Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.8.2005, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
WestFlame | 27.8.200513:29
Zajímalo by mě proč je tento LCD monitor ­(Acer AL1714ms­) označen červenou barvou.... mě předražený nebo nekvalitní ani tak nepřijde...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5074) | 28.8.200512:32
Ma dost maly kontrast 350:1 a dosti velky jas 370cd­/m2 cimz se snazi dohnat mensi kontrast. Monitor by tak mel mit pomerne slusny kontrast, ale v noci bude dost silne svitit do oci a proto jej nedoporucuju.
Odpovědět0  0
Max_ | 27.8.20050:32
Budu dělat upgrade a záleží mi dost na ceně, tak jsem strávil dost času hledáním herního základu s nejlepším poměrem cena ­/ výkon. Moje doporučení:
Deska s nForce4­-4x dle sympatií ­- MSI, DFI, ASUS, ... ­- 2260 Kč vč.DPH ­(MSI­)
Sempron 2500+ BOX ­(64­-bit,sck754,256 cache,OC to 2,4 GHz­) ­- 1600 Kč vč.DPH
512 MB DDR433 CL2,5 Kingmax ­- 1660 Kč vč.DPH
Gigabyte GF6600, GDDR3, OC to min 500 core­/1100 mem ­- 3450 Kč vč.DPH
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 24.8.200522:47
Podle me je clanek docela fajn, prehledne poradi, na cem jdou slusne spustit hry ­(taky bych se primlouval za nizsi kategorii do 13­-15 tis. Kc, to je umeni udelat sestavu pro mene narocneho hrace napr. jako 2. PC domu pro nejmladsi­). Kdyz se podivate po hotovych sestavach na netu, jsou vam schopni dat k procesoru 3000+ Venice grafiku 9250 a tvrdit, ze ma vynikajici vykon ve hrach. Ale postavit sestavu treba na s. 754 se Sempronem 2600+, mb JW A689DAS, ram 256­-512MB, gk R9600Pro, hd 80GB, dvd LG ­(staci dvd mechanika, vypalovacku mate na tom vykonnejsim PC­) a rict: tady mate sestavu za 10 tis. bez monasu, na ktere rozjedete i nejnovejsi hry bez vyhlazovani, to uz vyzaduje trochu premysleni, srovnavani a kombinovani. Se 40k je to sranda. A k teto inpiraci je tento clanek dobrej. Takze diky autorovi.
Odpovědět0  0
Hibiki | 24.8.200514:18
" Jedinou jejich výhodou je obecně vyšší možnost taktování.­"
Co takhle zaruka ? 2 roky u OEM proti 10 rokum u Kingston,Transcend,apod. neni vyhoda ?
Odpovědět0  0
dd@dd.cz | 24.8.200519:37
No 10 let zaruka na pameti je docela na houby ­- ty pameti za 3 roky budou na houby ­(resp. nebudou pouzxitelne v nove desce, ve starem pocitaci pobezi OK­). Dale jako ciste elektronicke soucastky se bud porouchaji chvili po prvnim spusteni, nebo uz vubec ne. Dale zaruku vetsi nez 2roky si musis vetsinou vyridit primo s velkobchodem­/vyrobcem a to se taky prodrazi. Takze je to spis takovy hype.

