Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.12.2005, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
John Silver | 29.1.200618:27
CPU Pentium 4, 3GHz ­(630­), MB Gigabyte 8I945P­-G ­(i945P­), GK nVidia GF 6800 GS, RAM 2Gb ­(DDR II 667­), HDD Seagate Barracuda 250 Gb SATA II, karta PCI Wi­-Fi, mechaniky DVD­-RW, FDD, 2x větráček pro CASE. Poraďte mi někdo vhodný zdroj, nejlepe Fortron ­(max do 2 tis.­).
Odpovědět0  0
pa3k | 5.1.200621:49
V prvom rade musím autora pochváliť za podľa môjho názoru kvalitný základný prehľad komponentov. Dobrá práca. Samozrejme je to všeobecné, pre špeciálne požiadavky sa treba voliť iný HW. Konkrétne narážam na požiadavku tichého PC. Z tohto pohľadu by ma zaujímal názor autora alebo účastníkov diskusie na MB pre socket 939 s požiadavkov na pretaktovateľnosť, stabilitu a súčastne nulovú hlučnosť. Základné dosky od DFI sú pre tento účel veľmi vhodné ­-­-­-ALE­-­-­- s výnimkov hlučnosti.

Konečne sa dostávam k jadru problému: IMHO jediná kvalitná alternatíva s vysokou taktovateľnosťou, výkonom a NÍZKOU HLUČNOSŤOU sú MB od ABITu, napríklad Abit AN8 Ultra s hetpipe chladením čipsetu. Zo správ som sa ale dozvedel o pravdepodobnom krachu... :­-­( Čo to znamená z hľadiska podpory, BIOSU, driverov prípadne reklamácie v budúcnosti? Doporučujete kupovať alebo je to riziko? Vďaka za prípadné vyjadrenie.
Odpovědět0  0
jiri.faruzel (17) | 28.12.20058:45
Tak jsem vas asi spatne pochopil, ja jsem mel na mysli 1 modul o kapacite 1 gb s casovanim cl 2,5, abych mohl mit 2*1 gb, takze 2 gb
Odpovědět0  0
fanab (32) | 27.12.200520:52
Namáte náhodou někdo zkušenost s tím, že mi počítač po vypnutí už nenastartuje? Musím vždy vypnout a zapnout vypínač na zdroji a pak rychle tlačítkem nebo klávesou comp zapnout. Pokud tam nechám minutu prodlevu tak už nic, už se nerozběhne. Je to snad špatně ukostřené? Modul se vstupy je ukostřen O.K., jediná věc u které nevím zda je v pořádku jsou otvory pro přišroubování motherbordu ke skříni pro které jsem na skříni neměl závity a dal jsem tam ty plastové narážecí kolíky. Hodlám zkusit vyměnit zdroj za typ bez zadního vypínače ale nevím zda to pomůže. Nebude to ta deska? Je to sice Gigabyte to však neznamená, že musí být v rightu. Nemáte někdo podobnou zkušenost i s řešením? Díky předem za help.
Odpovědět0  0
Thales | 14.1.200613:41
Tohle už jsem řešil, bylo to slabým chladičem procesoru. Jdi po restartu do biosu a koukni na teploty procesoru.
Odpovědět0  0
jiri.faruzel (17) | 27.12.200517:34
Nevim kde autor vzal cenu 2316 zapameti 1 gb ddr 400 samsumg cl 2,5, kdyby napsal do shrnuti do 30 000kc cenu kolem 4000 kc tak by tomu vice odpovidelo, moduly v takove cenove relaci jsou jen s cl 3.­(aspon na vsech e shopech kde jsme se dival­) nebo snad existuje nejaky obchod kde maji pameti cl 2,5 uvedeno?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 27.12.200518:40
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste], nyni dokonce za 1138Kc s DPH pres e­-shop, dva moduly tedy 2276Kc s DPH. Jsou CL2,5, zkousel jsem to. Sam se te cene divim.
Odpovědět0  0
petrik.onv@seznam.cz | 1.1.200619:33
šlo by alespoň trochu víc osvětlit problém zpomalení ­(400­/333­) pamětí při použití 2 modulů u socketu 754 ? Díky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 2.1.200623:09
Problem je v tom, ze jednokanalovy radic pameti Athlonu 64 nedokaze zvladnout dva oboustranne moduly na DDR400. Nema problem s jednim oboustrannym, ani se dvemi jednostrannymi. Jeden kanal proste nedokaze obslouzit ctyri strany s pametovymi cipy. Stejna potiz postihuje i Athlon 64 s dvoukanalovym radicem­), zde z duvodu dvou kanalu se pocet zdvojnasobuje, nedokaze oblouzit 2×4 strany­), takze nema potize se dvemi dvoustrannymi ­(2×1 oboustranny­) ani se ctyrmi jednostrannymi ­(2×2 jednostranne­), ale pri pouziti ctyr oboustrannych ­(defacto 2×2 oboustrane­) uz opet pada na DDR333. Novejsi revize tyto problemy pomalu resi, ale i Venice si to nastavi zpatky na DDR333. Lze zkusit v BIOSu nastavit DDR400, mozna problemy nebudou a pojede to hezky, ale nemusi. Kazdopadne doporucuju projet pameti MemTestem a GoldMemory ­(napriklad­).
