Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
1.11.2001, Radek Bábíček, článek
Jestliže právě teď stojíte před otázkou výběru nového monitoru, tak vám rozhodně není co závidět. Na trhu je v současné době nepřeberné množství značek a typů s nejrůznějšími parametry nebo doplňky. Pokud se do této problematiky zahloubáte trochu víc, tak by se dalo říct, že je to skoro k zbláznění. Jak si má chudák uživatel vybrat ten pravý?
sim | 12.4.200511:44
Vlastnim Hyundai 17­" B790+ a mam problem. Urval se mi ­"pin­" u VGA kabelu a tak bych ten kabel potreboval vymenit. Po otevreni monitoru se da v pohode vyndat ale nedari se mi sehnat zadnou firmu kde by se nahradni kabel dal sehnat ­(monitor uz je po zaruce­). Muze mi nekdo MAILEM poradit? Prosim :)
Odpovědět0  0
koda | 8.12.200217:37

Nevite neco o monitorech BENQ - kde se daji koupit, a jak vam pripadaji - videl jsem neco s 16 ms odezvou LCD FP 767 17'', ale nevim, kde je o tom nejaky dalsi info, a co si myslite o nakupu monitoru pres internet - napr. jaky obchod doporucujete?

Odpovědět0  0
zey | 25.7.200312:07

No řeknu ti to asi takhle: Máme jich tu 15 (f práci) a už sme 3 reklamovali(pískali VN trafa) - dostatečnej znak toho, jak kvalitní ty monitory jsou. O tom, že na defaultech nejde nastavit při jakýmkoliv rozlišení víc než 85 Hz ani nemluvě + plus mám vyzkoušeno že, 1280x1024x32bit color 85Hz - nastavíš a pohoda dokud to nerestartuješ a pak nic, musíš znova nastavit 85Hz - pokud necháš 75Hz no problemo - podle mě sou to monitory na piku :D - trochu lepší výsledky bys moh dostat po naist originál ovladačů ale realita je jiná P.S. dejme tomu že je to v rámci toho že to všechno jede na nenatweakovaných XPsach ale na to bych nevsázel :D

Odpovědět0  0
koda | 8.12.200217:37

Nevite neco o monitorech BENQ - kde se daji koupit, a jak vam pripadaji - videl jsem neco s 16 ms odezvou LCD FP 767 17'', ale nevim, kde je o tom nejaky dalsi info, a co si myslite o nakupu monitoru pres internet - napr. jaky obchod doporucujete?

Odpovědět0  0
Jobi | 28.7.200322:47

Mám:
Hyundai 17" B790D
A je to urcite nejlepsi 17tka do 6.000Kc !!!!!!!!!

Fak az na mensi cerny okraje(coz dela vetsina monitoru) nema zadnou chybu!
Mam ho v 1024 x 768 / 100Hz a uplna spokojenost !!

JOBI - [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Odpovědět0  0
Pepa | 3.11.200217:00

Koupil jsem si Adi P950 s obrazovkou dynaflatX ale když se podívám třeba z vrchu tak je dobře vidět mírně zakřivený tvar obrazovky a je před ní nějaký sklo ale to u kámošova Flatronu (ten úplně plochý) není, je toto i u obrazovky DiamondTron (konkrétně v AOC 9A+)?Jiank je ten monitor skvělej až na horší bíhavost barev.

Odpovědět0  0
Alex | 25.9.20027:51

Chci si koupit monitor ale nevim jakej rozhoduji se mezi IBM P76 a LF 795FT.Dik za odpovedi

Odpovědět0  0
Petrib | 2.11.200217:31

melo by to znamenat , ze je to zcela placaty invar

Odpovědět0  0
zikurat | 23.9.200222:00

mam sony e230 a 3d bryle(obnovovaci frekvence dost klesne ze 100 na 70hz), monitor to nezvlada v 1024x768, takze jakej byste mi doporucili monitor s vysokou obnovovaci frekvenci(ne za 20000kc)?

Odpovědět0  0
JOHN | 2.9.200214:32

Před 3 týdny jsem si koupil Hansol 710d a od počátku se zhoršuje kvalita obrazu odshora dolů je vlevo jakoby "duch" a vrozích přechází všechny barvy do žluté, taktéž nejde doladit moire. Když jsem ho koupil tak jsem čekal že by se tento stav mohl během několika dní zlepšit, ale pravdou je , že se stal opak. Tento týden ho nesu do reklamace a věřím, že dostanu lepší kousek než tento.

