Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.8.2000, Petr Indrych, zpráva
Praktické zkušenosti od našeho čtenáře.
Rak Man | 28.11.200112:40

To da rozum, ze kdyz chcete laborovat s Woknama, tak musite, mit zkopirovany zdojovy instalacni soubory v jednom adresari na HDD, tim spis kdyz v tech Vasich peckach michate hardwarem jako v gulasi. Nemate pak problemy s nicim! Ja to tak delam uz od W3.1 pres vsechny verze Woken az k W2K, vcetne XP! Pokud nekdo nema CD-ROM, tak jiste dost kamaradu, kteri ho maji a v takovem pripade staci k dotycnemu vzit HDD a radeji i s plochym kabelem a boot disketou s ovladacem cd-romky a nejakym file managerem (M602,NC,VC)... Panove to je proste praxe. A rada druha, nez se v necem zacnu stourat, tak nejdriv zjistim, co vsechno k tomu budu potrebovat. Pripojeni na internet vcetne registrace a vytvoreni uctu, za mnou popsanych podminek ve W95 nebo W95OSR2 a P133,32MB, 2GBHDD netrva dele nez 30minut!!!!

Odpovědět0  0
Schwaizi | 14.9.200122:42

Mne se podaril moden nainstalovat po 2 hodinach, a pak prisel zasek. Mnel jsem zaheslovany obsah stranek. Preinstalace win cekala ... na 486/66

Odpovědět0  0
Karl | 22.8.200112:05

souhlasim s Bagysem, taky pamatuju casy 286,386 DOS atd..a kdyz si vzpomenu na orgie s nastavovanim EMS, XMS, driveru mysi atd atd...dneska kdyz mi nekdo rekne, ze programuje ve Wordu,mam chut mu dat do zubu :-D

ale rozchodit inet na 486...obdivuju ho, ze mel tu trpelivost.

Karl

Odpovědět0  0
Duso | 10.7.20019:46

Taketo HW vecicky som robil tiez znamemu. Mal notebook 486SX - 4MB RAM, 200MB HDD /najskor s W95 a Office97/ - neviem kto mu to takto nainstaloval, pekelne sa mu to vlieklo. Tak som mu tam hodil W3.11. Chcel na internet a mal PCMCIA lan kartu /k tej sa vsak nedal zohnat driver pod W3.11. Tak som cez MS DOS pomocou ARACHNE WEB brosera cez PROXY server na sieti rozbehal jeho 486 na PCMCIA lan karte. Jedna vec je vsak, ze to islo, ale druha, ako to islo /hnusne, skaredo/. CPU 486 a nizsie, aj ked maju trosku viac RAMky maju problem s niektorymi strankami /ked su tam vseliake applety, scripty .... pod DOSom sa to nezobrazi, ale napr. pod W9x na tychto strojoch to sposobi parkrat VYTUHNUTIE pocitaca na urcitu dobu - niekedy aj s padom celeho systemu/. Takze, ked uz chcem skrblit tak pod Pentium 100 Mhz a 32 MB RAM pre W9x NELEZIEM. Taketo zostavy sa daju vcelku kupit za par supov.

Odpovědět0  0
Bagyš | 23.6.200115:00

Jo, naprosto souhlasim s clankem rozmazlenci. To umi dneska kazdej debil vrazit kartu do slotu, pustit jeho nadupanou masinu, precist si okno " nalezen nový hardvare....", vrazit cedecko do cederomky a pak uz mu to facha bez problemu. ( ikdyz ne pokazdy:-(( )A kdyz se vyskytne nejakej problem, je v pici. Zlaty casy 486 a níz. To bylao potreba se vyznat v hardu a hlavne v softu. A ne jako dneska, ze kazdej kdo umi zapnout komp, nainstalovat nejakej HW ci SW, spustit Quake a napsat mejl ci dopis ve Wordu chlubi, ze umi makat s pocitacem a vsechno horsi nez jeho PIII 700 je stara sracka.

Odpovědět0  0
Klaun | 14.6.200116:52

Naprosto souhlasim s Rudou. A co si pamatuju, tak na 486 s IE 3.0 chodil internet jak brus. Jo, to byly casy ...

Odpovědět0  0
Zachy | 14.6.20018:31

to demonstenes:
ty debile, ty asi nechapes, ze jsou jeste i na svete lidi, co proste 2K na novou CD rom nemaji!!! A uz vubec nechapu, k cemu potrebujes na 286 CDROM. Vetsina programu a her na tenhle poc je na par disketach. A co se tyka usetreni 3 dnu prace za cenu CDROM, talsi kravina. Je videt, co sem leze za hovada. Kup si nanuka, rekni si rodicum o GForce3 a uz sem nelez.

