Prodeje PC her v roce 2015 překonaly mobilní trh
28.1.2016, Jan Vítek, aktualita
Superdata sledující trh s digitálním zbožím zveřejnil údaje týkající se prodejů her v posledním roce. Ukázalo se, že oproti předpokladům byl živější trh s PC hrami než s mobilními hrami a navíc jeho celková hodnota byla rekordní.
Zveřejněná data o tom, jak si v roce 2015 stál trh s počítačovými hrami, tak říkají, že napříč všemi platformami se dosáhlo tržeb 61 miliard dolarů, což je zatím rekord, ale očekávaný. Nepředpokládalo se ale to, že desítka nejúspěšnějších her pro PC vydělá více peněž než deset top mobilních her. Stejně tak bylo pro Superdata překvapením, že PC hry vytvořily více než polovinu celkové hodnoty herního trhu. Přirozeně přitom nemluvíme pouze o penězích, které byly získány z prodejů samotných her, ale o celkové sumě vydělané z prodeje dalšího obsahu nebo placeného přístupu k hraní onlinovek.
Je to tedy dobrá zpráva nejen pro vývojáře PC her, ale také pro celý PC průmysl. V posledních letech totiž právě mobilní hry užíraly stále větší podíl z celkového herního trhu a studia jako King, Tencent a Rovio figurovaly mezi nejvíce vydělávajícími firmami. PC ale stále dominuje.
Co se týče deseti nejúspěšnějších PC her, ty vydělaly celkově 6,3 miliardy dolarů, zatímco v případě těch mobilních to je 6,18 miliardy. To není moc velký rozdíl, ale v celkovém srovnání je to už zcela jiné. Pokud vezmeme v úvahu veškeré PC hry včetně MMO, "sociálních her" a klasických titulů, ty vydělaly celkem 32 miliard dolarů oproti 25,1 miliardám z mobilního trhu. Zbytek si ukously konzolové hry, jež sice poskočily o 34 %, ale stále jde jen o cca 4 miliardy.
Superdata uvádí, že PC hráči se dobře adaptovali na digitální trh a mezi nejvýdělečnější tituly patří Grand Theft Auto V, Fallout 4 a The Witcher 3, jež se všechny objevily právě v minulém roce. Nicméně žebříček deseti nejúspěšnějších titulů ukazuje, že nejvíce se vydělává ne na prodeji her, ale na online titulech, jež jsou často k dispozici zdarma jako World of Tanks a hráči si pak dobrovolně dokupují další obsah.
Finančně nejúspěšnější hry a studia za rok 2015 (částky v miliónech)
Zdroj: Hexus.net
Je to tedy dobrá zpráva nejen pro vývojáře PC her, ale také pro celý PC průmysl. V posledních letech totiž právě mobilní hry užíraly stále větší podíl z celkového herního trhu a studia jako King, Tencent a Rovio figurovaly mezi nejvíce vydělávajícími firmami. PC ale stále dominuje.
Co se týče deseti nejúspěšnějších PC her, ty vydělaly celkově 6,3 miliardy dolarů, zatímco v případě těch mobilních to je 6,18 miliardy. To není moc velký rozdíl, ale v celkovém srovnání je to už zcela jiné. Pokud vezmeme v úvahu veškeré PC hry včetně MMO, "sociálních her" a klasických titulů, ty vydělaly celkem 32 miliard dolarů oproti 25,1 miliardám z mobilního trhu. Zbytek si ukously konzolové hry, jež sice poskočily o 34 %, ale stále jde jen o cca 4 miliardy.
Superdata uvádí, že PC hráči se dobře adaptovali na digitální trh a mezi nejvýdělečnější tituly patří Grand Theft Auto V, Fallout 4 a The Witcher 3, jež se všechny objevily právě v minulém roce. Nicméně žebříček deseti nejúspěšnějších titulů ukazuje, že nejvíce se vydělává ne na prodeji her, ale na online titulech, jež jsou často k dispozici zdarma jako World of Tanks a hráči si pak dobrovolně dokupují další obsah.
Finančně nejúspěšnější hry a studia za rok 2015 (částky v miliónech)
- League of Legends, Tencent/Riot Games ($1 628)
- CrossFire, SmileGate ($1 110)
- Dungeon Fighter Online, Neople ($1 052)
- World of Warcraft, Activision ($814)
- World of Tanks, Wargaming.net ($446)
- Lineage I, NCSOFT ($339)
- Maplestory, Nexon ($253)
- DOTA 2, Valve Corporation ($238)
- Counter-Strike: Global Offensive, Valve Corporation ($221)
- Grand Theft Auto V, Take-Two Interactive ($205)
Zdroj: Hexus.net