Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.10.2024, Milan Šurkala, aktualita
Apple, ale i některé telefony jiných značek, umožňují uživateli omezit maximální úroveň nabití baterie na nižší úroveň než 100 %. Pomáhá to ale životnosti akumulátoru? Na problematiku se podívala nová statistika.
Pavel Matějka (1677) | 7.10.202421:45
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Eidž (11) | 8.10.202414:41
No, nejsem placený od Svět hardware, i když můj příspěvek bude ve prospěch tohoto webu.

1. Odkazovaný článek je skoro převzatý ze zdroje, který uvádí. Skoro proto, že v klíčovém bodě, kde se uvádí fakta, tak cituji: ­"Identické telefony jiných uživatelů bez omezení nabíjení mají zdraví baterie následující:­"
Zde nastává první mlžení. Do té doby to byl článek o tom, jak 1 ­(slovy jeden­) uživatel iPhone 15 Pro Max aktivoval nabíjení na 80% a teď o tom píše. A pojem ­"jiných uživatelů­" na zdrojovém článku znamená ­"zde je několik dalších metrik od zaměstnanců MacRumors, kteří mají také iPhone 15 Pro Max a neměli omezenou úroveň baterie­" a jsou tam další 2 výsledky.
V článku na mobilmania jsou ale 3 výsledky. Zde jen spekuluji, ale třeba autor článku tam přidal svoje hodnoty. A přidal tam svoje subjektivní hodnocení, i když na citovaném zdroji je úplně jiné.... Inu, když se mi to nehodí do krámu, tak to přepíšu....

2. Článek na tomto webu je převzat od zdroje, kde se do sběru dat zapojilo 89 uživatelů ­(s více jak 140 nabíjecími cykly­). U tohoto vzorku statistickým vyhodnocením vyšlo, že Ti, co nabíjejí na 80%, mají baterku v lepší kondici. Ale výsledek je těsný o prsa, nejde o nic drastického ­- rozdíl v kapacitě baterie je 2,5%.

Závěr si každý udělejte sám. Buď se bavíme o faktech, anebo jen každý hájíme to, jak to děláme, protože tak je to správné a žádný jiný způsob není ten správný. A nejsme ochotni uznat, že to třeba neděláme úplně efektivně.
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (61) | 7.10.202419:30
Takže místo nějakého měření se dotázali čtenářů, kteří jen dali k dispozici SOH. Ale to je jen odhad. Pokud to nezměří tak, že u nové baterie změří plnou kapacitu ze 100% na 0%, pak ji zacyklují třeba 100, 200, 300 atd. cykly třeba mezi 20­-80%, 10­-90% a 0­-100%, pak zase změří plnou kapacitu a to neudělají s řádově desítkami baterií pro vyloučení vadných kusů, tak je tato statistika k ničemu.

Navíc ­"po roce­" je dost vágní údaj. Kolik udělali cyklů ? A do kolika % tu baterií vybíjeli? On totiž ten, kdo nabíjí do 100%, taky možná ten telefon používá víc než ten, kdo ho nabíjí jen na 80%. Ono by to tak totiž šlo i napsat ­- lidem, co nabíjí do 100%, klesl SOH více a z toho lze dovodit, že mají více nabíjecích cyklů a tedy i používají mobil intenzivněji.

Ta statistika je nesmyslná, zavádějící ba dokonce lživá. Z vědeckého hlediska nulová hodnota informace.
Odpovědět0  0
nepereny (5) | 6.10.202422:53
Myslím, že jedna podstatná souvislost není v uvedené statistice sledovaná, a sice, na jakou úroveň maximálního vybití se uživatelé průměrně dostávali, a tedy zásadní otázka ­- zda degradace baterie u uživatelů s omezeným nabíjením nebyla významně ovlivněna tím, že se výrazně častěji dostávají pod hranici 20% a možná třeba až do nuly. To by samozřejmě mohlo benefit z omezení nabíjení výrazně snížit, a znamenalo by to, že uživatelé, kteří se dokáží velkému vybití vyhnout např. častějším nabíjením, z omezení profitují více, naopak ti, co v důsledku snížené využitelné kapacity trápí svoji baterku blízko nule, tento benefit statisticky snižují.