Odpovědět0  0
Petr Macháček | 11.6.20010:10

ad.2 ...nezpozoroval jsem na svém interním modemu mějaké konflikty s IRQ! Mám jej víc jak půl roku a spadnul mi jen dvakrát!!! :-o)))

Odpovědět0  0
Jane | 7.6.200110:50

Absolutně nechápu, jak někdo může surfovat na takový šunce!! Vždyť je to sebevražda!!!!!

Odpovědět0  0
Pinion | 13.2.200120:15

Souhlas s "Rozmazlenci" - úplnej !

Odpovědět0  0
Frank | 31.1.200116:25

Ten chlap je SOFT/HARDwareový mág !!!

Odpovědět0  0
yellow_tommy | 14.12.20003:49

No jak pises ze ti bezeli Millenia na 486 bez problemu - to je klasika, rekl bych. Co si vzpominam (a zazil jsem ono nastavovani registru atd. na 286), tak dnesni oblibene ladeni HW aby Windowsy nepadali, u 486 moc zname nebylo, vse chodilo a bylo bezproblemove. Az dneska, vsechno se zeslozitilo, mraky procesoru atd, a pak aby clovek porad zkoumal proc mi sleti explorer, staci se na to PC jen krive podivat. Co se me tyce, po vyzkouseni W2k (jedu na ne uz od beta verze, pres rok) uz bych se k W95/98 nevracel, to bych si radsi nechal vrtat koleno :))

Odpovědět0  0
BoBo | 22.11.200013:19

Myslíš, že jsou všichni rozmazlenci? Upgrade 486 na starší Pentium vyjde na pád drobných a tady by to ušetřilo spoustu času, nehledě na zvýšení kvality a rychlosti brouzdání. Mimochodem, ne všichni "žebráme" u rodičů, někteří pracujeme, jestli to znáš ......

Odpovědět0  0
Chat | 6.11.200020:50

si se zbláznil takhle si strhat záda. Al na druhou stranu je vidět, že internet je droga. A proc zrovna Seznam???

Odpovědět0  0
Ruda | 22.10.200022:03

Nejsem sice zastáncem zpátečnictví , ale asi ne každý má na to , aby si mohl pořídit nový PC nebo ho každý dva měsíce upgrejdoval. Když chce někdo třeba jen používat e-mail , tak mu stačí třeba i ta 486ka . Mimochodem ,když všichni odsuzujete 8-10 let staré počítače , jak je možný , že bydlíte v 50-ti a více letejch panelácích a na silnici se plazíte ve svejch 20-ti letejch skořápkách . Mám doma PII300 , P133 a AMIGU 500 na kterou nedám dopustit a kdyby byla možnost , tak ji na I-net taky napojím , jen tak ,z recese . Přál bych vám zažít , jaké to bylo s PC před deseti , patnácti lety . Tehdy měly cenu nový škodovky , proto se najdou i ti , kdo si takový PC nechaj jako vzpomínku , než aby se ho zbavily za pár drobnejch . Hodně štěstí Vašim bohatejm rodičúm.

Odpovědět0  0
lubob | 21.10.20000:58

bezva clanek, skutecne jsem se nekolikrat srdecne & nahlas zasmal.

Odpovědět0  0
olaf | 13.10.200011:13

Myslim si, ze pisatel vubec neni sam.
Take se mi stalo neco podobneho a nikomu to necpu.
Kdyby mel kazdy psat o svych problemech do teto sekce, jiste by ji jiz nikdo necetl.

Uf, docela se mi zvedla hladina adrenalinu.

Odpovědět0  0
Tom | 10.10.200010:25

S tim pripojvanim to bylo opravdu trochu trapne, ale kdyz ho to bavi tak at to preba rozjede na 386. stejne to ma o dost pomalejsi nez na pentakovi I .

Odpovědět0  0
MUFIN | 7.10.200016:08

Nevym kterej debil se chce pripojovat s takouvou pleckou na Internet, a stravim tim skoro 4 dny.
Problemi takoveho jedince jsou asi kazdymu u prdele a malo kterej blbec utrati za modem vic nes ma cenu celej jeho pocitac.

Odpovědět0  0
Eduard Zelenak | 21.9.200010:59

ad1)Po precitani prispevkov som mierne zhrozeny. To skutocne nikomu nevadi, ze instalacky dotycna osoba vobec nemala? Ako je mozne, ze si ich poziciava od roznych osob? Licencia je kde?

ad2) Jedinym pozitivom clanku je skutocnost ze aj 486 sa skutocne da "rozchodit", ale v dnesnej dobe je CD-ROM skutocne nutny. /Najma kvoli stale viac bobtnajucim programom "microshitu"./

Odpovědět0  0
Hlidskjalf | 20.9.200020:32

Místo zabitýho častu s tímto přístrojem 486 jdi radši vytírat někam do Delvity a naspoř si na něco normálního a pak nás nemusíš zatěžovat s takovýmito články.