Odpovědět0  0
Karel | 5.4.200218:55

Zdravím všechny a reaguji na předchozí příspěvek.
Pokud snad váháte mezi novým a repasovaným monitorem, doporučuji Vám jednoznačně repasovaný a důvody jsou zřejmé:
1) Monitor je relativně složité zařízení a má určitou poruchovost. Pravděpodobnost poruchy se však s časem mění a největší je právě u nových monitorů. Tedy u nového monitoru je pravděpodobnost poruchy třeba 100 krát vyšší než u repasovaného! Technické životnost monitorů je přitom 10-15 let, dvouletý monitor můžeme tedy považovat za dobře zaběhnutý.

2) Cena použitého (repasovanáho) monitoru bývá často poloviční než u nového - co dodat.

3) Na závěr několik dobrých zkušeností s firmou KUKU. Loni jsem si z nabídky WWW.KUKU.CZ vybral monitor 17" EIZO. Předvádění monitoru mne potěšilo - málokde je možné monitor vůbec zapnout! Testy i mé donesené obrázky na CD byly perfektní a úspora skoro 6.000,- Kč oproti novému EIZU neměla chybu. Bohužel jsem si nevšiml rozostřeného dolního rohu monitoru - až druhý den. Pan Brodský mi ale vyšel vstříc a vybrali jsme monitor jiný - dodnes naprosto perfektní. Několik známých má podobné zkušenosti, proto firmu KUKU.CZ mohu jen doporučit.

Karel Procházka

Odpovědět0  0
Kudrna | 22.5.200216:35

No abych pravdu řekl, mám 710P a zde je moje hodnocení:
Výhody:
- dobrý frekvenční rozsah
- maska není moc vidět
- 3 roky záruka
- cena kolem 6000,-

Nevýhody:
- problémy s nastavením obrazu (rohy)
- při přepínání mezi aplikacemí se značně roztahuje a zužuje obraz
- nepříjemně bzučí zdroj

Asi bych do něj znovu nešel...

Odpovědět0  0
Petr | 22.3.200219:52

Výběru monitoru jsem se věnoval skoro 3 měsíce a po zkušenostech bych podělil o pár rad.
Předně všem doporučuji nechat si vybraný model zapojit. Jednotlivé kusy od stejného výrobce se často dost liší. Pro posouzení kvality obrazu si nechte monitor předvést na Nokia monitor testu. Je to specielní SW pro seřizování monitorů (na disketu). Program Vám odhalí veškeré nectnosti monitoru, které jinak nevidíte. Zejména si dejte pozor na homogenitu bílé, konvergenci (lepší monitory umožňují její korekci) a ostrost.
Nokia test si můžete stáhnout na WWW.KUKU.CZ. Je tam nabízeno i několik repasovaných monitorů za celkem slušné ceny. U repasů si dejte navíc pozor na rezervu v jasu.
Volba mezi novým a repasovaným monitorem ale není jednoznačná. Kvalitou vítězí nové značkové EIZO, Compaq, Sony, IBM atd. 17" vyjdou kolem 12.000,- Kč. Pokud jste finančně limitováni, je výhodnější repas za zhruba poloviční cenu.

Přeju hodně úspěchů při výběru.

Petr

Odpovědět0  0
Peter | 14.2.200216:56

Mate niekto skusenosti s tym monitorom?

Odpovědět0  0
sikorskii | 3.1.200215:12

no, nevim, mam jiny nazor, hansoly jsem videl dva, jsou sice hezky plochy, ale ta geometrie je strasna, nemuzu seridit monitor tak, aby mel vsechny okraje rovny, obzvlaste horni okraj je vyrazne prohnuty, take ostrost v prave pulce je nic moc, uz bych do nej nikdy nesel, dle meho nazoru smejd, lituji toho, ze jsem chtel usetrit

Odpovědět0  0
jakub | 3.12.200121:23

No uz dlouho do nej chci jit, cekam na prachy...
vypada to dobre - tady maly srovnani ADI versus Hansol

Monitor Hansol 710P cena:7 367.-
Obr. bod 0.26 mm
Viditelná úhlopříčka 16"
Maska INVAR
Rozlišení maximální 1600x1200 @ 75 Hz
Rozlišení optimální 1280x1024 @ 85 Hz
Šířka pásma 157 Mhz
Horizontální frekvence 30-96 Khz
Vertikální obnovovací frekvence 47-160 Hz
Mikroprocesor Ano
Teplota barev Ano
Plug and play Ano
Kompatibilita s MACem Ano (s adapterem)
Reproduktory Ne
Velikost zobrazovací plochy 326x244 mm
On-screen display Ano
Univerzální napájení Ano
Vstupní konektor 15-pin D-Sub
Power management VESA DPMS, NUTEK, EPA Energy Star
Norma vyzařování TCO99
Váha monitoru 15,1 Kg
----------------------------------------------------
ADI E750 cena: 9 051.-

