Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Project xCloud zahrnuje i víceúčelový herní ovladač od Microsoftu

30.10.2018, Jan Vítek, aktualita
Project xCloud zahrnuje i víceúčelový herní ovladač od Microsoftu
Microsoft Research se aktuálně zabývá projektem xCloud, který by měl zajímat především hráče všeho druhu. V jeho rámci jde i o univerzální a víceúčelový herní ovladač, který se skládá z několika různě použitelných kusů. 
Project xCloud byl prezentován před několika dny jako herní streamovací služba a podobně jako si Valve pro svou platformu Steam dlouho vyvíjelo vhodný ovladač, i Microsoft pracuje na své verzi. Ta však bude koncipována tak, aby byla využitelná s různými zařízeními, takže třeba jen tak v ruce, ale i připojená na tablet či telefon. 
 
 
Microsoft se také pochlubil tím, jak pracoval na prototypech, pro jejichž tvorbu nejspíše použil služby klasické 3D tiskárny pracující s plastem. Jak ukazuje už tento první obrázek, celý ovladač lze rozložit na dvě hlavní nezávislé a bezdrátově připojené části. Ovladač bude vhodné zase složit dohromady pro účely dobíjení, anebo lze z obou polovin ještě odpojit držadla. Jak ukazuje následující obrázek, to se bude hodit třeba pro hraní na tabletu, zatímco s mobilním telefonem držadla naopak spíše oceníme. 
 
 
Fotografie ovladače napojeného na mobil také ukazuje jeden velký potenciální problém. Je nevyhnutelné, že takto napojené ovladače nám zaberou kus vrchní plochy, takže nejspíše trošku zakryjí i displej. To samozřejmě závisí na provedení telefonu, ovšem v jejich případě směřuje trend k tomu, aby displej zabíral pokud možno veškerý povrch, takže to časem bude spíše jen horší. 
 
Záležet bude také na tom, jak bude proveden mechanismus pro uchycení ovladačů na okraje tabletu či telefonu a jak moc hrubé zacházení v zápalu hry vydrží, aniž by ovladače odpadly. Nicméně to vypadá na velice zajímavou možnost, jak hrát na zařízeních s dotykovým displejem, který sám o sobě není pro takové účely vůbec vhodný. Virtuální dotykové prvky na obrazovce nemohou nahradit opravdové fyzické páčky, křížové ovladače či tlačítka. Jde o hmatovou odezvu, kterou displej poskytnout nemůže. 
 
Nicméně Microsoft má tento ovladač dosud ve stádiu prototypu a není vůbec zajištěno, že se bude v této, nebo vůbec jakékoliv jiné podobě prodávat. Navíc dané snímky pocházejí z dokumentu, který byl zveřejněn před čtyřmi lety a týkal se práce provedené mezi lety 2012 a 2014. Microsoft jej ale nyní zveřejnil znova, což naznačuje, že projekt tohoto ovladače oprášil a chystá se jej dokončit.