Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.7.2005, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
Octa | 10.8.200510:10
Máš pravdu o mém výsledku v 3DMark05 si s ní moc nepopovídám a tak jdu radši koupit tu kytku.
Jinak článek je fakt super, tak doufám že tě potěšilo že jsem ho přečetl až do konce.
Odpovědět0  0
Unavený | 8.8.20058:15
AMD Sempron 3000+
AMD Atlon XP 3000+
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 8.8.20059:52
Když použijete funkci ­"vyhledávání­" ­(je umístěna vpravo nahoře­), jistě to snadno najdete.
Odpovědět0  0
Unavený | 9.8.20057:47
Zapomněl jsem dodat, že oba jsou pro socket A a dle prodejce oba mají jádro Barton 333 MHz a 512 kB L2. Více z toho nevyčtu.
Odpovědět0  0
x1x1x | 23.7.200512:43
Zdar lidi

Já patřím taky k těm kteří skládají počítač si sami, i když mé znalosti tomu neodpovídají
Potřeboval bych poradit...

Když taktujete grafickou kartu , u mě konkrétně gigabyte nvidia 6600, tak jde to udělat tak aby
karta po reinstalaci windows byla pořád přetaktovaná , já to taktuji přímo v ovladačích, tudíž se to potom
smaže...., jde to nějak přímo v biosu.??

Ještě se chcu zeptat, jaký byste mi doporučili tichý disk..., já mám teďka seagate baraccuda 120 GB s­-ata
a jsem z něho zklamaný , já jsem žil v domění , že seagate jsou nejtižší disky, ale ono to tak asi už neplatí,
chtěl bych už něco do sata II, co říkáte na samsung..??
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 23.7.200514:08
No s tou kartou ti neporadim nicmene nejrychlejsi disky sou samsunky a hitachi s tim ze ty samsungy by meli byt o neco tissi ­(hitachi 250GB mam doma a nevim o nem..narozdil kdyz zabere muj WD raptor tak ten slyset uz je:­-­/ ale za tu rychlost se to da prominout:­-)
Odpovědět0  0
Gentle Giant | 20.7.20058:00
ono ty 4000 Kč za značkový 1GB je silně poddimenzováno a je to spíš těch 5000 a více.
Odpovědět0  0
Gentle Giant | 20.7.20058:01
Bylo určeno pro pána Robo77 a jeho ­"chybku"
Odpovědět0  0
Vincent2005 (8) | 20.7.20050:03
článek je pro standartního uživatele dobrý a poučný,mě se také velice líbil a se zaujetím jsem ho celý přečetl,ale to co autor považuje za prkotiny já považuji za priority, např: ­(bavíme se o sestavě za 40k­) Case je opravdu strašný a kvalita chlazení je mizerná do takto draheho počítače bych zvolil case TT Soprano za 2200kč to neni takový rozdíl v ceně oproti tomu jaký by byl rozdíl v efektu, zdroj­-nic horšího jak zdroje značky Akasa,OZC aj. bych do draheho pc nedal 1­) musí se hledět i do budoucna a 480W Akasa je jistota a stabilita.Další pro mě velký problém je myš, na tu já si potrpim a něco takovéhé jako IE 4.0 bych si na stůl nedal.A to že v sestavě za 40papírů chybí zvuková karta je ostuda nějtežšího kalibru. a tak dále.
Tímto nechci kazit autorovy práci, ale myslim ,že jako doporučení to byl skvělý článek, ale musí se silně upravit podle preferencí každeho člověka.
Odpovědět0  0
mech13 | 19.7.200522:32
musim take pochvalit SHW za kvalitni praci. napred vycerpavajici prehled procesoru, ted cele sestavy.... jen tak dal
Odpovědět0  0
Clone | 19.7.200520:48
Súhlasím že autor píše dobré články
ja by som tam dal aj iné veci ale pre bežného používateľa je to skutočne skvelý článok čo ja si čítam tak najlepšie dopodrobna napísaný článok len tak dalej stačí ho napísať tak raz za 3 mesiace
Ceny sa moc nemenia
Odpovědět0  0
Robo 77 | 19.7.200518:15
Autorovi ­- Opravte si prosim chybu u paměti v sestave do 30 000.­- mate tam napsáno ­" 512MB značkový modul Kingston, GeIL, Corsair nebo Kingmax vás vyjdou na cca 1750­-1950Kč. Při koupi dvou ­(tedy 1MB paměti­) tak budete muset investovat 3500­-4000Kč.