Obrazovka: 17" (16" pracovní viditelná úhlopříčka) Flatscreen, vzdálenost bodu 0.25 mm, invar maska
Rozlišení: 1600 x 1200 / 75 Hz
1024 x 768 / 85 Hz
Frekvenční rozsah: Horizontální: 30-97 kHz

Vertikální: 50-180 Hz

Šířka pásma: 135 MHz
Pracovní plocha*: Tovární nastavení ... přibližně 300 x 225 mm
Využitelná plocha ... přibližně 325 x 242 mm
Vstupní signál: Video ... analog. 0.7 V
Synchronizace ... Digital 3.3 V
Vstupní konektory: 15-pinů typ D-Sub
Barevnost obrazovky: analogový vstup s nelimitovaným počtem barev
Úspora energie: EPA / Energy Star, NUTEK / TCO se signály VESA DPMS
Plug&Play kompatibilita: VESA DDC 1 & 2B
Ovládání na předním panelu: Napájení, tlačítka pro OSD EasyScreenTM
OSD ovládání: Jas, kontrast, H a V velikost a pozice obrazu, poduška, balance hrotu, trapézovitost, paralelogram, overscan, H aV moiré, barvy, Degauss, jazyk, management, horní a dolní rohy, H aV linetrita, tovární reset
EMI, bezpečnost a ergonomie: UL, DHHS, CSA, TÜV, NORDIC, FCC třídy B, VCCI, RFS43, BCIQ, CCIB, CE, ISO 9241-3 /7 /8, TCO 99

Odpovědět0  0
Ales | 1.12.200117:39

V tabulce s CRT monitory je chyba u monitoru Hansol 710D. Tento monitor ma plochou obrazovku typu Samsung Dynaflat. Taky se mi nezda udavana velikost roztece bodu u 17 palcovych Hansolu, protoze 710D je z nich nejlepsi a pochybuju, ze ma horsi roztec nez typy A a P.

Odpovědět0  0
Karel | 3.12.200111:32

17" Hansoly a jejich parametry:
===============================
(ceny jsou dealerske - velkoobchod http://www.karma.cz)

HANSOL 17 - 710AT TCO99, 5441,-Kc
17 digi 108MHz, max 1280x1024/60 NI, 0.24, ergo 1024x768 NI / 85Hz, OSD, DDC, 30-75kHz, 47-160Hz, EPA/DMPS/NUTEK/VESA, INVAR obrazovka, řízení barev
--------------------------------------------------
HANSOL 17 - 710PT TCO99, 6259,-
17 digi 157MHz, max 1600x1200 NI, 0.26, ergo 1280x1024 NI / 85Hz, OSD, DDC, 30-96kHz, 47-160Hz, EPA/DMPS/NUTEK/VESA, INVAR obrazovka, řízení barev
--------------------------------------------------
HANSOL 17 - 710DT TCO99, 6824,-Kc
17 digi 157MHz, max 1600x1200 NI/75Hz, 0.25, ergo 1280x1024 NI / 85Hz, OSD, DDC, řízení barev, 30-96kHz, 47-160Hz, EPA/DMPS/NUTEK/VESA, INVAR super PLOCHÁ obrazovka DYNAFLAT
---
Ja jsem koupil 710DT - opravdu vyborny monitor za velmi priznivou cenu. V casopise Computer c.18/2001 byl hodnoceny velmi kladne. Kdo mate moznost nakupu ve velkoobchodu, doporucuji velkoobchod karma.cz. Mel jsem dokonce takove stesti, ze kdyz jsem dany monitor kupoval, byla k dispozici jeho "OEM verze" spise vsak "noname verze" (lisi se v tom, ze misto napisu HANSOL je na monitoru napsano VIEWMODE). Tato verze byla dostupna za dealerskou cenu 6210,-Kc bez DPH, coz je cena lepsi nez u znackove verze HANSOL 710PT. Nyni jiz tuto "OEM" verzi monitoru v ceniku nemaji, ale treba by slo se s nimi domluvit na dalsi dodavce. Doporucuji.
Karel

Odpovědět0  0
pawouczech | 30.11.20012:24

mate nekdo zkusenosti s timhle modelem ? chci koupit. mimochodem ma stejnou cenu jako novinka SONY A 420. tak ja nevim. poradte :)

Odpovědět0  0
Vita | 12.11.200116:12

Ma nekdo tento monitor a muze sem neco napsat, jak je s nim spokojenej ? Je jednim z mych kandidatu pro koupi novy 19"

Odpovědět0  0
Bohumil Brych | 8.11.20019:50

Má někdo zkušenosti s LCD panelem Relisys TL 580m?
Zajímá mě jak se chová při přehrávání videa nebo jak zvládá nejnovější hry (automobilové závody atd.)