Ještě bych chtěl dodat, že se mi velmi líbí přístup Motoroly, která se umí dobít také jen na 80%, ale zbylých 20% si dobije dodatečně nad ránem tak, aby v době, na kdy je nastavený budík, už byl telefon na 100%. Telefon využívá celou kapacitu baterie, ale na 100% je jen nejkratší nutnou dobu.
Odpovědět2  0
Akulacz (300) | 7.10.20246:51
Tak hlavně musí k tomu být i dostatečná kapacita baterie, aby dokázala uživateli pokrýt ten cyklus který praktikuje v tom rozsahu 20­-80%
Druhá je pak vliv rychlonabíjení, možná by bylo lepší kdyby si to, třeba podle toho budíku, rozvrhlo dobu nabíjení a nabíjelo co nejnižším proudem. To by chtělo takže statistiku, jak moc se to podepisuje. Já třeba přes noc používám pomalou nabíječku a před koncem práce to oživím na rychlé, následně dobíjí zbytek v autě opět pomalu, abych měl šťávu i na večer... Bohužel ani těch 18Wh na intenzivní používání celý den nestačí.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5129) | 7.10.20248:08
"možná by bylo lepší kdyby si to, třeba podle toho budíku, rozvrhlo dobu nabíjení a nabíjelo co nejnižším proudem­"

Tak ono už to lepší je, pokud jde o tohle. Tuhle funkci jako Motorola, kdy si to podle budíku rozvrhne nabíjení, tedy nabije přes noc do 80 % a do 100 % nabije těsně před vzbuzením, mají iPhony už roky.
Odpovědět1  0
Akulacz (300) | 7.10.202410:18
No já myslím vynechat tu konečnou fázi rychlonabíjení a nabíjet celou noc konstantní rychlostí­-proudem který je konci dost podstatně klesá a tento systém ho začne naopak zvyšovat, čili musí i zvyšovat napětí v této kritické fázi.
Odpovědět0  0
jiri777 (86) | 6.10.202412:56
Prostě smysl nabíjet jen na 80% má u lidí, kteří přijdou do práce a telefon hodí na nabíječku, podobně přijdou domů a telefon znovu hodí na nabíječku, stejně tak v autě. Tito lidé nyní beztak využívají baterku jen v malém rozsahu, takže snížení kapacity na 80% je nijak neomezí.
Největší problém pro baterku je trvalé dobití na 100%, z důvodu vyššího napětí. Pokud je baterka jen na 80%, tak k tomuto problému nedochází.
Ve výsledku dobíjení na 80% bude znamenat, že telefon nevydrží 3 roky, po kterých je baterka kaput, ale v pohodě 6 let.
Odpovědět0  0
laren (240) | 5.10.202422:44
Tomu říkám průzkum i diskuse o prdu🤣
Odpovědět2  1
Parkuta (39) | 5.10.202410:58
Nekupuji si mobil, abych se ošidil o 20% energie.
Odpovědět4  1
LukyCZK (84) | 6.10.202413:04
Tak pokud na konci vašeho průměrného dne máte 30%, znamená to, že jste se ošidil o 30%?

To nastavení není tvrdé, když očekáváte, že budete potřebovat trochu víc, prostě limit vypnete...
Odpovědět0  0
Eidž (11) | 5.10.20249:25
Bylo by možné doplnit odhat, kolik minut provozu získali uživatelé nabízející na 80%? Respektive, poznají to uživatelé nabízející na 80%, že kapacita baterie už není 100%, ale 98%? Takže vlastně o kolik minut provozu se uživatelům nabízející na 100% zmenší doba provozu tím, že kapacita baterie po roce provozu není 100%, ale 95%?
Odpovědět5  1
Pavel Matějka (1677) | 5.10.202410:32
Taky v tom vidím rozpor ­- při nabíjení na 80% o chlup ušetřili baterku, ale zkrátili si provozní dobu a zvýšili počet nabíjecích cyklů. Nevidím v tom výhodu, to si můžu rovnou koupit mobil s menším akumulátorem.

