To že to napustí plynem (asi dusík) a jsou předpoklady že to "prdne", tak to bude ještě dost sranda. Protože předpoklady pro "prdnutí" znamenají, že je to dimenzované jen tak tak.
Odpovědět0 5
Spíš bych řekl, že testovali co to vydrží a tlakovali tak dlouho, co to šlo nebo dokud to neprdlo, aby měli vůbec představu jak to dimenzovat.
Odpovědět8 0
Asi tak nějak :-)
Jestli to předpokládali, tak šlo o ověření výpočtů a simulací maximálního možného tlaku.
Stejně tak se to dělá u mraky věcí.
Byl jsem přítomen u lámání křídla pro letadlo.
Nejdříve na něm odběhalo x testů zátěže, unavových testů atd. a to do 100% vypočítaných provozních zátěží (vše je dlouhodobá záležitost, třebas na rok dva).
Poslední test byl destruktivní. Tedy v daných místech zatěžovat křídlo tak, až praskne. Prasklo to myslím při něco málo přes 130% což je prý super výsledek a křídlo je dobře naddimenzované.
Tohle bylo určitě podobný test.
Odpovědět3 0
Taky to tak vidím. Pokud vím, s tímto MK1 už neměli v plánů létat, tak mohli provést tuto destruktivní zkoušku.
Odpovědět1 0
Není co řešit, stačí mrknout na odkazovaný článek. Ctuji: "the purpose of today's test was to pressurize systems to the max, so the outcome was not completely unexpected." Tedy: "účelem dnešního testu bylo natlakovat systém na maximum, takže takový výsledek nebyl překvapivý."
(kus logiky: pro cestující se udržuje tlak ani ne jedna atmosféra.. Oproti nule.. Přetlak jedné atmosféry ustojí i plechovka o pevnosti konzervy na kočičí žrádlo.ú
Odpovědět0 1