Odpovědět0  0
Liibo | 7.11.200113:35

V ceníku je 19" Hansol 920D za 9929 bez DPH, má 1600*1200/85 a 920eF mají v alzasoftu za cca 11900 bez DPH... Obě obrazovky by měly být ploché, ale nevím o dealerovi, který by nabízel 920D-Alzasoft mají jen ten dražší :-(
Na stránce http://www.­hansol-us.com/products/product-pages/920D.html jsou uvedeny jako ekvivalentní monitory....

Odpovědět0  0
Ales | 1.12.200117:45

Jo chodi :-) Prave jsem si pres Star Office 5.2 ty tabulky v XLS v klidu prohlid

Odpovědět0  0
Martin | 3.12.200110:49

ADI G900 má úplně plochou obrazovku, ale štěrbinovou (pixely jsou do trojúhelníka) na rozdíl od Flat Trinitronu (pixely v rovině a čárová maska vyztužena legendárními 2 vodor. drátky). Kdyby tam byl Trinitron Sony tak si pište, že na monitoru budou minimálně 3 nálepky na toto upozorňující - to si SONY pohlídá...

Odpovědět0  0
Jaroslav Dvořák | 7.11.20019:36

V přehledu je pouze část produkce značky Samsung. Přitom tato značka platí za velmi dobrou. Dokonce v tabulce LCD panelů Samsung chybí úplně! Přitom informace jsou velmi snadno dostupné například pomocí webu: na adrese http://www.samsungelectronics.cz najdete vše.

Odpovědět0  0
Karel | 7.11.20018:44

Hansol 710PT se svym pomerem parametry/cena (mam je overene) vychazi mozna i nejlepe mezi 17" monitory. Kolega mi rikal, ze mel Hansol 15" a ze s nim byl velmi spokojeny. Mate nekdo zkusenost s monitory teto znacky - nejlepe primo s timto typem?
Diky!
Karel
---
P.S. Ty parametry monitoru Hyundai B790+, ktery se mi zpocatku v tabulce tak zalibil jsou opravdu asi nalhane. Dival jsem se jak na web stranky Hyundai na technicke parametry, tak i na ceniky nasich velkoobchodu a vubec to nesouhlasi - samozrejme tim horsim smerem.

Odpovědět0  0
jakub | 6.11.200119:14

takze ano, hyundai B790 by mel byt opravdu v pohode i podle chipu, i kdyz nekdo psal, ze ho po peti minutach musi vypnout, protoze ho boli oci ;)
...asi si ho koupim

Odpovědět0  0
jakub | 6.11.200118:51

no dneska jsem cetl chip z roku ` 99, a nahodou tam byl hyundai sedmnactka - vysla bych rekl nejlip v pomeru cena/vykon, cena byla asi 11 000.- . Dostal sice malo bodu za funkce a ergonomii, ale za obraz hodne - uvazuju, ze do toho pudu...
bohuzel si nepamatuju co to bylo za typ...
pS. taky dik za tenhle clanek

Odpovědět0  0
P.F. | 5.11.200118:12

Můžete mi někdo vysvětlit co znamená v oddíle "obrazovka" u monitorů LG bodová/FLATRON?

Odpovědět0  0
Michal | 5.11.200114:11

Nemáte nahoudou někdo zkušenosti s monitorem Targa Visionary V1995 nebo s V1996(obrazovka Samsung)? Díky

Odpovědět0  0
Sislik | 3.11.200123:53

Trosku jste pozapomeli na nektere znacky, napriklad Peacock se v tomhle prehledu jaxi vubec neobjevil ...