Odpovědět0  0
James | 18.9.200015:13

Velmi hodne dost ubohe

Odpovědět0  0
Šťoural | 11.9.200020:37

Ukažte mi někdo XT286. Moc bych si to přál.

Odpovědět0  0
JOBA Maseter I | 8.9.20009:55

Souhlasim s Miroslavem Svobodou. Tenhle clanek nema zadnou informacni hodnotu. Podle meho nazoru, takovyhle problemy muze mit kazdy a proto jde o vsedni problem. Neni potreba to tu timto zpusobem rozmazavat. To je vse.

A doufam, ze se clenky tohoto typu tu neobjevi !
Diky

Odpovědět0  0
Miroslav Svoboda | 5.9.200014:43

Není mi vůbec jasné, proč tady ten článek je. Jakou má informační hodnotu popisovat problémy jistého specifického uživatele s jistým nespecifikovaným prehistorickým počítačem? Mimoto jsem nedávno na podobné plečce zprovozňoval dial-up (měl jsem instalačky) a během 3/4 hodiny vše fungovalo.
Dle mého názoru je tenhle článek naprosto trapný a zbytečně snižuje jinak velmi dobrou úroveň tohoto serveru.

Odpovědět0  0
W.I.F.T. FT W97 | 30.8.200011:14

Pročetl jsem článek a reakce.... a musím souhlasit s některými lidmi (a stejně tak chápu dotyčného uživatele). Prostě je to rukama a hlavou - EVIDENTNĚ. Za prvé - na disku INSTALAČKA MUSÍ BÝT a pokud tam není, je CD-ROM mechanika povinná. Za druhé - rozhodně je blbost dělat v PC takove harakiri kvůli nenainstalovanému softu (paralelní kabel je taky řešení). Za třetí - jestli má uživatel na disku Windows 95 OSR1, je sebevrah. Za čtvrté:
Mám PC, je to 486ka s procesorem AMD 5x86 PR75 na 133 MHz a v tom 32 MB paměti a asi 500 MB disk. Základní deksa je poměrně slušná (už jen proto, že dokáže pochopit takovýhle procesor), hlavně taky proto, že nemá VL-BUS sloty, ale už jen ISA a PCI. Potřeboval jsem udělat jednoduchou a levnou přípojku na internet pro svou domácí síť. Koupil jsem modem Microcom Externí sériový DeskPorte 56K (a jsem si jistý, že tu rychlost využívám), strčil jsem do toho Starou Compaqáckou síťovku s AMD chipem, kde nejnovější ovladače jsou pro Windows 95 (zajímavé je, že instalovaný systém (viz dále) tuhle síťovku nezná) a nainstaloval jsem na tenhle "střep" Windows Millennium Edition, ňákou betu nebo tak něco... Kromě problému, že tento systém nejde nainstalovat na procesor nižší, než 150 MHz (což asi žádná 486ka nemá, tím pádem je instalace omezená minimálně na Pentium 150 MHz), nebyl problém téměř žádný (maximálně se na všechno musí dlouho čekat - ale jde to). Mimochodem - problém insta
lace na nižší, než povolenou rychlost procesoru, jsem vyřešil tak, že první část instalace proběhla v jiném PC na stejném disku.
Výsledek: Všechno šlape jako víno, Windowsy mi nepadou (nejdelší chod byl asi něco přes 20 dní, pak jsem musel zase restartovat kvůli nějaké změně nastavení nebo instalaci čehosi, ale samy ty Millennia nepadou - i na takhle obludném stroji).

Tímto hlavně vysvětluji to, proč někteří uživatelé ještě používají 486ky (dělat se na tom samozřejmě nedá, ale k takovýmhle primitovním účelům je to bomba řešní).

Odpovědět0  0
demostenes | 29.8.200013:50

Jen blazen nema v dnesni dobe CD-rom, nechapu, proc si dotycny ctenar nenechal novou cd rom i s radicem - je to prece otazka cca 2K, tak proc skudlit? Diky skudlivosti ztratil ctenar 3 dny casu, kdyby mel cd rom doma, mel by vse za 10 min hotove. Nechapu jeste jedno, proc se chlubi svou blbosti :p

Odpovědět0  0
Mr. Tao | 26.8.200019:54

IMHO tento článek není moc aktuální pro majoritní část čtenářů ( kdo se asi poučí z informace o nespolehlivostu 11 diskety ? ). Jediné příhodné umístění je snad do Převážně nevážně. I když se mi zdá že poslední dobou zde přibývá článků psaných akčně (?) v Barnumově stylu. Snad se tato infekce vyhne alespoň některým sekcím.

