Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.9.2016, Jan Vítek, aktualita
Ihned po vypuštění prvních headsetů na trh existovalo dost natěšených zákazníků, kteří vytvořili poptávku, na niž nedokázali výrobci zcela reagovat. Nyní ale už je headsetů na trhu dost, ovšem zájem už není takový. Proč?
Chickaree (2) | 16.9.201611:08
Virtuální realita zní papírově a v reklamách velice dobře, ­(ne­)virtuální realita je ale docela jiná.
Přesně tak jak pospal v článku pan Vítek, je tu několik problémů, které brání masovému rozšíření.

Cena. Cenu jako takovou lze vnímat jako ­"porodní bolest­". Společnosti se, jako u každého nového hardwaru, snaží zaplatit ­(nechat si zaplatit­) vývoj, který není levný. Takže lze předpokládat, že při dostatečném rošíření bude cena klesat.

Obsah. Šíře obsahu a jeho kvalita poroste opět s rozšířením VR. Je logické, že se tvůrcům do nového obsahu příliš nechce, protože není jistá návratovost investice. Toto se bude asi standardně řešit formou dotací, resp. koupíte např. Oculus už s hrou, či balíčkem her zdarma.

Z mého pohledu bude však největším problémem kinetóza. Zjednodušeně řečeno se jedná o stav mysli, kdy v našem případě mozek zpracovává pohyby okem, ale nedostává žádné informace o pohybu ze středního ucha. Postižený jedinec začne pocitovat okamžitě silnou závrať, která, v horším případě, odeznívá i několik desítek minut po ukončení požívání VR.

Pokud jste VR nikdy nezkusili, doporučuji si na sobě udělat malý test, dříve, než začnete snít o koupi:
smartphone + kartonové brýle pro VR bohatě postačí.
Osobně jsem to zkoušel s přáteli a ze začátku mi to bylo trochu nepříjemné, ale po chvíli jsem si zvykl. Kamarádce se několik sekund po nasazení udělalo nevolno a musela si okamžitě sednout a brýle sundat. Pokud jste si někdy brali do autobusu Kinedryl, asi víte o čem je řeč. Každý bude reagovat trochu jinak, ale lze předpokládat, že VR se z tohoto důvodu nikdy úplně masově nerozšíří, resp. její užívání bude jen pro někoho.

Světlejší budoucnost vidím v rozšířené realitě ­(např. HoloLens­), kde člověk neztrácí úplně kontakt s realitou.
Odpovědět1  0
Luk Skywalker (510) | 16.9.20168:03
Porno nejspíš platformu zachrání, ale pokud to bude jen na to, tak moc rozšířené nebude. Přitom hry si o to říkají, i když to není pro každého, jenže hry nejsou...
Odpovědět0  0
batmaster (699) | 14.9.201622:16
Možná by stačilo, kdyby dodrželi sliby a cena byla okolo 10. táců ­(stačilo by trochu zadotovat­). Pak by spousta lidí neváhala a šla do toho, i když není zatím moc titulů. Obzvláště u Steamu mě to zaráží, protože by měli spousty prachů z prodejů her na svá vlastní zařízení. Grafiku jsem upgradnul, ale pokud to nepadne na 10, tak do VR nejdu. :­(

Kdysi před lety jsem chtěl už VFX­-1 a teď jsem se těšil na VR tím tuplem. Škoda. Takhle to zase zapadne. :(
Odpovědět0  0
Pate1973 (260) | 14.9.201622:14
Ještě prostě nedozrál čas.Ovšem potenciál téhle technologie je takový že je to opravdu jen otázka času.Osobně jsem v tomto směru velký optimista.
Odpovědět0  0
Dejvi_cz (34) | 14.9.201616:47
PC mi VR utáhne bez problému i proto jsem dělal upgrade. Jsem ochoten za VR utratit i částku kterou výrobci chtějí, ale k čemu mi budou když pro ně není žádná hra ze žánru který mám rád. Fallout 4 by měl mít podporu cca za rok ­(jestli se dobře pamatuji­) a to by byl první impulz proč si to koupit.
Pokud udělají podporu i pro Zaklínače tak pro ně poběžím, ale v tuhle chvíli prostě není proč.
A jestli jsou prodeje jaké jsou, řekl bych že nejsem sám kdo to takhle vidí.
NEJSOU HRY.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.