Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Používání AMD Anti-Lag+ může vést k banu v Counter-Striku 2

16.10.2023, Milan Šurkala, aktualita
Používání AMD Anti-Lag+ může vést k banu v Counter-Striku 2
Technologie Anti-Lag a Anti-Lag+ od AMD pro snižování prodlev ve hrách mohou přinášet i nečekané problémy. Tvůrci hry Counter-Strike 2 totiž za používání těchto vymožeností dávají hráčům bany.
AMD nedávno přidalo podporu pro Fluid Motion Frames (FMF) do nových ovladačů svých grafických karet a ty také umožňují používat technologie Anti-Lag a Anti-Lag+ pro snížení prodlev, což se doporučuje právě při využití FMF, které může latence zvyšovat (tyto pomocné technologie je pak zase sníží o něco zpět). Ukazuje se však, že ne každý je z těchto funkcí nadšen. Společnost Valve totiž začala banovat hráče, kteří tuto technologii používají při hraní online hry Counter-Strike 2. Problémem je navíc i to, že tato funkce se může zapínat automaticky, takže hráč ani nemusí vědět, že ji má zapnutou, a proč vlastně dostal ban.
 
Counter-Strike 2
 
Podle tweetu vývojářů tyto funkce při své práci obchází některé DLL knihovny hry, čímž naplňují podstatu zákazu modifikace kódu hry (resp. způsobu jeho vykonávání), což může vést k banu. Valve říká, že až AMD vydá aktualizaci ovladačů, která si s knihovnami hry nebude zahrávat, funkce může být opět povolena, a bude se snažit identifikovat ty hráče, kteří kvůli tomuto dostali ban, a ten jim pak zrušit.
 
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.