Můj názor na tyhle věci je jednoznačný: technika má sloužit mně a ne já technice.
Odpovědět3  3
komplikator (826) | 5.10.202413:11
Zvýší se možná počet nabijeni ale cyklu? 1 cyklus = nabiti 100% kapacity, je jedno zda 1x100 nebo 10x10%. Pro současné baterie je nejhorší stav plne nabiti a plně vybití, idealne někde mezi 20­-80%

Me se treba provozni doba nijak nesnižuje, nabijim ruzne klidně několikrát denně­- připojením v autě, odložení na magsafe stojánek apod. Takže proč nabijet treba v autě 30 minut telefon který je nabity na 90% kdy to v poho staci na dva dny.
Odpovědět0  0
To jsou keci s těma 100%, žádný články v baterii se ti nenabijou na 100%, nabije se ti to na 4,2V a klidně by ta baterka zvládla 4,5V takže už od výroby se ti nabíjí jen na 93%. Ostatní slabší články nedosáhnou ani těch 93%.
Mám u fotovoltaiky 10kWh baterku už dva roky a SOH mám na 100% a to je defakto od března do října neustále na 100%. Podle toho průzkumu bych měl mít po cca 600ti nabíjecích cyklech někde na 95%, ale nejsem.
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (5129) | 5.10.202423:46
"Podle toho průzkumu bych měl mít po cca 600ti nabíjecích cyklech někde na 95%, ale nejsem. ­"

A co má baterka v soláru společného s baterkou v iPhonu? Vždyť to jsou chemicky úplně odlišné směsi s výrazně odlišnými vlastnostmi.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5129) | 5.10.202414:54
"ale zkrátili si provozní dobu a zvýšili počet nabíjecích cyklů­"

Nabít 80 % není 1 nabíjecí cyklus, ale 0,8 cyklu. Sice se to připojí k nabíječce častěji, ale počet cyklů se nemění. Je jedno, zda nabijete 20× 100% nebo 25× 80%, stále je to 20 cyklů. Jde ale o to, že těch stejných 20 cyklů je v režimu, kdy to akumulátoru více vyhovuje, tedy méně degraduje. Ze začátku to má nevýhodu ­(kratší výdrž­), z dlouhodobého hlediska to je výhoda. Výdrž se postupem času tak výrazně nemění a nepříjemné projevy degradujícího akumulátoru ­(náhlé úbytky kapacity, zejména v chladu, nespolehlivý ukazatel kapacity,...­) nastanou později. To se může projevit třeba tím, že akumulátor vydrží o rok dva déle a nebudete ho muset měnit, v případě Applu ušetřených 2000+ Kč. Osobně mi 80 % přijde už docela dramatický krok, proto je fajn, že Apple to umožnil nastavit ve více krocích a být někde mezi.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1677) | 5.10.202420:51
Ony ty částečné cykly nejde takhle jednoduše počítat. Baterka která vydrží 500 plných cyklů, nevydrží 1000 polovičních, ale jenom 800­-850.
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (5129) | 5.10.202422:07
Kdyby tomu tak bylo, každý by doporučoval nabíjet 0­-100 %, což je přesně to, co se nedoporučuje.
Odpovědět0  1
Taky si myslím, že baterku daleko víc ničí neuplné nabití.

Proč to nevím. Jednu baterku jsem rozdělal a je mi z toho docela na blití jak debilně odfláknutá práce to je, kdyby se při té výrobě používala nějaká přesnější a kvalitnější technologie výroby věřím, že by ty baterky vydrželi nesmysl toho co čína chrlí dnes.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5129) | 5.10.202422:57
A proč se pak doporučuje ji kvůli životnosti nenabíjet úplně? Vždyť si to protiřečí.
Odpovědět0  0
Eidž (11) | 6.10.202411:38
Tak s tímto: ­"Taky si myslím, že baterku daleko víc ničí neuplné nabití.­" nesouhlasím.
To může platit pro jiný typ baterie, ale ne pro li­-ion a li­-pol, které se používají v mobilech. Tomutu druhu, z pohledu životnosti baterie, nesvědčí vybití a plné nabití. Ideální rozsah kapacity, z pohledu životnosti, je 20­-80%.
A to test prokázal.
Udává se, že li­-ion baterie při 40% má 3x tlakovou životnost, než při plném nabití.