To je to same jako dozivotni zaruka u sluchatek Koss ­- funguje treba i u sluchatek za 600 Kc a hadejte, co vam na sluchatkach odejde prvni ­- molitany nebo kabel ­- a za tyhle blbosti budete platit 200Kc poplatek. Tomu rikam dozivotni zaruka.
Odpovědět0  0
snajprik | 24.8.200512:08
Neviem o com sa tu hadate kazdy si kupi co chce a na co ma, ties pocitace porovnavat z mobilami a ich vyuziti je smiesne ja na mobyle uz som nepisal SMS 6 mesiacou ak musim tak to napisem na PC je to lahsie a rýchlejsie a o tom to cele je, lepsie PC kupujeme kôly lahsej praci s nim ­(napr. ak vam treba formatovat disk S­-ATA to ma za par sekund ak spustate PC vykonejsi PC to ma za par sekund ak vam treba odvirovat PC alebo len praca z aplikaciami kazdy to ma rad ked je to okamzite,
a o tom to cele je o pohodli a o case a samozrejme o financiach :­) ­(aj o IMAGE­) , Ties nove PC nekupujeme kôly tomu ze chceme aby to co mame islo lepsie ale kôly tomu aby sme mohly spustit nieco nove vo svete softveru , ked si niekto kupi 64bit procak tak asi bude chciet skusit co to dokaze a mozno si nainstaluje 64bit LINUX a nauci sa nieco nove a mozno nainstaluje aj aplikacie a skusi co to roby, a ked zisti ze je v tom jediný v okolo co stym vie robyt a roby tak zisti ze v okoly je v tom najlepsi
:­) ale urcite by som PC nedaval do urovni mobilov to je naprosta blbosť.
Odpovědět0  0
MANIAC (17) | 24.8.200511:42
prečo vy už máte Sempron 3500+ soc.754 keď AMD ho ešte ani nemá uvedený na svojich stránkach??????
http:­/­/www.amdcompare.com­/us­-en­/desktop­/Default.aspx
Odpovědět0  0
wex (5) | 24.8.200511:39
Mám BFU dotaz: Jak je to s těmi RAMkami? Jdou DDRII paměti nainstalovat do desky, která podporuje jen DDR?Nebo proč autor píše, že se vyplatí 533MHz, když paměti DDR 533MHz jsou o dost dražší?
Odpovědět0  0
bYp (18) | 24.8.200513:09
DDR2 do DDR1 slotu nenacpeš.... a to co piše autor radši no­-coment...
Jinak DDR2 533 a 400 není téměř žádný rozdil v ceně ­(1595 vs 1560­) takže co asi koupiš?:­)
Co se týče DDR1 tak tam se ti 533 moduly pěkně prodraží;)
Odpovědět0  0
Krtek 1 | 24.8.200511:03
Mně se líbí věta, že 256 MB RAM nestačí ani na wokna. Kámo jsi kapku vedle. Doma mi běhá ­(no běhá... funguje­) server s 64 MB RAMky, a na 128 MB už se daly XPčka ­(profi­) trochu používat . A na 256 MB nám jedou všechny kancelářský počítače v okolí a neni problém s žádnou aplikací. Já řikam že víc ja 256 MB má význam už jenim na hry. Ale souhlasim že cenově nemá cenu míň jak 512 MB kupovat.
Odpovědět0  0
ALF | 24.8.200513:17
se spis prober ty...
128MB RAM + XP = chrocht mania s.r.o.
256MB RAM + XP = XP sezraly vsechnu pamet a aplikace jsou prakticky na suchu
512MB RAM + XP = dobry zacatek,system tika dobre, aplikace maji dobrou odezvu a aj nejaky gamesy si solidne zaparis ­(tak 2­/3 titulu­)
1024MB RAM + XP = dnes idealni stav pro herni PC rekl bych
vice... = nadsenci a profici