Odpovědět0  0
BAR | 4.11.200122:34

Na tuto otázku mi nezbývá než reagovat stejně, jako Štěpán Mrázek. Bohužel ne všichni distributoři s námi byli ochotni spolupracovat. Z tohoto důvodu není přehled úplně kompletní, jak by jsme si představovali. Bohužel tato skutečnost postihla značky jako jsou Peacock nebo Targa

Odpovědět0  0
Honza | 5.11.20019:33

Tak za 1. - na internetu se dá zadarmo stáhnout (myslím že i přímo od Microsoftů cca 2Mb) prohlížeč Excelu, Wordu i Powerpointu, kterým se na jakýkoliv dokument podíváte, aniž byste měli naistalovaný Office.
Za 2. Na posledním CD PC Wordu, nebo Chipu (nevím přesně...) je StarOffice v 6.0 beta, který je pro nekomerční použití zdarma (jinak asi 40USD) a funguje úplně bezvadně, rozumí si samozřejmě s XLS, DOC. Jediná vada na kterou jsem zatím přišel - neumí otevírat zaheslované dokumenty a je v angličtině s plnou podporou českého prostředí ve Windows.

Odpovědět0  0
P.F. | 5.11.200118:03

Proc bych si proboha mel instalovat dalsi prohlizec na .xls, kdyz problem byl prave v tom, ze kazdy tu moznost proste nema!!! Slo snad o to aby cely obsah stranky byl prohlednutelny z web browseru ne?!?!

Odpovědět0  0
P.F. | 5.11.200118:08

Obavam se, ze prave jeden nebo dva monitory nam na ucebne CAD na VUT odesly. Nevim jestli to byl identicky model, ale Hyundai 17" to je... to jen pro informaci.

Odpovědět0  0
Karel | 2.11.200111:10

Setridil jsem si tabulku 17" monitoru podle jejich ceny a prekvapil me hned na ctvrtem miste monitor Hyundai 17" B790+, ktery se svymi vlastnostmi (FST, 0.2, 1280x1024x100Hz, 5646 Kc) vychazi nejak podezrele dobre. Nemate s nim nekdo zkusenosti?
Diky
Karel
P.S. Velke diky autorovi - clanek je velmi uzitecny.

Odpovědět0  0
SYKY | 2.11.200111:48

chyba u nich G220 ma tyto parametry
17" monitor s obrazovkou Flat Display Trinitron, doporučené rozlišení 1280x1024/91Hz, rozteč mřížky 0.24-0.25mm, antireflexní a antistatická úprava, Digital Dynamic Convergence*, MALS*, Advanced Digital Multiscan*, funkce ZOOM (poměr stran zůstává zachován), funkce ASC*, rozšířené vícejazyčné On Screen Menu, horizontální frekvence 30-96kHz, vertikální frekvence 48-120Hz, možné režimy zobrazení 1024x768/120Hz, 1280x1024/91Hz, 1600x1200/78Hz, Power Management dle Nutek a VESA DPMS, DDC 1/2B, TCO99

Odpovědět0  0
Spectral | 2.11.200123:40

Tenhle monitor mám doma a jsem s ním úplně spokojený. Vybral jsem si ho kvůli výborným parametrům a skvělé ceně a nelituju. Ale ty údaje, co jsou v té tabulce, jsou přeci jen nadnesené - podle mých informací je to takto:
1)Rozteč bodu není 0.2, ale 0.26.
2)Obnov. frekvence je 100Hz maximálně při 1024x768 (ale jistý si nejsem)
3)Ta cena je taky mnohem nižší, než za jakou jsem ho kupoval já, ale od té doby uplynula fůra času

Odpovědět0  0
Libor Chocholatý | 3.11.200116:52

A coz treba soubor typu csv? Nebo PDF? Nebo tak neco?

Dalsi trpelivy ctenar... :-)

Odpovědět0  0
BAR | 4.11.200122:29

V příštím přehledu již jistě některý z dalších formátů uveřejníme.

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 5.11.200116:10

Hm, dobre. Kdyz Vam tolik vadi "cestina" jaky je rozdil mezi pojmem paskova ci carova maska, byt pro obecne dilema je to uplne jedno, ale presto beru na vedomi, priste se polepsim. Pak se snazite pokracovat odborne, ovsem jen zdanlive, odkud pak jste to vycetl, mate take pravdu, ale zapomnel jste zduraznit hlavni rozdily technologie Trinitron vs. DiamondTron. Rozdily tam take jsou. A nakone jiz opakujete muj prispevek, a prave ten typ Invarove obrazovky s rovnym sklem je Adi G900, tak na to pri rozhodovani a vyberu velky pozor.

Odpovědět0  0
Mr. Woody | 5.11.200116:26

Star Office je elektronicka kancelar stejne jako MS Office.(text. editor, tabulkac, prezent, kresleni, HTML, postovni klient atd. ,ale s dvema velkymi rozdily.
1) je, nebo byl zdarma, nebo si muzete koupit knihu(neco jako manual), kterou napsal p. Svoboda, vydal ComputerPress(mozna delam reklamu a Microsoftu se to nebude libit, stoji 199,-Kc a k ni je prilozen CD-ROM s plnou verzi 5.2 s podporou ceskeho prostredi, komunikace je ovsem english, ale dnes jiz neni zadny problem. Ale tu knihu nebudete potrebovat, nebot je to stejne jako MS Office + umi jeste neco navic.