Ohledně nabíjecích cyklů ­- 1x100 JE z pohledu životnosti baterie jako několik neúplných, např. 4x25% apod.
Takže nabít baterku mobilu v autě z 20% na 60% je z pohledu životnosti pro baterku lepší, jak přes noc z 5% na 100%.
Odpovědět1  1
Akulacz (300) | 7.10.202410:05
Baterie li­-x nemá obecně ráda oba stavy, plno ani prázdno, proto se i dodávají částečně nabité a pokud se nebude nějakou dobu používat, tak se opět doporučuje částečně vybít a nabít až před použitím, někdy se dávaly dokonce do mrazáku na zimní spánek...
Těch neúplných cyklů většinou vydrží více než ekvivalentu plných, za předpokladu že se vyhneme těm krajním extrémům. Např jeden plný může být ekvivalent třeba 7x0,2 nebo 20x0,1 cyklu. Krásné to je vidět v těch autech, třeba hybridech, kde takový mikrocyklus probíhá mezi každými dvěma křižovatkami, kterých tam mohou být stovky až tisíce denně.
Teoreticky se dá říct že baterie co zvládne 500 plných cyklů, tak zvládne třeba 800 cyklů 50­-100%, ale při rozsahu 30­-80 to může být klidně 2000.
Odpovědět0  0
sroobik (636) | 5.10.202411:57
ti co nabijali 100% si uzivali plnu kapacitu baterie a za nejake 2­-3­-4 roky zacala mat kapacitu ako ti druhi, co ju nabijali na 80%. Tomu sa hovori vyhra twl! hlavne ked ten telefon menis kazde 2 roky s pausalom.
Odpovědět1  0
Budman (272) | 5.10.202412:04
Je to ještě horší ­- za ty dva roky ti, co si kapacitu omezili na 80%, tak už jsou reálně pro použití třeba na 75% ­(protože tam i tam měli nějakou degradaci­), ti co se neomezovali, tak si užívali kapacitu plnou a teď jsou tak na 90%.... Jo to se přece vyplatí :­-D
Odpovědět2  2
Pavel Matějka (1677) | 5.10.202420:52
Přesně. Je to debilní, takhle se hloupě omezovat.
Odpovědět1  1
Eidž (11) | 6.10.202414:26
Zde máte chybu v úvaze.
Ti, co nabíjejí na 80% kapacity, jsou po roce používání na 98%. Takže kdyby chtěli, nabíjí na 98%.
Takže za 2­-3 roky, když budou nabíjet na 80%, tak pořád nabijou na 80%.
Ti, co nabíjejí na 100%, po roce mají 95%. A po dalších letech míň.
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1677) | 6.10.202419:34
Kdyby chtěli, tak nabijí na 98%. Nojo. Jenže oni nechtějí! Nabijí na 80%, aby neudělali baterce bebí.

Mimochodem, úplné vybíjení ničí lithiové akumulátory mnohem víc, než plné nabíjení.
Odpovědět1  0
Budman (272) | 5.10.20248:30
Takže výsledkem je vlastně to, že to sice opravdu kondici baterie pomáhá, ale vzhledem k používání to většině lidí nedává smysl :­-­)­)