mam v praci PII­-400 s 224MB RAM a je citit ze by to este tak 128MB rado kouslo
Odpovědět0  0
Krtek 1 | 24.8.200513:32
no, na 256 MB hraju v pohodě Call of Duty, SoF 2, oba Undergroundy a hafo jinejch her. Dooma 3 teda ne... Na kancl je to víc jak dost. Neni problém střihat film, pálit DVD a brouzdat po netu a ještě si něco tisknout třeba z OO. Akorát nesmíš mít zasr.. widle od neustálýho instalování a rušení kravin.
Odpovědět0  0
soundake (16) | 24.8.200514:04
Fanda Slideshow? ;­) Jen ftip!
Odpovědět0  0
Krtek 1 | 24.8.200514:14
ani ne. Běhá to pohoda. Většina 1280x1024 v plnejch detailech. AA v takhle vysokym rozlišení považuju za zbytečnost a nějakej ten anizotrap stejně očima nějak nepoznávam. Možnáu novejch her bych něco poznal. Mam navíc jenom GF 4 Ti 4200 64 MB.
Odpovědět0  0
flegy_lama | 24.8.200510:58
Může mi nekdo vysvětlit,proč ste do toho zařadili Athlona XP??? Vždyť už se dávno nevyrábí...To by si koupil jen duševně nemocný člověk.Akorát s tim pletete lidi kteří nejsou zdatní v IT... a jinak z prvniho komentáře souhlasim jen s těmi cenami...stačí hledat a určitě najdete levnější komponenty...tohle súíš totiž vypadá na nějaký kameňák.
Odpovědět0  0
Krtek 1 | 24.8.200511:14
No já mam pocit že na kancl je úplně jedno co máš za procák. Dneska cokoliv nad 1 GHz je prakticky předimenzovaný a kancelářskej stroj bych dneska dělal už jenom z bazarovejch dílů a na 5 let musí vydržet. Náhodou XP 3000+ mam a nepřipadam si jak blázen ale to bude tim, že byl zadarmo. Stejně neni o moc rychlejší než Duron 1.8 kterýho mi nahradil.
Odpovědět0  0
flegy_lama | 24.8.200518:14
Ale ja to beru z pohledu ze uz dneska je to prakticky vykopavka...jasne ze to staci na ucto...ale bude to stacit aby to utahlo ucto na Viste? :­-­) podle me ne
Odpovědět0  0
nekdo | 16.9.200518:15
Pečlivě važ svoje slova. Jsou lidé, kteří si koupí Athlon XP kvůli upgrade starší desky. Říkat o někom, ­"To by si koupil jen duševně nemocný člověk­" je zbytečně sprosté a urážlivé. Podle tebe se duševně nemocný člověk pozná podle toho, že si koupí nevyráběný procesor? Zařiď si praxi psychologa.
Odpovědět0  0
Gayos | 24.8.200510:36
Hlavne ze si hry uzivas na nejvyssi rozliseni na velke plose co? monitor bych si koupil jako prvni, cumet do nejaky vestecky koule je gay....
Odpovědět0  0
Extreme-Cool.Ing | 24.8.200510:17
jediný co sem asi posral je to že sem si koupil jen 256ky. protože sem si chtěl koupit 512 a pak dokoupit jenže sem si řekl tak at to jede dual. tak sem koupil 2x256 no a když sem potřeboval záhy 1Gyga tak mi nezbývalo nic než + dalších 2x256 není to moc ideální ale jede to. :)
Odpovědět0  0
Extreme-Cool.Ing | 24.8.200510:18
Sory. kdyby někdo chtěl výkon mé sestavy.. necht se ozve mám to testovaný ve všem možným.
icq 324­-316­-328 excooll@gmail.com
Odpovědět0  0
a-c | 24.8.20058:57
musim se zastat autora, protoze jako inspirace je to dobre. takovy zaklad konfiguratoru ­- vrazim do nej sestavu za 30 tis., tu pridam neco ze sestavy za 40, tu uberu na uroven sestavy za 20 a vypadne mi opet sestava kolem 30 tis.

ale napr. takovy monitor bych do sestavy nedaval, protoze ma vyrazny vliv na cenu ­- da se existovat se sestavou za 40 tis. a 17­" CRT. stejne tak se sestavou za 15 tis. a 19­" LCD. proste monitor lze upgradovat nezavisle na sestave a zalezi na kazdem, jestli do nej vrazi par nebo treba dvacet tisic.
Odpovědět0  0
Extreme-Cool.Ing | 24.8.200510:15
To máš teda pravdu jsem Hw gurmán a všechno si vybírám sám.. nepotřebuju radit. a tak mám docela slušnou sestavu asi za 45k. ale mám 8let starej 15­" monitor.. Proč? nezbyly prachy no.. chystám se na něj ale času dost.Kdyby někoho zajímalo proč to mám tak drahý tak tady máte co doma proháním.A sami můžete porovnat že některé věci mám 10let zavopicema a něco High­-end ono to norm. nejde takhle kombinovat ale u některej věcí to de. protože v normálních okolnostech si zhodíte výkon celé sestavy,

