Projekt Morpheus má nové vývojové studio na hry
19.5.2015, Jan Pánek, aktualita
Sony dokončuje budování nového studia, které bude vytvářet hry pro VR headset Projekt Morpheus. To znamená, že bychom se přímo od Sony mohli dočkat herních titulů, které dokáží zcela využít potenciál headsetu.
Pozičně se budova studia nachází v severozápadní části Velké Británie, což sice ne zcela odpovídá umístění hlavního sídla Sony v Japonsku, ale má to své opodstatnění. V Británii se nachází velké množství lidí, kteří za sebou mají prestižní vzdělání v oboru. A právě takové lidi právě ve studiu přibírají. Momentálně jim zbývá zaplnit ještě sedm pozic, které byly dokonce nabídnuty na oficiálních stránkách PlayStationu.
"Vytvoření tohoto studia nám umožní postavit malý, ale velmi zkušený tým, který dokáže zúročit své schopnosti, aby ukázal naši novou a pohlcující technologii," řekl Sousuke Kamei, mluvčí Sony Computer Entertainment Tokio.
Dále uvedl, že se projekt nachází v brzké fázi vývoje, ale bohužel neprozradil další detaily. To je škoda, protože fanoušci konzole PlayStation, pro kterou je Projekt Morpheus určen, se nového headsetu dočkají v první polovině příštího roku. Zajisté by rádi uvítali bližší informace ohledně dostupnosti, a hlavně ceně.
Poslední prototyp VR headsetu Projekt Morpheus disponoval Full HD OLED displejem s úhlopříčkou 5,7 palců a se 100° úhlem pohledu. Nesmíme zapomenout ani na obnovovací frekvenci 120 obrázků za vteřinu. To je dvojnásobek klasické počítačové obrazovky, ale zde to má své opodstatnění. Pokud by pohyb nebyl plynulý, mozek by měl problémy s vyhodnocováním informací z rovnovážného centra a z očí, a proto by člověk s tímto VR headsetem mohl mít nevolnosti.
Sony myslelo i na to, že většina herních titulů je dělaná pro 60 fps, s čímž si Projekt Morpheus dokáže poradit tím, že zvýší počet snímků na 120. Může se to zdát jako drobnost, ale v dnešní poměrně slušné konkurenci headsetů pro virtuální realitu a pro rozšířenou realitu může hrát roli každý detail.
Zdroj: PCWorld
"Vytvoření tohoto studia nám umožní postavit malý, ale velmi zkušený tým, který dokáže zúročit své schopnosti, aby ukázal naši novou a pohlcující technologii," řekl Sousuke Kamei, mluvčí Sony Computer Entertainment Tokio.
Dále uvedl, že se projekt nachází v brzké fázi vývoje, ale bohužel neprozradil další detaily. To je škoda, protože fanoušci konzole PlayStation, pro kterou je Projekt Morpheus určen, se nového headsetu dočkají v první polovině příštího roku. Zajisté by rádi uvítali bližší informace ohledně dostupnosti, a hlavně ceně.
Poslední prototyp VR headsetu Projekt Morpheus disponoval Full HD OLED displejem s úhlopříčkou 5,7 palců a se 100° úhlem pohledu. Nesmíme zapomenout ani na obnovovací frekvenci 120 obrázků za vteřinu. To je dvojnásobek klasické počítačové obrazovky, ale zde to má své opodstatnění. Pokud by pohyb nebyl plynulý, mozek by měl problémy s vyhodnocováním informací z rovnovážného centra a z očí, a proto by člověk s tímto VR headsetem mohl mít nevolnosti.
Sony myslelo i na to, že většina herních titulů je dělaná pro 60 fps, s čímž si Projekt Morpheus dokáže poradit tím, že zvýší počet snímků na 120. Může se to zdát jako drobnost, ale v dnešní poměrně slušné konkurenci headsetů pro virtuální realitu a pro rozšířenou realitu může hrát roli každý detail.
Zdroj: PCWorld