pro vysvětlení ­- rozdíl mezi kondicí baterie po roce ­(btw tenhle časový údaj vám v článku chybí, našel jsem ho až ve zdroji­) je cca 5%, takže i pokud budeme uvažovat lineární degradaci, tak k dosažení poklesu o 20% jsou třeba 4 roky a to už je doba, kdy drtivá většina lidí mobil mění tak jako tak. Ale hlavně tím se teprve dostaneme na tu kapacitu 80%, kterou si ti druzí nastavili hned ze začátku...
Jediný benefit je ve vyšší ceně při dalším prodeji, ale jestli těch pár stovek stojí za několik let vlastního omezování to teda nevím...
Odpovědět3  0
asip80 (1191) | 5.10.202410:52
No pak jsou lidé, kteří udělají několik cyklů za den, kteří mají telefon mnohem delší dobu a jsou i tací, kteří pak prodají dál někomu, kdo ho má další roky.
Takže se jedná o celkem významné prodloužení praktické životnosti­(kapacita­/zatížítelnost­). Vzhledem k tomu, že lze nabíjet téměř všude i bezdrátově a hlavně celkem rychle, tak bych omezení neúplného nabití při dnešních kapacitách baterie nevnímal jako významný problém.
Navíc nabíjení doplna zabere mnohem víc času než cyklování do max 80 %, i kdyby po pár procentech při každé příležistosti ;­)
Dost podobná analogie s BEV. Běžně se nabíjí do xx a když se občas plánuje delší cesta, tak se povolí nabití do 100 %.
Odpovědět1  1
Budman (272) | 5.10.202411:12
Ano, to jsou ty okrajové případy použití ;­-­)
Ale ve výsledku na tom při omezení kapacity budete z pohledu uživatele vždy hůř, protože si sám dáváte handicap 15­-20%, to je prostá matematika.
A právě ta analogie s BEV ukazuje jaký je to nesmysl ­- platíte za nějakou kapacitu, taháte sebou její váhu při každé jízdě, ale sám se střelíte do nohy a nepoužíváte ji ­- to je vysloveně win­-win :­-D

Když se vrátím k mobilům, tak naprosto většinový vzorec použití je, že telefon nabíjím přes noc do plna ­(takže rozdíl v čase nabíjení mne nezajímá­) a telefon měním max do 3­-4let, protože stejně morálně a technicky zastará ­(a bývá problém s aktualizacemi­), takže i kdyby mi telfon špatným používáním ztratil 20% kapacity baterie, tak pořád na tom jsem lépe než ten, kdo si to na začátku o tuhle hodnotu sám snížil a tím pádem v tuhle chvíli funguje na třeba 70% procentech reálné kapacity
Odpovědět2  0
komplikator (826) | 5.10.202413:23
Jaký handicap? Když mi telefon vydrzi na plne nabiti 2­-3 dny ale bezne nabijim několikrát denně­- magnetický stojánek, android auto­/car play... nema smysl mít pořád nabitou na téměř maximum.
Odpovědět1  0
asip80 (1191) | 6.10.202420:33
Když vím, že to nijak neomezuje a zároveň to ušetří baterii, tak proč bych byl na tom hůř, když si naopak prodloužím životnost, anebo případně zachovám vyšší cenu při následném prodeji?

Pokud bych neměl možnost nabíjet a byl bych typ člověka, který do toho čumí nonstop, tak bych taky nenabíjel naplno, protože by dostávala ještě větší nálož a řešil bych to spíše powerbankou, protože těch ­"pár­" procent to stejně v konečném důsledku nevytrhne ;­)

Nabíjím cestou, nabíjím na stole atd., ale vždy s ­"omezovačem­" na 80%.

Uff co si představujete pod tím morálním stárnutím? :D V čem technicky zastará? Jediný ­"posun­" teď vnímám, tak spočívá hlavně v AI, ale jestli je to ­"must have­" a nebo si počkat pár generací, až to bude vychytané.. ??

Vám něco nefunguje, že potřebujete nekonečný SPAM aktualizací? Bezpečnostní aktualizace neřeším, ty jsou u vlajek ještě delší dobu jak 3­-4 roky a taky nejsou úplně nutné ­(pokud není uživatel úplný blbec­). O jaký problém s aktualizacemi se tedy jedná?
Odpovědět0  0
sroobik (636) | 5.10.202412:02
yooo, vzdy som chcel auto s dojazdom 200­-300km a nabijat ho len do polovice, lebo je to rychlejsie :D wow! preto sme v prdeli, ze takyto ludia to tu v EU vedu...
Odpovědět2  1
asip80 (1191) | 6.10.202420:20
Tady jste mu toho, že ten mobil se nabíjí i během cesty ;­)
Třeba můj obvyklý scénář je, že ho nabíjím po 5­-40 % a skoro nikdy se nedostane pod 30 % kapacity.
Běžně se nedostanu pod 50­-60%. Takže ano je to rychlejší, pohodlnější, šetrnější.. mobilní telefon není auto ;­)
Odpovědět0  0
komplikator (826) | 5.10.202413:21
U iphone to tak ale neni. Baterie dle diagnostiky bezne maji 103­-104% kapacity prostě to ma vic z výroby. Proto ta baterie treba rok hlásí 100% a pak začne dropovat relativne rychle. iPhone si hodně lidí nechává dlouhé roky a jestli člověk tímhle ušetří 1­-2% kapacity rocne, takto 4­-5 letech je to o tom že ještě nepotrebuji výměnu.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5129) | 5.10.202415:10
"Ale hlavně tím se teprve dostaneme na tu kapacitu 80%, kterou si ti druzí nastavili hned ze začátku... ­"