Tak za jedno mega zaplatit 4K tak to bych musel prodat barák, abych si mohl zahrat nějakou jednoduchou gamesu.

Ale jinak tyhle članky jsou super člověk se občas něco dovi jen tak dál.
Odpovědět0  0
Viliam Vida (41) | 19.7.200518:11
Autor v clanku vyjadruje svoj objektivny nazor a to sa mi na tom paci najviac­-len tak dalej drzim palce:)
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 19.7.200518:30
jeho nazor moze byt len subjektivny ale to nebolo cielom mojho prispevku. Skutocne velmi pekne spravcovany clanok, myslim ze mnoho ludi po precitani bude mat jasno co chce ­(myslim samozrejme HW menej zdatnych jedincov­). U mna znamka 1+
Odpovědět0  0
Max_ | 19.7.200518:05
Chybí informace, že Semprony velmi brzo budou 64­-bitové a GF6200 bude mít 8 pipeline za stejnou cenu, takže je lepší nějaký ten den­/týden počkat
Odpovědět0  0
MANIAC (17) | 19.7.200514:36
dobrý článok ale nesúhlasím s tým že 6200 je slabá karta, lebo má iba 4pipelines,,, 8pipelines ide odomknúť cez RIVATUNER a má výkon už len o velmi málo menej ako plná 6600
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5125) | 19.7.200515:05
Zalezi na tom, jaka 6200. 6200 do PCIe mivaji jadro NV43 ­(bez TurboCache­), tedy s deaktivovanou ctverici pipelines, ty lze odemknout. AGP verze ale maji vzdycky jadro NV44a a to ma fyzicky jen ctyri pipelines, takze zde uz nic nesvedete. To same plati o TurboCache verze.
Odpovědět0  0
MANIAC (17) | 19.7.200515:18
predstav si že ja mám agp 6200 Sparkle a ide to,,,,to tie okresané verzie sa nedajú
Odpovědět0  0
MANIAC (17) | 19.7.200515:46
akurát že 6600 sa dá lepšie pretaktovať
Odpovědět0  0
MANIAC (17) | 19.7.200515:21
ale s tým jadrom máš pravdu, ale ja mám s NV43 AGP 6200 128MB
Odpovědět0  0
Smile | 19.7.20059:10
Tak nevím, ale S754 do PC za 30000 ­- 40000,­- Kč mi připadá jako lehce mrtvá záležitost ... cenový rozdíl procesorů a desek je minimální a vrámci dalšího rozšiřování je S754 na nic ­(AMD bude plně podporovat S939 a M2­)... tedy pokud nechce někdo časem měnit Athlon 64 za Sempron 64 :­-­)
Jinak do sestavy za 40000 Kč se s přehledem vejde ATI X800XL ... a to je trochu jiné kafe co se her týká.
Poslední lehké zamyšlení pro ty co si netroufnou složit PC ... pozor na pomoc od kamarádů z důvodu možných problémů reklamace odpálených komponent při nepovedeném složení PC ... pokud PC sestavuje přímo prodejce není potřeba natahovat nervy, jestli to bude šlapat nebo ne ­(zvlášť když někteří dávají 36měsíců záruka na celé PC­).
Odpovědět0  0
Orgic (47) | 19.7.200512:15
No ale zase bacha na vyrobce kteri zapeceti skrin, pak nemuzete nic vymenit sami bez ztraty zaruky. Jinak na stavbe kompu neni nic tezkyho a mel by to zvladnout kazdej kdo neni uplnej dement. Akorat kdyz neco neslape tak se obcas tezko hleda pricina... Ale jako komp si jedine postavit sam:­))
Odpovědět0  0
mech13 | 19.7.200512:32
souhlasim s tim ze slozit to zvladne temer kazdy ale rozhodne bych to kazdemu nedoporucoval. lehke to je dokud se neobjevy sebemensi problem ­(i banalni­). co se tech kamaradu tyce tak tem bych taky nejvic neveril. uz se mi dostalo do ruk par PC co skladali ­"kamaradi­" ­- ty vypadaly: MB na 1 sroubku, led blbe zapojene... takze pozor!!!

