Tohle mě děsí i u notebooku, proto mám raději desktop. Požárů notebooků je málo, ale jistota je jistota a v desktopu je z těhle lithiových šmejdů jenom jedna pidi baterka na základní desce. Koupi elektrokola odkládám na neurčito - až bude nějaké bez lithia. Čím víc lithiovek v oběhu, tím častější nedůvěra. Viděl jsem už dost výbuchů a požárů.
Odpovědět0 2
Inu, lithium. Reaktivní humáč. Vám ve škole neukazovali samozápalnost sodíku? Tam lithium je ještě o trochu reaktivnější. A to chtějí zelenopošuci lithiovou baterku do každé novostavby. Zajívané, na kanystru napalmu netrvají. A ten je přitom výrazně bezpečnější..
Odpovědět1 2
Kdyby nebylo lenosti lidí a jezdili na normálních kolech tak by nebylo požárů elektrokol,
elektrokola jsou zhouba dnešních silnic, na "kole" ted jezdí každá trubka i ta co neměla fyzičku šlapat ani na rovince !!!
Potkat člověka na elektrokole je jako potkat důchodce co jede autem 70 mimo obec po prostředku silnice, nebo neví jaká platí přednost jízdy při pohybu po parkovišti, takoví lidé by měli jezdit max. doma na rotopedu a né sedat na kola, nebo ještě hůř na elektrokola
Odpovědět6 5
Jezdil jsem na kole celý život. Po těžké, nezaviněné nehodě už běžné kolo nezvládnu. Respektive zvládnu, ale nevydržím dlouhou zátěž. Podle vás jsem líný, protože si vypomáhám motorem? Jednou budete také starý a nemocný, Doufám, že vaše děti vám také budou spílat do lenochů.
Odpovědět4 1
Ja mam zase rad elektrokolo, na bežnom bicykli som prešiel 20-30 km terenom a už som mal dosť, na elektrokole je to 60-80km terenom za ten isty čas vidim ovela viac, kopce už niesu problem, čo mi trval kopec hodinu, teraz mi trva 20 minut. Teraz nadmorsku vyšku neriešim kopček čo ma 1100m nevadi :)
Cely problem je že niesu cyklochodniky, to je vše. Je uplne iny pôžitok s jazdi či to prejdeš autom alebo ebicyklom. Jedyny problem je ked ten bicykel ide po uzkej hlavnej a proste zavadza.
Odpovědět3 0
málo cyklostezek...
naše obec před pár lety udělala cyklostezku k propojení několika dalších vesnic, právě kvůli rostoucímu počtu cyklistu a chodců na silnici,
pokaždé když tudy jdu, nebo si tam na chvilku sednu na lavičku, tak koukám jak polovina lidí jezdí stále po silnici na kole i přesto že jim byla postavena jejich vlastní "silnice"
Tak nevím co ti lidé mají nebo spíš nemají v hlavě
https://mapy.cz/zakladni?x=16.5379061&y=49.4584968&z=18&pano=1&base=ophoto&pid=48031097&yaw=6.273&fov=1.257&pitch=0.036
Nemám nic proti invalidům kteří se umějí na silnici chovat, protože nejspíš mají řidičák a vědí že na silnici nemají co dělat když vedle mají vyhrazený pruh pro sebe, vadí mi že elektrokola otevřena novou cestu mobility i lidem kteří se na té silnici chovat neumějí
Jinak mi přijde celkem vtipný že i naprosto zdraví lidé zahazují běžná kola a kupují si elektrokola, aby nemuseli šlapat.... proto ten komentář o lenosti některých lidí
od: goodji (2)
tak to sis měl koupit rovnou (elektro-)motorku a ne podporovat elektrokola
Odpovědět0 1
Neviem aké máš predstavy o elektrokole :) To ti pomáha len do rýchlosti 24km/h. Na rovine či dole kopcom sa sprava ako úplne bežný bicykel, jeho pomoc využiješ jedine do kopca. Ja ked chodim po rovine prejdem na elektrokole 32km a s baterky mi ubudne skoro nič max jedeno %, keď mam priemernú rýchlosť 28km/h s elektrokolom, 32km/h s bežným kolom. Na rovine si elektro kolo vychutná každý cesťak či kross. Ina pesnička je v 12+% stupakoch po lesných cestách.
