Jestli budou mít tohle elektromobily místo oken, tak se zvýší dojezd tak o deset metrů :-)
Odpovědět1 0
Tak hrozné to zas není :-) Nedávno jsme to počítali a hodit solární panely na střechu a kapotu by dalo pár kilometrů denně, ve slunných zemích by šlo i o dvouciferná čísla. Když si člověk vezme, že průměrný denní nájezd je 40 km, není to úplně zlé. Plně solární auto by to u nás nedalo, ale na ušetření třeba čtvrtiny paliva by to už šlo. Na jihu Evropy by slunce mohlo dodat energii i na polovinu provozu, pokud by auto nestálo ve stínu nebo garáži.
Pokud jde o ta skla, tak při 5% efektivitě by to denně dalo odhadem tak 0,3 kWh, tj. energii na cca 2 kilometry, tedy dvacetinu provozu. Není to mnoho, ale taky to není jen pár metrů. Mít to standardní účinnost solárních panelů okolo 20 %, už by to mohlo být kolem 8 km denně, tedy pětina provozu.
Odpovědět1 0
Chvilku jsem přemýšlel co jsou to pakčlánky, ale pak mi došlo, že řádil šotek. :)
Jinak technologie fajn, ale stou plochou je to přeháňka a to obzvláště v městské aglomeraci, kdy stíní jeden dům druhému a ne všechny okna zalije slunce.
Odpovědět0 0
opraveno
s tou plochou skla pochopitelně přehání, ale fakt je, že tu je a pokud se může takto využít, je to jedině dobře
Odpovědět2 0