Odpovědět0  0
Jan Kofal | 27.12.200516:57
Nevim proc autor porad pise ke grafice X800 GTO ze de rozsirit na 16 pip. dyt to nejde !! to jde az u GTO2 normalni GTO proste rozsirit nejde !! akorat to mate lidi a pak se na to porad ptaj
Odpovědět0  0
asdfasdsd | 24.1.200613:52
jde to dpc. ale ne softwarove !!!!!!!musis fyzickym zasahem spojit nejaky mustky, opravdu to jde !!!
Odpovědět0  0
Laďah | 27.12.200515:06
Nevím proč je stále doporučovaná deska GBK8NE. Ta se soudruhům od Gigabyte moc nevydařila. Na jejím pasivu lze vařit Cafe o přetaktovatelnosti a biosech např F5 ani nemluvě.
Osobně místo ní můžu vřele doporučit od AsRocku K8NF4G s grafikou za cca 1700Kč s DPH a k ní paměti od Kingmaxu DDR433. Lehce v přetaktovatelnosti a netopivosti nechá za sebou většinu uváděných desek.
Pro skt939 mi zde chibí od MSI K8NE4­-Fi a to i ve verzi Sli. Taktovací shopnosti a vybavení jsou podstatně lepší než Vámi uváděný Asus K8NE
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 27.12.200513:08
Sorry nevim jak tu pichnout odkaz.. [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
John Silver | 18.3.200611:11
Tato reklama je poněkud falešná. Proč? Zkuste si tu VGA v uvedené firmě koupit. Není a nebude!
Odpovědět0  0
a8n | 27.12.200512:40
Tedy zbyli­-li vám nějaké penízky. Ty penízky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 27.12.200518:51
Diky, chybicka se vloudila.
Odpovědět0  0
kaso02 (75) | 27.12.200511:12
Nemozem si pomoct ale tie zostavy su celkom dobre prepracovane no sice sa sem­-tam zabudlo na nejaky detail ale ceelkove spracovanie je v poho. Naozaj autor nemohol presne odhadnut co do ktorej zostavy dat pretoze kazda zostava co sa sklada je na nieco urcena a preto ta roznorodost. Ale dokazal dobre naznacit co sa najviac pouziva a co letiiii. Ale no ako uz AndrewJ nazacil na to by sa uz teraz nemalo zabudat... THX
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 27.12.200510:52
Nemůžu si pomoci..ty sestavy jsou opravdu ­"velmi orientační­" , protože každý potřebuje pc na něco jiného..např. já když si skládám pc i za těch 40 hadrů, tak bych tam nikdy nedal zvukovku za 2200kc, ale radši bych pohonil grafiku..někdo by zase grafiku vyhodil úplně a natřískal do sestavy disky, či nějaký mnohem kvalitnější LCD panel. Ale jinak zase chválím autora, že se s tím porval..=­) BTW: s tím notebookem je to pravda..stačí ten levný..ale DVD­/RW mechanika je už asi nutnost..combo je fakt pro naprostého neuma!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 27.12.200518:49
Zvukovku za 2200Kc jsem u techto sestav pridal na zadost drtive vetsiny ctenaru, kteri jsou toho nazoru, ze za ty prachy uz by tam mela byt. Take jsem uvazoval, ze ji tam dam, ale nakonec jsem pridal na grafice a veru, nelibilo se to. Takze od te doby tam PCI zvukovku nechavam. Samozrejme, jak rikate, sestavy jsou orientacni, kdo si na extra zvuk nepotrpi, ten klidne muze ty dva tisice dat nekam jinam, nebo usetrit. S tim combem souhlasim, ta veta je tam uz pomerne dlouhou dobu a za ten cas se DVD­-RW mechaniky staly skoro standardem, za kktery ani neni velky priplatek.
Odpovědět0  0
cml11 | 2.1.200613:06
Máte pravdu, co se týče konkrétního počítače, stejně jsou preference každého trochu jiné a jde jen o to vyhovět. Já osobně bych minimálně u té dražší sestavy vyměnil Audigy ZS za o 700 levnější Audigy 4 a uspořené finance obratem vrazil do lepších reproduktorů které jsou ve všech navržených sestavách poněkud utlačované. Co je vám v sestavě platná solidní zvukovka, když jaksi nemá přes co hrát..Jinak patřím také k zastáncům kvalitních klasických monitorů jako autor, jen trochu větších úhlopříček. A tak LCD dostačující mým požadavkům ­(srovnáváno jednoduše okem­) stojí nekřesťanské peníze. Proto bych také zmínil alespoň v závěru možnost zakoupit za příjemný peníz kvalitní použité CRT monitory od firem které se na jejich dovoz orientují. Sám mám 21­" Dell P1130 za 4500 a nedám na něj dopustit.Jinak jsem spíš příznivcem opačného trendu než Devilek a osobně považuji peníze investované do opravdu špičkové grafiky za nerozum.Radši mainstream, kvalitní periférie a velký disk.Za dva tři roky konec konců nebude problém grafiku za pár korun vyměnit za něco, za co dnes zaplatíte tisíce navíc. Hodně lidí stejně nakonec tolik času na hraní nemá, rozdíl mainstream­/high­-end mimo 3DMark téměř nepozná a ve výsledku ocení spíš kvalitní a velký monitor, dobré reproduktory, klávesnici, tichý počítač a spol..