Elektro motorka je sprostosť, na cyklochodnik či do lesa s tym nesmieš a na ceste je to pomalé a veľmi krátkym dojazdom. Elektro bicykel s nim možeš všade, dojde baterka tak je to stale bicykel aj ked o cca 5kg ťažší.
Odpovědět0 0
a přesně o tom mluvím,
nevím jak velký je v elektrokolech rozdíl, omlouvám se pokud těch rozdílu je fakt hodně,
ale asi 2 měsíce zpátky jsem u nás viděl paní jak jela na e-kole do kopce s 12% stoupáním a 1 šlápnutí udělala asi za 5 vteřin, podobně jsem viděl pána jak si lehce šlape do 20% kopce a jede rychlostí jakou bych ten kopec sjížděl dolů, za ním jela jeho rodina a on už byl nahoře a zbytek lidí ani né ve čtvrtině kopce, třešnička byla když asi jeho paní sesedla z kola a tlačila ho vedle sebe
....tohle nemá s cyklistikou nic společného, teda snad že sedíte na 2 kolech, jen to kazí tento sport a jak jsem napsal už dřív, otevírá to cestu k tomu jak se na silnice dostanou lidé co tam nemají co dělat
Odpovědět0 0
"tohle nemá s cyklistikou nic společného, teda snad že sedíte na 2 kolech, jen to kazí tento sport"
A to má přesně vadit jak? Zase se tu díváme profesionálnější optikou na laiky, což z toho ale automaticky nedělá nic špatného. Uvědomme mi, že elektrokola dostala na kola mnoho lidí, kteří by na to kolo nevlezli, takže i když s pomocí, alespoň se trochu hýbou. Což není zrovna špatně. Ti, kteří jezdili na normálních kolech, nyní mohou jezdit delší trasy. Ani to ničemu neškodí. Že se člověk nehýbe jen vlastní silou? Ani na tom nevidím něco špatného. Komu to vadí? Zase jen těm, kteří nejsou cílovou skupinou (v podstatě podobnou věc řešíme na Digimanii s focením telefony, nejvíce na (ne)kvalitu fotek prskají ti, kteří tím nefotí a fotit nechtějí, zatímco cílová skupina je s tím v pohodě). V menší míře to může dostat ze silnic auta, což také nemusí být špatně.
To, že se někteří z těch lidí neumí na silnicích a stezkách správně chovat, nicméně jako argument beru, to je pravdou. Tohle je, myslím, ještě palčivější problém v případě elektrokoloběžek. To, jak se prohání po chodnících, je opravdu o život. Opět však můžeme spekulovat, co by se stalo bez nich. Jezdili by ti lidé na běžných koloběžkách? Nemyslím si. Ty tu existovaly desítky let a stal se z toho akorát méně významný fitness prostředek. Je lepší, když ten člověk vezme elektrokoloběžku místo auta? To asi ano. Jednak to je lepší pro životní prostředí (byť i ta baterka a elektřina je sama o sobě problém), tak i pro tuto osobu (už jen to, že stojí a nesedí v autě, je alespoň mírný fyzický výkon). Totéž platí o kole. Asi lepší člověk na elektrokole než zabořený v sedačce auta.
Odpovědět0 0
A co elektrická koloběžka, na které se pouze stojí a nekoloběží. To by se mělo přejmenovat.
Odpovědět0 0
Elektrokolo je v podstatě moped a podle toho by se s ním mělo zacházet. Na ježdění po sinicích OK, ještě bych je povolil po značených cyklostezkách (ne na cyklotrasách, ale kde je značka cyklostezka), ale jinam nepatří a už vůbec ne do lesa. Tam ale bohužel provoz roste právě díky elektrokolům, stejné je to na horách. Na Šumavě a v Krkonoších je už klasických kol jen asi pětina. A s tím, jak lidé, kteří na to nemají fyzicky, se dostávají do míst, kam se jinak nedostali, tak roste ničení přírody, často ani nezvládají jízdu a s tím roste počet úrazů (někde jsem četl až 10x). Takže já jsem určitě pro, aby se provoz elektrokol omezil, zařadil je mezi motorová vozidla a zakázal jejich používání, kam se nesmí s motorkou. Prospělo by to všem.
Odpovědět1 0