jinak clanek paradni, souhlasim s temer vsemi nazory jen mi vysvetlete jedno: k cemu do PC davate sakra porad FDD??? nemam ju ani ve svem obstaroznim C1,7 ­(ktery mi bohate staci ­- viz zaver, namam duvod k upg., nepotreboval jsem ju ani na PII 300!­) a nijak mi nechybi. osobne bych zakazal veci jako FDD, COM, paralelni port...
ted si na vic nevzpominam
Odpovědět0  0
mech13 | 19.7.200512:39
na neco jsem si vzpomel. treba takova prkotina ktera muze zkazit radost z poskladaneho PC: vetrak CPU zapojeny na jiny konektor­(dnes jich byva hodne­) v biosu je zapnuta detekce a varovani ventilatoru a po zapnuti zacne jecet speaker a na obrazovce je par radku cervene napsanech... staci zapojit vetrak na spravny konektor nebo v biosu vypnout varovani a je to ale vidim hromadu uch ktere to nenapadne...
nebo treba vim ze se do bedny 2 roky nesahne, je tam HDD a DVD: 2 jednotky ­- proc kazdy druhy PC ktere vidim ma zapnutou automatickou detekci vsech 4 zarizeni? ­(klasicka PATA­) a proc je bootovani nechane v puvodnim poradi FDD CD­-ROM HDD kdyz se pokazde bootuje z HDD?
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 19.7.200512:58
Na co FDD? a COM porty? No staci takova blbost jako instalovat system na RAID radic....nebo u nekterych vyrobcu MB je nutne mit FDD k flashnuti BIOSu...
A co se tyka COM portu, tak za to bohuzel mohou vyrobci periferii...uplne blby priklad...TV tuner od Pinnaclu ma na COM port senzor dalkoveho ovladani ­(u modelu PCTV Pro, ty nove uz maji senzor napojeny primo do PCI karty­). A co me nejvic stve, tak vyrobce hodinek Suunto, coz jsou nejlepsi sportovni hodinky s merenim tepu, nadmorske vysky, rychlosti stoupani­/klesani a podobnych veci ma konektor samozrejme na COM port.
Odpovědět0  0
mech13 | 19.7.200515:11
tak ta FDD se v nekterych specialnich pripadech treba muze hodit ale urcite ne k beznemu provozu a kvuli tomu podle me nemusi byt FDD v kazde bedne. treba ten bios se nekdy da obejit. bohate staci aby ju mel doma ten kdo takove ukony bezne provadi a neobtezovat s tim bezne uzivatele. taky jezdim autem a nemusim met doma autodilnu.
Odpovědět0  0
Komisar.durex | 19.7.200523:50
No nevim mylsim ze naopak kamaradi to nekdy leckdy udelaji lip nez nejaka firma....zazil sem par PC kde aby usetrily na ksande tak ne jedny byl HDD CD­-ROMka kabely byly uplne vsude ­(zuadna uprava pro lepsi proudeni vzduchu­) na CPU zadna teplovodni pasta atd atd....takze celkem hruza:­-/
Odpovědět0  0
mech13 | 20.7.20056:22
to je sice pravda ze je bezne HDD a CD na jedne snure ale to je snad jedine pravidelne neduh. psal jsem pozor na kamarady ne zavrhnout kamarady... nekdy je znamy ma mnohem vic znalosti a zkusenosti nez lecktera firma ale tech moc neni... nohem lehci je narazit na trubku nez na nekoho dobreho.v te firme je pomer dement:zodpovedny snad o dost lepsi. vsude se nekdo najde... mozna me neco napadlo ­- lamy jsou na skladani PC hrozne nateseny a aktivni po tom co si precetli super clanek v nejmenovanych casopisech jak to je lehky. nekdo kdo umi muze byt i otraveny ze to zase musi davat dokupy... co vy na to?
Odpovědět0  0
MANIAC (17) | 20.7.200517:16
presne tak kedysi ma to bavilo sa starať o PC, postupom času sa s koníčka stala otrava lebo vysvetlovať každému kamarádovi a rodine stale dookola to isté,,,niekedy by som bol radšej keby som nič nevedel, alebo ešte lepšie keby nikto o mne nevedel že čosi viem:­-)
Odpovědět0  0
Milan12 | 19.7.200516:33
Ano máte pravdu.S754 není určen do počítaču nad 20 litru,je to ale marketingové rozhodnutí AMD s ukončením Athlonu na S754.Podle mně ne zcela štastné,ale budiž,ono taková 3400+,3700+ se mohla klidně ještě nějakou dobu prodávat.
Ale AMD podle všeho NEBUDE PODPOROVAT 939 vedle M2.Tak prosím nepište kraviny.Takže kupovat S393 jenom proto že za 1.5 ho rozšířím třeba o dual není moc moudré,prostě proto že tou dobou již pravděpodobně procesory na 754.939 nebudou v prodeji.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 19.7.20059:10
Zde nabízím alternativu pro ty co chtějí jen samotnou CASE ,těhle uživatelů je také hodně:

do 10­-15 000,­-

Intel:

Intel Celeron D331 2,66GHz 533MHz BOX 775pin ­(cca 2698,­-­)
Gigabyte GA­-8I945GMF ­- Intel 945G ­(cca 3555,­-­)
DDR II 512MB, PC533MHz, Corsair ­(cca 1456,­-­)
Hitachi 7k250 80GB SATA ­(cca 1700,­-­)
LG GCC­-4521B combo OEM černá ­(1400,­-­)
FDD mechanika černá ­- 3,5­" ­(170,­-­)
EuroCase ML5410 400W ­(1191,­-­)
Asus Extreme N6600 TOP­/TD 128MB, PCI­-E ­(4086,­-­)

celkem tedy : 12170,­- za EMT64 celer supr vybavenou desku podporující EMT64 a dualcore a s integr GK do kanclu pro doma lze přikoupit tu 6600 celkem pak 16256,­-

AMD:

AMD Sempron 2500+ BOX, 754 ­(2285,­-­)
MicroStar K8N Neo3­-F ­- nForce4 4X ­( 2344,­-­)
1x 512MB A­-Data 400MHz ­(1050,­-­)
Hitachi 7k250 80GB SATA ­(1700,­-­)
LG 4163b ­(1400,­-­)
FDD mechanika černá ­- 3,5­" ­(170,­-­)
EuroCase ML5410 400W ­(1191,­-­)
a nějakou GK 6200 ­(kancl­) ­(cena pak okolo 10000,­-­) nebo spíše 6600 ­( Asus Extreme N6600 TOP­/TD 128MB, PCI­-E­) takže sestava do 15000,­-



sestava do 20tis ­(bez monitoru,OS,Klavesbice a myši,modemu,atd :­)­) ­)

INTEL:

Intel Pentium 4 3,0GHz 530J Prescott socket 775 ­(5854,­-­)
MicroStar 945P Neo­-F ­- Intel 945P ­(3909,­-­)
Asus Extreme N6600 TOP­/TD 128MB, PCI­-E ­(4086,­-­)
Samsung SpinPoint P Series HD160JJ 160GB SATA II ­(nebo hitachi je to jedno­) ... ­( 2642,­-­)
2x DDR II 512MB, PC533MHz, Corsair ­(1456,­- x 2­)
LG4163b ­(1400,­-­)
FDD mechanika černá ­- 3,5­" ­(170,­-­)
Modecom + 350W Fortron ­(1600,­-­)

celkem teda cca 22573,­-
( ale kdo by tohle koupil těžce by prohloupil tady AMD varianta vychází neporovnatelně lépe­)

AMD: ­(není ani moc co měnit­)

