Uvádět "maximální" rozlišení jako 720x576 se mi zdá jsko silně nepřesná informace - já sám mám velmi jednoduché (a staré) zařízení pro digitalizaci videa (Video Highway Xtreme) a bežně používám rozlišení plného PALu - tedy 768x576.
Předpokládám, že VHX není v tomto směru výjimkou, alespoň jsem ještě neslyšel o žádném zařízení, které by toto rozlišení neumožňovalo (pokud nekončí někde u 384x288).
Taky mám dojem, že rozlišení podobná 704x576 nemají tato zařízení vůbec v oblibě, protože trvají na poměru 4:3. Alespoň mě se nikdy nepovedlo nastavit nic jiného než 384x288 nebo 768x576.
720x576 je pro DV a Digital8. Za 704x576 je vzávorce, že to platí pro většinu analogových karet, čímž myslím většinu neprofi s nimiž jsem se setkal. Lze samozřejmě zachytávat i v plném PALu. Náš problém to ale nemění. Jde tu o princip a tak si stačí upravit vzoreček.
Je pravda, ze v pojmech 4:x:x je zmatek.<br>
Je taky pravda, že tyhle pojmy souvisí s digitalizací a nemají moc společného s analogovým přenosem.
Ale není pravda, ze PAL "odpovídá" 4:2:0 a Secam "odpovídá" 4:1:1.<br>
V PALu jsou obě barvonosné složky přenášeny v každém řádku součaně, v SECAMu střídavě buď R-Y nebo B-Y.
Pokud už bych použil analogii se vzorkováním, tak pro zachycení maxima informace z PALu potřebuju vzorkování 4:2:2 (tj. v každém řádku vzorkovat Y a dále U a V s poloviční freq). Pro Secam stačí 4:2:0 (jako předtím, avšak barvonosné signály jen v každém 2. řádku).<br>
Na druhé straně je fakt, že vzorkování 4:2:0 se často používá pro digitalizaci PALu pro nestudiové zpracování.
Nemyslím si, že pro naše účely jde o chybný výklad. Mohu se však mýlit a tak je každá reakce podnětná.