2) Pri instalaci si zvolite inst.adresar pro system, ktery pouzivate (win95, 98 mohu zarucit, vyzkousel jsem spolu s dalsimi, dale podporuje Linux, Solaris, OS/2 atd. myslim, ale to uz je jedno, Vy jste chtel w98, tak jste za vodou. Vylucuji DOS a 16bittWin.

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 5.11.200116:45

Je to, to co napsal muj kolega, ale zaroven vzkaz pro neho, nebot mi ukradl kousek ze jmena moji prezdivky, lump jeden...
Na Ultrixe? Z nas to nikdo nezkousel a ani nebudeme, ale vyzkousejte, za to nic nedate (nebo skoro....)a dejte vedet, dekujeme.
Ale velice vyzivna diskuse, co rikate

Odpovědět0  0
Petr | 2.11.200110:32

Taky bych uvítal dobu odezvy u LCD a přidat LCD Samsung - viděl jsem tam velice zajímavý ceny.
K tabulkám: pokud je to opravdu takhle rozsáhlá tabulka, je to v XLS velice užitečný, dá se s tím líp pracovat a seřadit si to podle potřeby. Hold prostě všem se nezavděčíš.

Odpovědět0  0
ŠM | 2.11.200110:39

Do budoucna budeme dávat jak obrázky ve formátu gif tak i soubory s tabulkami, jen budeme používat více různých formátů. Jinak v přehledu jsou značky monitorů a LCD z nabídky firem uvedených na konci článku. Bohužel ne každá firma reagovala na moji žádost o ceník a proto tento přehled samozřejmě není kompletní.

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 2.11.200111:51

No to, ze je DiamondTron to same jako Trinitron a ma jiny nazev, protoze vyvojove pochazi od konkurence je pochopitelne nesmysl, nebot maska obrazovky tech. Trinitron je paskova, tech. DiamondTron ma masku take paskovou, ale prerusovanou (zde ten zasadni rozdil). Jinak obe technologie maji profil obrazovky ve tvaru valce(pokud ovsem pomimene nejnovejsi hit v podobe ultraploche obrazovky), v tom jsou podobne, to bych jeste bral.
A jestli chcete do tretice, tak tech. Invar ma masku bodovou, profil obrzovky "kulovy". A uz vubec je nesmysl, ze se delaji ploche obrazovky tech. Invar. Technologicky to neni ani mozne, ze byste pred ni dal rovne sklo, pak z dalky bude vapadat jako plocha, ale sednete si pred model Adi G900 a pokud budete mit moznost soucasne ho porovnejte s G910(ktery tec. Trinitron pouziva) a uvidite.
Jina popis Flat muze byt klidne marketingovy tah, tak na to pozor.
Naznacil jsem to obecne, a take nepresne, nebot rozpytvavat jednotlive technologie, je zde nad ramec moznosti, a myslim, ze bych mel velke problemy Vam vse dokazovat.
Jinak pochopitelne vsecky technologie maji sve pro i proti, s tim bych s Vami souhlasil.

Odpovědět0  0
SVB | 2.11.200113:57

StarOffice? Co to je? Chodi to na Windows98? :-))))

Odpovědět0  0
event | 2.11.200121:27

... a StarOfice je co? Chodi to na Ultrixe?

Odpovědět0  0
SVB | 2.11.200114:00

Rekl bych, ze takhle je to naprosto OK. Koho to zajima hodne a chce si to ruzne tridit a tak, tak si ten Excel holt nainstaluje. Kdo se chce jen mrknout, tomu ty GIFy bohate staci. Myslim, ze je to takhle vyreseny naprosto optimalne.

Odpovědět0  0
dd | 3.11.200112:17

Kdyz uz, tak vzity odborny cesky termin neni paskova maska, ale carova. Obe technologie (Trintron i Diamondtron) maji masku z tenkych vertikalnich dratku, stabilizovanou jednim az dvema horizontalnimi (ktere jsou u obou technologii v obraze videt, kdyz se snazite). Jiny principialni rozdil tam neni. Profil obrazovky je skutecne valec (vyjma poslednich modelu od Sony, kde je opravdu plocha i zevnitr), ale s velkym polomerem a kryci sklo je ploche. Stejne tak nove modely invarovych obrazovek maji kulovou plochu s velkym polomerem a rovne kryci sklo.