Case Chieftec Big tower Black 6x5,25“+3x3,5“ext.+6x3,5“int.
Zdroj 420W Chieftec originál 120x120 cm fan
MB ASUS P5WD2 Premium Intel 955X 2xGyga lan,Sata 2, Socket T,High Definition Audio
Cpu Intel Pentium 540J 3,2Ghz 1MB L2 socket T, Overclocked 3,2@4Ghz 1,4375V FSB250
Chladič procesoru Thermaltake Tower 112 Combo Cool DiY čistá měd
VGa Ati Sapphire Radeon X800Xl Ultimate Edition ­(GDDR3,Chladič zalman Al,Cu,Pci­-Express x16­)
4xRam 256Mb Kingston HyperX DDR2 675Mhz ­(Jedou DUAL CHANNEL­)
HDD WD160JD Sata 150, 8MB Cache
HDD1 WD 13Gb U­-ATA ­(Emergency storage­)
DVD+RW Pioneer Dvr­-109 DL ­(2Mb cache, DL,DVD­-RAM,8xDVD+­-Rom,8xDVD+­-RW­)
Home Gateway ASUS WL­-500G FW verze 2037,
Klávesnice Logitech internet navigator ­(modro bílá­)
Myš Logitech MX510 Modrá
Joystick Logitech Extreme 3D Pro USB
Volant Logitech Wing man Formula Force USB
Bluetooth I­-Tec USB
IRDA Sigmatel 30032 USB modrý
Pc na dálkové ovládání přes Com1 port ­(Home­-Made­) řízený softem Girger 32
LTP Led Efekt řízený softem LLE Led
Čtečka karet 7in1 usb 3,5“
Cd­-rom NEC
FDD 3,5“ Sony
jo a ještě SOund Blaster Live 4.1 ­- na desce je HD audio ale to je sračka protí tedle 5let staré kartě. :)
Odpovědět0  0
monk | 24.8.200522:34
teda sorry, ale tohle me hodne pobavilo. das 45 do kompu a nezbude ti 10 na kvalitni monitor?sice rikas, ze jsi hw gurman, ale ve chvily kdy koukas do 10let stary zarovky to neni gurmanstvi, ale barbarstvi...
lidi by si mohli uz uvedomit, ze monitor je zaklad vseho, je to nejmarkantnejsi vystup ­"vaseho milacka­" a hlavne nejvic zatezuje nas­(oci­). takze je sice pekny honit si triko 4ghz procem, ale napsat za to, ze mas 10 let starej monitor to uz je sila...
Odpovědět0  0
Vladimirus | 24.8.20058:38
no konečne si autor všiml ­(a nebo přečetl reakce­) že myš za 300kč je děs do pc za 40tis...
stejně tak case...

asi jsem rejpal, ale tohle mi přijde v každém vydání jako článek o ničom... začátečník bude jen zmatenej :­)

chybí mi tam nějaké firmy jako je DFI, jejich deska do 939 získala plno ocenění ale tady nic... proč?

u HDD také nezjistím které disky jsou ty tiché, spolehlivé apod...

no nic, jdu si vyčistit zuby :­) mějte se, přeji všem pěkný den...
Odpovědět0  0
Hadik | 24.8.20058:01
Celý tento článek a sestavy jsou asi někde jinde než realita :­(
Ceny vysoké, Sestavy nesmislně poskládané.
Sorry ... ale tohle se moc nepovedlo :(
Odpovědět0  0
samanas (7) | 24.8.20051:14
Hned prvni vec, ktera me zarazila: ne kazdy ma takovy rozpocet, aby si mohl kupovat pocitace od 20k a vyse. Umeni je smrsknout se do takovych 15 tisic, jeste lepe nize! Ono se to lehce rika, ale jak z clanku vyplyva, tak je urcen spise vetsim zacatecnikum a ten treba koupi pocitac za 30 litru a nevyuzije ho.

