Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.8.2001, Štěpán Mrázek, článek
AMD a Intel, Intel a AMD. Dva věční rivalové na poli procesorů určených pro osobní počítače. Před časem uvedla firma AMD jako první procesor na frekvenci 1 GHz a připsala si tak neoficiální vítězství v závodu o prestiž. V současné době ovšem Intel drtivě vítězí s náskokem 600 MHz, protože jeho nejrychleji taktovaný procesor nyní pracuje na frekvenci 2000 MHz, zatímco konkurenční Athlon od AMD pracuje „jen“ na 1400 MHz.
Chuanito23 | 6.10.200115:48

Myslel jsem ze dokazou akolovat az 64Tb v chranenem rezimu..

Odpovědět0  0
Chuanito 23 | 7.9.200114:59

Windows pouzivaji snad 32bitove registry. Takze by mely umet alokovat maximalne 4Gb pameti. Jen si to spocitej. Jeto jako z barvama 16bit(65k), 24bit(16m), 32bit(jakoby 4m, 24bit barvy+ 8bit prusvitonost a tak).
Jo a proc se tedy prodavaji 1Gb pameti Viking???
Kdyz tak my to vysvetli CAU.

Odpovědět0  0
SVB | 18.9.200114:51

Jde jen o "stare" Windowsy - 95/98. Problemy jim zacinaji uz od 256MB a myslim, ze vic nez 512MB skutecne nepuzivaji, i kdyz to tam je.
NT/2k/XP tyhle problemy samozrejme vybec nemaji a mely by zvladat snad celych 64GB co dokazou Intelovske procesory adresovat.

Odpovědět0  0
inpost | 5.11.200115:07

podle me zadna deska nema nasobic vetsi nez 15 !!!!
Blbecku

Odpovědět0  0
Whilamete | 3.9.200120:41

To čumite AMDčkaři co? A samozřejmě zase hajite sve Athlonky a topna telesa Duronky... ccc, jak jinak taky.

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 4.9.200111:30

To tedy ty AMdckari cumeji.
No a mimochodem jen se moc AMDckarum nevysmivej, on ten tvuj "Whilamete" je take jak delana plotynka pro kastrulek, takze dobrou chut treba s Vitanou... ccc, jak jinak taky. A taky ten tepelny vykon koukej vyuzit.

Odpovědět0  0
SMICH | 3.9.20010:48

Moc krasne blaboly postradajici jakykoliv smysl a relevanci vuci hlavnimu clanku ==>opravdu vtipne...

Odpovědět0  0
One saint | 30.8.200123:36

FAKT SE BAVIM DIK...

Odpovědět0  0
laasren | 30.8.20019:41

tou velikosti sleduje intel co? ze by se blizil novy format desek kdyz uz vyrabi procesory na odhadem 4 patice? mohli by ho pripojit 478 zilovym kabelem aby se dal chladit z obou stran :)

Odpovědět0  0
Chuanito 23 | 30.8.200110:50

Kup si za ty prachy radsi dva dualni athlony a budes to mit dvakrat rychlejsi nez P4 v multiprocesorovejch aplikacich. Co se tyce P4-2Ghz je o par procent rychlejsi nez Athlon 1.4Ghz, ale najdi si poradny testy kde je v nekterejch testech Athlon 1.4Ghz dvakrat rychlejsi nez P4. Kdyz uz ses v tom kup si za ty sami prachy 1GB pameti, 1Ghz Athlon pretaktuj na 1.6Ghz s dobrym vetrakem a budes mit FSB-160Mhz cimz budes mit rychlejsi celej system a v testech sy to pak vytre prdel i s P4. Co se tyce FPS v hrach, ma mnohem vetsi vliv na framerate graficka karta, takze si radsi kup GF2GTS64Mb tu pretaktuj a mas nakupene. Jestli mas namitky ze Athlon neumi SSE, tak si kup Palomino, ktery ty instrukce ma. Myslim, ze nemaji SSE2, ale to nevadi. Mam celerona a po vanocich si chci koupit Palomino a pretaktovat ho alespon na 2Ghz, abych mel vysokou FSB. Nezapomen,ze vetsi vykon ma 10x160Mhz nez 16x100Mhz, jako s pametma kdyz si hrajes s pomerama. Radsi koupi zvaz a vyser se na REKLAMY.