Odpovědět0  0
Red_Devil | 1.11.200119:15

Docela pěkný přehled, ale pro srovnání mi docela chybí jedna značka a to TARGA. Mám teď od nich 17" model 1795B Profesional a myslím si, že by ta tabulka ještě něco snesla. Vím ale, že v poslední době to s dostupností téhle značky někde vázne.

Odpovědět0  0
turrican2 | 1.11.200119:28

Jo Jo mám ho doma a má 0,25 ( myslím ).

Odpovědět0  0
Ciancarlo | 2.11.20017:39

Tu dobu odezvy sem v článku taktéž nenašel (možná sem se přehlídl), ale ta doba by odezvy mě taky docela dost zajímala- všechny lcd-čka co sem kdy viděl nebyly ještě pořád "to pravé ořechové" a hrát se na tom opravdu nedalo.

Odpovědět0  0
W.I.F.T. FT W97 | 2.11.20018:24

Je to podstatně lepší, ale mohlo to být ještě lepší. Přemýšlím, zda by to v textu a v tabulce nebylo menší, než v GIFech :-) Navíc z GIFů to nezkopíruju jako data :-). Ale to už jsou detaily. Rozhodně je to lepší, ale je to s prominutím trošku odfláknuté ;-).

Odpovědět0  0
SYKY | 2.11.200111:37

ADI G900 ma obyc FLAT obrazovku tzn. normalni "ploche" CRT . Tecka konec..

Odpovědět0  0
Vladimír Žváček | 1.11.200118:12

snahu, takový přehled pro rychlou orientaci je fajn.

Odpovědět0  0
dd | 1.11.200119:57

Diamondtron ma taky trinitronovou technologii, jenze je od konkurence (Mitsubishi), tudiz nemuze pouzivat nazev, ktery ma Sony pravdepodobne chranen. Podle vetsiny recenzi jsou tyto obrazovky kvalitativne naprosto srovnatelne, ostatne je v monitorech pouziva spousta spickovych firem (Iiyama). Dnes se delaji ploche i invarove obrazovky, prave tu ma tento ADI monitor, a pokud neni primo uvedeno, ze se jedna o Trinitron, tak samotny popis obrazovky jako Flat neni nic zavadejiciho. Mimochodem, i invarove obrazovky maji sve dobre vlastnosti (lepsi vykresleni detailu, naproti tomu horsi kontrast), i takove Eizo dela monitory s obema druhy obrazovek.

Odpovědět0  0
pg | 1.11.200117:07

Možná jsem se přehlídnul, ale u LCD monitorů vám chybí jeden VELMI důležitý parametr, a to je doba odezvy. Pokud se budu řídit jenom vašimi tabulkami a pak si koupím LCD, na kterém filmy nebo akční hry vypadají jako by člověk měl 2 promile, tak asi zrovna veselý nebudu.

Odpovědět0  0
marci | 1.11.200115:01

Máte chybné údaje u monit. AOC - 17 palců - konkrétně: rozteč AOC 7Klr - pure flat není 0,28 a AOC 7Glr má max. rozl. 1600x1200 jako 7Klr .......

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 1.11.200116:17

To, ze tady ma neco "flat" spolecneho s tech. FD Trinitron, tady nikdo nerikal krom www.adi.cz a navic maska modelu G900 neni DiamondTron ani omylem, mozna se take pletu, ale ten diskutovany model jsem mel jiz pred ocima, a Vy?

Odpovědět0  0
Albikju | 1.11.200111:25

Zajima me monitor Sony G220 a i pres vyssi cenu chci do nej investovat. Na strankach Sony je ale uvedena jina roztec (0,24-0,25) oproti vasemu udaji 0,28mm. Je to chyba u vas, nebo u Sony.

Odpovědět0  0
Cluzo | 1.11.200111:12

Timto bych chtel pochvalit SWH. Takovejhle clanek usetri plno prace se schanenim materialu. Kdo si chce koupit monitor tak tam to hlavni ma. Souceasne s ideou o cenach. Je skoda ze nejsou nejaka doporuceni, ale myslim ze v malejch ceskejch podminkach to je bud hodne drahy provest. A navic bych tomu neveril jelikoz sem slysel jak se udava ChipTip, EditorsChoice atd... znam cloveka jehoz firma zapujcila monitor do testu kde moc nedopad(bylo to EIZO,bylo "mizerne zobrazeni") kdyz ho vratili tak koukal jak puk.....monitor nevybalenej jen krabice osoupanejsi a lehce zaprasena....