Taky me zarazilo, ze se do sestav za 40 tisic nepodarilo vtesnat trosku vykonnejsi grafiky, coz si myslim ze je s tak stedrym rozpoctem az smesne!
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 24.8.20050:29
Tohle jsou doporučené sestavy ? to je otřes to skládal někdo kdo tomu viditelně h...rozumí ...

1. absoluně nevidím jediný důvod dávat do PC jiný CPU než 64bit a to ve všech případech ! je 64bit jak sempron tak celeron tak P4 tad ... takže jelikož 64bit verez všech vámi doporučených CPU jsou normálně k dostání vřele doporučuji zaměnit ...Sempron64 2800+,celeron64, rozhodně místo p45xx, 631 s EMT64 ;­)

2. 2x256MB ? kterej prodejce se jich potřebuje zbavit? ne např pro s754 naprosto nevhodné a jinak vyhození peněz ... 512MB je stejně málo ... do kanclu k celeronu možná ale jinak rozhodně ne ..

3. nový PC s AGP ? ehm...

4.6600GT ??? OUT ..x800Gt jasná volba levnější opoznání výkonější ...

5.mechaniku když už LG tak 4165B ;­) ne 63B ...

6. změňte obchod ..ty ceny jsou na některých komponentách až o 200,­- vyšší než se ta věc dá zcela normálně sehnat ... a celkově ta sestava už vyjde třebas o 2000,­- dráž ...

celkově mi příjdete že tohle někdo udělal systémem copy­-paste a jeho přehled o aktuálním HW se zastavil zhruba před měsícem ;­) silně mi to připomíná sestvy z právě kritizovaných marketů ...


Odpovědět0  0
jvopenka@seznam.cz | 24.8.20058:19
Myslím, že sestava je věc názoru a tohle je typický Flame...
Nevím, proč by si někdo měl koupit 64 bit :­-­)
Mám 64bitová wokna, aplikace nejsou žádné, hry prakticky žádné, ovladač pro skener a tiskárnu 0.
V okamžiku, kdy to půjde využít už bude můj komp starej a nemocnej...
Takže proč nekoupit něco výprodejového pro socket A a dual ředič s dual pamětí. Dual grafika je pro nadšené overclockery a ti se asi nebudou řídit doporučením ze SHW.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 24.8.20059:34
jaký flame ???

64bit vás navíc nic nestojí ! ceny všech CPU s64bit jsou naproto stejné jako ceny jejich uplně stejných ale 32bit takže když něco mít navíc zdarma ? proč ne ? a to nemluvím o tom že například v případě AMD nepotřebujete žádnu speciální desku aby vám šly 64bit ;­) v případě intelu je to samosebou složitější jelikož je nutný min i945P­(či G­)ale desyk s nimi zase nejsou tak drahé ab se min do sestavy za 30 a určitě do sestavy za 40t nevešli ... ano použitelnost 64bit je nyní malá ale to nebude trvat věčně a většina lidí kupuje PC na více let a přepokládám že když už je nyní ta možnost koupit 64bit ­(či spíše dostat 64za stejné peníze jako 32bit­) tak proč ji nevyužít když 64bit aplikace klepou na dvěře ;­)

proč nekoupit sA ? protože je to šílenost. s754 stojí stejně ­(i méně­) a semprony s754 jsou většinou výkonější než Athlony sA .. krom toho dualní řadič u sA je naproto zbytečný jeho přínos pro výkon je 0 .... takže proto
Odpovědět0  0
ALF | 24.8.20059:53
Souhlas....