AMD 64 3000+ Venice socket 939 ­(4723,­-­)
DFI LanParty UT NF4Ultra­-D ­- nForce4 Ultra ­(nebo jen Nforce4 ale přichází o SATAII­) ­(4400,­- nebo 4000,­- ­)
Asus Extreme N6600 TOP­/TD 128MB, PCI­-E ­(4086,­-­)
2x 512MB Kingmax 433MHz CL2,5 ­(1200,­- kus­)
Hitachi 7k250 160GB SATA buď nebo SATAII
LG4163b ­(1400,­-­)
FDD mechanika černá ­- 3,5­"
Chieftec DX­-01SL­-D­-U 410W


INTEL:

Intel Pentium 4 3,0GHz 630 Prescott 2M socket 775
ASUS P5WD2 Premium i955x
Asus Extreme EAX800­/2DTV 256MB, PCI­-E
1024MB DDR2 PC4200 ­(533 MHz­) CORSAIR
Samsung či Hitachi SATAII
LG4163b ­(1400,­-­)
FDD mechanika černá ­- 3,5­"
Chieftec LBX01­-B­-B­-B 410W

AMD:

AMD 64 3200+ Venice socket 939
DFI LANParty UT nForce4 Ultra­-D
Asus Extreme EAX800­/2DTV 256MB, PCI­-E
2x 512MB A­-Data 500MHz
Samsung či Hitachi SATAII
LG4163b ­(1400,­-­)
FDD mechanika černá ­- 3,5­"
Chieftec LBX01­-B­-B­-B 410W

je to vybírané tak že komponenty jsou vybrané vždy to nejlepší a nejvhodnější ve své třídě ­(tj do dražších sestav AMD se nemá cenuu bavit o deskách jiných než DFI Lan PArty, o diskách také Hitachi nebo samsung,GK 6600TOP,6600GT­(která ale už není tak výhodnou koupí x800 je cenově hodně blízko a je na tom výkonově o dost lépe­) paměti A­-DATY 500Mhz k AMD jsou prostě jasná volba při vyšším rozpočtu :­)

Dále se stále hodně šetří na zdroji přitom toto ,,ušetření­" může mít hodně špatné následky .... u zdroje není až tak důležitý počet W jako hodnot na jednotlivých větvých, kvalita kabeláže atd :­)
takže low end : forton350W ­(850,­-­)
střední třída: Chieftec 410W,levicom450W X­-Alien ­(24pin­) a nejlepší možnost vůbec Forton 500W Blue storm ­(24pin redukce na 20pin ,rozdělené větve,120větrák, prostě vše ....­)
High end: skoro jakýkoli Enermax ­(není jiná volba :­) ­)
Odpovědět0  0
zhl | 19.7.20059:02
Uplny zaver je naprosto vyborny a musim souhlasit, skoda ze sem si ho neuvedomil uz driv :)
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 19.7.200512:29
Závěr je cool. Jenom přemejšlim, co za dárek? Dvě ATIny v CrossFiru? :­-­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­))
Odpovědět0  0
Frodo. | 19.7.20058:53
slusne ­- jen takova mala chybicka lcd s odezvou 16 ns bych tedy opravdu chtel mit, jen me trochu mrzi, ze nebyl uveden Raptor ­- znam ve svem okoli 2 lidi, kteri ho maji a nevadi jim mensi kapacita ale pochvaluji si celkove zivejsi system a urcite se mnou budete souhlasit, ze vykon diskoveho subsystemu je v soucasnosti nejvice zalostny
Odpovědět0  0
Komisar.durex | 19.7.200523:46
no WD Raptora mam a maximalni spokojenost:­-­) to je fakt hlavne to nabihani systemu..a vubec veskera narocnejsi prace s diskem...
Odpovědět0  0
Ansli | 19.7.20058:45
pekny prehled, muselo to dat praci. Nicmene jedna vytka. Jak jsem to tak jenom preletel, u pocitacu za 40k bych pocital stim, ze budou uz opravdu na vysi, takze nejaky S754 bych tam nedal ani nahodou...Rovnez kombinace slabsi procesor a vykonna graficka karta neni moc koser, protoze pak celou sestavu brzdi procesor.
Ale jinak supr, jak se to doladi, bude to pro neznale krasny prehled ;)
Odpovědět0  0
Mr. Hahn | 19.7.20058:24
po delsi dobe ­(nepocitam procesory­) zase jeden dobry clanek....
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.