Odpovědět0  0
Hopsatko | 30.8.200115:17

Ty jseš asi velkej drsňák, co?
Přeju hodně štěstí v přetaktovávání a odemykání Palomina :-)))))))

Odpovědět0  0
SVB | 30.8.200115:34

Odmykat ho nemusi, kdyz vsechno resi zvysovanim FSB. Asi ma doma velke zasoby tekuteho dusiku :-)

Odpovědět0  0
ŠM | 30.8.200115:43

Ano máte pravdu. Jedná se o jádro Willamette a 0.18 mikronovou technologii. Za tuto chybu se všem čtenářům omlouvám.

Odpovědět0  0
GS | 30.8.200122:07

Hele ty draku ! Nikoho nezajima, ze chces pretaktovavat Palomino, koho to zajima ???? Myslis si ze jsi drsnak ??? "....Kup si za ty prachy radsi dva dualni athlony.....Kdyz uz ses v tom kup si za ty sami prachy 1GB pameti.....takze si radsi kup GF2GTS64Mb tu pretaktuj a mas nakupene..." Tohle je citat od tebe ! Ty si myslis, ze tyhle veci ti zvednou o moc vykon systemu ?? Windowsi ti nebudou adresovat tolik pameti (pokud se nepletu)! Proc bys jsi porad pretaktovaval ?? -to je nejaka nova uchylka ?? Vis co me zrovna napada ? "Ty jsi posranej z P4, ze je tak rychle" ! Videl jsi snad uz to svoje PALOMINO ?? Az ho uvidis, tak se potom stebou o tom budu bavit ! GS O:))

Odpovědět0  0
cwill | 30.8.200123:12

Joj, kdyby sel procesor vyvesit na kabel, toz to bych ho prsknul do lahve s tekutym dusikem misto nejakyho zmrzlyho embrya a kazdej rok bych dolil novej dusik a pridal dalsi gigaherz misto stalych upgradu :)))

Odpovědět0  0
YES-YES-YES | 31.8.200111:55

Chlapci to sem necekal !COOL!. 1) Chci si to koupit nekdy po vanocich az to nebude takova palka. Precejenom to palomino je drahy jako KRAVA!. 2) Fakt, ze jo, Windows by se rozpadly pri 1GB pameti, ale to nevadi chci si radsi koupit 512Mb Kingmaxu. Nezapomen, ze treba MYSQL na linuxu upotrebi i 1GB pameti (velka databaze) 3) Libi se mi, ze palomino ma instrukce SSE, coz je ok, jinak bych ho nechtel. 4)Co se tyce pretaktovani, je to bomba, podle me mit FSB na 160Mhz je fakt super, vsechno se strasne urychli. 5)Na nasobitel seru, ve vysledku by to zpomalil. Nekde sem cetl, ze P4 bezi na 100Mhz, ale ma nasobitel na 16, coz znamena za treba bezi na 1.6 Ghz. Diky tomu nadopanymu nasobitely je to nejspis takova sracka. Je to porad P3 s SSE2 a vetsim nasobitelem. 6) Nejsem zadnej frajer, ale loser! Sam mam ted Celerona na 541, a proto bych si chtel koupit neco poradnyho, aby to dlouho vydrzelo. 7) Je mi 18let a moc penez nemam, sice si prividelavam v PHP a HTML, ale porad to neni tolik, abych mel na prereklamovany P4. 8) Co je zase stim dusikem sakra! Nejsem snad nejakej Japonec co ma pretaktovanej 1Ghz T-bird na 2.1Ghz, a chladi to dusikem! Abych si dal FSB alespon na 150, potrebuju poradnej medenej vetrak a dobre odvetranej case a kdyz se bude hrat tak comp proste voddekluju. Problem pretaktovani je v pametech, vetsino pameti jako prvni reknou !STOP!. 9) sorry za cislovani, ale mam problemy ze slohem... 10) Co se tyce rychlosti, kazdy ho zajimaj vetsinou hry. Malo programu podporuje SSE2, AMD spis urychlujou instrukce z 386 a proto je vykonejsi. Kdyby vsichni delaly s SSE2 tak bych si koupil P4 i kdyz ty prachy. Mas pravdu s tema dualnima athlonama jsem to prehnal jeto jak s SSE2, malo ktera vec to podporuje. Pochop me jako losera s deravou penezenkou....

Odpovědět0  0
King | 31.8.200113:11

No nazdar zase jeden posranej drson intelackej, snad se tou svoji agresivitou neposeres. Jinak se hod do klidu nejsem pro nadrzovat ani jednomu :), doporucil bych pouzivat hlavu a pridat trochu slusnosti. To snad prekousnes.