btw. proc ne sck. A ale radeji sck.754? pac taky sempron pro sck754 ma TDP sice taky 62W ale realne topi tak polovinu... mam na nem standard box chladic a 1,6@2,56GHz@1,425V a vrtule ma 2000rpm ­(jeho maximum je 4500rpm a je to 62W verze­) + max temp 45°C...
Navic vykon ted mam asi tak jako AXP­/64 3000 ­- 3200+ stalo me to par korun... za AXP3200+ bych dal rozhodne vice penez, vykon by nebyl takovy ­(sempron+SingleCH je dost pravdepodobne rychlejsi v pametech nez XP+Dual­) a XP proti sempronu silene topííí, byl bych cvok jit do sck.A
Odpovědět0  0
hlavacek | 24.8.200510:22
Trvám na svém názoru.
Pokud chci levný počítač do 20000 Kč, pak dám radši víc za myš a LCD a komp koupím ten nejlevnější.
Předpokládám, že daná sestava není určená na běh DOOM3 a přepalování milionů DVD.
Do této sestavy nepatří 64bitová Wokna, neb nejen že nejsou ovladače pro periferie. ­(mám 64ky už skoro rok od dob betaverze je to pořád katastrofa. Myš ­(BT­), Tiskárna i skener jsou bez ovladačů. S Canonem si pod Wokny nezatisknu­)
Navíc, pokud stojí sestava do 20kk, tak nebudu dávat 4200 za 64Wokna ­(jsou ekvivalent PRO­), ale 2500za Home ­-­)
Málokdo využije verzi PRO
Se socketem A máte možná pravdu, ale s integrovanou grafikou to prostě vyjde o 1200Kč levněji a pro někoho je to dost.
Sám mám Athlon 3700 a Gigo paměti, ale často stavím lidem v okolí levné šunky a 64bitový Wokna bych nedal nikdy. Je vidět, že je ještě nemáte, nebo aspoň netisknete..
Odpovědět0  0
tom&cru | 24.8.200510:53
Myslím, že nejlíp, když si každý sestaví poč sám dle své libosti z PC komponent dle svého rozpočtu. Proto doporučuju ověřeného ­- Průvodce koupí cenově výhodných PC komponent pro celý rok ­- na adrese www.fanousek.cz
Odpovědět0  0
ALF | 24.8.200513:09
a proc sem zase tahate Win64??? to ze si nekdo koupi A64 prece neznamena ze hned musi instalovat Win XP 64bit ed....
nemyslim si ze by to vyslo o tolik lacineji...

ma sestava se upravuje postupne ale momentalne vypada asi takto:

DFI LP UT nF3 250GB, Sempron 2600+ 1,6GHz@2,56GHz ­(2,70G planned­), 512MB DDR440 ­(propusti cca 3400MB­/s coz XP da tak ve snu­), 160GB HDD Maxtor SATA ­- toto z meho PC me prislo na cca 8k coz se mi nezda moc...
zbytek je uz jen R9200 ktery planuji v nejblizsi dobe vymenit za GF6600GT­/6800 podle jejich ceny....
Nedal jsem do toho moc a jsem vysmaty... pretaktovany sempron ma vykon jako tele a o pretaktovani +60% se jakemukoliv sck.A CPU muze jen zdat :)
Odpovědět0  0
ALF | 24.8.200513:12
a kte mysce, mam Logitech MX1000 LASER :)
Odpovědět0  0
lm | 25.8.200521:39
Kamosko, ale nie kazdy chce pretaktovavat!!! A priznaj sa, ako casto ti to mrzne?
Odpovědět0  0
tupac | 25.8.200519:34
ze AthlonXP nemuze mit propustnost okolo 3400MB­/s ? Nesmysl. Muj barton 2500+ dva a pul roku stary a k nemu dve pameti 256MB DDR433 CL2 ... procesor i pameti bezi na synchronnich 500Mhz pri CL2 ­(real clock CPU ... 2375Mhz­) a davam v EVERESTU 3422MB­/s
Jinak souhlsim s tim, ze je dnes vyhodnejsi stavet pc na socketu 754 nez na socketu A
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5074) | 24.8.200514:02
1, 64 bitu urcite neni takova nutnost, zvlaste v low­-endu. A priplatek 300­-500Kc u Sempronu 64 mi v teto kategorii urcite neprijde adekvatni.