Problém je v tom, že iPhone s baterkou degradovanou na 80 % má výrazně, ale výrazně horší výdrž, než nový iPhone s nedegradovanou baterkou, která je nastavena na 80 %. Nevím, jak to Apple počítá, ale ta čísla nelze srovnávat.
Odpovědět0  0
Budman (272) | 5.10.202418:06
Jenže to se dostáváme úplně někam jinam... pokud máme něco exaktně porovnávat, tak se musíme bavit v nějakých měřitelných veličinách, které mají jasnou definici ­- což tato ­"kondice­" baterky rozhodně není, to je nějaká reklamština.

Jak si jistě všimnete, tak já jsem celou dobu mluvil o kapacitě, protože to je něco, co lze měřit a porovnávat a tam platí, co jsem řekl.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5129) | 5.10.202419:20
"což tato ​­"kondice​­" baterky rozhodně není, to je nějaká reklamština­"

A přesně o to jde. Pak totiž nemůžete tvrdit, že ­"Ale hlavně tím se teprve dostaneme na tu kapacitu 80%, kterou si ti druzí nastavili hned ze začátku­". Vždyť jste mi teď sám potvrdil, že ta čísla nejsou totožná, takže ta Vaše původní věta je nepravdivá. Když si nastavíte 80% nabití, tak je to něco úplně jiného než 80% kapacita ve zdraví baterky. Tedy ti, kteří si to nastavili ze začátku, dostanou něco úplně jiného než ti, kteří se na 80 % dostanou degradací.
Odpovědět0  1
Budman (272) | 6.10.202411:29
Kapacita baterie ­(0­-100%­) = úroveň nabití ­(0­-100%­), oboje možno převést na Ah, a mluvíme o hodnotě dostupné uživateli, která je jasně deklarovaná

Tohle je základní premisa celé diskuze, takže prosím netahejte nám sem kondici nebo nepřevádějte to na nějakou ­"kapacitu ve zdraví baterie­" ­- to už jsou hodnoty jiné, většinou specifické pro každého výrobce dle jeho marketingového oddělení a pokud neznáme mechanismus výpočtu a měření těchto hodnot, tak je nemůžeme srovnávat. Takže to co jsem psal je stále naprosto pravdivé.

Jestli má Apple ve svých produktech nějakou extra měkkou baterii, která při ztrátě kapacity ještě navíc výrazně degraduje své další vlastnosti, tak to už je na jinou diskuzi
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5129) | 6.10.202412:50
"takže prosím netahejte nám sem kondici­"

Ale vždyť o té kondici přece mluvíte Vy. Znovu Vám připomenu, co jste napsal Vy sám: ­" tak k dosažení poklesu o 20% jsou třeba 4 roky a to už je doba, kdy drtivá většina lidí mobil mění tak jako tak. Ale hlavně tím se teprve dostaneme na tu kapacitu 80%, kterou si ti druzí nastavili hned ze začátku... ​­" Tak o jakých dvou stavech tu tedy mluvíte, když ne o kondici?

1, ­"tím se teprve dostaneme na tu kapacitu 80%­" Čím se na na ni dostanete? Dokážete mi napsat to, co tento stav znamená? Co tady srovnáváte? Jak poznáte tu kapacitu 80 %? Jak poznáte ten pokles o 20 %?
2, ­"kterou si ti druzí nastavili hned ze začátku­" Tady je to jasné, uživatel si explicitně nastaví 80 %.

Co je tedy ten stav 1? Jak ho poznáte? Kdy uživatel ­(z bodu 1­) dosáhne tu kapacitu 80 %, kterou si uživatelé z bodu 2 nastavili od začátku?
Odpovědět0  0
Budman (272) | 6.10.202416:27
Buď jste autista nebo trolíte, jak z textu, tak kontextu je jasně patrné, že celou dobu mluvím jen a pouze o kapacitě baterie, slovo kondice jsem nezmínil ani jednou...

