Proterra představuje autobusy budoucnosti
7.10.2015, Libor Pánek, aktualita
Proterra představuje svůj nový elektrický autobus Catalyst XR, který zvládne na jedno nabití ujet 415 kilometrů. Rozhodně se to jeví jako zajímavé řešení hromadné dopravy pro budoucnost, a to především na delší vzdálenosti.
Řešení dopravy je v dnešní době problém. Skupina lidí, která jede po ulici ve vlastních autech, by zabrala mnohem méně prostoru a byla by šetrnější k životnímu prostředí, kdyby se posadila do jediného autobusu.
Ještě přátelštější k ovzduší jsou pak elektrické pohony. Jejich velkou nevýhodou je, že nemají dlouhou výdrž. Jak se zdá, tento problém katalyzátor XR od Proterry vyřešil.
Proterra svůj autobus představila minulý měsíc - má nulové emise. Na délku měří asi 12 metrů, ale i přes svou velikost dokáže na jedno nabití ujet 415 kilometrů, což dokázalo testování na zkušebních drahách Michelin Laurens. Výdrž autobusu, který je tak vhodný pro reálné používání, je podpořena osmi bateriemi.
Katalyzátor má v této konfiguraci kapacitu 257 kWh. Podle údajů společnosti bude XR při použití deseti baterií schopen na jedno nabití ujet 480 kilometrů. To by ho dělalo použitelným jako běžnou autobusovou linku ve Spojených státech, kde autobusy obvykle najedou asi 320 kilometrů.
A na závěr - autobus má velmi nízké náklady na údržbu. Použití jednoho autobusu od Proterry namísto klasického by městu ušetřilo něco okolo 135 000 dolarů (3 260 790 korun) z nákladů na údržbu během dvanácti let. Výrobní plány ale zatím nejsou jasné.
O žádnou ekologickou výhru se však nekoná, protože se sice šetří okolí na splodinách z výfuků, ale zásadní problém s recyklováním baterií zůstává.
Zdroj: slashgear.com
Ještě přátelštější k ovzduší jsou pak elektrické pohony. Jejich velkou nevýhodou je, že nemají dlouhou výdrž. Jak se zdá, tento problém katalyzátor XR od Proterry vyřešil.
Proterra svůj autobus představila minulý měsíc - má nulové emise. Na délku měří asi 12 metrů, ale i přes svou velikost dokáže na jedno nabití ujet 415 kilometrů, což dokázalo testování na zkušebních drahách Michelin Laurens. Výdrž autobusu, který je tak vhodný pro reálné používání, je podpořena osmi bateriemi.
Katalyzátor má v této konfiguraci kapacitu 257 kWh. Podle údajů společnosti bude XR při použití deseti baterií schopen na jedno nabití ujet 480 kilometrů. To by ho dělalo použitelným jako běžnou autobusovou linku ve Spojených státech, kde autobusy obvykle najedou asi 320 kilometrů.
A na závěr - autobus má velmi nízké náklady na údržbu. Použití jednoho autobusu od Proterry namísto klasického by městu ušetřilo něco okolo 135 000 dolarů (3 260 790 korun) z nákladů na údržbu během dvanácti let. Výrobní plány ale zatím nejsou jasné.
O žádnou ekologickou výhru se však nekoná, protože se sice šetří okolí na splodinách z výfuků, ale zásadní problém s recyklováním baterií zůstává.
Zdroj: slashgear.com