Odpovědět0  0
anunnaki@ahaportal.com | 12.1.200622:16
Nesouhlasim, kvalita normalniho zvuku je stejna pro hry a kvalitni poslech na beznych 5.1 sestavach stejna jak u integrovane karty tak u externi karty. Je sice pravda ze se usetri mozna 5% vykonu pokud bude externi zvukovka s 3D HW podporou zvuku, ovsem za tech 2500KC se dostanu jiz o tridu vyse s grafickou kartou, co mi hodi desitky procent vykonu navic. Tedy nevidim jediny duvod mit v stroji zvukovku. Kvalita zvuku stejna ­(pokud nemas kvalitni externi 3­-4pasmove repro v hodnote 10litru za kus­) a vykon vetsi taky mit nebudu ­(slabsi grafika­). Takze fakt je to zbytecnost.
Odpovědět0  0
pa3k | 13.1.20069:22
> kvalita normalniho zvuku je stejna pro hry a kvalitni poslech

Vieš, ono ide o to čo si predstavuješ pod pojmom ­"kvalitní poslech­", :­) Veľa ľudím má v obyváku hifi audio systémy alebo domáce kiná s lepším zvukom. Pri kvalitnejšom hifi zosilovači v cenovom pásme 15­-20.000 a dvojpásmových ­(áno pre hifi stačia aj dve pásma ;­) repro v cenovej hladine okolo 10­-15.000 ti spraví LEN kvalitný použitý prepojovací kábel ­(napr. kimber­) zvuk o triedu lepší. Porovnanie zabrumeného zvuku z dosky a zvukovky s odstupom siglálu od šumu 109 dB. Hold kto je na hifi, kúpi si zvukovku. Pri hre je to jedno, deťom stačí kodek na doske ;)
Odpovědět0  0
cml11 | 15.1.200621:32
Otazka je, kolik desitek procent vykonu navic ziskas a jak moc se ti projevi pri tvem typickem pouziti pocitace.Predpokladejme ze vecne jen hrajes a zakladas si zasadne na co nejvyssich detailech v co nejvyssim rozliseni, hrajes si s nastavenim kazdy hry tak aby jsi z grafiky vyzdimal maximum. Pak ano, investuj do drazsi grafiky.Zminenych 2500 od mainstremu vys znamena v praxi napr. nahradu X800GTO2 za 7800GT.Prinos je nejakych 30% v 3DMarku, ve hrach ale uz tak velky nebude.Z vlastnich zkusenosti s upgrady mohu rict, ze citelny narust vykonu grafiky vidim tak pri zdvojnasobeni skore.Pak lze se hrou poskocit typicky o jedno rozliseni vys a pridat nejaky ten detail.Tedy napr. rozdil 6600GT vs. X850XT.Tam to snad jeste smysl ma.Abych ale pocitil rozdil nad X800GTO2, musel bych poridit rovnou 7800GTX,coz jsou podle me vyhozeny penize, absolutne to neodpovida prinosu a velmi rychle to ztrati hodnotu.Pokud tedy za usetreny peniz poridis aspon trochu slusnou zvukovku ­(Audigy4 za 1600­)a solidni, byt treba jen 2.1, repracky, budes mit nakonec z pocitace lepsi dojem.Vyhnes problemum s kodeky, zaroven ulevis CPU dodanim potrebnych funkci HW, dodas SLYSITELNE lepsi prevodniky ­(zkousel jsi nekdy pustit jedno audio CD na prehravacich dvou znacek?Rozdil dokaze byt prekvapujici­) a poridis repracky na kterych ti zvuk bude o poznani lip vyhovovat.Cim min hrajes, tim vic tohle ocenis.Ani pri hre ostatne neni dobrej zvuk k zahozeni.Jen nebudes moct prvnich par mesicu tolik machrovat pred znamymi high­-endovou grafikou...
Odpovědět0  0
AndrewJ | 27.12.20059:54
Trošku mě mrzí, že tohle autor nezohlednil, protože to hle je velmi blízká budoucnost.. určitě už v životnosti počítače kupovaného teď.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 27.12.200518:43
Pokud vim, tak o kodovani videa pomoci GPU jsem se zminoval v kazde kategorii u grafik Radeon X1000. Bohuzel ani ty to neumi, takze je zatim zbytecne se bavit o necem, co vubec neni aktualni a jeste nejakou tu chvili nebude.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.