A jestli nezvládáte přepočítávat absolutní dostupnou kapacitu baterie na procenta, tak to už nevím, co tu předvádíte... :­-­)

Ale debatu končím, očividně Vám jde jen o to demagogické trolení a tím já ztrácet čas nehodlám, pěkný den ;­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5129) | 6.10.202416:46
"A jestli nezvládáte přepočítávat absolutní dostupnou kapacitu baterie na procenta, tak to už nevím, co tu předvádíte... :​­-​­) ­"

No to já zvládnu bez problémů, ale zajímá mě, o jaké přesně kapacitě se to bavíme. Zda o té skutečné, nebo té, kterou hlásí Apple. A pokud o té skutečné, jak ji hodláte jako uživatel zjistit. Problémem je, že 80% kondice znamená úplně jinou výdrž než omezení baterie ve 100% kondici na 80% kapacitu. Navíc...

...opět Vám zkopíruju Váš vlastní příspěvek: ­"rozdíl mezi kondicí baterie po roce ​­(btw tenhle časový údaj vám v článku chybí, našel jsem ho až ve zdroji​­) je cca 5%, takže i pokud budeme uvažovat lineární degradaci, tak k dosažení poklesu o 20% jsou třeba 4 roky a to už je doba, kdy drtivá většina lidí mobil mění tak jako tak. Ale hlavně tím se teprve dostaneme na tu kapacitu 80%, kterou si ti druzí nastavili hned ze začátku... ­"

Hned třetí slovo ve Vašem příspěvku je ­"KONDICÍ­". Vy sám dáváte dohromady 5% úbytek kondice za rok a vyvozujete z toho pokles kapacity o 20 % za 4 roky, kterým se chcete dostat na oněch 80 %, kterou si ti druzí nastavili hned ze začátku. Jenže X% úbytek kondice ­(o které mluvíte Vy sám!­) není ekvivalentem X% snížení kapacity uživatelem. Vždyť i Vy sám říkáte později ­"což tato ​­"kondice​­" baterky rozhodně není, to je nějaká reklamština.­" Tak co se Vám nelíbí, když jste tehdy otočil a začal se mnou souhlasit?
Odpovědět0  0
tomasjerry (240) | 7.10.202410:31
Ja mam od novoty iPhone 11 kupeny 2­/2020, takze telefon mam vyse 4 roky. Bateria je povodna ­(disply ale uz 3­-ti :­( ­). V povodnom a aj terajsom ios 18.0 nemam moznost si nadstavit max nabitie ­(pochybujem, ze to tam niekedy budem mat, ale som rad, ze je telefon stale podporovany­). Zdravie baterie mi ukazuje 90%. Telefon nabijam cca kazdeho 1,5 dna. Castokrat, ked dosiahne 19 a manej % . Velmi malo sa mi stane, ze je telefon pod 10%, ale do roka sa mi to moze stat cca 5 max 10 krat. Stale nabijam na 100% ­(alebo sa snazim­), lebo neviem, kedy zase to dam na nabijacku. Velmi casto, kvoli tomu, ze furt niekde lietam po kablakoch to nabijam cez powerbanku ­(staru, takze mi to nabija pomaly­). Ak nabijam doma, tak vyhradne na pomalej 5W nabijacke od applu cez noc sa mi to vzdy nabilo. Takze za mna, bateria je stale v pohode. Verim vsak, ze obmedzenie na 80% nabijania ma svoje opodstatnenie, ked nabijate rychlo. Tam sa rvu ine volty a ine ampere, takze to baterii moze uskodit, ale to sa neprejavi po 2­- 6 mesiacoch, tak po 4 ­- 6 rokoch. Uvidime, ako dlho este budem mat original bateriu. Dcere na 6S som nedavno menil, to ten telefon mal 10 rokov a bateria stale ukazovala 84%, ale pri nabijani aj pomaly ­(stale ta ista 5W apple­) sa zacal zohrievat, tak som ju radsej vymenil.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.