Odpovědět0  0
GS | 31.8.200121:19

Jasně Šefe ! S tou agresí jsem to trochu přehnal ! Ten den byl docela dost psychicky náročnej ! GS

Odpovědět0  0
GS | 31.8.200121:24

Na MySQL+PHP+APACHE ti bohatě stačí ten celeron (o kolik ho máš přetaktovanej ?) Ja osobne mam Intel Pentium 233 MMX ! Zatim mi staci, nepotrebuji zase tak velkej vykon na linux a na widle !

Odpovědět0  0
KAOS | 30.8.20017:16

No, ja si tenhle tyden uz konecne koupim kompa. Cekam na to cely prazdniny. P4 1.8 478 pin D0 core + ABIt TH7-II. Ceny uz jsou konecke v klidu (pro me!). Ja taky vlasne poradne nevim, jak se na tom pracuje. Ze quake 3 ma v nakym rozliseni o 30 snimku za vterinu vic, na to s**e pes. Stejne jsme vsichni jen lidi a vidime 24fps.

Odpovědět0  0
SVB | 29.8.200120:40

Aspon uz vim, kde jste se naucili testovat procesory podle framerate :-)))))
Doufam, ze az se vam dostane P4@2k skutecne do ruky, udelate nejake relevantnejsi testy nez kolik obrazku za sekundu zobrazuji ruzne hry...

Odpovědět0  0
KavKa | 29.8.200118:04

Vazeni, ja nevim,

ale vsechno zalezi na U$D ;-) . Intel sice posledni dobou vyviji a valcuje a valcuje a vyviji. Ovsem ty testy by chtely treba doplnit o real-time strihani a de/kodovani videa a zvuku, nebo praci v GISech, nebo tak nejak.
Podle meho laickeho nazoru bude pri stejne cenove hladine Athlon 1,4 GHz se zarizenima SCSI na tom vykonove stejne (mozna lepe), jako P4 se zarizenima ATAPI. Osobne mam z toho pocit, jako z Trabantu s raketovym motorem.

A jinak, driv byly 2, 3, 4 a 586-ky.
Pak prisla nadherna doba unifikace patice pro CPU (super)Socket7 - od P1 - 100MHz az po AMD-K6-3 - 600 MHz.
A pak se vratila temnota.
NASTAL CAS PRO "U"niversal "C"PU "I"nterface. A to je problem P4-ky. Kdo z vas je ochoten kupovat novou zakladni desku, RAM-ku a CPU? Ja ne. Proste Intel i v Americe musi ucinne oslovit lidi, kteri 15 let jezdi ve stejnem aute.

Odpovědět0  0
GS | 29.8.200120:17

Mozna mas pravdu s tim, ze AMD Atlon na 1,4GHz s SCSI bude stejne rychly jako PENTIUM 4 s IDE zařízeními. Ten kdo si bude chtit koupit P4 si sice bude muset koupit i novou základovku, ale ramky ne ! Pokud si teda pořídí základní desku s chipsetem I845 ! Mozna si bude muset koupit i novou Case, ale to nevim jiste jestli je potreba na Northwood stejna bedna jako na Willamette.

Odpovědět0  0
rocy | 29.8.200120:34

Intel vyrábí procesory! to jestli si k systému připojím zařízení SCSI nebo IDE či snad použiju ISA kartu( no to už jsem přehnal) je věc uživatelů a výrobců PC. Ja mam Cel 600 a SCSI disk a SCSI vypalovačku a kamarád PIII 1000 a IDE ATA/66 disk a vůbec mu to nevadí, protože je vývojař. Jak si sestavíme svá PC je naše věc - Intel je výrobce CPU a dělá to dobře. PS: nikdo tě k výměně nenutí - cel. prý vydrží 8 let.:-)

Odpovědět0  0
Ian | 29.8.200112:58

panove, 2ghz P4 neni Northwood, je to porad Willy. Dukaz : Zkuste do 0.13mi procesoru pustit 1.95V sssssssssssssssssssssss
Northwoody budou od 2.2Ghz a az na konci roku.

Odpovědět0  0
Petr Balas | 29.8.200112:11

Opravdu je soucasny 2GHz procesor postaven na Northwood core? IMHO sice mel byt, ale v soucasnosti uvedena verze je postavena na starem jadre.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.