Odpovědět0  0
Mr. Tao | 26.8.200019:51

IMHO tento článek není moc aktuální pro majoritní část čtenářů <b>(</b> <i>kdo se asi poučí z informace o nespolehlivostu 11 diskety ?</i> <b>)</b>. Jediné příhodné umístění je snad do <a href=http://svethardware.cz/sh/sh1.nsf/ShowProds?ReadForm&area=_ma03fqpb­mk03aerg6r0g6spbmk03aerg6r0_><b>Převážně nevážně</b></a>. I když se mi zdá že poslední dobou zde přibývá článků psaných akčně <b>(</b>?<b>)</b> v Barnumově stylu. Snad se tato infekce vyhne alespoň některým sekcím.

Odpovědět0  0
auro | 26.8.200012:32

Zavidim lidem, kteri maji tolik casu.
V konecnem dusledku by me zajialo, zda deklarovana rychlost modemu je vyuzita. Moje zkusenosti jsou odlisne. A pro pocit jistoty a bezpeci by mohl stacit modem na 33kbs.

Z jinaho soudku
provozoval jsem IE na AT386 pod W311 a fungoval mnohem svizneji, nez IE pod W95SR2 na P75. O tom, ze IE pro W95 a vyssi je paskvil se mnohokrate psalo.
Neni problem bowzdat i na XT286 za pouziti browseru ARACHNE http://www.arachne.cz/ stejne uspesne jako na P300 a vyssim.

Odpovědět0  0
auro | 26.8.200012:32

Zavidim lidem, kteri maji tolik casu.
V konecnem dusledku by me zajialo, zda deklarovana rychlost modemu je vyuzita. Moje zkusenosti jsou odlisne. A pro pocit jistoty a bezpeci by mohl stacit modem na 33kbs.

Z jinaho soudku
provozoval jsem IE na AT386 pod W311 a fungoval mnohem svizneji, nez IE pod W95SR2 na P75. O tom, ze IE pro W95 a vyssi je paskvil se mnohokrate psalo.
Neni problem bowzdat i na XT286 za pouziti browseru ARACHNE http://www.arachne.cz/ stejne uspesne jako na P300 a vyssim.

Odpovědět0  0
Marek Hron | 26.8.20001:38

Opravdu mi unika smysl toho clanku. Proc jeste nekdo pripojuje obri kalkulacku na inet?

Odpovědět0  0
Jan Bílek | 26.8.20000:20

1.Bez trvale nahraných instalaček na disku, nejlépe na druhém fyzickém HD, nemá cenu vůbec W95/98 používat.
2.Lepší je použít externí modem na COM2. Pokud tam je příliš pomalý COM2 (pomalejší než 57600), je lepší koupit nový za pár korun. Interní modemy dělají problémy s nastavením přerušení (IRQ).

Zdraví Ahasweb, http:/volny.cz/ahasweb/

Odpovědět0  0
HonzaP | 25.8.200018:28

Jeste ze tam redakce pridala vysvetleni na zacatku.
Pro me neni zadnym hrdinstvim popisovany vykon,povazte na 486!!!
Instalacky od kamarada,potom z prace,jak to sakra chlape delas?
Jo kdyz jsme se kdysi pripojovali na 286 z DOSu,museli jsme znat "hovorovy jazyk modemu",jinak se bez AT prikazu nikam nikdo nedostal.
Ale dneska je to snad uz jinak,a kdyz,tak 2x rez,jednou... ale poradne.

Odpovědět0  0
Jakub Jandourek | 25.8.200012:51

IMHO V clanku popsany prubeh instalace neni bezny ani pro Windows xx. Kdyz se nedari, tak se proste nedari...

Odpovědět0  0
IC77 | 25.8.200012:30

Rozhodl jsem se pripojit svuj Macintosh k Internetu. Koupil jsem si externi 56kbps modem, pripojil jsem ho k pocitaci. Nainstaloval jsem z 2 disket Open Transport a z 1 diskety PPP. V Ovladacich panelech jsem si vybral script pro modem, parametry poskytovatele a prepnul TCP/IP na PPP. A za chvilku lezu s Netscape i Explorerem po Internetu.
Asi tak za 15 minut od zacatku instalace...
Proc si delat zivot slozity... ?

Odpovědět0  0
dorf | 25.8.20008:02

Proc???

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.