Monitory jsou jedna oblast počítačového hardwaru, která se v poslední době pozoruhodně rozvíjí. Mezi jednu z oblastí, která se neustále vylepšuje, patří právě obnovovací frekvence. Dnes nabízí především herní monitory i 144 Hz nebo 160 Hz, což už někteří vidí jako zbytečnost, alespoň ve vztahu právě k hraní her.
Obnovovací frekvenci 480 Hz už slibují některé prodávané produkty, jako třeba televizory Vizio, ovšem nejde opravdu o tak rychlou obnovovací frekvenci, jako o technologii SPS (Scenes Per Second), která ji jen simuluje pomocí blikajícího podsvícení, což samozřejmě nezajistí tak vysoký počet vykreslených snímků. Něco podobného nabízí také třeba LG pod svým Trumotion.
V případě opravdového 480Hz displeje je jasné, že zde už také narážíme na limity dané tím, kolik dat za sekundu dokáží přenést moderní rozhraní DisplayPort či HDMI. Kvůli nim je pro 480Hz v tomto případě limit rozlišení Full HD a pokud by snad někdo chtěl displej s rozlišením 4K, musel by se spokojit se 120 Hz. Jde o jednoduché počty, však Full HD je čtvrtinové rozlišení v porovnání se 4K.
Dle lidí z Blur Busters, kteří měli možnost se na nový displej podívat, je rozdíl mezi 240 a 480 Hz rozhodně patrný, a to třeba už jen na pohybu ukazatele myši, který by už měl být v podstatě plynulý a to samé pochopitelně platí i pro hry, i když v jejich případě je to složitější pozorovat.
Mimochodem, pro některé už začíná být moc nízká i dotazovací frekvence herních myší, která je v podstatě dána limitem USB HID rozhraní a činí 1000 Hz (ovšem verze USB 3.1 teoreticky podporuje až 8000 Hz). Společnosti jako Razer, Logitech, SteelSeries, ASUS ROG či Zowie se tak už starají o to, aby se na trhu objevily myši se 2000Hz dotazovací frekvencí.
Nicméně to všechno je k ničemu, pokud náš procesor a grafická karta nedokáží zajistit vykreslování her v takových FPS, které by koupi 480Hz monitoru ospravedlnily. Je však zřejmé, že dříve nebo později se takové monitory objeví na trhu.
Zdroj: Blur Busters