Odpovědět0  0
ŠM | 1.11.200111:23

Díky za pochvalu. Mimochodem tyto přehledy budou nyní vycházet pravidelně se začátkem nového měsíce.

Odpovědět0  0
Petr | 1.11.200114:22

Podle popisu to bude patrne obrazovka DiamondTron, ktera se presne timto vyznacuje a nema nic spolecneho s 'flat' provedenim jako je FD Trinitron.

Odpovědět0  0
BAR | 1.11.200110:51

K tomuto kroku jsme byli nuceni přistoupit, protože šířka tabulky je podstatně větší, než je šířka našich www stránek. Všem odpůrcům MS Office se tímto omlouvám, ale na druhou stranu je přece jenom tento kancelářský balík u nás přece jen nejpoužívanější. Proto tedy ty XLS TABULKY.

Odpovědět0  0
W.I.F.T. FT W97 | 1.11.20019:37

Ne, že bych měl něco proti Excelu, ale hození všeho do XLS tabulky je přinejmenším pěkná lumpárna. Kolik lidí podle vás, co čtou SvětHardware, má nainstalovaný MS-Office na PC, ze kterého SWH prohlížejí?
Ne, takhle se web nedělá. Takhle se dělají ještě tak weby intranetu. Jsem se SHW hodně trpělivý, takže ještě neříkám dost, ale tímhle jste mě fakt dostali :-). A pozor: i když na PC, ze kterého nyní na SHW přistupuji, MS-Office mám, na excelentní ikonky jsem ani neklik. Takže z tohoto článku mám co? Prd, že :-))) Ještě snesu Flash, ale XLS či DOC soubory na WEBu - to je moc :-).

Mějte se - a prosím vás - zlepšte se. Jak v kvalitě WEBu, tak v kvalitě článků (zejména jejich hodnotě).

Váš trpělivý čtenář, co doufá, že se to všechno zlepší :-)

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 1.11.200110:39

Naprosto s Vami souhlasim model G910 je skutecne pravy Trinitron, zatimco G900 muzete klidne hodit do kategorie "gestapacka lucerna". Take jsem mohl naletet, nebyt toho, ze jsem si monitor ADI G900 nechal napred predvest u kolegy. To by me mohli vsichni pekne "vykostit". Na www.adi.cz nechodim, zkontrolujte prosim informace na www.adi.com, pokud tam jsou informace pravdive, klidne je informujte co se na strankach adi v CR deje, udelejte si rychle kopii stranek www.adi.cz, atd....a dozadujete se nahrady, to vse zalezi na Vas jak bude sikovny, a dostatecne ostry, ja bych se o to klidne soudil. Po kontrole se pokusim se pozadat spravce, aby informace opravil. A Vy zatim mate bohuzel smulu, ale rikam zatim.

Odpovědět0  0
PetrK | 1.11.200110:42

Neodolal jsem reagovat na Vas nazor (musim rici, ze s nim take souhlasim!) a pridal jsem dve dalsi casti k clanku - jsou zde ony nestastne XLS tabulky. Tedy jejich obsah a protoze je jich vice, jsou take oddeleny dle MO (na LCD a CRT).

PS
bohuzel vzhledem obsahlosti (sirce) tabulky je stranka take podstatne sirsi...

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 1.11.200110:44

Tim trpelivym ctenarem rozhodne nejste sam.....,ale nevim, nevim.

Odpovědět0  0
SVB | 1.11.200110:50

Jo, tkhle je to podstatne lepsi, taky tu nemam excel :-)

Odpovědět0  0
neki | 1.11.20019:20

Zatim jsem tento clanek cetl jen zbezne. ALE !
U 19" monitoru jsem si precet, ze monitor ADI G900 ma obrazovku Trinitron. Pozor, to neni pravda! Nevycitam to autorovi, protoze jsem naletel stejne jako on.
ADI uvadi ze G900 je primym nastupcem modelu G910 a ma obrazovku Pure Flat. Toz jsem si monitor objednal. Jake bylo doma prekvapeni kdyz jsem zjistil, ze tento monitor ma OBYCEJNOU KULOVOU OBRAZOVKU ZALITOU DO ROVNEHO SKLA !! Takovato obrazovka se pak leskne ze vsech moznych uhlu 2x vice nez obycejna CRT obrazovka. Ja osobne to povazuji za klamavou reklamu, kdyz se na www.adi.cz doctete ze model G900 ma "absolutne plochou obrazovku"
Proto vam radim ADI G900 si nikdy NEKUPUJTE !!! Tento monitor NEMA TRINITRON

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.