtu jader/vláken pro danou hru.
Protože při fullhd např. v Zaklínačovi dostalo 10c/20t na zadnici, vítězí 4c/8t na vysoké frekvenci. V Tomb Raider (DX12) to samé.
Třeba něco jako tady v GTA V:
http://media.bestofmicro.com/ext/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9KL0YvNTk5NDUxL29yaWdpbmFsL2d0YXYtMTl4MTAtZnJvdC5wbmc=/r_600x450.pngMezi 2 a 4 jádrem je rozdíl veliký, ale pak už téměř jedno jestli máte 4 nebo 10jádro.
Vývoj jde směrem více jader, což je logické a správné protože frekvenčně je ta výroba de facto na limitu.
Teď to chce jen dosáhnout toho, aby se hra dala naprogramovat pro 10+ vlákno.
Odpovědět8 0
Jj, bohuzel dokud nebude nejake ciste HW pracujici automaticke zpracovani uloh ve vice vlaknech, tak nejaka masivni paralelizace je mozna jen u urcitych typu uloh. A tim je to dane. Naprogramovat rozumne treba hru ktera by vyuzivala plne treba tech 16 vlaken je velmi, velmi narocne a tim i velmi drahe.
Neni problem hodin na samostatna jadra samostatne ulohy, napriklad fyzika, GUI, AI, ...., ale rozhodit treba AI na 4 jadra uz neni nic trivialniho.
Odpovědět1 0
Aktuální generace konzolí jsou AMD64 osmijádra, jak PS4 tak XB1. XB1 je navíc postavený na API DirectX, aktuálně DX12. Jelikož moderní AAA hra si nemůže dovolit ignorovat konzolový trh a jádra použitá na konzolích jsou relativně slabá, jsou programátoři herních enginů nuceni optimalizovat hry jako vícevláknové.
Myslím, že 4j/8t je dneska optimální konfigurace, ale níž už bych s herním HW dneska nešel.
Odpovědět3 0
v dnesni dobe je zazrak kdyz je nejaka hra dobre optimalizovana, o vikendu jsem zkousel Ghost Recon Wildlands open beta - otresne udelana hra, nehlede na obrovske mnozstvi bugu (10dni pred vydanim), AAA titul 2017 DX11 only, nejhorsi je sprava pameti. Mam k dispozici 20GB RAM, hra si vezme maximalne 4GB, pak je zasekana protoze neustale neco taha z hdd (alokuje 4GB ram a pak jen vymenuje data z HDD?!?). Pri jizde autem se hdd nezastavi, pritom by stacilo dynamicky pridelovat pamet, ktera je k dispozici.
Odpovědět1 0
Ubisoft, no. Když říkám AAA hra, tak tím myslím něco od MSFT, Square Enix, nebo Valve.
Odpovědět2 0