Pozdržení nástupu HTC Vive může mít vážnější důvody
10.12.2015, Jan Vítek, aktualita
Včera jsme se dozvěděli o tom, že příchod VR headsetu Vive od HTC bude pozdržen do dubna, což v podstatě nebylo nijak vysvětleno. Hned poté unikly na svět informace, dle nichž za tím mohou stát vážné problémy, které ohrožují celý tento projekt.
Ze včerejší zprávy HTC Vive VR přijde na trh v dubnu můžeme mít pocit, že výrobce prostě jen potřebuje více času a chce jej také využít pro dodání 7000 headsetů v rámci vývojových kitů, které dostanou herní studia a prostě firemní zákazníci, kteří mají zájem o vývoj příslušného softwaru. Zanedlouho poté ale unikly na Internet informace, že toto pozdržení bylo ve skutečnosti naplánované již před řadou měsíců a nebude poslední. Jedná se ale o informace anonyma zveřejněné na Pastebin, takže je třeba je brát s rezervou a nelze je zatím nijak ověřit.
V prvé řadě je třeba říci, že i když na headsetu Vive spolupracuje také Valve, tak právě výhradně HTC je zodpovědné za jeho vývoj a určuje, co se bude dít. Pokud tedy máme mluvit o nějakých problémech s vývojem headsetu, pak za ty si může samotné HTC.
HTC Vive má prý řadu dětských nemocí, které se týkají především jeho displeje. Ten má mít stejné rozlišení jako Oculus Rift, ovšem na rozdíl od něj má mít problémy s tím, že ve scénách s nízkým kontrastem či jasem se projevuje efekt duhových pruhů, který vzniká třeba i při snaze o vyfocení displeje nebo jeho prohlížení skrz fotoaparát a displej mobilního telefonu. To se nemá tak moc týkat vývojářských verzí prezentovaných na různých akcích, v nichž byly prý využity zvláště vybrané panely.
Headset je také vybaven kamerou, která má posloužit k zobrazení reálného světa na displeji headsetu, abychom si jej nemuseli hned sundávat třeba v případě, že potřebujeme na stole najít zvonící telefon. Kameru pro HTC vyrábí jistá firma, která prý nakonec dodala produkt, jenž neodpovídá požadavkům a slibům. To nechalo firmě HTC dvě možnosti, buď kameru z finální verze odstranit, nebo ji ponechat a doufat, že problémy vyřeší její nový firmware.
Další potíž má být se samotnou konstrukcí headsetu, která je prý složitá na výrobu, kvůli čemuž se produkují headsety, které nejsou mechanicky příliš odolné a jako takové by se mohly začít masově reklamovat. Zde je tedy problém zřejmý, více zmetků a vrácených headsetů znamená i prodražení výroby. S tím je spojena také výsledná cena. Od HTC a Oculus VR jsme se zatím dočkali jen nejasných slibů a konečné částky zatím zveřejněny nebyly. Proslýchá se přitom, že HTC Vive bude nakonec mnohem dražší, než se myslelo, tudíž pozdržením vydání headsetu do dubna si má HTC také kupovat čas. Čili čeká na to, až se na trh dostane Oculus Rift, aby mohlo reagovat na jeho cenu. Problém by pro HTC nastal tedy v té chvíli, kdy by se ukázalo, že Rift přijde za podstatně nižší cenu, což by si vyžádalo drastické změny v konfiguraci headsetu Vive a samozřejmě i další zdržení.
Nezbývá tedy než si počkat na to, co přinesou nejbližší čtyři měsíce.
Zdroj: Pastebin
V prvé řadě je třeba říci, že i když na headsetu Vive spolupracuje také Valve, tak právě výhradně HTC je zodpovědné za jeho vývoj a určuje, co se bude dít. Pokud tedy máme mluvit o nějakých problémech s vývojem headsetu, pak za ty si může samotné HTC.
HTC Vive má prý řadu dětských nemocí, které se týkají především jeho displeje. Ten má mít stejné rozlišení jako Oculus Rift, ovšem na rozdíl od něj má mít problémy s tím, že ve scénách s nízkým kontrastem či jasem se projevuje efekt duhových pruhů, který vzniká třeba i při snaze o vyfocení displeje nebo jeho prohlížení skrz fotoaparát a displej mobilního telefonu. To se nemá tak moc týkat vývojářských verzí prezentovaných na různých akcích, v nichž byly prý využity zvláště vybrané panely.
Headset je také vybaven kamerou, která má posloužit k zobrazení reálného světa na displeji headsetu, abychom si jej nemuseli hned sundávat třeba v případě, že potřebujeme na stole najít zvonící telefon. Kameru pro HTC vyrábí jistá firma, která prý nakonec dodala produkt, jenž neodpovídá požadavkům a slibům. To nechalo firmě HTC dvě možnosti, buď kameru z finální verze odstranit, nebo ji ponechat a doufat, že problémy vyřeší její nový firmware.
Další potíž má být se samotnou konstrukcí headsetu, která je prý složitá na výrobu, kvůli čemuž se produkují headsety, které nejsou mechanicky příliš odolné a jako takové by se mohly začít masově reklamovat. Zde je tedy problém zřejmý, více zmetků a vrácených headsetů znamená i prodražení výroby. S tím je spojena také výsledná cena. Od HTC a Oculus VR jsme se zatím dočkali jen nejasných slibů a konečné částky zatím zveřejněny nebyly. Proslýchá se přitom, že HTC Vive bude nakonec mnohem dražší, než se myslelo, tudíž pozdržením vydání headsetu do dubna si má HTC také kupovat čas. Čili čeká na to, až se na trh dostane Oculus Rift, aby mohlo reagovat na jeho cenu. Problém by pro HTC nastal tedy v té chvíli, kdy by se ukázalo, že Rift přijde za podstatně nižší cenu, což by si vyžádalo drastické změny v konfiguraci headsetu Vive a samozřejmě i další zdržení.
Nezbývá tedy než si počkat na to, co přinesou nejbližší čtyři měsíce.
Zdroj: Pastebin