2, 512MB postacuje, mam tolik a nestezuju si. 2×256MB plati pro dualchannel, 1×512pro Socket 754.

3, No ja nevim, ale zkuste postavit pocitac se Socketem 478 s PCIe grafikou. Ja teda o zadne PCIe desce s timto socketem zatim nevim. S478 je v prehledu jen proto, ze se jeste vyrabi, to same plati i pro Socket A. Nebyt v cenicich, vyradil bych oba.

4, Ceny zpracovavam na konci prvni poloviny mesice ­(vetsinou tesne pred 15. dnem daneho mesice­). Podle toho musim prepsat text, coz nejakou dobu zabere. Dale se clanek musi zadat do redakcniho systemu, sefredaktor jej musi schvalit a take chvilku zabere nez vyjde. Z cehoz plyne, ze v dobe psani clanku nebyla o Radeonu X800GT v cenicich ani zminka. Priste tam bude.

5, To same.

6, Ceny jsou PRUMEREM cen ctyr obchodu, takze je jasne, ze naprosto VSECHNY komponenty jdou sehnat levneji.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 24.8.200514:28
tak já už vážně nevím jak vám to mám vysvětlit ale musím vás opravdu opravit :

Sempron 32bit:
AMD Sempron 2800+BOX ­(1.60GHz, s754, Palermo, 256kB­) ... 2023,­- s DPH
( http:­/­/www.obchod.cz­/products_detail.php?kod_zbozi=00020291 ­)

sempron 64bit:
AMD Sempron64 2800+BOX ­(1.6GHz, s754, Palermo, 256kB­) .... 2147,­- s DPH
( http:­/­/www.obchod.cz­/products_detail.php?kod_zbozi=00023272 ­)

kde je těch 300­-500,­- korun ? prosím vás nepleťte čtenáře ... skutečně si nemyslím že i když je využitelnost 64bit v low endu 0 že tam nemusí být zvlášť když mnoho uživatelů PC neupgraduje často a tak v tuto chvíly je již koupě 32bit CPU hloupostí ...zvlášť když cenově stojí 32bit stejně jako 64bit !

stavět nový PC na s478 či sA nemůžete myslet vážně ... ano je v cenících ale to neznamená že ho musíte doporučovat ...

ostatní OK ...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5074) | 24.8.200514:51
OK, zkusim to jeste jednou.
V dobe psani clanku ­(zjistovani cen­) byl rozdil Sempron 32 a Sempron 64 300­-500Kc, kouknete do tabulky. Bohuzel, nez se clanek dostal do finalni podoby, ubehlo trochu casu ­(cca tyden a ten z povahy a rozsahu clanku bude vzdy­) a ceny se srovnaly. Pro naprosto aktualni zpravy tu jsou tydenni prehledy kolegy Kadubce.
Pri dnesnich cenach bych do sestavy Sempron 32 nedal v zadnem pripade, cenovy rozdil je skutecne kolem 100­-150Kc jak pisete a to se uz oplati investovat. Za 500Kc 64 bitu v low­-endu nestoji. Nehlede na to, ze ja bych je treba investoval.
Novy PC bych na S478 nestavel. Nikde ho ani nedoporucuju. Bylo pouze receno, ze jeho volbou se stavite do situace koupe zastaraleho produktu, ktery ale neni spatny.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 24.8.200518:18
Tak pak si roumíme ... :­)

Oprvadu by se ale v tom případě mělo udělat něco s rychlostí zvěřeňování článků přece jenom v oblasti komponent se stále něco děje a sám vidíte že stačí pár dní a sestvy lze uplně překopat :)
Odpovědět0  0
Petr11112 | 25.8.200519:22
Nevíte někdo co znaména tohle?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
I v jiných cenících je uveden,přestože dostupnost je neznámá.I ten PR.je nějaký divný podle dřívější roadmapy měl mít 2,2Ghz a 256kb cache model označený jako 3700+ uvedený až příští rok?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.